• Beste mensen,
    Ik moest voor het vak godsdienst argumenten en Vb: vinden Waarom mensen wel of niet in god geloven,
    Zou iedereen even zijn mening kunnen geven Waarom jullie wel/niet in goed geloven, en dan nog een korte uitleg waarom?

    Alvast bedankt,

    [ bericht aangepast op 25 april 2012 - 14:49 ]

    Assassin schreef:
    (...)

    Niet, dat heeft de oerknal gedaan, die moet je bedanken voor je gaat eten.

    Ik zeg niet dat 't zo is, maar dat kan 'n verklaring zijn daarvoor ^^.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Eeyore schreef:
    (...)
    Ik zeg niet dat 't zo is, maar dat kan 'n verklaring zijn daarvoor ^^.


    Ik vind het gemeen dat ze de mensen die gewerkt hebben voor dat eten vergeten. :c


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik vind het gemeen dat ze de mensen die gewerkt hebben voor dat eten vergeten. :c

    Ach, ik denk dat weinig mensen ook echt daadwerkelijk tijdens dat stille moment tegen God spreken en allerlei dingen gaan benoemen waar ze hem voor danken. Het wordt op een gegeven moment gewoon automatisme :'D


    "I shut my eyes in order to see.'

    Eeyore schreef:
    (...)
    Ach, ik denk dat weinig mensen ook echt daadwerkelijk tijdens dat stille moment tegen God spreken en allerlei dingen gaan benoemen waar ze hem voor danken. Het wordt op een gegeven moment gewoon automatisme :'D


    Hm, ik ga me op dat moment altijd afvragen of die mensen net zo random denken als ik. Ik bedenk me altijd waar ik nog een topic op Q over wilt maken, welke kleding ik de volgende dag aanwil, zulke dingen. Van die weinige keren dat ik zo'n stilte moet houden.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Hm, ik ga me op dat moment altijd afvragen of die mensen net zo random denken als ik. Ik bedenk me altijd waar ik nog een topic op Q over wilt maken, welke kleding ik de volgende dag aanwil, zulke dingen. Van die weinige keren dat ik zo'n stilte moet houden.

    Uhuh, of ik ben gewoon stil.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Bedankt mensen, ik heb heel mooie argumenten gelezen,

    Ik vind het niet echt normaal dat mensen hier zó fel ingaan op elkaars mening. Ik bedoel... Je hoeft er zelf niet in te geloven, niemand verplicht je om bijvoorbeeld Christen te worden. As said before; Jesus is a friend of mine en ik vind hem echt een supertoffe kerel voor het goede dat hij heeft gedaan voor de mensheid. En God & Godin, tja, je mag ervan vinden wat je wilt, maar ik geloof dáár gewoon in en als je het er niet mee eens bent: dat is dan jouw ding en niet het mijne. Voor de mensen die willen weten waarom ik daarin geloof, kan ik wel een heel verhaal gaan uittypen maar dan kom ik ook zo over als een mislukte gelovige.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Leela schreef:
    Ik vind het niet echt normaal dat mensen hier zó fel ingaan op elkaars mening. Ik bedoel... Je hoeft er zelf niet in te geloven, niemand verplicht je om bijvoorbeeld Christen te worden. As said before; Jesus is a friend of mine en ik vind hem echt een supertoffe kerel voor het goede dat hij heeft gedaan voor de mensheid. En God & Godin, tja, je mag ervan vinden wat je wilt, maar ik geloof dáár gewoon in en als je het er niet mee eens bent: dat is dan jouw ding en niet het mijne. Voor de mensen die willen weten waarom ik daarin geloof, kan ik wel een heel verhaal gaan uittypen maar dan kom ik ook zo over als een mislukte gelovige.


    Ik weet niet waar je het over hebt hoor, maar volgens mij zoek je gewoon een excuus om nog meer van jouw mening in het topic te dumpen. Dat hele verhaal heb ik geloof ik al eens gelezen, zo erg vond je het toen ook niet. En dit is niet fel tegen elkaar in gaan, dit is nog allemaal lief en aardig. Je moet eens oudere topics erover gaan bekijken, dat is pas erg.


    Your make-up is terrible

    Leela schreef:
    Ik vind het niet echt normaal dat mensen hier zó fel ingaan op elkaars mening.

    Waar heb je het over? Iedereen heeft hier elkaar in zijn waarde gelaten en niemand is afgekraakt zover ik heb gelezen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    ik geloof niet. je kunt het niet aantonen dat hij bestaat. er zijn zoveel mensen die zeggen dat God hun een opdracht heeft gegeven om bijv. naar afrika te gaan verhuizen om daar te gaan helpen. sommige mensen zeggen ook dat ze iets van jezus hebben gezien. en al dat onverklaarbare stuff, daar geloof ik niet in - ook niet in geesten ofzo(ookal zeggen veel mensen dat ze bestaan).


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    Jezabels schreef:
    *bestaat
    Ik geloof in God, ja. Het is iets dat ik van jongs af aan altijd heb geleerd en ik ben het stilaan gewoon echt gaan geloven.

    @ Frodo: Kijk, niet dat ik een theologe ben of zo, maar ik beschouw God zoals een vader. Hij wil zijn kinderen iets bijleren. Uit WO I en WO II hebben we nu toch allerlei maatregelingen getroffen, hopend dat zulke vreselijke dingen niet meer zullen gebeuren? Volgens mij laat God ons dan fouten begaan, om zelf in te zien dat we slecht bezig zijn.


    Hij wilt laten zien dat we slecht bezig zijn doorreed dan de helft van de joden te vermoorden? Dat klinkt niet zo logisch en al helemaal niet alsof hij echt van mensen houdt. En ik dacht dat hij de joden als zijn volk beschouwde....


    En nee, ik geloof niet in god


    I won't let you come close enough to hurt me.

    Jezabels schreef:
    *bestaat
    Ik geloof in God, ja. Het is iets dat ik van jongs af aan altijd heb geleerd en ik ben het stilaan gewoon echt gaan geloven.

    @ Frodo: Kijk, niet dat ik een theologe ben of zo, maar ik beschouw God zoals een vader. Hij wil zijn kinderen iets bijleren. Uit WO I en WO II hebben we nu toch allerlei maatregelingen getroffen, hopend dat zulke vreselijke dingen niet meer zullen gebeuren? Volgens mij laat God ons dan fouten begaan, om zelf in te zien dat we slecht bezig zijn.

    Elliania schreef:
    (...)

    Hij wilt laten zien dat we slecht bezig zijn doorreed dan de helft van de joden te vermoorden? Dat klinkt niet zo logisch en al helemaal niet alsof hij echt van mensen houdt. En ik dacht dat hij de joden als zijn volk beschouwde....


    En nee, ik geloof niet in god
    Niet elke jood kan blijven leven hoor. Jezus ging toch ook dood. En die was volgensmij ook een Jood.

    Nightlock schreef:
    Ik geloof niet in een God, zoals deze afgebeeld wordt door de meeste mensen (met name volgens het Christendom). Dit is voor mij onwerkelijk, maar ik geloof wel in 'iets'. Wat dit 'iets' is kan ik niet zeggen, maar voor mijn gevoel is er sowieso wel meer tussen 'hemel' (waar ik dus ook niet echt in geloof) en aarde. Een soort macht, maar wat deze doet, weet ik niet. Deze heeft in mijn opzicht sowieso geen invloed op het leven op aarde, tenzij het gaat om negatieve dingen, zoals het bepalen van het lot (zoals de Moiren). 'God' is voor mij noch een positieve noch een negatieve macht.


    | Reality is for people that lack imagination |

    BrainWashing schreef:
    (...)Niet elke jood kan blijven leven hoor. Jezus ging toch ook dood. En die was volgensmij ook een Jood.


    Ik zeg toch ook niet dat elke jood moet blijven leven. Er is alleen een groot verschil tussen een natuurlijke dood en na vernederingen vergast worden.


    I won't let you come close enough to hurt me.