• Vloeken is iets waar de meningen nogal over verdeelt zijn. Veel oudere mensen vinden het onbeschoft en onnodig, terwijl veel jongeren het stoer vinden. Ik zelf vloek de hele bende bij elkaar, maar dat verschilt wel tegen wie ik het heb. Tegen ouderen vloek ik bijvoorbeeld niet. En als ik dan tegen zo'n mooiboy praat, dan ben ik niet te houden. Hoe dan ook, aan jullie de vraag, wat vinden jullie van vloeken?


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Mile schreef:
    Ik vloek gewoon altijd, nee niet altijd maar in een ruzie zeker maar in een discussie met een oudere ofzo niet. En sws tegen een oudere niet. Maar tegen mensen van mijn leeftijd of onder de 18 vloek ik echt gewoon zoveel als ik wil en met elke scheldwoord ook....-aa-


    Helemaal mee eens. Ik vloek ook gewoon zoveel als kan, maar niet tegen iemand die bijvoorbeeld gelovig is en er helemaal niet tegen kan. Nou ja, dan houd ik me zoveel mogelijk in, niet dat het volledig werkt, alleen kwets ik er geen mensen mee.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Thunderwitch schreef:
    Ik vloek vrij weinig denk ik. Hoogstens af en toe eens 'fuck'.
    Ik vind vloeken nu eenmaal niet erg lief, en als je veel vloekt irriteert het me. (cat)


    Oh, ik vind vloeken wel stoer. Maar ik vind dat er ook een verschil is tussen een jongen die vloekt (sexyy <3) en een meisje die vloekt. En als iemand minstens drie keer kanker zegt in één zin dan heb ik zoiets van: 'houd je kop nou maar dicht, ik heb genoeg gehoord'. Ik vloek zeg maar wel veel, maar niet asociaal veel en ik houd rekening met de persoon waar ik tegen praat. Alleen als ik iets laat vallen dat gaat het altijd vanzelf, haha.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Breakdancer schreef:
    (...)

    Ik vloek eigenlijk wel met kanker, omdat het twee betekenissen heeft. De ziekte vind ik echt vreselijk en mijn tante is er ook aan overleden. Maar het is ook een kracht uitdrukking.


    Dat is het dus.
    Kanker is een krachtterm omdát het een ziekte is, net als tering, tyfus, klere, weet ik het wat.

    Wij Nederlanders schijnen trouwens liever met ziektes en geslachtsdelen te vloeken dan met familiebanden, zoals in andere landen wel gebruikelijk is (bv. son of a bitch e.d.) :P


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    Ik vloek nooit tégen iemand. Wel gewoon als iets mislukt ofzo.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Endure schreef:
    Een keertje kut als ik bijv. wat laat vallen of iets, maar meer ook niet.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Ik vloek soms,maar wat wil je met een opa die in de fille de hele tijd bezig is 'Dju,merde,dju....meeeerde'
    Ik ben de helft van een kwart waals dus daarom dat het frans is


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Ik scheld vaak en graag :'D Bij mijn ouders ook gewoon, die zijn dat gewend en doen het zelf ook. Bij familie probeer ik me meestal wel in te houden.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    euh, ik vloek wel, maar niet waar mijn broertje of ouderen bij zijn :Y)


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Ik vloek met 'Godverdomme!' 'Tyfuszooi!' 'Kutzooi!' als ik iets laat vallen of als er iets niet gaat zoals ik het wil. Ik hou me niet in voor mijn ouders of voor wie dan ook.

    [ bericht aangepast op 10 juli 2011 - 13:01 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ik vind vloeken zo is zo onbeleefd. Daarom probeer ik dat zo weinig mogelijk te doen


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Ik vloek met kut, godverstomme, fuck enzovoort. Dit doe ik niet om stoer te doen, doe het als er iets tegen zit. Met kanker heb ik een keer gescholden, en ik had meteen spijt. Ik was echt woedend op mezelf.

    [ bericht aangepast op 10 juli 2011 - 13:10 ]


    <3

    Ik weet nooit zo goed wat mensen verstaan onder vloeken, maar ik scheld veel met ziektes en kut en fuck etc. Maar ik ben christelijk dus ik maak geen misbruik van God's naam om het zo maar te zeggen. Dat is dan weer tegen mijn principes, ik typ het niet eens. (A)


    I believe they can take anything from me, but they can't succeed in taking my inner peace from me.

    twizzle schreef:
    ik vloek zelf best vaak, het meeste als ik bijvoorbeeld iets laat vallen ofzo. maar ook als ik met vriendinnen ofzo praat vloek ik ook wel xd maar ik vloek écht niet met kanker, aangezien mijn opa daar aan overleden is toen ik 4 was.


    Veel mensen schelden/vloeken met kanker.
    Kanker is een ziekte geen scheldwoord. ><
    Vind ik echt zo irri hea. :d


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Elies94 schreef:
    Ik weet nooit zo goed wat mensen verstaan onder vloeken, maar ik scheld veel met ziektes en kut en fuck etc. Maar ik ben christelijk dus ik maak geen misbruik van God's naam om het zo maar te zeggen. Dat is dan weer tegen mijn principes, ik typ het niet eens. (A)


    Ben ik de enige die dit niet logisch vind? Je scheld veel met ziektes. Kanker, tyfus, tering dat soort dingen. Maar godverdomme zeg je niet. Ik vind het erger als je met kanker scheld, dan godverdomme zegt - ik ben zelf katholiek.


    To infinity and beyond •

    Ik vloek bijna niet alleen maar als me iets echt niet lukt, maar dan kom ik niet verder dan 'Damn'
    ik scheld wel veelxD maar dan ook alleen maar als me iets echt niet lukt of als ik heel erg boos ben.


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'