• Vloeken is iets waar de meningen nogal over verdeelt zijn. Veel oudere mensen vinden het onbeschoft en onnodig, terwijl veel jongeren het stoer vinden. Ik zelf vloek de hele bende bij elkaar, maar dat verschilt wel tegen wie ik het heb. Tegen ouderen vloek ik bijvoorbeeld niet. En als ik dan tegen zo'n mooiboy praat, dan ben ik niet te houden. Hoe dan ook, aan jullie de vraag, wat vinden jullie van vloeken?


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Endure schreef:
    (...)

    Nee.

    Zoek maar eens, het is de ziekte of een schimmelinfectie bij appels en peren n_n Of scimmelziekte bij tomaat zie ik nu.


    Dat is misschien wat in het woordenboek of op Wikipedia staat, maar die tweede betekenis van mij is puur verbastering van de Nederlandse taal. Net als bijvoorbeeld uitprinten geen echt woord was, maar nu zoveel gebruikt is dat als ik het typ, er geen rode kringel onder komt te staan.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Endure schreef:
    (...)\
    \

    Dat hebben mensen zlef bedacht en wat is er mis met 'heel erg vervelend' in plaats van die ziekte te grbuiken? :S


    Haha, schat, dat heet verbastering van de Nederlandse taal. Dingen zoals uitprinten hebben mensen ook zelf bedacht, en is nu ook een algemeen woord. En tja, ik denk omdat dat niet in alle zinnen past. Ik zeg ook nooit 'dat vind ik kanker' maar wel 'dat vind ik kanker vet'. Ik zie daar niks erg aan.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Toetanchamon schreef:
    Ik vloek vaak, hard, snel en grof.
    Honestly? Ben er meestal wel trots op. (:
    Alleen op Q houd ik mij wel wat in.


    Zelfde. Op Q ben ik heel netjes. Haha.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    ik vloek alleen als ik boos ben, of als iets verkeerd gaat ofzo, of als ik mezelf pijn doe. Mijn moeder is gelovig en zelfs zij vloekt dan.. Dus hebben wij als soort van regel dat je alleen dan mag voelen x)

    Als ik serieus vloek (met fuck en verdomme) dan ben ik meestal erg verontwaardigd, boos of van mijn melk. Meestal gebruik ik alleen liefdevolle scheldwoordjes c; Zoals dipstick of nugget c:


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Nevada schreef:
    (...)
    Never heard van de 2e. En ik ken zát mensen die te dom zijn om te weten waar ze mee schelden en het toch doen.


    Gewoon omdat je er nooit van gehoord hebt betekend niet dat het er niet is. Ik zelf scheld er ook zo vaak mee, en ik weet wel wat het is, maar wie weet dat zodra ik het gebruik? Je kunt net zo makkelijk zeggen dat ik het niet weet, want niemand anders behalve ik kan in mijn hoofd kijken. Kortom, misschien weten die mensen best wel wat het is, alleen negeren ze dat net zoals ik het doe. Onbeschoft? Maybe.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Prongs schreef:
    Als ik serieus vloek (met fuck en verdomme) dan ben ik meestal erg verontwaardigd, boos of van mijn melk. Meestal gebruik ik alleen liefdevolle scheldwoordjes c; Zoals dipstick of nugget c:


    Dat is best geniaal, weet je.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    astridc schreef:
    ik vloek alleen als ik boos ben, of als iets verkeerd gaat ofzo, of als ik mezelf pijn doe. Mijn moeder is gelovig en zelfs zij vloekt dan.. Dus hebben wij als soort van regel dat je alleen dan mag voelen x)


    Dat klopt wel; dan vloek je altijd makkelijker. Vloeken in een algemeen gesprek is ook iets wat je aan moet leren, denk ik.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Ik vloek zelf ook. Maar als iemand begint te schelden met Kanker, dan flip ik.


    To infinity and beyond •

    Levine schreef:
    Ik vloek zelf ook. Maar als iemand begint te schelden met Kanker, dan flip ik.


    Hmmm. Ik vloek er zelf ook mee, dus dat zou hypocriet zijn als ik erom moest flippen. Ik zeg alleen kanker in de context van 'dat vind ik kanker vet' en niet van 'jij moet kanker krijgen'. Dat laatste vind ik ook echt heel asociaal, niet dat ik er om flip, maar die persoon scheld ik dan net zo goed kapot - wat ik overigens veel te snel doe als iemand onaardig is.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Vloeken met god en ziektes vind ik niet kunnen, maar vloeken omdat je bijvoorbeeld je teen stoot is normaal. Als wij hardop vloeken moeten we 10 cent in een potje doen.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Prim schreef:
    Vloeken met god en ziektes vind ik niet kunnen, maar vloeken omdat je bijvoorbeeld je teen stoot is normaal. Als wij hardop vloeken moeten we 10 cent in een potje doen.


    Jammer, want heel erg veel mensen vloeken met god en ziektes. Ik vind persoonlijk dat je het moet kunnen tolereren, want die mensen gaan zich echt niet aanpassen, en ik ook niet - 'godverdomme' staat op nummer één van mijn stopwoordjes.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Breakdancer schreef:
    (...)

    Dat is best geniaal, weet je.

    Ik ga je niet vervelen met geveinsde bescheidenheid c: I know I'm a bleepin' genius c:


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Breakdancer schreef:
    (...)

    Jammer, want heel erg veel mensen vloeken met god en ziektes. Ik vind persoonlijk dat je het moet kunnen tolereren, want die mensen gaan zich echt niet aanpassen, en ik ook niet - 'godverdomme' staat op nummer één van mijn stopwoordjes.


    Ik vind het belachelijk, als je met kanker scheld. Ik vind het dan ook belachelijk dat jij het 'goedkeurt'.
    Maar ja, zoiets begrijp je pas als je het van dichtbij hebt meegemaakt denk ik.


    To infinity and beyond •

    Prongs schreef:
    (...)
    Ik ga je niet vervelen met geveinsde bescheidenheid c: I know I'm a bleepin' genius c:


    Zeker weten. Am I right when I say you might be on deviantART? You seem the type for it.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.