• ===oud

[ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 18:57 ]

No growth of the heart is ever a waste

Odile - Slechte vampier.

Ik kom overeind en rek me uit.
    'Laten we gaan.' Ik laat me via de regenpijp weer richting mijn kamer glijden. De bloedgeur wordt sterker, maar ik hou me rustig. Ik ben creatief genoeg om een plan te verzinnen om die mensen te pakken te krijgen, maar voorlopig hou ik me bezig met andere zaken.
    Eenmaal binnen doe ik het licht aan. 'Wat wil je eraan veranderen? Ik heb genoeg gereedschap, maar fleurige verf gaat lastig worden.' Ik weet nog net te voorkomen dat ik voor ga stellen om de rest om verf te vragen. Die zouden me meteen verdenken van één of ander manipulatiespel of een nieuw plan, wat ik me in kan denken. Normaal ben ik allang bezig één of ander plannetje uit te broeden, maar er hebben zich een aantal gebeurtenissen voorgedaan die mijn geestelijke activiteit behoorlijk overhoop gooien. Even werp ik een blik in de spiegel, waar ik mijn hals aftast.
    'Als 't een litteken was geworden ben je nog lang niet jarig,' grom ik ingehouden. Onmiddellijk na die opmerking moet ik aan Lew denken die me naar huis droeg. Fuck, schuldgevoelens. Ik zal hem wel op een fatsoenlijke manier bedanken. Ooit.
    Ik loop richting mijn enorme kast en trek er een enorme gereedschapskist uit. Voor een normale sterveling zou dat ding met geen mogelijkheid te tillen zijn - en geloof me, menig manvolk heeft me in de bouwmarkt ook vreemd aangekeken toen ik hiermee op de proppen kwam. 'Dit is wat ik heb. Je zult het hiermee moeten doen.' Trots stel ik mijn riante collectie hamers, bouten, schroeven en ander blinkend metaal ten toon.

Yue
    "Wauw.. Wat veel." zeg ik met open mond. Dan kijk ik de kamer rond. Er hangen lange donkerrode gordijnen voor de ramen. "Misschien kunnen we die gordijnen eerst weghalen." Dan bedenk ik me dat vampiers verbranden door zonlicht. "Of.. Nouja, misschien toch niet zo handig. We kunnen ook het hekje om de verhoging repareren." Om de verhoging staat een gammel hekje, met veel gaten en rotte plekken. "Zou dat ons lukken?"

Savoy
    Ik grinnik. "Had jij een beter idee dan?" Ik kan me niet voorstellen dat Faith hobbies heeft naast het slachten van mensen.

Odile - Slechte vampier.

'Hmm nee aan die gordijnen zou ik me niet wagen. Dat mijn kamer zo donker is heeft wel degelijk een functionaliteit,' grijns ik. Dan kijk ik naar boven en zie het hekje waar ze het over heeft. Het is gemaakt van behoorlijk gammel hout. Hetzelfde hout waarmee de vloer van mijn kamer belegd is. 'Als het goed is,' mompel ik in mezelf. Ik haal het schilderij weer weg en open het luik in de muur. Ik tast wat in het donker tot ik een zak vind met een paar planken. Ik wist dat deze ooit eens van pas zouden komen. 'De oorspronkelijke kleur. En deze zijn niet aangetast door ongedierte. Met een beetje timmerwerk moet het wel te doen zijn.' Met gereedschapskist en al wandelen we richting Yue's nieuwe kamer.
    Als ik de deur open doe komt een stek jaloezie opspelen. Nu haat ik mezelf echt om het feit dat ik deze kamer nooit heb ingenomen. Ik trek een grijns. 'Mooi stekkie heb je.'

Yue
    Ik glimlach. "Dankje. Ik ben niet echt een kei met hout, maar als ik kan helpen zeg je het maar."

Savoy
    Ik grinnik. "Had jij een beter idee dan?" Ik kan me niet voorstellen dat Faith hobbies heeft naast het slachten van mensen.

Jamie.

Hij maakte een gekke beweging door de prik in zijn zij en maakte daarbij ook een gek geluidje. ' Mjah, sorry. ' murmelde hij en keek haar aan. ' Is deze zender goed. ' Heel even keek hij naar de tv en zag dat er een tekenfilm op was.

Odile - Slechte vampier.

Ik klim via de ladder omhoog naar de tweede verdieping, waar het hek omheen is gebouwd. Even kijk ik naar het gammele hekje en zonder enige moeite weet ik de verrotte houten planken te slopen.
    'Jezus christus,' vloek ik. 'Kun je me die grote schroeven aangeven? In het derde vakje.' Ik wijs naar de kist en draai me weer om. Ineens merk ik dat de hele verdieping het begint te begeven.
    'Oh fuck.' Ik grijp naar de hamer, maar het is al te laat. De verdieping zakt in - wat een ongelofelijk lawaai geeft - en ik val met een harde klap op de grond. Op m'n staartbotje. Ik scherm me af, maar iets snijdt pijnlijk langs mijn arm. Ik kom overeind en als de rook weg is getrokken wordt de ravage zichtbaar. De hele verdieping ligt aan flarden. 'Ik denk dat we nog wel wat te fixen hebben hier,' zucht ik en haal een hand door m'n haar. Ik inspecteer mijn arm en bind er een vuile doek omheen om het bloeden te stelpen.

Yue
    Ik zoek in het vakje dat Odile heeft aangewezen, als ik ineens een luid gekraak hoor. Ik hoor Odile vloeken en kijk achterom. Nog net zie ik haar verdwijnen in een grote stofwolk. "Odile!" roep ik geschrokken. Ik kan al snel niets meer zien door al het opgewaaide stof en zaagsel. Ik hoest even. Langzaam valt het stof naar beneden en ik zie dat Odile opstaat. Het hele podium is ingestort. Ik loop naar haar toe en zie dat ze een vieze doek om haar arm bindt. Er sijpelt een dun straaltje bloed langs haar arm. "Moeten we daar niet even een schone doek voor vinden? Anders gaat het ontsteken."

Savoy

Elif - Goede Vampier.
    ,,Ik vind 't goed.'' zei ze ietwat dromerig, ineens horode ze keiharde klap. ,,Shit!'' ze keek geschrokken. ,,Wat was dat?'' vroeg ze stomverbaasd.

Faith - Slechte Vampier.
    Ze dacht eventjes na en haalde toen haar schoduers op. ,,Niet echt.'' ze frunnikte aan haar haren. ,,Misschien ga ik straks weer even zwemmen.'' ineens hoorde ze een hard klap en keek ze verbaasd omhoog. ,,Wtf was dat?'' vroeg ze en keek Savoy vragend aan.

Dewi - Mens.
    Ze gluurde even naar Lew, hij sliep nog best lang. Of de tijd ging gewoon traag als je alleen was. Dewi beet zachtjes op haar onderlip, sinds haar uitbarsting bij Lew kwamen de tranen veel sneller en gemakkelijkr. Ze baalde ervang en veegde haar tranen weg, ze zuchtte zachtjes. Ze moest zich niet meer zo laten gaan, haar actie van gisteren was trouwerns ook niet slim. Lew had al zat problemen aan zijn hoofd. Wat was ze weer geweldig bezig. Ze zette de gitaar naast de bank en stond op. Ze liep naar het raam en legde haar armen gekruisd opd e vensterbank, ze duwde het raam nog een stukje open en voelde de frisse lucht. Zwijgend tuurde ze over de boomtoppen heen toen ze ineens een klap hoorde, ze tilde haar hoofd verbaasd een stukje op. Als ze niet had beloofd te blijven was zevast gaan kijken uit nieuwsgierigheid, ondanks het gevaar.

In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

Odile - Slechte vampier.

'Eh..' Even kijk ik naar de arm, waarna ik me weer tot de chaos wend. Geweldig, mag ik dat weer gaan opruimen. Ik haal de doek van mijn arm en het bloed begint langzaam weer te stromen. Ik zucht. Dit soort dingen maken mijn humeur echt om te schieten. 'Oke, het probleem van het hekje is opgelost. Min of meer. Ik zal dit wel in orde maken, zodra ik..' Geïrriteerd kijk ik naar het sijpelende bloed dat inmiddels de palm van mijn hand heeft bereikt. Dan trekt een vreemd krakend geluid de aandacht. Mijn ogen glijden de kamer door en tot mijn verbijstering zie ik dat de enorme kroonluchter pal boven Yue aan nog maar een paar oude draden bevestigd is en op het punt staat het te begeven. Ik grijp Yue vast en gooi haar aan de kant. Op dat moment valt de kroonluchter met een harde klap op mijn rug, waardoor ik even niet meer kan ademen. De tranen springen in mijn ogen van de pijn en ik kuch om weer lucht te krijgen.

Yue
    Odile maakt haar zin niet af. Ze springt ineens op me af en duwt me weg. Ik wil haar stoppen maar ze is te sterk. Ik voel met een klap mijn hoofd op de grond komen. Dan hoor ik een harde bonk. Ik kijk op en zie Odile naar adem snakken. Op haar rug is een enorme kroonluchter geland. Het lijkt wel of ze de problemen aantrekt. Aan de andere kant... Ze is nu al twee keer gewond geraakt om mij te helpen. Ik slik en sta snel op. Ik duw de kroonluchter van Odile af. "Kun je je bewegen?" vraag ik bezorgd. Ik hoop niet dat ze botten gebroken heeft...

Savoy
    Ik hoor een luide knal. Er volgt wat gekraak. Ik schrik, maar laat niets merken. "Hm, misschien heeft Odile een van de mensen de pakken." Ik haal mijn schouders op. "Zwemmen dus. Is het zwembad een beetje mooi?" Ik ben nooit in de kelder geweest waar het enorme zwembad zich bevind. Aangezien de rest van het huis een klerezooi is verwacht ik dat het zwembad er ook wel niet best uit zal zien.

Odile - Slechte vampier.

Kreunend kom ik overeind en wrijf over mijn rug. Verdomme.
    'Ja.. alles goed,' zeg ik met een stem waar de pijn van af te horen is. 'Ik denk dat deze kamer nog wat te wensen overlaat wat betreffende stabiliteit,' voeg ik toe en begin de zooi op een berg in de kamer te gooien. Deze keer kijk ik wel goed om me heen om te voorkomen dat nog iets me raakt. Ik gooi de gordijnen open en ik zie hoe het weer licht wordt aan de hemel. Fijn. Ook dat nog.
    'Als je wil kunnen rusten zonder één of andere houtsplinter in je buik te krijgen zou ik een andere kamer nemen.' Ik gooi het stuk hout waarop ik doelde op de berg. De rook is inmiddels weer weggetrokken - goddank. Dan valt mijn oog op een oude foto. Ik pak de foto van de vensterbank. Er staat een niet onknappe vampier op afgebeeld met halflang gitzwart golvend haar.
    'Hij woonde hier vast, in deze kamer, lang geleden.' Ik trek een glimlach en ik neem zijn gezicht beter in me op. Met name zijn ogen zijn echt pachtig. 'Niet slecht,' zeg ik als beoordeling. 'Lang geleden dat ik voor het laatst knappe vampiers heb gezien.' Onwillekeurig ga ik alle vampiers af waarmee ik de laatste periode in aanraking ben gekomen. Gawyn was niet echt mijn type en bovendien veel te zacht, Savoy is me te vals. Zou me iemand lijken die je in de rug nog aanvalt als er wat mee te winnen valt. Zulke types zijn hatelijk. En er is Lewis nog, de nieuweling die het almaar voor elkaar krijgt om voor m'n voeten te lopen. Ik moet toegeven dat hij een geweldig lijf heeft, maar wat heb je daar aan als je elk moment een mes door je keel geramd kan krijgen? Dat is alleen leuk als je een beetje sadomasochistisch bent ingesteld. Ik kijk weer naar het bloed op m'n arm. In zekere zin ben ik wel sadomasochistisch. No pain no gain. En pijn doet je weer levend voelen, op een bizarre manier.

Elif - Goede Vampier.
    ,,Ik vind 't goed.'' zei ze ietwat dromerig, ineens horode ze keiharde klap. ,,Shit!'' ze keek geschrokken. ,,Wat was dat?'' vroeg ze stomverbaasd.

Faith - Slechte Vampier.
    Ze was nieuwsgierig naar wt die klap veroorzaakt had maar aangezien Savoy niet reageerde deed zij ook alsof er nisk gebeurt was. ,,Sure, het is supermooi.'' ze glimalhte flauwtjes. ,,Ben je er echt nog nooit geweest? Tssk, toch zeker geen watervrees he?'' plaagde ze hem met grote grijns.

Dewi - Mens.
    Ze was verbaas van Lew's snelle actie, hij had net een ninja geleken of iets dergelijks. toen hij de kast vvan voor de deur schoof had ze al zo'n idee wat hij van plan was. Dewi keek 'm aan en knikte. ,,Sure, heb weinig keus, nietwaar?'' ze grijnste flauwtjes naar hem, aan de ene kant was ze super nieuwsgierig en had ze wel zin in wat actie. Aan de andere kant wist ze dat het weer gevaarlijk voor haar kon zijn, maar daar moest ze maar even niet aan denken.

In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

Elif - Goede Vampier.

Faith - Slechte Vampier.
    Ze was nieuwsgierig naar wt die klap veroorzaakt had maar aangezien Savoy niet reageerde deed zij ook alsof er nisk gebeurt was. ,,Sure, het is supermooi.'' ze glimalhte flauwtjes. ,,Ben je er echt nog nooit geweest? Tssk, toch zeker geen watervrees he?'' plaagde ze hem met grote grijns.

Dewi - Mens.
    Ze volgde hem en al gauw kwamen ze bij de ravage terecht, met grote ogen keek ze ernaar. Dit huis moest wel heel oud zijn, anders zou het niet zomaar instorten. Of ze hadden wel heel wilde taferelen moeten hebben uitgevoerd. Wat hadden ze sowieso gedaan dat alles instortte? haar blik gleed langzaam naar odile en toen naar Yue, ze wist nog steeds niet of ze Yue kon vertrouwen maar het zag er naar uit van wel.Zachtjes beet ze op haar onderlip en bleef op een afstande, geen zin om neergehaald te worden of iets dergelijks.

Odile - Slechte vampier.

Tot mijn stomme verbazing hoor ik ineens de stem van Lew. Vlug zet ik de foto neer. En ik dacht dat niks mijn humeur meer kon verpesten dan deze ravage. Ik doe mijn mond open om wat venijnigs terug te zeggen, tot ik ineens de zoete geur van dat mensenkind opvang. Oh, een beetje mensenbloed zal mijn arme pijnlijke rug wel doen genezen.
    'Zeg soldaatje, wil je even aan de kant gaan, je staat tussen mij en mijn voedsel,' zeg ik glimlachend en weet net te voorkomen dat ik begin te watertanden. Hoe kan hij zo stom zijn haar rechtstreeks naar mij te leiden? Wil hij soms van haar af? En ik denken dat ík de zaken niet op orde heb. Van sommige vampiers snap ik echt helemaal niks. 'Kom maar bij Odile,' zeg ik grijnzend, alsof ik een hond aan het aanhalen ben. Nou, een beetje hond weet nu wel dat ie moet maken dat hij weg komt, maar het is gewoon mijn sadistische, speelse zelf die op komt dagen.

[ bericht aangepast op 8 feb 2011 - 19:44 ]

Yue
    Ik kreun. "Odile. Kom op, we kunnen niet nog meer problemen gebruiken. Laten we verband voor je arm zoeken." Ik kijk de man aan. Nu hij zijn enge mes niet mee heeft lijkt hij nog best aardig. Het meisje naast hem was me eerder niet opgevallen, maar nu wel. Haar haar is apart, maar wel mooi. Dan kijk ik de man weer aan. "Kunnen we jullie ergens mee helpen of kwamen jullie voor de gezelligheid?" Het kwam er wat sarcastischer uit dan ik bedoelde. Ik kan gewoon niet aardig tegen hem doen. Elke keer dat ik hem zie denk ik terug aan het mes in Odiles keel.

Savoy
    "Watervrees? Moi? Echt niet." Ik grijns. Wie is er nou bang van water? Dat is toch idioot. "Ik houd juist wel van zwemmen. Misschien ga ik zo wel even mee."

[ bericht aangepast op 8 feb 2011 - 19:48 ]