• Vloeken is iets waar de meningen nogal over verdeelt zijn. Veel oudere mensen vinden het onbeschoft en onnodig, terwijl veel jongeren het stoer vinden. Ik zelf vloek de hele bende bij elkaar, maar dat verschilt wel tegen wie ik het heb. Tegen ouderen vloek ik bijvoorbeeld niet. En als ik dan tegen zo'n mooiboy praat, dan ben ik niet te houden. Hoe dan ook, aan jullie de vraag, wat vinden jullie van vloeken?


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    twizzle schreef:
    ik vloek zelf best vaak, het meeste als ik bijvoorbeeld iets laat vallen ofzo. maar ook als ik met vriendinnen ofzo praat vloek ik ook wel xd maar ik vloek écht niet met kanker, aangezien mijn opa daar aan overleden is toen ik 4 was.


    Same here,.


    I´m nothing special.

    Eigenlijk vloek ik best vaak. (krul)


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Zolang je niet tegen iemand of met ziektes vloekt, zie ik het probleem niet zo ;d


    Wear a necklace of rope, side by side with me

    Mijn beste vriend is aan kanker overleden, en ik heb hem elke dag zwakker en zwakker zien worden. Ik heb bij hem aan zijn best gezeten totdat zijn hart ermee stopte & dan vind ik het echt asociaal als mensen kanker gebruiken, in wat voor vorm dan ook. Want ik kan kanker niet positief bekijken, omdat het ook niet positief is! Kanker is 1 van de meest voorkomende ziektes nu, en wie weet, treft het in jouw omgeving, ik weet zeker dat je dan wel anders praat over kanker.

    Ik vind vloeken, tja, zwak zegmaar.
    Alsof je je emotie niet met normale woorden kunt onderbouwen.
    Zwak is eigenlijk niet het goede woord ervoor, maar ik kan dat goede woord zo gauw niet bedenken. :X


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Endure schreef:
    Een keertje kut als ik bijv. wat laat vallen of iets, maar meer ook niet.


    Kill them with kindness.

    Levine schreef:
    (...)

    Ik heb mijn vader bijna dood zien gaan in het ziekenhuis. Dan vind ik niet dat ik zwak ben als iemand ermee scheld.


    Mijn moeder heeft het ook gehad en ik vind je dan ook niet zwak, ik begrijp het wel. Maar je moet je wel realiseren dat niet iedereen daar rekening mee kan houden. Soms floept het er ook gewoon uit, meestal niet, maar het kan. Ze kunnen niet 24/7 rekening met je houden, daarbij zijn er natuurlijk mensen die je verhaal helemaal niet kennen. Plus, dat "schelden met kanker niet kan" is een mening, jouw mening, dat kun je anderen onmogelijk opleggen.


    everything, in time

    Progeny schreef:
    (...)

    Mijn moeder heeft het ook gehad en ik vind je dan ook niet zwak, ik begrijp het wel. Maar je moet je wel realiseren dat niet iedereen daar rekening mee kan houden. Soms floept het er ook gewoon uit, meestal niet, maar het kan. Ze kunnen niet 24/7 rekening met je houden, daarbij zijn er natuurlijk mensen die je verhaal helemaal niet kennen. Plus, dat "schelden met kanker niet kan" is een mening, jouw mening, dat kun je anderen onmogelijk opleggen.


    Nee oké. Dat kan. Maar als iemand in mijn buurt 100x met kanker scheld, kan ik me er flink aan irriteren en als iemand tegen mij met kanker scheld, dan is diegene flink de lul.


    To infinity and beyond •

    nerveus schreef:
    Ik vloek ook, maar vaak niet bewust of om stoer te doen. Ik vloek niet met alles, alleen als het me tegen zit of ik ben boos :P Ik vloek veel, behalve met erge dingen, zoals kanker. Dat vind ik gewoon niet kunnen, mensen die ermee schelden, weten gewoon niet dat dat woord inhoudt en ik kan me daar echt kwaad om maken. Ik kom niet verder dan: fuck of verdomme :P


    There's power in the words you whisper.

    Levine schreef:
    (...)

    Ik heb mijn vader bijna dood zien gaan in het ziekenhuis. Dan vind ik niet dat ik zwak ben als iemand ermee scheld.


    Ik vind het echt heel erg voor je, maar je moet het niet als excuus gaan gebruiken om bij mensen respect af te dwingen. Dat het ik ooit ook gedaan en daar kwam ik niet ver mee. Het is maar advies hoor, en als je het niet aan wilt nemen is dat je eigen keuze. En als ik wil vloeken is dat mijn eigen keuze. (:


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Levine schreef:
    (...)

    Nee oké. Dat kan. Maar als iemand in mijn buurt 100x met kanker scheld, kan ik me er flink aan irriteren en als iemand tegen mij met kanker scheld, dan is diegene flink de lul.


    Er is een verschil tussen het een paar keer negeren en dan ineens uitbarsten, of meteen de eerste keer zeggen dat je het niet zo fijn vindt.


    everything, in time

    Ik roep wel eens kut of fuck als iets echt mis gaat, maar ik vind niet dat je met dingen als kanker, gvd of Jezus mag vloeken.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Breakdancer schreef:
    (...)

    Ik vind het echt heel erg voor je, maar je moet het niet als excuus gaan gebruiken om bij mensen respect af te dwingen. Dat het ik ooit ook gedaan en daar kwam ik niet ver mee. Het is maar advies hoor, en als je het niet aan wilt nemen is dat je eigen keuze. En als ik wil vloeken is dat mijn eigen keuze. (:


    Nee maar dan moet jij niet zeggen dat ik zwak ben. Oh ik dwing geen respect af hoor, ik heb het over het feit dat als iemand in mijn buurt 100x met kanker scheld, ik echt geirriteerd raak en als iemand tegen mij met kanker scheld, dan is diegene gewoon de lul. Dat is een feit.


    To infinity and beyond •

    Levine schreef:
    (...)

    Nee oké. Dat kan. Maar als iemand in mijn buurt 100x met kanker scheld, kan ik me er flink aan irriteren en als iemand tegen mij met kanker scheld, dan is diegene flink de lul.


    En is dat enkel dreigen zodat wij bang voor je zijn of ook de waarheid? Ik vind allebei een beetje onnodig. Schelden met kanker is onnodig, maar mensen die met kanker schelden als je ergste vijand beschouwen vind ik net zo onnodig en ook respectloos.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Breakdancer schreef:
    (...)

    En is dat enkel dreigen zodat wij bang voor je zijn of ook de waarheid? Ik vind allebei een beetje onnodig. Schelden met kanker is onnodig, maar mensen die met kanker schelden als je ergste vijand beschouwen vind ik net zo onnodig en ook respectloos.


    Ik beschouw ze dan helemaal niet als mijn vijand. Dat is bullshit, maar als iemand kankerwijf tegen mij zegt, ja sorr maar dan is diegene de lul. Dan word ik echt boos.


    To infinity and beyond •