• Kap eens met janken erover!

    Ik ben 1.58m en weeg rond de 90kg (soms een paar erover, soms een paar eronder). Mij hoor je er niet over klagen hoor. Natuurlijk vind ik het ook wel eens rot, heb ik er een kutverleden door etc. etc, maar ondanks dat heb ik mezelf leren accepteren en respecteren zoals ik ben.
    Het gaat niet om je uiterlijk, het gaat erom hoe jij daar mee omgaat. Hetzelfde voor je innerlijk. Ben je ergens niet tevreden mee -> Doe er wat aan. Zo niet, zeur er dan niet over of val anderen er niet lastig mee.


    En als je bijvoorbeeld 1.75 bent en 65kg weegt ben je helemaal niet te dik, je neigt eerder richting ondergewicht te gaan. -.-
    Ben je bijvoorbeeld 1.65 en weeg jij 60kg? Niks te dik, je bent NORMAAL.
    Ben jij 1.60 en weeg je 80? So fucking what, I won't give a damn.
    Ik accepteer jou zoals je bent, zolang jij jezelf ook maar accepteert. En zo is het voor heel veel mensen in deze wereld.
    Doe jezelf dus een lol en leer met jezelf leven, want er (teveel) over zeuren helpt toch geen hond.

    Zo, das eruit. En nee, ik ben niet boos ... Ik irriteer me er gewoon aan hoe snel mensen zichzelf labelen als dik, lelijk, stom of whatever. Je hebt veel meer in je eigen mars dan je denkt, trust me, I know what I'm saying.


    Now go love yourself, so I can love you 2. 8D


    Simbelmyne schreef:
    Maar, kijk. Ik ben te mager voor mijn lengte en zeur daar ook over :'D Maar ik kan er niks aan doen :') Want ik heb een snelle stofwisseling. En soms voel ik mij daar vreselijk onzeker door, maar soms ook niet hoor. Maarja. Ik snap wel wat je bedoelt :'D Het is ook niet dat mijn hele leven daarom draait.


    Het gaat niet perse om het dik of dun zijn, het gaat op voor alle onzekerheden basicly. Hoe moeilijk het ook is en blijft, een mens moet zichzelf leren accepteren zoals hij/zij is.
    Dik, dun, zwart, wit, paars, geel, rood, whatever. Je kunt er wel of niet wat aan doen, maar je moet áltijd proberen er het beste van te maken. Voor jezelf.

    [Ik pik deze alleen als voorbeeld uit, er zijn meerdere soortgelijke voorbeelden. Alleen om te laten zien dat ik dit over het algemeen bedoel, niet alleen (maar) voor mensen met overgewicht, of mensen die denken dat te hebben. (cat)]

    Islander schreef:
    Tja, jij zal er beter mee om kunnen, hé. Er zijn mensen die er niet mee om kunnen dus wat is jouw probleem?
    Als ze zich te dik vinden terwijl dat niet zo is moeten ze inderdaad niet klagen, maar laat ze toch. Als zij hun klacht eens willen doen...


    Je hebt het hele punt gemist. Lees op je gemak eens de pagina's door, dan zie je dat het niet alleen als wijzend vingertje, maar vooral als steuntje in de rug is bedoeld. ;)
    Iedereen kan zeker van zichzelf zijn en van zichzelf houden op zijn eigen manier. That's all I like people to get to realize.
    (cat)

    [ bericht aangepast op 18 jan 2011 - 23:36 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    nou ik vind dat mensen best hun hart mogen luchten op Q.
    in wat voor topics dan ook.

    maar i mean, wat wil je bereiken met dit topic?
    want ik denk niet dat het nu opeens stopt met die topics.


    Don't tell me sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Toronto schreef:

    But back to the point,
    Je hebt wel gelijk.
    Maar ik haat het als meisjes dat denken die gewoon dun zijn.
    Net als een meisje bij mij aan tafel in de pauze tevens trouwens ook in de klas.
    Die gooit botterhammen smiddags weg en is bezig met afvallen terwijl ze KEI SLANK is!


    ik gooi ook altijd mijn boterhammen weg :X


    Don't tell me sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik ben best mollig, ik klaag er bijna nooit over. maar je bent wie je bent.
    Maar ja ik ben altijd al mollig geweest, en ik noem mezelf nooit echt dik.
    Je bent wie je bent... (flower)


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    DanceFLOOR schreef:
    (...)

    ik gooi ook altijd mijn boterhammen weg :X

    Ik ook, maar dan koop ik koekjes
    maar als ik een filmrol krijg, dan wil ik niet dat dan een vetrol op tv komt :'s

    ik probeer om gezond te eten, lukt niet :x


    Me so good.

    Mistress schreef:
    (...)

    Same, ik kon het alleen nooit (lang genoeg) volhouden.
    Ben nu afgelopen jaar iets van 10 kilo kwijtgeraakt door meer regelmaat en rust in m'n leven (buiten m'n slaapproblemen om :'D) en ik ben nu bewuster er mee bezig. Ik kies er zelf voor om af te vallen, maar buiten dat om ben ik ook prima met mezelf. One love. :'D

    Meestal voel je je ook beter als je lijnt (: Gewoon dat je het volhoud, geeft mij altijd een super gevoel (:


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Ik bén gewoon dik, dat is gewoon zo. Maar sowhat? Ik lig er niet eens wakker van. Ik weet dat ik dik ben, ik vind het niet erg en I don't give a fuck about what you think. En dat is mijn mening. Als je een probleem met mij hebt, pech voor je, ik verander niet voor een ander. Dat heb ik nooit gedaan en dat zal ik ook nooit doen.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Mistress schreef:
    (...)

    Dat is dus al een vooroordeel en een fout om te maken. Begrijpend lezen brengt een mens vaak veel verder. ;)

    Oké, ik heb het gelezen en mijn punt is;
    Sommige mensen hebben helemaal geen zelfvertrouwen .. ik spreek nu volkomen over mezelf.
    Omdat de helft van de mensen die ik ken me haten omdat ik asociaal ben. Ik kan er niets aan doen dat ik dat ben ik ben gewoon véél te verlegen, zelfs voor mijn eigen familie maar wat kan ik daar aan doen? Ik maak niet makkelijk contacten, alleen visueel kan ik het wel goed.
    Ik ben bang van wat andere over me denken, ik trek het me zo snel aan. Soms denk ik "Oke Karen, vanaf nu trek je er niets meer van aan, ieder z'n eigen ding, staat het hen niet aan, hun probleem!" Een dag later denk ik er zo niet meer over.
    Vroeger werd ik gepest en zeiden ze me altijd hoe lelijk ik ben. Ook moest ik eens voorbij een groepje marokkanen (waar ik sowieso al altijd bang van heb) en die zeiden "woooow die kop, zie hoe lelijk!" Zelfvertrouwen goes down, nog lager dan het nul punt. Ik heb er eens een topic van gemaakt... Ik huil er soms van dat ik niet blij ben met mezelf. 4 jaar geleden begon ik zelfs zomaar in de klas te huilen omdat ik me niet goed voel ik mijn vel.
    MAAR IK KAN ER NIETS AAN DOEN!! Vele helpen mij maar NOOIT werken die woorden, daden werken maar voor even zoals een ander kapsel, dan ben ik blij voor een paar dagen. Nieuwe kleren, blij voor een paar dagen. Maar ik kan niet blijven betalen, hé.
    Ik kan mezelf niet accepteren zolang ik geen zelfvertrouwen heb. Ik heb het nooit gehad! Het bouwt zich ook maar niet op en complimenten weet ik niet te verwerken, die helpen toch niet en dan zeg ik maar 'dank u'...
    Ik vind het veel te moeilijk en kan niemand geloven als ze zeggen da ik 'knap' ben want als ik dan naar mezelf kijk in de spiegel kan ik wel tranen krijgen. Het enige dat ik heb weten te accepteren aan mezelf is mijn gestalte. Ik ben 18 jaar en 1m54. Ik ben ook niet zo heel dik, gelukkig, 45 kg. En toch ga ik af en toe joggen, vooral als het warmer is.
    Maar de rest kan ik echt niet accepteren, ik kan het gewoon niet. Ik geloof niet in mezelf, ik zou niet weten waarom ik dat moet doen en hoe ik ervoor kan zorgen dat het wel gebeurt...
    Ik heb het niet in mij... Ik vind het gewoon té moeilijk...


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Boven:
    NU voel ik me dus een dikzak, Dankje..
    Jij weegt 45 kilo , ik 46 en ik ben ook nog jonger en dan zeg jij dat je niet heel dik bent.
    Hoe dik ben ik dan wel niet?

    DAAR wordt ik nou onzeker van O;
    En vast meerdere..

    [ bericht aangepast op 20 jan 2011 - 23:36 ]


    Me so good.

    Go Nancy!


    Bad decisions make good stories.

    mee eens !

    Ik heb ook zown wijf in mijn klas die is vet dun en gaat ze iedere dag lopen zueren van ik moet op diéet

    Nou ik heb gezegd dat ze haar mond er eens over moet houden, en als ze dat zo graag wil het moet doen en dat ze het niet elke dag hoeft te zeggen.
    ik word er gestoord van -.-


    I solemny swear i am up to no good

    Ik stoor me er eigenlijk niet zo aan dat mensen dat doen. Waarom zouden mensen niet mogen zeuren over hun gewicht? Wij zeuren over het weer, over bepaalde mensen en over bepaalde tv programma's. Als we daar over mogen zeuren, waarom niet over ons eigen lichaam? Als ik klaag over een tv programma, dan verdwijnt die ook niet ineens van tv. Dan doe ik er ook niets aan. Maar niemand die het erg vindt.
    Ik snap dat het voor sommigen niet bepaald bevorderend is voor hun zelfvertrouwen als mensen klagen over hun gewicht terwijl ze slank zijn. En ik wil ook niet zeggen dat mensen zich er niets van aan moeten trekken, want dat gebeurd toch wel, zo zit de mens in elkaar. Maar hoe vreselijk iemand het ook vindt om te horen, je zal altijd bij jezelf te raden moeten gaan wie je nou eigenlijk bent, wat voor persoon je bent. Als je je dat realiseert -en jezelf een aardig persoon vindt- en je daarop concentreert, dan zal ieders zelfvertrouwen wel omhoog gaan. Iedereen moet onthouden wie hij eigenlijk is, wat voor persoon hij is, en daar moet je je aan vasthouden. Want er zal altijd iemand in je leven komen die daar naar zal kijken en je uiterlijk op de laatste plaats zet. En ieder ander die er niet naar kijkt wie je eigenlijk bent, die is het niet waard om je überhaupt te kennen.


    To live would be an awfully big adventure

    Ik heb niets te klagen, ik ben op gewicht en lala, maar er zijn altijd wel dingetjes die blijven irriteren. Uiteindelijk is niemand 100% tevreden met zijn of haar uiterlijk. Ik ook niet, maar ik doe mijn best om mezelf te accepteren, hoe moeilijk het ook is.

    Ik ben 1.74 en 74 kilo. En ik zat er niet mee, tot gisteren. Want toen werd ik voor vetzak uitgemaakt. Normaal kan ik scheldpartijen heel goed aan. Maar omdat ik niet lekker in mijn vel zit, raakt het me nu dus wel.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Ik heb een gezond gewicht, iedereen zegt dat ik een mooi figuur heb en dat ik een mooi meisje ben. Nu wil ik dat zelf nog even zien he.


    Ik ben gemeen xoxo

    En er zijn mensen die zichzelf niet kunnen accepteren zoals ze zijn. Die kunnen daar niets aan doen. Dat zit in hun hoofd.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right