• Beste mensen,
    Ik moest voor het vak godsdienst argumenten en Vb: vinden Waarom mensen wel of niet in god geloven,
    Zou iedereen even zijn mening kunnen geven Waarom jullie wel/niet in goed geloven, en dan nog een korte uitleg waarom?

    Alvast bedankt,

    [ bericht aangepast op 25 april 2012 - 14:49 ]

    Vraag het hem :')
    Nee, ik geloof er niet in.


    Normal girl at day, Catwoman at night.

    Ik geloof niet in God. (Ik ga nu uitleggen waarom, en ik wil hier geen discussie op, het is gewoon mijn mening. Punt. Vragen mag wel.)

    Eigenlijk omdat het in mijn ogen te erg voor woorden zou zijn dat een rationeel denkend wezen al dit slechts heeft kunnen schapen. En nu wil ik niet beledigend over komen, maar als God zou bestaan zou ik hem een verschrikkelijke eikel vinden.

    Nu weet ik ook wel dat dit alleen maar een deel van het geloof is, de schepping. Maar ook, met dat je God zou voelen, ik heb dat gewoon niet. Het voelt alsof ik altijd gewoon alles zelf moet doen.
    Wel vind ik dat het geloof een heel goed iets is aangezien mensen er wel echt hoop uithalen. En ik geloof ook wel dat het een heel fijn gevoel kan zijn om het gevoel te hebben dat God 'bij je is'.

    Tevens heb ik het idee dat als je God als een persoon zit, dat dat concept is bedacht om de maatschappij te manipuleren. Een heel kort voorbeeld kan dan bijvoorbeeld zijn met die aflaten in de tijd van Martin Luther. Dat als je kort gezegd in een hel leeft en gehoorzaamt dat je dan in de hemel zal komen. Terwijl je eigenlijk gewoon de vuile klusjes opknapt.

    Bovendien zou ik het heel erg raar vinden als God zoals wij het verzonnen hebben zou bestaan. Aangezien wij, als mensen, ons niet iets anders kunnen inbeelden dan dat wij gezien hebben. Terwijl buiten onze planeet er misschien wel hele andere vormen bestaan, terwijl wij het als 'niets' bestempelen.

    Maar nogmaals, ik heb er niet op tegen aangezien het wel iets heel moois is om je aan vast te kunnen houden.

    [ bericht aangepast op 25 april 2012 - 15:44 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    HARRYMARRYME schreef:
    Ik geloof in God.
    Ik denk eigenlijk ook dat er iets na de dood is. Ja ik weet niet waarom ik in God geloof maar ja als je in God gelooft ene bid soms denk ik wel dat God je helpt enzo
    oke dit klinkt allemaal superraar maar ik geloof gewoon in God.


    Precies dat.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik geloof er niet in; want ik geloof dat het niet kán. En er zijn sowieso meerdere geloven, ze geloven elk in iets anders.. Dat kán dat toch gewoon niet. Kortom, ik vind het bullshit. :3

    Ik geloof niet en vind alle godsdiensten zacht uitgedrukt onzinnig. Sorry als dit grof overkomt voor gelovigen, maar ik kan het niet anders zeggen.


    i put the fun in funeral

    Ik weet het niet. (krul) Als ik erover denk, krijg ik alleen maar koppijn. Dus met momenten denk ik ja, met andere momenten denk ik nee. Op dit moment 'neen'


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ben dan wel Katholiek, maar eigenlijk geloof ik niet echt in een god. Ik denk niet dat er iets is dat zoveel macht heeft. Wel heb ik het gevoel dat er iets na de dood zou kunnen zijn, niet dat iedereen die dood is pats boem weg is, ook al is dat met het blote oog natuurlijk wel weer zo. Maar eigenlijk zou ik me er niet teveel over buigen, want zoiets gaat onze mensenhersens eigenlijk te ver.


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Nee, ik geloof niet in God. Ik vind het eerder 'n bedenksel waaruit mensen hoop kunnen putten en steun aan hebben, maar ik respecteer het, als mensen in God geloven en eigenlijk vind ik 't ook een heel erg mooi idee, maar niet voor mij.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik ben gedoopt en heb de communie gedaan, maar echt er mee bezig zijn, Nee. Ik bid niet en ik ga ook niet naar de kerk, alleen met Kerst dan.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Nope, ik geloof niet dat god bestaat.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ik geloof niet in god. Zo ben ik ook opgevoed. Ik ben zelf meer een denker en geloof in feiten en niet in dingen die de mens ooit jaren terug heeft verzonnen om dingen in de natuur te verklaren en wat er na de dood is. Of wel ik kijk naar ideeën en beslis zelf of er iets niet aan klopt of wel.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Cloelia schreef:
    Geloof in God is voor mij een gevoel, niet iets dat ik met argumenten aan kan tonen. Toch denk ik wel eens dat ik hem in mijn leven voel.


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    Ik geloof niet in god, maar heb wel respect voor de mensen die het wel doen. Ik ben niet zo opgevoed en als ik in zoiets zou moeten geloofen zou ik het eerst met mijn eigen ogen willen zien, en dat zit er niet in.


    Don't be like the rest of them, darling

    Ik ken bijna alle verhalen uit te bijbel omdat ik om een zwaar Christelijke basisschool zat en we daar elke dag bijbel-verhalen te horen kregen en dergelijke, maar ik heb ze nooit geloofd. Voor mij voelde het meer als de Tandenfee: nep dus. Ik bedoel, de meeste Christelijke zeggen dat verhalen over bijvoorbeeld vampiers en zombie's bij de Duivel horen. Maar in de bijbel zelf laat God andere zijn bloed drinken en staat hij op uit de dood. Het is allemaal zo dubbelzinnig dat geloof... Maar aan het einde zeg ik altijd: Je weet maar nooit. - En natuurlijk heb ik respect voor de mensen die wél geloven.(= Als ze tenminste respecteren dat ik niet geloof, wat soms nog wel eens een probleem is met gelovigen.)

    [ bericht aangepast op 25 april 2012 - 16:26 ]


    Believe in yourself.

    Ik geloof niet in god. Ben ook niet gelovig opgevoed en verdiep me er eigenlijk verder ook niet in. Ik geloof in de evolutietheorie.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.