• Kap eens met janken erover!

    Ik ben 1.58m en weeg rond de 90kg (soms een paar erover, soms een paar eronder). Mij hoor je er niet over klagen hoor. Natuurlijk vind ik het ook wel eens rot, heb ik er een kutverleden door etc. etc, maar ondanks dat heb ik mezelf leren accepteren en respecteren zoals ik ben.
    Het gaat niet om je uiterlijk, het gaat erom hoe jij daar mee omgaat. Hetzelfde voor je innerlijk. Ben je ergens niet tevreden mee -> Doe er wat aan. Zo niet, zeur er dan niet over of val anderen er niet lastig mee.


    En als je bijvoorbeeld 1.75 bent en 65kg weegt ben je helemaal niet te dik, je neigt eerder richting ondergewicht te gaan. -.-
    Ben je bijvoorbeeld 1.65 en weeg jij 60kg? Niks te dik, je bent NORMAAL.
    Ben jij 1.60 en weeg je 80? So fucking what, I won't give a damn.
    Ik accepteer jou zoals je bent, zolang jij jezelf ook maar accepteert. En zo is het voor heel veel mensen in deze wereld.
    Doe jezelf dus een lol en leer met jezelf leven, want er (teveel) over zeuren helpt toch geen hond.

    Zo, das eruit. En nee, ik ben niet boos ... Ik irriteer me er gewoon aan hoe snel mensen zichzelf labelen als dik, lelijk, stom of whatever. Je hebt veel meer in je eigen mars dan je denkt, trust me, I know what I'm saying.


    Now go love yourself, so I can love you 2. 8D


    Simbelmyne schreef:
    Maar, kijk. Ik ben te mager voor mijn lengte en zeur daar ook over :'D Maar ik kan er niks aan doen :') Want ik heb een snelle stofwisseling. En soms voel ik mij daar vreselijk onzeker door, maar soms ook niet hoor. Maarja. Ik snap wel wat je bedoelt :'D Het is ook niet dat mijn hele leven daarom draait.


    Het gaat niet perse om het dik of dun zijn, het gaat op voor alle onzekerheden basicly. Hoe moeilijk het ook is en blijft, een mens moet zichzelf leren accepteren zoals hij/zij is.
    Dik, dun, zwart, wit, paars, geel, rood, whatever. Je kunt er wel of niet wat aan doen, maar je moet áltijd proberen er het beste van te maken. Voor jezelf.

    [Ik pik deze alleen als voorbeeld uit, er zijn meerdere soortgelijke voorbeelden. Alleen om te laten zien dat ik dit over het algemeen bedoel, niet alleen (maar) voor mensen met overgewicht, of mensen die denken dat te hebben. (cat)]

    Islander schreef:
    Tja, jij zal er beter mee om kunnen, hé. Er zijn mensen die er niet mee om kunnen dus wat is jouw probleem?
    Als ze zich te dik vinden terwijl dat niet zo is moeten ze inderdaad niet klagen, maar laat ze toch. Als zij hun klacht eens willen doen...


    Je hebt het hele punt gemist. Lees op je gemak eens de pagina's door, dan zie je dat het niet alleen als wijzend vingertje, maar vooral als steuntje in de rug is bedoeld. ;)
    Iedereen kan zeker van zichzelf zijn en van zichzelf houden op zijn eigen manier. That's all I like people to get to realize.
    (cat)

    [ bericht aangepast op 18 jan 2011 - 23:36 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Maar Nance, ik ben trots op je dat je bent geworden zoals je bent, want je bent echt een top wijf! _O_(A)

    Mistress schreef:
    (...)

    Prima. Moet jij weten, zolang jij je er maar goed bij voelt, zoals gezegd.
    Dan laat ik de gezondheidskwestie even buiten de discussie, omdat dat zowel bij te dik als te dun te discussiëren valt. Maar als jij je bij 45 kg heerlijk voelt, be my guest. Zolang je jezelf maar accepteert. (:


    Okay, i love your way of thinking <3

    Ghaha.. ik ben 1 meter 75 en ik weeg maar 40... x'd

    Jaaaack schreef:
    (...)

    Ik ben 7 jaar gepest geweest in het geniep door mijn stiefzus, ik heb anorexia gehad door al die problemen, nu ben ik 1M74 en weeg 68 kilo dus goed, maar ik ben er nog altijd onzeker over, mijn zus is gestorven ik en mijn moeder zijn drie jaar gestalkt geweest, mijn mama en papa zijn echt, al vechtend uit elkaar gegaan, en nog een ding, maar daar zwijg ik liever over. Ik heb nu nog altijd psychologen maar volgens mij helpen die mij geen reet. Ik heb heel, extreem weinig zelfvertrouwen.


    Ik kan me met je relateren op een ander niveau. Bij mij thuis heb ik altijd steun gehad, maar dat was ook de enige plek ter wereld waar ik geaccepteerd werd. Het heeft voor mij tot mijn late 17e, begin 18e geduurd voor de omslag echt kwam, maar sindsdien voel ik me elke dag beter. Je moet volhouden, willen, een reden vinden en vooral blijven doorgaan. Keer op keer.

    Probeer te leren je onzekerheden om te zetten in een factor van betrouwbaarheid en zekerheid. Hoe moeilijk het ook is, als je eenmaal het beginnetje vind, wordt het vanzelf makkelijker. (:


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Mungojellie schreef:
    Maar Nance, ik ben trots op je dat je bent geworden zoals je bent, want je bent echt een top wijf! _O_(A)


    Love you 2, darling. :3


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Haha, ik heb ook steeds vaker dat ik denk van 'fuck you, ik ben wie ik ben en wat jij van me denkt doet me lekker niets :P'
    Dus ik ben op de goede weg ofniet :Y)


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    nerveus schreef:
    Owkee? Zal wel?
    Zeg little miss perfect beter toon je een beetje respect voor deze post ja. Dat jou alles aan komt waaien betekent niet dat dat bij iedereen zo is. We hebben niet allemaal vooraan in de rij gestaan he, missy ;)


    My heart can't possibly break when it wasn't even whole to start with.

    Daar heb je gelijk in.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Hoe krijg het voor elkaar, om altijd zo positief in het leven te staan en in iedereen iets geweldigs te zien en iedereen te kunnen accepteren? Ik ben volgens mij in een heel andere wereld opgegroeid, of zo. Ik heb écht respect voor je, diep respect, en ik wou dat ik net zo kon denken als jij dat deed.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Assassin schreef:
    Pfft 8D Ik vind dit soort topics altijd zo stom. Het is zo cliche, natuurlijk moet niemand zich te dik voelen, maar sommige zijn wel te dik. Je kan wel zeggen dat het niets uitmaakt, maar het maakt wel iets uit. Je kan die mensen wel beter doen laten voelen en zorgen dat ze niet willen afvallen, maar denk je dat het goed voor hun gezondheid is? De hartaandoeningen die ze ervan kunnen oplopen? Daar staat niemand eens bij stil.
    En je kan wel zeggen dat je je er niets van aan moet trekken, maar zo makkelijk werkt het nou eenmaal niet.

    dat dacht ik stiekem ook.

    Maaskantje schreef:
    Haha, ik heb ook steeds vaker dat ik denk van 'fuck you, ik ben wie ik ben en wat jij van me denkt doet me lekker niets :P'
    Dus ik ben op de goede weg ofniet :Y)


    Hell yeah. Thats the way.
    Uiteindelijk ben ik diegene die rondloopt met dat lijf wat jij (niet jij, maar je snapt me wel) verafschuwd en niet jij als degene die me erop veroordeelt. Datzelfde voor m'n manier van denken en/of leven.
    Fuck it, ik ben me maar van één leven per keer bewust, dus daar wil ik gewoon van genieten! 8D


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    nerveus schreef:
    Owkee? Zal wel?
    FFFUUUUU.


    I live for the applause, you will die for it.

    Jigsaw schreef:
    Hoe krijg het voor elkaar, om altijd zo positief in het leven te staan en in iedereen iets geweldigs te zien en iedereen te kunnen accepteren? Ik ben volgens mij in een heel andere wereld opgegroeid, of zo. Ik heb écht respect voor je, diep respect, en ik wou dat ik net zo kon denken als jij dat deed.


    Voor mij is het ook altijd andersom geweest, tot ik me besefte hoe weinig zin het had en hoe hard ik mezelf er mee had. ;)
    Ik ben vrij positief van nature. Als je iets wilt en je gaat ervoor -> Dan kom je er, of minstens een heel eind.

    En ik accepteer iedereen, omdat ik weet hoe het is om niet geaccepteerd te worden. Doe een ander niet aan wat je zelf niet aangedaan wilt hebben. ;)


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Maar goed. Ik ben, en word, nog steeds gepest. Ze noemen me dik, en lelijk, en pesten me om mijn grote neus. Op het moment zelf sla ik gewoon of negeer ik het, maar thuis houd ik het niet meer. Dan kan ik zeeën vullen met alle tranen die ik huil omdat het me zo'n pijn doet dat mensen me niet kunnen accepteren zoals ik ben. Ik moet wel zeggen dat ik, sinds een tijdje, veel meer zelfvertrouwen heb gekregen. En iedere keer als mijn vriendje zegt dat hij me mooi vind, glunder ik van oor tot oor. Zo ook met complimentjes over bijvoorbeeld mijn haar of kledingstijl. Vroeger dacht ik dat ze het niet meenden, maar nu waardeer ik het als iemand zegt dat ik mooi ben of er goed uitzie, en wimpel ik het niet af.

    Grote respect voor jou trouwens! Echt wel.


    My heart can't possibly break when it wasn't even whole to start with.

    Mistress schreef:
    (...)

    Ik kan me met je relateren op een ander niveau. Bij mij thuis heb ik altijd steun gehad, maar dat was ook de enige plek ter wereld waar ik geaccepteerd werd. Het heeft voor mij tot mijn late 17e, begin 18e geduurd voor de omslag echt kwam, maar sindsdien voel ik me elke dag beter. Je moet volhouden, willen, een reden vinden en vooral blijven doorgaan. Keer op keer.

    Probeer te leren je onzekerheden om te zetten in een factor van betrouwbaarheid en zekerheid. Hoe moeilijk het ook is, als je eenmaal het beginnetje vind, wordt het vanzelf makkelijker. (:


    Het probleem is op school word ik altijd, sinds ik niet meer gepest word, word ik altijd bekeken als degene die het minst kan. Aangezien ik maar 13 ben en zo groot ben verwachten ze echt veel van me, alles wat ik niet kan en daardoor voel ik me altijd alsof ik helemaal niets kan maar dan heb ik een hele goede beste vriendin die me helpt met zeggen wat ik bv. kan. Ik stel ook namelijk altijd hoge eisen op voor mezelf, die ik nooit kan halen en dan voel ik me altijd rot als ik er niet ben en in de liefde zit het ook niet helemaal mee. Maar ik ga stoppen met zeiken over mijn leven, ik kan het normaal gezien niet en doe het normaal gezien ook niet ;]

    + Bedankt voor je hulp, ik ga het proberen, maar ik weet niet of het gaat lukken.


    all I want is the taste that your lips allow