• ===oud

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 18:57 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Jamie.

    Netals Elif was hij harstikke hard geschrokken van de harde knal. ' Wee niet. ' piepte hij en keek haar aan. ' Misschien is er wel vampier gestruikeld of geef dat niet z'n lawaai? '

    Elif - Goede Vampier.
    Ondaks alles lachtte ze zachtjes en schudde haar hoofd. ,,Tuurlijk niet.'' zei grijnste scheefjes, stond op en liep naar de deur die ze opendeed. Niks te zien.. Niks te ruiken, niet dichtbij haar kamer in ieder geval. Het was beter als ze niet ging dus sloot ze de deur weer. ,We kunnens traks wel kyken.'' zei ze tegne Jamie.

    Faith - Slechte Vampier.
    Ze liep rechtstreeks naar haar eigen kamer omdat ze had geroken dat Odiel er was, ze had geen zin om haar nu te zien. Faith had haar zwemspullen gepakt en was naar de kelder gelopen waar ze Savoy in zijn boxer zag zwemmen. ,,Te arm voor een zwembroek?'' plaagde ze hem met grijnsje, vervoglens liep ze naar kleedhokjes waar ze gauw haar bikini aantrok, toen ze dat had gedaan namz e analoopje en dook ze in het water. Toen ze bovenkwam keek ze Savoy met grijns aan. ,,Ik had gelijk, nietwaar?''

    Dewi - Mens.
    Dat was wel het laatste wat ze verwacht had, ze had op zijn minst een venijnige opmerking verwacht van odile maar in plaats daarvan ging ze staan vegen! Ze had niet veel tijd meer om erover na te denken en keek Lew aan. ,,wa-..is goed.'' mompelde ze, waarom wilde hij ineens weg. Zou Odile niet achter hun aankomen? haar blik gleed naar Odile die te vegen stond, zo zag het er in ieder geval niet uit en anders zou Yue haar waarschijnlijk tegenhouden. Zeker was ze daar niet van maar ze had ogpemerkt dat die geen ruzie wilde en ze had eerder lew al willen laten stoppen.

    [ bericht aangepast op 8 feb 2011 - 20:14 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Yue
    Ik ben even verbaasd als Odile begint te bezemen, maar ik ben blij dat ze niet heeft aangevallen. Ik draai me om en loop naar het ingestorte podium. Ik zucht. "Toch maar een andere kamer.." mompel ik. Jammer is het wel: het is, of eigenlijk was, een mooie kamer.

    Savoy
    Ik zie dat Faith er ook bij komt. "Niet te arm, gewoon te lui om te werken voor m'n geld. En voordat je het zegt, ik weet dat ik er een kan stelen. Maar daar heb ik gewoon geen tijd voor gehad. En wat is er mis met een boxer, right?"

    [ bericht aangepast op 8 feb 2011 - 20:17 ]

    Jamie.

    Hij voelde zich een beetje idioot toen Elif begon te gniffelen. ' Is dat wat ik net zei erg stom? ' vroeg hij en keek haar aan.

    Odile - Slechte vampier.

    Vanuit een ooghoek merk ik op dat Lew er vandoor gaat met het meisje. Ik krijg er spijt van dat ik het er niet op heb gewaagd. Stel dat het me was gelukt, dan had ik nu een zalig warme nek tussen m'n tanden. Ik begin weg te zwijmelen bij de gedachte aan warm, vers mensenbloed, als een verliefde tiener.
    'Als we dit willen fixen zijn we wel een tijdje bezig.' Of nou ja, een tijdje. In elk geval een paar dagen. Een flinke klus is met vampierhanden een stuk minder werk dan wanneer een mens het opknapt. Na een tijdje heb ik het voor elkaar gekregen de vloer weer schoon te krijgen. Nu nog wat aan die berg zooi doen. Mijn blik glijdt weer naar de foto. 'Zonde hoor, misschien had het wat kunnen worden,' grijns ik.


    No growth of the heart is ever a waste

    Yue
    Ik glimlach naar Odile. "Tja, anders zoek ik wel een andere kamer. Ik vond het alleen zo leuk dat deze naast de jouwe lag." Ik volg haar blik. Ik pak de foto op. Ze heeft gelijk, het is inderdaad een knappe jongen. "Hoe weet je zo zeker dat het een vampier is?" vraag ik dan.

    Savoy
    Ik zie dat Faith er ook bij komt. "Niet te arm, gewoon te lui om te werken voor m'n geld. En voordat je het zegt, ik weet dat ik er een kan stelen. Maar daar heb ik gewoon geen tijd voor gehad. En wat is er mis met een boxer, right?"

    Odile - Slechte vampier.

    Ik glimlach, deze keer niet spottend. Ik heb zelden meegemaakt dat iemand bij me in de buurt wilde zijn zonder er iets voor terug te willen of om me te verraden.
    'Ik heb het nogal.. ja..' Ik werp een blik op de puinhoop. 'Verprutst,' voeg ik toe. 'Maar je kunt me altijd opzoeken.' Ik moet toegeven dat ik trots op mezelf ben, puur om het feit dat ik deze keer niet toehapte en in de aanval overging. Normaal had ik geen twee keer nagedacht in zo'n situatie, maar ditmaal liet ik me niet uit de tent lokken. Dan vraagt Yue naar de jongen. Ik kijk nogmaals naar de foto.
    'Er zijn verschillende subtiele kenmerken die een ras en ras maken. Dat heb je ook met vampiers. Ze hebben een bepaalde uitdrukking waar je meteen aan kunt zien dat het vampiers zijn. Je zult het ook zien na verloop van tijd.' Ik zet de bezem weer in de hoek. 'Pauze,' glimlach ik.


    No growth of the heart is ever a waste

    Yue
    "Ach, daar kan jij niets aan doen. Het hout was gewoon verrot." Ik plof neer op de resten van het bed. Mijn fantasie werkt op volle toeren. "Moet je je voorstellen.." zeg ik. "Vroeger woonde hier een knappe vampier graaf. Hij verafschuwde wat hij was, en dus had hij zich teruggetrokken in zijn huis. Af en toe kwam er een uitgehongerd mens bij hem op bezoek. Keer op keer hielp hij ze, gaf hij ze te eten. Maar keer op keer kon hij zich niet inhouden. Hij dronk ze leeg." Ik denk even na hoe ik verder zal gaan. "Toen kwam er een bloedmooie vrouw langs. Ze had donkerbruine golvende haren, en haar ogen waren blauw. De onsterfelijke graaf werd verliefd op haar, en zij wond hem om haar vinger. Hij deed alles voor haar, maar op een nacht keerde het lot zich tegen hem. Ze zaten samen te praten in de woonkamer. Ze dronken een glas wijn, rookten een pijp. Het was gezellig. Ineens kwam ze overeind en ging bij hem op schoot zitten. Hij was verbaasd, maar liet het toe. Ze fluisterde in zijn oor. 'Ik weet wat je bent.' Hij keek naar haar op, en zag dat op haar mooie gezicht nu een duivelse glimlach stond. 'Je zult nooit meer iemand kwaad doen.' zei ze, en ze boorde een houten staak door zijn hart, die ze onder haar jurk had verstopt. Hij wilde reageren, maar kon zich niet bewegen. De volgende dag sleepte ze zijn lichaam naar buiten en keek toe hoe het verbrande in de zon." Even is het stil. "Ik vraag me af wat er echt is gebeurd."

    Savoy
    Ik zie dat Faith er ook bij komt. "Niet te arm, gewoon te lui om te werken voor m'n geld. En voordat je het zegt, ik weet dat ik er een kan stelen. Maar daar heb ik gewoon geen tijd voor gehad. En wat is er mis met een boxer, right?"

    [ bericht aangepast op 8 feb 2011 - 20:52 ]

    Odile - Slechte vampier.

    Zwijgend hoor ik Yue's verhaal aan. Ondanks dat ik weet dat er wel wat meer voor nodig is dan een flink stuk hout door een vampier z'n hart te rammen, maakt het toch indruk op me. Waar ze het zo ineens vandaan heeft gehaald weet ik niet, maar ergens is het wel enorm confronterend. Als ik de keus heb gehad tussen een vampier worden of sterven, had ik waarschijnlijk voor de dood gekozen. Maar nu ik al zo veel veldslagen gewonnen en verloren heb doe ik het maar met wat het leven me biedt. Ik haat de persoon wie ik ben geworden en dat ik in die vijftig jaar geen liefde of zelfs geen vriendschap heb gekend. Nu pas zie ik dat er daadwerkelijk iemand is die me mag, maar wat voor een gedachte het wel niet zou zijn om naast iemand wakker te worden die je alles kon toevertrouwen - zelfs jezelf - en honderd procent zeker weet dat hij je nooit kwaad zou doen. Wat een gedachte het zou zijn om van iemand te houden, écht te houden.
    'Ja. Dat vraag ik me ook af,' zeg ik dan en maak een gebaar dat ik wat ga drinken in de keuken. Water deze keer. Bloed komt later wel.

    [ bericht aangepast op 8 feb 2011 - 21:10 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Yue
    Ik loop met Odile mee naar de keuken. Ik pak twee glazen uit een kastje en vul ze met water. "Hier." zeg ik, en geef er een aan Odile. "Bestaan er eigenlijk echt vampierjagers? Met van die grote messen en riemen vol knoflook." Mijn ogen worden groot. Weer slaat mijn fantasie op hol en ik zie voor me hoe er een knappe vampierjager het huis in komt. Hij probeert me te vermoorden, maar ik houd hem koeltjes tegen. Dat gaan we dus even niet doen, zeg ik cool. Ik kom uit mijn droom als ik iets kouds op mijn voet voel druppelen. Ik hield per ongeluk het glas water schuin. "Oeps.." mompel ik, en ik drink snel het glas leeg.

    Savoy
    Ik zie dat Faith er ook bij komt. "Niet te arm, gewoon te lui om te werken voor m'n geld. En voordat je het zegt, ik weet dat ik er een kan stelen. Maar daar heb ik gewoon geen tijd voor gehad. En wat is er mis met een boxer, right?"

    Odile - Slechte vampier.

    Ik zeg iets wat 'dank je' moet voorstellen en drink het glas leeg. Dan kijk ik haar verbaasd aan als ze de vraag stelt. Ik glimlach.
    'Dat is exact de reden dat die mensenkinderen er niet uit kunnen.' Ik wijs via het keukenraam naar de poort. 'De grens tussen leven en dood. Dat was zijn gave. Hij zorgde ervoor dat mensen die hier binnen kwamen er nooit meer uit konden. Gevangen, tot een vampier een einde maakte aan hun levens. Hij waarschuwde ze nog - de jagers. Maar ze luisterden niet. Het was een middel om ze weg te jagen en angst in te boezemen. Maar bovenal was het een middel om ze uit te schakelen. Er was ooit een heel kleine groep mensen die van ons bestaan af wist, maar de laatste getuigen zijn al lang gedood. Het is een afspraak om nooit aan mensen te verraden wie we zijn, iets wat nu kennelijk niet goed gelukt is.' Ik zucht en een waar rampscenario komt naar boven als ik bedenk wat er zal gebeuren als ons bestaan algemeen bekend wordt. Het zal de grootste oorlog ooit worden.
    'Mensen zijn zwakker, maar ze zijn erg slim. Onze zwakheden zullen tegen ons gebruikt worden. Daarom mag niemand weten van ons bestaan en het door vertellen. Ook zij niet,' en ik knik richting de ingang van de keuken, doelend op de twee mensen die zich hier verschansen.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2014 - 21:11 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Yue
    Ik denk even na over wat ze gezegd heeft. Dan bedenk ik me ineens iets. "Kunnen vampiers eigenlijk baby's krijgen?" Ik weet dat het stom klinkt, maar het schoot me ineens te binnen. Want als het zo is, waarom zijn de mensen dat niet al lang onderdrukt door alle vampiers? Dan zouden ze toch met veel meer zijn dan de mensen?

    Savoy
    Ik zie dat Faith er ook bij komt. "Niet te arm, gewoon te lui om te werken voor m'n geld. En voordat je het zegt, ik weet dat ik er een kan stelen. Maar daar heb ik gewoon geen tijd voor gehad. En wat is er mis met een boxer, right?"

    Odile - Slechte vampier.

    Ik kan me nog herinneren dat ik lang over die vraag heb nagedacht. Ik schud vervolgens langzaam mijn hoofd.
    'Ons verouderingsproces is stopgezet. En precies dat proces zorgt ervoor dat we ons levende wezens kunnen noemen. Onze lichamelijke processen werken wel, maar zijn door het vampirisme gemanipuleerd. We leven dus in feite niet en daarom zijn we ook niet in staat leven te creeëren. Het heeft als voordeel dat je met jan en alleman naar bed kunt gaan zonder dat je er zo'n ellendige huilebalk aan overhoudt, maar het nadeel is wel dat relaties met mensen zo goed als onmogelijk zijn. Mensen hebben heel zelden een relatie met een vampier. Wanneer dit wel gebeurt, overlijdt de mens doorgaans. Vermoord, omdat het geheim geheim moet blijven. Veel vampiers weten dit en verlaten hun partner. En dan is er nog de drang naar menselijk bloed. Dicht bij een mens in de buurt zijn is een hel. Je emoties zijn moeilijker te controleren als vampier, voornamelijk je lust naar bloed en seks. Wanneer die twee elementen samenkomen..' Ik stop. De gedachte aan Mark is te heftig. Even slik ik en bedenk me hoe ik verder ga. 'Dan is de uitkomst de dood.' Ik neem nog wat water en leun tegen de tafel aan. Het doet best pijn om hierover te praten, maar Yue kan deze dingen beter van te voren weten dan achteraf.
    'Maar het antwoord op je vraag is dus nee,' herhaal ik glimlachend.


    No growth of the heart is ever a waste

    Yue
    "Zouden er wel eens kleine kinderen worden gebeten? Dat lijkt me vervelend. Want dan voelen ze zich oud, maar zien ze er klein uit. Tja, nu ik er over nadenk, ik blijf dus ook de rest van m'n leven vijftien. Niet echt een fijn vooruitzicht." Ik had hier eigenlijk nog nooit zo over nagedacht... Maar nu ik het wel doe spreekt het me totaal niet aan. Ik zal dan misschien geen rimpels krijgen.. maar zo wordt ik natuurlijk nooit serieus genomen. Ik zucht. Misschien is onsterfelijkheid toch wat minder leuk dan het lijkt.

    Savoy
    Ik zie dat Faith er ook bij komt. "Niet te arm, gewoon te lui om te werken voor m'n geld. En voordat je het zegt, ik weet dat ik er een kan stelen. Maar daar heb ik gewoon geen tijd voor gehad. En wat is er mis met een boxer, right?"

    Odile - Slechte vampier.

    Ik schud het hoofd.
    'Vampiers zijn zelfzuchtige wezens. Ze zullen iemand alleen een vampier maken als ze er zelf mee vooruit kunnen. Zo zijn kinderen nutteloos in een clan, net zoals oude mensen. Soms maakt iemand zijn of haar geliefde een vampier, maar ook dat zullen niet echt jonge mensen zijn. En hoe vreemd het misschien mag klinken, in het verdorven hart van een vampier rest er nog dat kleine beetje eer dat ervoor zorgt dat ze van kinderen afblijven. Zo'n daad is onmenselijk.' Ik grijns om de woordspeling. 'Zelfs in de ogen van vampiers.'


    No growth of the heart is ever a waste