• Vloeken is iets waar de meningen nogal over verdeelt zijn. Veel oudere mensen vinden het onbeschoft en onnodig, terwijl veel jongeren het stoer vinden. Ik zelf vloek de hele bende bij elkaar, maar dat verschilt wel tegen wie ik het heb. Tegen ouderen vloek ik bijvoorbeeld niet. En als ik dan tegen zo'n mooiboy praat, dan ben ik niet te houden. Hoe dan ook, aan jullie de vraag, wat vinden jullie van vloeken?


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Breakdancer schreef:
    (...)

    En is dat enkel dreigen zodat wij bang voor je zijn of ook de waarheid? Ik vind allebei een beetje onnodig. Schelden met kanker is onnodig, maar mensen die met kanker schelden als je ergste vijand beschouwen vind ik net zo onnodig en ook respectloos.


    Als schelden met kanker onnodig is, waarom doe je het dan? DAT vind ik respectloos.

    Levine schreef:
    (...)

    Nee maar dan moet jij niet zeggen dat ik zwak ben. Oh ik dwing geen respect af hoor, ik heb het over het feit dat als iemand in mijn buurt 100x met kanker scheld, ik echt geirriteerd raak en als iemand tegen mij met kanker scheld, dan is diegene gewoon de lul. Dat is een feit.


    Zeg ik dat? Nee, ik vind dat over het algemeen en dat is enkel een mening. Jij moet nu eens even ophouden met dreigen want dat ben ik nu zat. Ik scheld met kanker wanneer ik wil en ik doe dat met alle respect niet tegen jou, dus behandel mij dan ook met respect en respecteer mijn mening.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Accident schreef:
    (...)

    Als schelden met kanker onnodig is, waarom doe je het dan? DAT vind ik respectloos.


    Serieus, ik heb in dit hele topic (en op heel Quizlet) nog nul keer met kanker gevloekt. Dus waar gaat dit over? Ik doe het alleen bij mensen die het zelf ook doen.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Progeny schreef:
    (...)

    Er is een verschil tussen het een paar keer negeren en dan ineens uitbarsten, of meteen de eerste keer zeggen dat je het niet zo fijn vindt.


    Oh geloof me. Ik zat in de klas met 26 jongens. Waarvan eentje om de haverklap ermee schold. Dan kun je wel blijven zeggenof hij of zij ermee op wil houden maar dat werkt toch niet. Toen ben ik boos geworden en is hij meegegaan naar mijn vader. Toen hield hij er rekening mee in mijn bijzijn en als het er dan een keer uitfloept, vind ik dat minder erg dan mensen die ertotaaaal geen rekening mee houden.


    To infinity and beyond •

    Levine schreef:
    (...)

    Ik beschouw ze dan helemaal niet als mijn vijand. Dat is bullshit, maar als iemand kankerwijf tegen mij zegt, ja sorr maar dan is diegene de lul. Dan word ik echt boos.


    Tuurlijk word je dan echt boos. Dan wordt ik ook boos hoor. Maar, zoals ik al zei, als iemand kanker vet zegt dan wordt ik niet boos.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Waarom gaat het sowieso altijd over 'kanker'?
    Ik vind die discussies een beetje overkomen als een kans om zielig en stoer te doen. De mensen die iemand kennen met kanker en het daarom niet tolereren krijgen nu de kans extreem zielig te doen. De mensen die wél schelden met kanker krijgen zo de kans om zich stoer voor te doen.

    Toe zeg, it's not that of a big deal.


    everything, in time

    Breakdancer schreef:
    (...)

    Serieus, ik heb in dit hele topic (en op heel Quizlet) nog nul keer met kanker gevloekt. Dus waar gaat dit over? Ik doe het alleen bij mensen die het zelf ook doen.


    Je maakt een topic over hoe ANDERE mensen denken over schelden. Ze geven hun mening, en nu probeer je ze te overtuigen om er anders over te gaan denken, of het te respecteren. Dan moet je niet naar de mening vragen van andere, vind ik dan.

    Breakdancer schreef:
    (...)

    Zeg ik dat? Nee, ik vind dat over het algemeen en dat is enkel een mening. Jij moet nu eens even ophouden met dreigen want dat ben ik nu zat. Ik scheld met kanker wanneer ik wil en ik doe dat met alle respect niet tegen jou, dus behandel mij dan ook met respect en respecteer mijn mening.


    Ik dreig niet. Ik zeg gewoon dat diegene dan de lul is. Nou ik vind gewoon dat het een teken van zwakte en respectloosheid is als je tegen iemand met kanker scheld. (: Dat is mijn mening.


    To infinity and beyond •

    Progeny schreef:
    Waarom gaat het sowieso altijd over 'kanker'?
    Ik vind die discussies een beetje overkomen als een kans om zielig en stoer te doen. De mensen die iemand kennen met kanker en het daarom niet tolereren krijgen nu de kans extreem zielig te doen. De mensen die wél schelden met kanker krijgen zo de kans om zich stoer voor te doen.

    Toe zeg, it's not that of a big deal.


    Ik ga niet zielig doen. Ik zeg alleen dat ik mijn vader bijna dood heb zien gaan en daar heb ik geen medelijden van jullie voor nodig hoor.


    To infinity and beyond •

    Levine schreef:
    (...)

    Ik dreig niet. Ik zeg gewoon dat diegene dan de lul is. Nou ik vind gewoon dat het een teken van zwakte en respectloosheid is als je tegen iemand met kanker scheld. (: Dat is mijn mening.


    En ik respecteer je mening, alleen vind ik dat niet. Nou ja, niet iedereen kan hetzelfde denken, toch?


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Levine schreef:
    (...)

    Ik ga niet zielig doen. Ik zeg alleen dat ik mijn vader bijna dood heb zien gaan en daar heb ik geen medelijden van jullie voor nodig hoor.


    Ik noemde geen namen.


    everything, in time

    Accident schreef:
    (...)

    Je maakt een topic over hoe ANDERE mensen denken over schelden. Ze geven hun mening, en nu probeer je ze te overtuigen om er anders over te gaan denken, of het te respecteren. Dan moet je niet naar de mening vragen van andere, vind ik dan.


    Nee, ik probeer mensen te helpen door te zeggen dat ze het beter kunnen tolereren omdat dat heel wat stress bespaart. Dat weet ik uit mijn eigen ervaringen en ik probeer dat met mensen te delen. Is dat nou zo slecht?


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Progeny schreef:
    Waarom gaat het sowieso altijd over 'kanker'?
    Ik vind die discussies een beetje overkomen als een kans om zielig en stoer te doen. De mensen die iemand kennen met kanker en het daarom niet tolereren krijgen nu de kans extreem zielig te doen. De mensen die wél schelden met kanker krijgen zo de kans om zich stoer voor te doen.

    Toe zeg, it's not that of a big deal.


    Amen.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Levine schreef:
    (...)

    Ik ga niet zielig doen. Ik zeg alleen dat ik mijn vader bijna dood heb zien gaan en daar heb ik geen medelijden van jullie voor nodig hoor.


    Sorry, ik ben het wel een beetje eens met Progeny.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Progeny schreef:
    (...)

    Ik noemde geen namen.


    Nee, maar het duid her gelukkig ook niet op (':


    To infinity and beyond •