Odile - Slechte vampier.
Een zwarte straat en een oude bekende. Hij laat zich niet stoppen. Ik voel me klein en kwetsbaar.
"Je denkt toch niet werkelijk dat je je voor je verleden kunt verschuilen? Het is een deel van je, Odile Lavossa! En het zal altijd terugkomen! Hé, waar ga je heen! Ik ben nog niet klaar met jou!" "Laat me met rust. Ga weg, ga weg!" "Kijk! Ken je deze nog? Ja he? Hij heeft haar vermoord. En hem, ken je hem nog? Ook morsdood! En jij zou de volgende zijn. Maar ik heb je gered. Je bent het me verschuldigd, Odile. Kom terug. We hebben je nodig." "Nee. Ik kom nooit meer terug! Maak me maar af. Hier en nu!" "Fout geantwoord." Wat doet Kazinsky hier? Ren, ren! Het is te laat. "Laat me gaan, laat me gaan! Laat me los!"
'Nee!' schreeuw ik met pure doodsangst in mijn stem.
Ik word al trappend wakker en besef in een fractie van een seconde dat ik word gedragen. Als reflex gil ik de longen uit mijn lijf, worstel me hard los en grijp vanaf de grond met een ongelofelijke snelheid naar het been van de belager en haal hem onderuit. Met een geoefende beweging haal ik vliegensvlug mijn mes tevoorschijn, zet zijn lichaam klem en druk het tegen zijn keel terwijl ik hem met mijn gewicht op de grond hou. Als ik zijn gezicht nu pas voor de eerste keer in me opneem dringt het tot me door dat ik Lew zojuist hardhandig tegen de grond heb gewerkt. Ik word plotseling heel zwak. Wat beschaamd haal ik het mes van zijn keel en ga van hem af. Er dringen te veel gedachtestromen door mijn hoofd om uberhaupt iets zinnigs te zeggen. Hij heeft me gedragen, denk ik dan. Hij wilde me niet achterlaten in dat bos. Dat besef maakt ongelofelijk veel impact op me.
'Een.. een nachtmerrie,' zeg ik dan met een hese stem als slechte verklaring voor mijn gedrag. Ik schaam me er ogenblikkelijk voor. Een nachtmerrie, denk ik zelfspottend. Verdomme, Odile! Nerveus begin ik in een lok haar te draaien.
[ bericht aangepast op 2 feb 2011 - 23:27 ]
No growth of the heart is ever a waste