• Beste mensen,
    Ik moest voor het vak godsdienst argumenten en Vb: vinden Waarom mensen wel of niet in god geloven,
    Zou iedereen even zijn mening kunnen geven Waarom jullie wel/niet in goed geloven, en dan nog een korte uitleg waarom?

    Alvast bedankt,

    [ bericht aangepast op 25 april 2012 - 14:49 ]

    Ik geloof in het universium, dat er ergens een hogere macht is die over ons waak en ons beschermt. Die ons levenslessen geeft zodat wijzelf, maar ook andere ervan kunnen leren en groeien. Geen God of Allah, gewoon één hogere macht die over ons allen waakt. En ik geloof ook in moeder natuur, mensen onderschatten de kracht van de natuur. Moeder natuur zorgt vanzelf wel dat ze in balans blijft, daar hebben wij totaal niks over te zeggen/ aan te willen.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Nee, ik geloof niet in God. Toch niet in het concept van 'de Schepper', 'De Wreker' of whatever. Als God al iets is, dan is dat een gevoel van collectiviteit onder de menselijke bevolking. Dat ene dat ervoor zorgt dat mensen elkaar gaan helpen in tijden van nood.
    Maar ondanks dat geloof ik niet in God, omdat ik na alles wat rond Hem gecreeërd is en wat dat allemaal teweeg heeft gebracht, niet geloof dat iets dat zo puur en goed hoort te zijn, zo'n kwaad kan voortbrengen. Mensen die onverdiend een moeilijker leven krijgt door constructies als de Kerk en een of ander gedateerd geschrift die rond Zijn persoon zijn opgezet, kortzichtigheid en algemene haat... Die dingen kunnen nooit verder komen uit iets dat een steun en toeverlaat zou moeten vormen.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Ik ben protestants opgevoed en heb dus ook het geloof meegekregen, maar eerlijk gezegd ik geloof niet/amper. Misschien is er ergens iets wat je een god zou kunnen noemen, maar ik weet het niet.
    Een god zou je moeten ondersteunen, de wereld moeten helpen en reageren op de mensen die hem hulp vragen. Ik heb nooit ook maar iets daarvan gemerkt. Als er iets met mij was hebben vrienden mij geholpen en kracht gegeven. Niet een of andere goddelijke persoon.
    Ja, je kunt nu gaan zeggen dat god mij die vrienden gegeven heeft of dat hij ervoor gezorgd heeft dat ze er zijn op dat moment. Maar dat vind ik gewoon een slappe smoes. Ik kies toch echt mij eigen vrienden uit en ik beslis ook zelf of ik wil dat ze me helpen of niet.

    Dus alles samengevat, ik weet het niet, maar neig heel sterk naar: Nee, ik geloof niet in god.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Stallion schreef:
    En als hij wel bestaat... Waarom al die zieke mensen?

    Ken je het principe God als klokkenmaker?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik geloof niet in een God, zoals deze afgebeeld wordt door de meeste mensen (met name volgens het Christendom). Dit is voor mij onwerkelijk, maar ik geloof wel in 'iets'. Wat dit 'iets' is kan ik niet zeggen, maar voor mijn gevoel is er sowieso wel meer tussen 'hemel' (waar ik dus ook niet echt in geloof) en aarde. Een soort macht, maar wat deze doet, weet ik niet. Deze heeft in mijn opzicht sowieso geen invloed op het leven op aarde, tenzij het gaat om negatieve dingen, zoals het bepalen van het lot (zoals de Moiren). 'God' is voor mij noch een positieve noch een negatieve macht.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    MyFairyKing schreef:
    (...)
    Ken je het principe God als klokkenmaker?


    Dat klokkenmaker idee vind ik al helemaal onlogisch.


    i put the fun in funeral

    Britsanity schreef:
    Ik geloof in het universium, dat er ergens een hogere macht is die over ons waak en ons beschermt. Die ons levenslessen geeft zodat wijzelf, maar ook andere ervan kunnen leren en groeien. Geen God of Allah, gewoon één hogere macht die over ons allen waakt. En ik geloof ook in moeder natuur, mensen onderschatten de kracht van de natuur. Moeder natuur zorgt vanzelf wel dat ze in balans blijft, daar hebben wij totaal niks over te zeggen/ aan te willen.


    Oké, dat snap ik dus niet. God/Allah kan toch ook een hogere macht zijn? Ik zie God niet als een persoon, meer als een kracht, iets dat wij niet kunnen beschrijven.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Ik geloof er niet echt in, maar snap wel waarom mensen het wel zouden geloven. Het is hun hou vast die ze helpt met het leven. En het verschilt natuurlijk ook weet op wat voor manier je gelooft, maar zoals ik het toen geleerd heb, zorgt God niet in voor al die rampen. Hij heeft een mens er neer gezet zodat die zijn eigen plannen kan trekken. Het is niet (in mijn inzicht) dat god alles zo bedoeld heeft.
    Toch geloof ik niet :') waarom? Het bood voor mij niet echt een hou vast, voor mij is het nèt iets te onrealistisch.


    Life is hard, just break it with your head <3

    Audacity schreef:
    (...)

    Dat klokkenmaker idee vind ik al helemaal onlogisch.

    Hoezo, ik vind het wel logisch klinken. Ik geloof dat het zo ongeveer zit, alleen dan niet met één God, maar met Goden.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    MyFairyKing schreef:
    (...)
    Hoezo, ik vind het wel logisch klinken. Ik geloof dat het zo ongeveer zit, alleen dan niet met één God, maar met Goden.


    Da's toch dat God/meerdere goden de wereld had gemaakt en ons daarna maar onze gang liet gaan? Wat in hel is daar logisch aan? D:


    i put the fun in funeral

    Ik geloof niet in God.
    Ik geloof dat mensen in barre tijden een figuur hebben bedacht waar ze hun steun in kunnen vinden. Iemand boven hen die koste wat het kost hen zal steunen. En toen ontstond God.
    Dat is wat ik denk.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Outlaws schreef:
    (...)

    Oké, dat snap ik dus niet. God/Allah kan toch ook een hogere macht zijn? Ik zie God niet als een persoon, meer als een kracht, iets dat wij niet kunnen beschrijven.


    In mijn ogen is de hogere macht geen persoon, aangezien een persoon nooit zoveel kracht tot zijn beschikking kan hebben zonder hier ooit misbruik (eigen gewin) van te maken. De hogere macht is voor mij een bron kracht en energie - dus geen persoon. Hoop dat je me dat iets meer snapt?

    [ bericht aangepast op 25 april 2012 - 19:03 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    MyFairyKing schreef:
    (...)
    Ken je het principe God als klokkenmaker?


    Oh dear, daar gaan we weeer D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Audacity schreef:
    (...)

    Da's toch dat God/meerdere goden de wereld had gemaakt en ons daarna maar onze gang liet gaan? Wat in hel is daar logisch aan? D:

    Tenzij het heel slecht gaat, dan grijpt hij/grijpen ze in.
    Nou ik heb het idee, zeker bij meerdere Goden, dat ze een eigen leven hebben. Kijk naar de mythen, ze hebben een eigen leven dat ze gewoon rustig leiden en zo nu en dan komen ze in aanraking met de mens. Waarom zouden ze zich met ons bemoeien als het niet nodig is?
    Maar ja, ik geloof ook niet in zoiets als de duivel of het slechte, ik denk dat dat in de mens zelf zit en de Goden daar niks mee te maken hebben. Ze beschermen ons alleen tegen de Jötun, omdat de mens dat zelf niet kan. Maar als we het zelf kunnen, waarom zouden ze dan met ons bemoeien? We zijn zelfstandige wezens, de soms wat hulp kunnen gebruiken en die dan ook krijgen. Maar we moeten wel voor ons zelf zorgen.
    Althans, zo zie ik het.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Na alles wat ik heb meegemaakt en gezien heb, wil ik zelfs niet meer geloven in God.

    Geloof in welke god(en) dan ook is ontstaan om mensen zekerheid te geven. Omdat mensen bang zijn om dood te gaan en het rustgevend vinden om te denken dat er iets na de dood. Het is ontstaan om dingen die vroeger onverklaarbaar leken te verklaren en op die manier ook weer rust te brengen onder de mensen. M.a.w. het is één grote illusie opgemaakt door de mens om zich veilig te voelen.

    Trouwens voor ik een discussie start, ik heb geen problemen met mensen die wel geloven, alleen met die soort die hun geloof aan je opdringen.

    [ bericht aangepast op 25 april 2012 - 19:17 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.