• Beste mensen,
    Ik moest voor het vak godsdienst argumenten en Vb: vinden Waarom mensen wel of niet in god geloven,
    Zou iedereen even zijn mening kunnen geven Waarom jullie wel/niet in goed geloven, en dan nog een korte uitleg waarom?

    Alvast bedankt,

    [ bericht aangepast op 25 april 2012 - 14:49 ]

    Outlaws schreef:
    Ik heb een vraag voor de atheïsten/twijfelaars: Wat denken jullie dan wat er na de dood gebeurt? Denk je dat we dan gewoon ophouden met bestaan of ...?


    Ik geloof dat je dan weer opnieuw word geboren.


    There is nothing more badass than being yourself

    Nee, ik geloof er niet in of dat hij bestaat..

    [ bericht aangepast op 4 mei 2012 - 21:04 ]


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Outlaws schreef:
    Ik heb een vraag voor de atheïsten/twijfelaars: Wat denken jullie dan wat er na de dood gebeurt? Denk je dat we dan gewoon ophouden met bestaan of ...?



    De aarde is er altijd al geweest, als je dood bent ben je dood en that's it.


    26 - 02 - '16

    Outlaws schreef:
    Ik heb een vraag voor de atheïsten/twijfelaars: Wat denken jullie dan wat er na de dood gebeurt? Denk je dat we dan gewoon ophouden met bestaan of ...?


    Gewoon niet over nadenken.. Niemand weet dit namelijk unless you tried it. Mijn ma heeft wel een keer een boek gelezen over mensen met bijna dood ervaringen. Er was een vrouw die in hele diepe coma lag en die met zichzelf heeft gevochten in die coma. Apart toch? Er is vast wel iets na de dood maar niet iets als de 'hemel, hel of vage vuur' denk ik..


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Don't ask me. Ik ben maar een ietsist..


    Bad decisions make good stories.

    Wandererr schreef:
    (...)

    Gewoon niet over nadenken.. Niemand weet dit namelijk unless you tried it. Mijn ma heeft wel een keer een boek gelezen over mensen met bijna dood ervaringen. Er was een vrouw die in hele diepe coma lag en die met zichzelf heeft gevochten in die coma. Apart toch? Er is vast wel iets na de dood maar niet iets als de 'hemel, hel of vage vuur' denk ik..

    Heet dat boek Eindeloos bewustzijn?
    Mijn moeder heeft namelijk ook zo'n boek en ze vind het prachtig.
    Mij lijkt dat ook wel een interessant boek, maar dan moet ik wel net iets meer tijd hebben ;]

    [ bericht aangepast op 5 mei 2012 - 15:49 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Aife schreef:
    (...)
    Heet dat boek Eindeloos bewustzijn?
    Mijn moeder heeft namelijk ook zo'n boek en ze vind het prachtig.
    Mij lijkt dat ook wel een interessant boek, maar dan moet ik wel net iets meer tijd hebben ;]


    Me god, dat weet ik echt niet hoor.. Dat zal ik na moeten vragen. Ik zie me ma zondag weer, dan laat ik het je weten (:


    Shit happens but pee happens a lot more.

    [ bericht aangepast op 5 mei 2012 - 22:24 ]


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ik denk dat er leven is na de dood, dat dan wel. Maar dat je er dan niks meer van herinnert en je opnieuw geboren wordt ofzo. Misschien dat mensen daarom wel iets van déjàvu ofzo hebben, dat ze zich dan toch iets herinneren??


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Aurelia schreef:
    Ik hoop niet dat deze vraagstelling omslaat in een discussie en een ja/nee getouwtrek, want ik kan je al bij voorbaat zeggen dat dat op niks zal uitlopen.
    Ik geloof in god ja. Ondanks mijn gevloek op het forum :']. And yes, ik bid ook.
    Waarom? Ja, da's eigenlijk vrij lastig om te beantwoorden. Dat komt voor mij op hetzelfde neer als de vraag 'waarom geloof ik in mijzelf?' Want voor mij betekent god een deel van mijzelf, net zoals de duivel.


    Owl you need is love.

    Moran schreef:
    (...)
    Gewoon niks. Net als voor je geboren was. De wereld gaat gewoon door zonder dat jouw bewustzijn er nog is om het mee te maken.
    Die gedachte vind ik zowel troostend als beangstigend. Langs de ene kant hoef je niet meer neer te kijken op een wereld die zichzelf naar de zak aan het helpen is en ken je een ongekende rust, namelijk die van het niet bestaan, maar langs de andere kant is het leven verdomd echt en prettig om te laten gaat voor een niet-bestaan.


    Moran gaf antwoord op de vraag die ik niet meegequote heb, maar ik ben het met Moran eens.
    Je houdt gewoon op te bestaan. Net zoals wanneer je slaapt. Dan ben je je ook niet bewust van je omgeving enzo.

    Wat ik hóóp is dat onze ziel losraakt van ons lichaam en naar.. weet-ik-veel waar naartoe gaat. Dat er in iedergeval iets is. Maar dat is meer iets wat ik hoop, níét wat ik geloof, want ik denk dat je gewoon ophoudt te bestaan, zoals voor je geboorte.

    Page394 schreef:
    Ik denk dat er leven is na de dood, dat dan wel. Maar dat je er dan niks meer van herinnert en je opnieuw geboren wordt ofzo. Misschien dat mensen daarom wel iets van déjàvu ofzo hebben, dat ze zich dan toch iets herinneren??


    Hm, dat is best interessant om over na te denken (ondanks dat ik echt níét in reincarnatie geloof). Want hoe ontstaan dejavu's eigenlijk?

    Jessiiicaa schreef:
    (...)

    Hm, dat is best interessant om over na te denken (ondanks dat ik echt níét in reincarnatie geloof). Want hoe ontstaan dejavu's eigenlijk?

    Wat ik heb begrepen is dat je hersens de situatie niet meteen herkennen of begrijpen, het duur een paar seconden voor ze dat wel doen. En als ze het dan wel herkennen of begrijpen heb je een déjàvu gevoel, omdat je het dus al mee maakt/mee gemaakt heb maar je hersens het dan pas goed registreren. Zo iets was het.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Oooooh. Best wel ingewikkeld en vreemd haha.

    Ik geloof niet echt in God,
    ik denk dat als er zo iets zou bestaan dat "het" ons wilt laten uitsterven; Tsunami's , malariamuggen,tornado's,...
    Hoe zou je zelf zijn? Je creeërt een mooie wereld en dan is er een "diersoort" die alles gaat verwoesten...
    nouja, zo denk ik er dus over (A)