• ===oud

[ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 18:57 ]

No growth of the heart is ever a waste

SoulEater schreef:
    Elif - Goede Vampier.
    ,,Ik vind 't goed.'' zei ze ietwat dromerig, ineens horode ze keiharde klap. ,,Shit!'' ze keek geschrokken. ,,Wat was dat?'' vroeg ze stomverbaasd.

Faith - Slechte Vampier.
    ,,Mwaah, je ziet maar wat je doet. Ik ga naar mijn akmer, misschien dat ik nog even een kijkje neem bij dat zootje ongeregeld. Zo te ruiken houden ze een theekransje.'' ze grijnste flauwtjes naar Savoy.

Dewi - Mens.
    Ze wilde net een opmerking maken toen Lew Odile utidaagde, een wenkbrauw vna Dewi ging omhoog. Net zoals zij Odile had utigedaagt en Dewi wist nu al dat ze daar op in zou gaan. Langzaam gleed haar blik weer nar yue die duidelijk tegen een gevecht was, als ze zo 'goed' was, waarom ging ze dan met Odiel om? Haar om praten of iets dergelijks? Dewi zweeg maar en concentreerde zich op Odile, ze kon nu beter geen slachtoffer worden van een verassingsaanval .

In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

Yue
    Ik kreun. "Odile. Kom op, we kunnen niet nog meer problemen gebruiken. Laten we verband voor je arm zoeken." Ik kijk de man aan. Nu hij zijn enge mes niet mee heeft lijkt hij nog best aardig. Het meisje naast hem was me eerder niet opgevallen, maar nu wel. Haar haar is apart, maar wel mooi. Dan kijk ik de man weer aan. "Kunnen we jullie ergens mee helpen of kwamen jullie voor de gezelligheid?" Het kwam er wat sarcastischer uit dan ik bedoelde. Ik kan gewoon niet aardig tegen hem doen. Elke keer dat ik hem zie denk ik terug aan het mes in Odiles keel.

Savoy
    Ik haal mijn schouders op. "Is goed. Als er nog wat te drinken valt ruik ik het wel." Ik knik naar Faith bij wijze van afscheid en loop naar de kelder. Faith had gelijk, het zwembad is inderdaad nog mooi. Ik trek mijn kleren uit, op mijn boxer na, en spring het zwembad in.

Odile - Slechte vampier.

Ik ben het niet gewend een uitdaging uit de weg te gaan. Sterker nog, dat doe ik zeer zelden. Even flitsen mijn ogen richting Lew en vervolgens naar het meisje. Dan voel ik de steek weer door mijn rug jagen. Ik vrees dat ik niet in staat ben te winnen, mocht het op een gevecht aankomen. Ik ben één van de zeldzame vampiers die haar eigen kracht niet overschat, maar toch ben ik bijzonder vatbaar voor uitdagingen en provocaties. Toch erger ik me rot aan Lew's nonchalante en wat minachtende houding. Hij denkt echt dat hij haar kan beschermen en hij denkt Odile Lavossa zo goed te kennen. Nou, de tijd zal het leren. En ik heb zeeën van tijd. Ik neem een hap adem en blaas die rustig uit. Mijn variant op tot tien tellen. Even kijk ik Yue aan, waarna mijn mondhoeken lichtjes omhoog krullen.
    'Als slangen in een kooi met muizen,' glimlach ik naar Lew met felle ogen - weer refererend naar ons gesprek en naar Dewi's situatie, draai me om en pak de bezem die ergens stoffig in een hoek ligt. Ik voel hun ogen in mijn rug prikken als ik begin te vegen.

[ bericht aangepast op 8 feb 2011 - 20:05 ]

Jamie.

Netals Elif was hij harstikke hard geschrokken van de harde knal. ' Wee niet. ' piepte hij en keek haar aan. ' Misschien is er wel vampier gestruikeld of geef dat niet z'n lawaai? '

Elif - Goede Vampier.
    Ondaks alles lachtte ze zachtjes en schudde haar hoofd. ,,Tuurlijk niet.'' zei grijnste scheefjes, stond op en liep naar de deur die ze opendeed. Niks te zien.. Niks te ruiken, niet dichtbij haar kamer in ieder geval. Het was beter als ze niet ging dus sloot ze de deur weer. ,We kunnens traks wel kyken.'' zei ze tegne Jamie.

Faith - Slechte Vampier.
    Ze liep rechtstreeks naar haar eigen kamer omdat ze had geroken dat Odiel er was, ze had geen zin om haar nu te zien. Faith had haar zwemspullen gepakt en was naar de kelder gelopen waar ze Savoy in zijn boxer zag zwemmen. ,,Te arm voor een zwembroek?'' plaagde ze hem met grijnsje, vervoglens liep ze naar kleedhokjes waar ze gauw haar bikini aantrok, toen ze dat had gedaan namz e analoopje en dook ze in het water. Toen ze bovenkwam keek ze Savoy met grijns aan. ,,Ik had gelijk, nietwaar?''

Dewi - Mens.
    Dat was wel het laatste wat ze verwacht had, ze had op zijn minst een venijnige opmerking verwacht van odile maar in plaats daarvan ging ze staan vegen! Ze had niet veel tijd meer om erover na te denken en keek Lew aan. ,,wa-..is goed.'' mompelde ze, waarom wilde hij ineens weg. Zou Odile niet achter hun aankomen? haar blik gleed naar Odile die te vegen stond, zo zag het er in ieder geval niet uit en anders zou Yue haar waarschijnlijk tegenhouden. Zeker was ze daar niet van maar ze had ogpemerkt dat die geen ruzie wilde en ze had eerder lew al willen laten stoppen.

[ bericht aangepast op 8 feb 2011 - 20:14 ]

In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

Yue
    Ik ben even verbaasd als Odile begint te bezemen, maar ik ben blij dat ze niet heeft aangevallen. Ik draai me om en loop naar het ingestorte podium. Ik zucht. "Toch maar een andere kamer.." mompel ik. Jammer is het wel: het is, of eigenlijk was, een mooie kamer.

Savoy
    Ik zie dat Faith er ook bij komt. "Niet te arm, gewoon te lui om te werken voor m'n geld. En voordat je het zegt, ik weet dat ik er een kan stelen. Maar daar heb ik gewoon geen tijd voor gehad. En wat is er mis met een boxer, right?"

[ bericht aangepast op 8 feb 2011 - 20:17 ]

Jamie.

Hij voelde zich een beetje idioot toen Elif begon te gniffelen. ' Is dat wat ik net zei erg stom? ' vroeg hij en keek haar aan.

Odile - Slechte vampier.

Vanuit een ooghoek merk ik op dat Lew er vandoor gaat met het meisje. Ik krijg er spijt van dat ik het er niet op heb gewaagd. Stel dat het me was gelukt, dan had ik nu een zalig warme nek tussen m'n tanden. Ik begin weg te zwijmelen bij de gedachte aan warm, vers mensenbloed, als een verliefde tiener.
    'Als we dit willen fixen zijn we wel een tijdje bezig.' Of nou ja, een tijdje. In elk geval een paar dagen. Een flinke klus is met vampierhanden een stuk minder werk dan wanneer een mens het opknapt. Na een tijdje heb ik het voor elkaar gekregen de vloer weer schoon te krijgen. Nu nog wat aan die berg zooi doen. Mijn blik glijdt weer naar de foto. 'Zonde hoor, misschien had het wat kunnen worden,' grijns ik.

Yue
    Ik glimlach naar Odile. "Tja, anders zoek ik wel een andere kamer. Ik vond het alleen zo leuk dat deze naast de jouwe lag." Ik volg haar blik. Ik pak de foto op. Ze heeft gelijk, het is inderdaad een knappe jongen. "Hoe weet je zo zeker dat het een vampier is?" vraag ik dan.

Savoy
    Ik zie dat Faith er ook bij komt. "Niet te arm, gewoon te lui om te werken voor m'n geld. En voordat je het zegt, ik weet dat ik er een kan stelen. Maar daar heb ik gewoon geen tijd voor gehad. En wat is er mis met een boxer, right?"

Odile - Slechte vampier.

Ik glimlach, deze keer niet spottend. Ik heb zelden meegemaakt dat iemand bij me in de buurt wilde zijn zonder er iets voor terug te willen of om me te verraden.
    'Ik heb het nogal.. ja..' Ik werp een blik op de puinhoop. 'Verprutst,' voeg ik toe. 'Maar je kunt me altijd opzoeken.' Ik moet toegeven dat ik trots op mezelf ben, puur om het feit dat ik deze keer niet toehapte en in de aanval overging. Normaal had ik geen twee keer nagedacht in zo'n situatie, maar ditmaal liet ik me niet uit de tent lokken. Dan vraagt Yue naar de jongen. Ik kijk nogmaals naar de foto.
    'Er zijn verschillende subtiele kenmerken die een ras en ras maken. Dat heb je ook met vampiers. Ze hebben een bepaalde uitdrukking waar je meteen aan kunt zien dat het vampiers zijn. Je zult het ook zien na verloop van tijd.' Ik zet de bezem weer in de hoek. 'Pauze,' glimlach ik.

Yue
    "Ach, daar kan jij niets aan doen. Het hout was gewoon verrot." Ik plof neer op de resten van het bed. Mijn fantasie werkt op volle toeren. "Moet je je voorstellen.." zeg ik. "Vroeger woonde hier een knappe vampier graaf. Hij verafschuwde wat hij was, en dus had hij zich teruggetrokken in zijn huis. Af en toe kwam er een uitgehongerd mens bij hem op bezoek. Keer op keer hielp hij ze, gaf hij ze te eten. Maar keer op keer kon hij zich niet inhouden. Hij dronk ze leeg." Ik denk even na hoe ik verder zal gaan. "Toen kwam er een bloedmooie vrouw langs. Ze had donkerbruine golvende haren, en haar ogen waren blauw. De onsterfelijke graaf werd verliefd op haar, en zij wond hem om haar vinger. Hij deed alles voor haar, maar op een nacht keerde het lot zich tegen hem. Ze zaten samen te praten in de woonkamer. Ze dronken een glas wijn, rookten een pijp. Het was gezellig. Ineens kwam ze overeind en ging bij hem op schoot zitten. Hij was verbaasd, maar liet het toe. Ze fluisterde in zijn oor. 'Ik weet wat je bent.' Hij keek naar haar op, en zag dat op haar mooie gezicht nu een duivelse glimlach stond. 'Je zult nooit meer iemand kwaad doen.' zei ze, en ze boorde een houten staak door zijn hart, die ze onder haar jurk had verstopt. Hij wilde reageren, maar kon zich niet bewegen. De volgende dag sleepte ze zijn lichaam naar buiten en keek toe hoe het verbrande in de zon." Even is het stil. "Ik vraag me af wat er echt is gebeurd."

Savoy

[ bericht aangepast op 8 feb 2011 - 20:52 ]

Odile - Slechte vampier.

Zwijgend hoor ik Yue's verhaal aan. Ondanks dat ik weet dat er wel wat meer voor nodig is dan een flink stuk hout door een vampier z'n hart te rammen, maakt het toch indruk op me. Waar ze het zo ineens vandaan heeft gehaald weet ik niet, maar ergens is het wel enorm confronterend. Als ik de keus heb gehad tussen een vampier worden of sterven, had ik waarschijnlijk voor de dood gekozen. Maar nu ik al zo veel veldslagen gewonnen en verloren heb doe ik het maar met wat het leven me biedt. Ik haat de persoon wie ik ben geworden en dat ik in die vijftig jaar geen liefde of zelfs geen vriendschap heb gekend. Nu pas zie ik dat er daadwerkelijk iemand is die me mag, maar wat voor een gedachte het wel niet zou zijn om naast iemand wakker te worden die je alles kon toevertrouwen - zelfs jezelf - en honderd procent zeker weet dat hij je nooit kwaad zou doen. Wat een gedachte het zou zijn om van iemand te houden, écht te houden.
    'Ja. Dat vraag ik me ook af,' zeg ik dan en maak een gebaar dat ik wat ga drinken in de keuken. Water deze keer. Bloed komt later wel.

[ bericht aangepast op 8 feb 2011 - 21:10 ]

Yue
    Ik loop met Odile mee naar de keuken. Ik pak twee glazen uit een kastje en vul ze met water. "Hier." zeg ik, en geef er een aan Odile. "Bestaan er eigenlijk echt vampierjagers? Met van die grote messen en riemen vol knoflook." Mijn ogen worden groot. Weer slaat mijn fantasie op hol en ik zie voor me hoe er een knappe vampierjager het huis in komt. Hij probeert me te vermoorden, maar ik houd hem koeltjes tegen. Dat gaan we dus even niet doen, zeg ik cool. Ik kom uit mijn droom als ik iets kouds op mijn voet voel druppelen. Ik hield per ongeluk het glas water schuin. "Oeps.." mompel ik, en ik drink snel het glas leeg.

Savoy

Odile - Slechte vampier.

Ik zeg iets wat 'dank je' moet voorstellen en drink het glas leeg. Dan kijk ik haar verbaasd aan als ze de vraag stelt. Ik glimlach.
    'Dat is exact de reden dat die mensenkinderen er niet uit kunnen.' Ik wijs via het keukenraam naar de poort. 'De grens tussen leven en dood. Dat was zijn gave. Hij zorgde ervoor dat mensen die hier binnen kwamen er nooit meer uit konden. Gevangen, tot een vampier een einde maakte aan hun levens. Hij waarschuwde ze nog - de jagers. Maar ze luisterden niet. Het was een middel om ze weg te jagen en angst in te boezemen. Maar bovenal was het een middel om ze uit te schakelen. Er was ooit een heel kleine groep mensen die van ons bestaan af wist, maar de laatste getuigen zijn al lang gedood. Het is een afspraak om nooit aan mensen te verraden wie we zijn, iets wat nu kennelijk niet goed gelukt is.' Ik zucht en een waar rampscenario komt naar boven als ik bedenk wat er zal gebeuren als ons bestaan algemeen bekend wordt. Het zal de grootste oorlog ooit worden.
    'Mensen zijn zwakker, maar ze zijn erg slim. Onze zwakheden zullen tegen ons gebruikt worden. Daarom mag niemand weten van ons bestaan en het door vertellen. Ook zij niet,' en ik knik richting de ingang van de keuken, doelend op de twee mensen die zich hier verschansen.

[ bericht aangepast op 23 nov 2014 - 21:11 ]

Yue
    Ik denk even na over wat ze gezegd heeft. Dan bedenk ik me ineens iets. "Kunnen vampiers eigenlijk baby's krijgen?" Ik weet dat het stom klinkt, maar het schoot me ineens te binnen. Want als het zo is, waarom zijn de mensen dat niet al lang onderdrukt door alle vampiers? Dan zouden ze toch met veel meer zijn dan de mensen?

Savoy