• Beste mensen,
    Ik moest voor het vak godsdienst argumenten en Vb: vinden Waarom mensen wel of niet in god geloven,
    Zou iedereen even zijn mening kunnen geven Waarom jullie wel/niet in goed geloven, en dan nog een korte uitleg waarom?

    Alvast bedankt,

    [ bericht aangepast op 25 april 2012 - 14:49 ]

    ik vind dat god zo'n ding is waar je in gelooft of niet.. Het is niet iets dat bestaat het is meer een gedachte dat iemand er voor je is en dat iemand je beschermt. Ik persoonlijk denk niet dat er een ''god'' bestaat maar ik geloof wel in andere dingen als geesten etc. xxx(flower)


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Ik geloof in god. Maar Ik respecteer iedereen met een andere mening. :).


    Pass the damn ham, please.

    Yellowcard schreef:
    Ik geloof in god. Maar Ik respecteer iedereen met een andere mening. :).


    Hmm, inderdaad, iedereen heeft zijn eigen mening, :D

    ik geloof niet in god, ik ben dan ook niet gelovig opgevoed. Ik geloof niet dat er één iemand is die ALLES geschapen heeft. Bovendien heeft niemand god ooit gezien, dus ik moet eerst zien om te geloven (:


    Take risks and conquer your fears.

    Genius schreef:
    Nee ik geloof niet. Eerst zien dan geloven zeg ik altijd :'D


    de kunst zit in het kunnen geloven zonder te zien, anders zou iedereen
    wel gelovig zijn :)

    Ik ben gelovig.


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Nee want als er een God zou bestaan zouden alle erge dingen niet gebeuren in de wereld..


    Stop wishing, Start doing..

    Titel topic: bestaat God?
    Mijn antwoord: nee. Ik ben - morealess - wetenschappelijk ingesteld. Dat de aarde nog maar heel kort bestaat? Kijk naar al het bewijs dat het tegenspreekt! In al die lagen eeuwenoude aarde, al die artefacten en schatten van de wereld van miljoenen en miljoenen jaren geleden (denk aan grottekeningen, dinobotten etc).
    Er kan niet iemand - of een soort onzichtbare macht - bestaan die even twee mensen "creëerd" (ik doel op Adam en Eva) en dat vanuit 2 mensen de hele mensheid onstaat? Incest x'D? Broeders en zusters van elkaar kunnen elkaar heus wel zwanger maken, maar het enige wat je krijgt zijn mismaakte kinderen. Daarnaast is het verloop van de ontwikkeling van de mens al lang en breed onderzocht en uitgemeten. Wij stammen af van de aap, inderdaad, maar dat is een heel ingewikkeld proces en heeft ontzettend lang geduurd.
    Kijk bijv. ook naar de Darwin-theorie. (dat met die vogels, die evolueren en passen zich aan aan de omgeving, waardoor er in verloop van tijd nieuwe soorten ontstaan vanuit dezelfde voorouder. De evolutie van de mens is in feite van hetzelfde principe).






    Buuut all this is just my point of view :p

    Oh, btw.
    Ik geloof trouwens wel dat Jezus en enkele andere belangrijke mensen uit de Bijbel hebben geleefd hoor, maar dat de verhalen gewoon écht verhalen zijn geworden en veranderd omdat alles een tijdlang vanuit de volksmond is doorverteld en daarbij veranderen details ALTIJD. Ik geloof dus bijv. niet dat Mozes over het water liep/het water splitste (ik kan het fout hebben wat de persoon betreft xd) en dat Jezus bijv. opstond uit de dood.

    Persoonlijk vind ik het heel erg moeilijk om denifief te zeggen of ik nu wel of niet in een God geloof. Vanuit rationeel opzicht zou ik zeggen 'nee', aangezien het logisch is dat mensen uit vroegere tijden die de wereld nog niet snapten, verklaringen hebben gezocht voor de dingen om hen heen en zo met de verklaring van een opperwezen/opperwezens kwamen. Bovendien vind ik de verhalen die in de bijbel voorkomen ook erg ongeloofwaardig en bovendien vaak best naar (en vooral erg anti-vrouwvriendelijk, om het zo maar te zeggen). Aan de andere kant kan ik me wel vinden in het idee van een kracht die de wereld bestuurd, maar dan zou dit meer zoiets zijn als 'Het Lot', of een kracht die binnenin de mens zelf zit of een meer kosmische kracht die zich in ons heelal bevind en ieder levend wezen waar dan ook beïnvloedt.

    Ik heb een vraag voor de atheïsten/twijfelaars: Wat denken jullie dan wat er na de dood gebeurt? Denk je dat we dan gewoon ophouden met bestaan of ...?

    [ bericht aangepast op 4 mei 2012 - 19:57 ]


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Ik geloof niet in 'god' 'satan' of dat soort shiz.


    26 - 02 - '16

    Outlaws schreef:
    Ik heb een vraag voor de atheïsten/twijfelaars: Wat denken jullie dan wat er na de dood gebeurt? Denk je dat we dan gewoon ophouden met bestaan of ...?
    ik denk persoonlijk dat wanneer je dood bent je ziel uit je lichaam gaat en zich en door een cirkel om de aarde zweeft die wij niet kunnen zien en daarna een nieuw lichaam uitzoekt om mee te leven (reïncarnatie) alleen als je dood gaat door zelfmoord/ongeluk dan blijft je ziel op de plek waar het gebeurt is en zit je daaraan geketend, dit is wat ik geloof en mijn ouders me verteld hebben en zelf ook in geloven, ( ik leef in een gezin waar mijn ouders alles doen met kruiden/stenen/ mediteren/ we hebben een paar vrienden die tarotkaarten lezen, en zich verdiepen in zwarte magie dus jaa... ) ahahahah.


    zelf geloof ik niet in god omdat ik niet denk dat god de mens geschapen heeft en al die shit. maar ik denk dat het een geloof is en dat hoef je niet uit te kunnen leggen


    believe in your dreams, and follow them, in bad times stay strong. and find the power in yourself.

    Outlaws schreef:
    Ik heb een vraag voor de atheïsten/twijfelaars: Wat denken jullie dan wat er na de dood gebeurt? Denk je dat we dan gewoon ophouden met bestaan of ...?

    Gewoon niks. Net als voor je geboren was. De wereld gaat gewoon door zonder dat jouw bewustzijn er nog is om het mee te maken.
    Die gedachte vind ik zowel troostend als beangstigend. Langs de ene kant hoef je niet meer neer te kijken op een wereld die zichzelf naar de zak aan het helpen is en ken je een ongekende rust, namelijk die van het niet bestaan, maar langs de andere kant is het leven verdomd echt en prettig om te laten gaat voor een niet-bestaan.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Outlaws schreef:
    Ik heb een vraag voor de atheïsten/twijfelaars: Wat denken jullie dan wat er na de dood gebeurt? Denk je dat we dan gewoon ophouden met bestaan of ...?


    Zelf heb ik genoeg idee'en over wat er gebeurt na de dood, genoeg dingen die onwerelijk zijn, idee'en over dat je gewoon stopt met bestaan, het komt allemaal op hetzelfde neer, : Je gaat eerst dood voordat je er achter komt wat er daarna gebeurt, that's just the way it is :Y)


    Don't be like the rest of them, darling