• Kap eens met janken erover!

    Ik ben 1.58m en weeg rond de 90kg (soms een paar erover, soms een paar eronder). Mij hoor je er niet over klagen hoor. Natuurlijk vind ik het ook wel eens rot, heb ik er een kutverleden door etc. etc, maar ondanks dat heb ik mezelf leren accepteren en respecteren zoals ik ben.
    Het gaat niet om je uiterlijk, het gaat erom hoe jij daar mee omgaat. Hetzelfde voor je innerlijk. Ben je ergens niet tevreden mee -> Doe er wat aan. Zo niet, zeur er dan niet over of val anderen er niet lastig mee.


    En als je bijvoorbeeld 1.75 bent en 65kg weegt ben je helemaal niet te dik, je neigt eerder richting ondergewicht te gaan. -.-
    Ben je bijvoorbeeld 1.65 en weeg jij 60kg? Niks te dik, je bent NORMAAL.
    Ben jij 1.60 en weeg je 80? So fucking what, I won't give a damn.
    Ik accepteer jou zoals je bent, zolang jij jezelf ook maar accepteert. En zo is het voor heel veel mensen in deze wereld.
    Doe jezelf dus een lol en leer met jezelf leven, want er (teveel) over zeuren helpt toch geen hond.

    Zo, das eruit. En nee, ik ben niet boos ... Ik irriteer me er gewoon aan hoe snel mensen zichzelf labelen als dik, lelijk, stom of whatever. Je hebt veel meer in je eigen mars dan je denkt, trust me, I know what I'm saying.


    Now go love yourself, so I can love you 2. 8D


    Simbelmyne schreef:
    Maar, kijk. Ik ben te mager voor mijn lengte en zeur daar ook over :'D Maar ik kan er niks aan doen :') Want ik heb een snelle stofwisseling. En soms voel ik mij daar vreselijk onzeker door, maar soms ook niet hoor. Maarja. Ik snap wel wat je bedoelt :'D Het is ook niet dat mijn hele leven daarom draait.


    Het gaat niet perse om het dik of dun zijn, het gaat op voor alle onzekerheden basicly. Hoe moeilijk het ook is en blijft, een mens moet zichzelf leren accepteren zoals hij/zij is.
    Dik, dun, zwart, wit, paars, geel, rood, whatever. Je kunt er wel of niet wat aan doen, maar je moet áltijd proberen er het beste van te maken. Voor jezelf.

    [Ik pik deze alleen als voorbeeld uit, er zijn meerdere soortgelijke voorbeelden. Alleen om te laten zien dat ik dit over het algemeen bedoel, niet alleen (maar) voor mensen met overgewicht, of mensen die denken dat te hebben. (cat)]

    Islander schreef:
    Tja, jij zal er beter mee om kunnen, hé. Er zijn mensen die er niet mee om kunnen dus wat is jouw probleem?
    Als ze zich te dik vinden terwijl dat niet zo is moeten ze inderdaad niet klagen, maar laat ze toch. Als zij hun klacht eens willen doen...


    Je hebt het hele punt gemist. Lees op je gemak eens de pagina's door, dan zie je dat het niet alleen als wijzend vingertje, maar vooral als steuntje in de rug is bedoeld. ;)
    Iedereen kan zeker van zichzelf zijn en van zichzelf houden op zijn eigen manier. That's all I like people to get to realize.
    (cat)

    [ bericht aangepast op 18 jan 2011 - 23:36 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    imlove schreef:
    Totally agree with you! ;)


    It's hard to hold a candle in the cold November Rain

    Jaaaack schreef:
    (...)

    Ik ben altijd gepest geweest, zwaar gepest + ik heb nog andere dingen -daardoor, Gedaan & meegemaakt -, daardoor heb ik al die onzekerheid, maar weinigen kennen die kant van me want ik doe me altijd héél hard voor, terwijl ik dat niet ben gewoon omdat ik niet zielig wil lijken.


    Ik ook. Het begon met een vrouw op de peuterschool die een hekel had aan mijn moeder en daarom mij maar begon te pesten. Ik heb zelfs tot vorig jaar (vrij zware) psychologische problemen en hulp gehad, omdat ik bang was gek te worden of te ver te gaan.
    Ik heb zelf dingen gedaan als reactie op wat anderen naar mij deden, en gewoon sowieso behalve thuis het altijd moeilijk gehad. Ik weet dus behoorlijk goed wat je meemaakt, zij het misschien op anderen manieren.
    Zie het niet als een aanval, maar als een voorbeeld dat als ik het kan, jij het ook zeker kan. Ik heb me nog nooit in mijn leven zó heerlijk gevoeld als op het moment dat ik mezelf heb leren accepteren zoals ik ben. (:

    [ bericht aangepast op 18 jan 2011 - 21:54 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Pfft 8D Ik vind dit soort topics altijd zo stom. Het is zo cliche, natuurlijk moet niemand zich te dik voelen, maar sommige zijn wel te dik. Je kan wel zeggen dat het niets uitmaakt, maar het maakt wel iets uit. Je kan die mensen wel beter doen laten voelen en zorgen dat ze niet willen afvallen, maar denk je dat het goed voor hun gezondheid is? De hartaandoeningen die ze ervan kunnen oplopen? Daar staat niemand eens bij stil.
    En je kan wel zeggen dat je je er niets van aan moet trekken, maar zo makkelijk werkt het nou eenmaal niet.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Pfft 8D Ik vind dit soort topics altijd zo stom. Het is zo cliche, natuurlijk moet niemand zich te dik voelen, maar sommige zijn wel te dik. Je kan wel zeggen dat het niets uitmaakt, maar het maakt wel iets uit. Je kan die mensen wel beter doen laten voelen en zorgen dat ze niet willen afvallen, maar denk je dat het goed voor hun gezondheid is? De hartaandoeningen die ze ervan kunnen oplopen? Daar staat niemand eens bij stil.
    En je kan wel zeggen dat je je er niets van aan moet trekken, maar zo makkelijk werkt het nou eenmaal niet.


    Hun, ik ben zelf 'dik', zoals ik ook al aangeef als je het goed leest. Mij gaat het niet om het uiterlijk van mensen, maar puur om of ze zichzelf accepteren en respecteren of niet.
    Cliché of niet, ik hou er gewoon echt niet van als mensen onzeker zijn. Is voor mij een zware afkicker.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Helaas denkt niet de hele wereld zoals jij. Mensen onthouden als eerste eigenschap hoe dik je bent.

    Mistress schreef:
    (...)

    Ik ook. Het begon met een vrouw op de peuterschool die een hekel had aan mijn moeder en daarom mij maar begon te pesten. Ik heb zelfs tot vorig jaar zwaar psychologische problemen en hulp gehad, omdat ik bang was gek te worden of te ver te gaan.
    Ik heb zelf dingen gedaan als reactie op wat anderen naar mij deden, en gewoon sowieso behalve thuis het altijd moeilijk gehad. Ik weet dus behoorlijk goed wat je meemaakt, zij het misschien op anderen manieren.
    Zie het niet als een aanval, maar als een voorbeeld dat als ik het kan, jij het ook zeker kan. Ik heb me nog nooit in mijn leven zó heerlijk gevoeld als op het moment dat ik mezelf heb leren accepteren zoals ik ben. (:


    Ik ben 7 jaar gepest geweest in het geniep door mijn stiefzus, ik heb anorexia gehad door al die problemen, nu ben ik 1M74 en weeg 68 kilo dus goed, maar ik ben er nog altijd onzeker over, mijn zus is gestorven ik en mijn moeder zijn drie jaar gestalkt geweest, mijn mama en papa zijn echt, al vechtend uit elkaar gegaan, en nog een ding, maar daar zwijg ik liever over. Ik heb nu nog altijd psychologen maar volgens mij helpen die mij geen reet. Ik heb heel, extreem weinig zelfvertrouwen.


    all I want is the taste that your lips allow

    Ten eerste vind ik het knap dat je zo zelfverzekerd bent.
    Ten tweede snap ik dat je anderen wilt vertellen dat ze tevreden moeten zijn met wat ze hebben, maar voor sommigen zorgt overgewicht voor veel lasten.

    Zelf zit ik wel met gewichtsproblemen en ik denk niet dat ik er ooit van af kom. Misschien... wie weet.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Mungojellie schreef:
    Ik heb stemmen in mijn hoofd die zeggen dat ik niks waard ben en dat ik lelijk ben en ze lachen me uit. Toch blijf ik optimistisch, want ik hoop dat het op een dag weg is.


    Gewoon terug lachen.(: Als mijn 'stemmetjes' me nu uitlachen, krijg ik ze meestal heel snel stil door terug te denken aan wat ik bereikt heb en aan hoe weinig het nu uitmaakt wat anderen denken. Zolang ik me zelf maar ergens goed bij voel.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Je hebt gelijk. Maar de mensen die dus zeiken, met alles wat je tegenwoordig op tv ziet, en hoort? Iedereen heeft tegenwoordig wel een beeld van 'Het perfecte lichaam' Als je daar niet aan 'Voldoen' ga je algauw zeuren, je gaat denken dat andere mensen je lelijk vinden, of dat je niet goed genoeg bent, omdat je niet zo mooi of dun bent als die ene topmodel. Soms willen mensen denk ik gewoon ook van anderen horen dat het niet zoooo erg is en dat het wel meevalt, om zelf gerustgesteld te worden. Dat denk ik tenminste, heb er zelf namelijk geen last van. Ik heb niet veel problemen met mijn gewicht, maar ben wel hartstikke kort! En als ik dan al die mooie modellen zie met benen tot onder hun oksels, dan denk ik ook weleens, wish i was like that... Maar, je hebt wel gelijk, daar moet je dan maar mee leren omgaan? Van erover zeiken word je heus niet anders..

    De energie die je steekt in het zeiken over al je problemen, moet je juist steken in het oplossen, of verminderen van die problemen (:


    I miss the days when life was simple.

    Weetje, ik zie er leuk uit in de spiegel, maar eigenlijk is de waarheid precies andersom. & ik heb eens gekeken, zo dat ik kan zien hoe ik er écht uitzie. Jonge, mijn wenkbrauwen. xd Maaar ik vind mezelf niet dik en lelijk. Ik vind mezelf mooi en dan vooral het deel waarvan niemand weet. Ik ben een beetje geobserdeerd door geheimen.


    wth.

    Ik wou dat er meer mensen zoals jij. Maar als je bij ons op school ook maar één klein kwabje hebt dan ben je direct dik, vet, lelijk en hoor je er niet meer bij.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    RINGDINGDONG schreef:
    Ten eerste vind ik het knap dat je zo zelfverzekerd bent.
    Ten tweede snap ik dat je anderen wilt vertellen dat ze tevreden moeten zijn met wat ze hebben, maar voor sommigen zorgt overgewicht voor veel lasten.

    Zelf zit ik wel met gewichtsproblemen en ik denk niet dat ik er ooit van af kom. Misschien... wie weet.


    Ik denk ook niet dat ik er ooit echt vanaf kom, maar ja, zo ben ik. Ik moet mezelf toch accepteren, want als ik het niet doe doet niemand het. (Of vrij weinig mensen écht.)
    Zoals gezegd, ik weeg rond de 90 en dat is ook wel eens rond de 100 geweest hoor. Terwijl ik toch echt maar 1.58 ben.
    Trouwens, ik weet als geen ander hoe moeilijk de strijd is, maar juist daarom vind ik dat anderen moeten inzien dat ze niet 'slecht' zijn omdat anderen dat zeggen. Natuurlijk is slank (vaak) gezonder, maar het is niet superieur in de zin dat het je persoon beter maakt of niet.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Mistress schreef:
    Zolang ik me zelf maar ergens goed bij voel.


    Wat nou, als je je juist goedvoelt bij een lichaam waarvan je je botten kunt zien? :/

    shutURmouth schreef:
    Je hebt gelijk. Maar de mensen die dus zeiken, met alles wat je tegenwoordig op tv ziet, en hoort? Iedereen heeft tegenwoordig wel een beeld van 'Het perfecte lichaam' Als je daar niet aan 'Voldoen' ga je algauw zeuren, je gaat denken dat andere mensen je lelijk vinden, of dat je niet goed genoeg bent, omdat je niet zo mooi of dun bent als die ene topmodel. Soms willen mensen denk ik gewoon ook van anderen horen dat het niet zoooo erg is en dat het wel meevalt, om zelf gerustgesteld te worden. Dat denk ik tenminste, heb er zelf namelijk geen last van. Ik heb niet veel problemen met mijn gewicht, maar ben wel hartstikke kort! En als ik dan al die mooie modellen zie met benen tot onder hun oksels, dan denk ik ook weleens, wish i was like that... Maar, je hebt wel gelijk, daar moet je dan maar mee leren omgaan? Van erover zeiken word je heus niet anders..

    De energie die je steekt in het zeiken over al je problemen, moet je juist steken in het oplossen, of verminderen van die problemen (:


    Amen sister.(krul)


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    PEDOpas schreef:
    (...)

    Wat nou, als je je juist goedvoelt bij een lichaam waarvan je je botten kunt zien? :/


    Prima. Moet jij weten, zolang jij je er maar goed bij voelt, zoals gezegd.
    Dan laat ik de gezondheidskwestie even buiten de discussie, omdat dat zowel bij te dik als te dun te discussiëren valt. Maar als jij je bij 45 kg heerlijk voelt, be my guest. Zolang je jezelf maar accepteert. (:


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell