• Kap eens met janken erover!

    Ik ben 1.58m en weeg rond de 90kg (soms een paar erover, soms een paar eronder). Mij hoor je er niet over klagen hoor. Natuurlijk vind ik het ook wel eens rot, heb ik er een kutverleden door etc. etc, maar ondanks dat heb ik mezelf leren accepteren en respecteren zoals ik ben.
    Het gaat niet om je uiterlijk, het gaat erom hoe jij daar mee omgaat. Hetzelfde voor je innerlijk. Ben je ergens niet tevreden mee -> Doe er wat aan. Zo niet, zeur er dan niet over of val anderen er niet lastig mee.


    En als je bijvoorbeeld 1.75 bent en 65kg weegt ben je helemaal niet te dik, je neigt eerder richting ondergewicht te gaan. -.-
    Ben je bijvoorbeeld 1.65 en weeg jij 60kg? Niks te dik, je bent NORMAAL.
    Ben jij 1.60 en weeg je 80? So fucking what, I won't give a damn.
    Ik accepteer jou zoals je bent, zolang jij jezelf ook maar accepteert. En zo is het voor heel veel mensen in deze wereld.
    Doe jezelf dus een lol en leer met jezelf leven, want er (teveel) over zeuren helpt toch geen hond.

    Zo, das eruit. En nee, ik ben niet boos ... Ik irriteer me er gewoon aan hoe snel mensen zichzelf labelen als dik, lelijk, stom of whatever. Je hebt veel meer in je eigen mars dan je denkt, trust me, I know what I'm saying.


    Now go love yourself, so I can love you 2. 8D


    Simbelmyne schreef:
    Maar, kijk. Ik ben te mager voor mijn lengte en zeur daar ook over :'D Maar ik kan er niks aan doen :') Want ik heb een snelle stofwisseling. En soms voel ik mij daar vreselijk onzeker door, maar soms ook niet hoor. Maarja. Ik snap wel wat je bedoelt :'D Het is ook niet dat mijn hele leven daarom draait.


    Het gaat niet perse om het dik of dun zijn, het gaat op voor alle onzekerheden basicly. Hoe moeilijk het ook is en blijft, een mens moet zichzelf leren accepteren zoals hij/zij is.
    Dik, dun, zwart, wit, paars, geel, rood, whatever. Je kunt er wel of niet wat aan doen, maar je moet áltijd proberen er het beste van te maken. Voor jezelf.

    [Ik pik deze alleen als voorbeeld uit, er zijn meerdere soortgelijke voorbeelden. Alleen om te laten zien dat ik dit over het algemeen bedoel, niet alleen (maar) voor mensen met overgewicht, of mensen die denken dat te hebben. (cat)]

    Islander schreef:
    Tja, jij zal er beter mee om kunnen, hé. Er zijn mensen die er niet mee om kunnen dus wat is jouw probleem?
    Als ze zich te dik vinden terwijl dat niet zo is moeten ze inderdaad niet klagen, maar laat ze toch. Als zij hun klacht eens willen doen...


    Je hebt het hele punt gemist. Lees op je gemak eens de pagina's door, dan zie je dat het niet alleen als wijzend vingertje, maar vooral als steuntje in de rug is bedoeld. ;)
    Iedereen kan zeker van zichzelf zijn en van zichzelf houden op zijn eigen manier. That's all I like people to get to realize.
    (cat)

    [ bericht aangepast op 18 jan 2011 - 23:36 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Islander schreef:
    Ja sorry ik las alleen de eerste regel. :')
    Ik lees niet graag maar ik dacht, alles zal wel over hetzelfde gaan. Ik lees het morgen misschien wel eens en verander misschien dan van mening.


    Dat is dus al een vooroordeel en een fout om te maken. Begrijpend lezen brengt een mens vaak veel verder. ;)


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Futuristic schreef:
    Ohja, ik moet nog wel even zeggen dat je me opeens blij hebt gemaakt met deze topic, opeens realiseer ik me dat ik niet dik, lelijk of wat dan ook meer ben. Yay, opeens dikke positivisme!


    Good for you hunny! (flower)
    -Hou je vast aan dat gevoel.-

    [ bericht aangepast op 18 jan 2011 - 23:41 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Jaaaack schreef:
    Ik ben zo iemand die me redelijk snel dik,lelijk en stom voel omdat ik in mijn leven héél veel heb meegemaakt, ik kan er gewoon niet aan doen. Maar ik ga daarom niet bij iedereen gaan zeggen 'ik ben dik en lelijk.' ik hou het gewoon voor mezelf en probeer er zoveel mogelijk aan te doen. (cat)

    Respect:Y)
    ik ben altijd al te mager geweest, zit in de familie en ik ben daar best wel trots op en ondanks m'n 1m60 en iets van een 44kg vind ik mezelf soms toch breed o_O maar ik weet dat dat verkeerd is en probeer er van af te stappen en het gaat al een stuk beter x)
    Xx

    [ bericht aangepast op 19 jan 2011 - 6:02 ]


    Laat me nu toch niet alleen, radeloos en verloren.....

    Ik vindt mezelf ook de dik,
    Voel me irritant, niet lekker in mijn vel,
    Maar ben daarbij ook heel vrolijk en niet onzeker meer.
    Ik heb ongeveer 1 jaar een dieet gevolgd met als gevolg dat ik vreetbuien kreeg.
    Daar heb ik me van af geholpen en eet nu weer zo normaal mogelijk.
    Alleen snoep kan ik niet laten staan,
    Ik ben nu weer dikker en probeer nu weer aan mijn goede gewicht te komen.
    Ik weet dat ik zoiezo al breder gebouwd ben en dus niet HEEL SLANK kan worden.

    But back to the point,
    Je hebt wel gelijk.
    Maar ik haat het als meisjes dat denken die gewoon dun zijn.
    Net als een meisje bij mij aan tafel in de pauze tevens trouwens ook in de klas.
    Die gooit botterhammen smiddags weg en is bezig met afvallen terwijl ze KEI SLANK is!


    <3

    R E S P E C T !! You are SO right!!

    Ik ben sinds kort tamelijk blij met mezelf, sommige dagen iets minder, maar life goes on, and It's too short to always think about the 'bad' things.

    [ bericht aangepast op 19 jan 2011 - 8:35 ]


    sticks and stones might break my bones but chains and whips excite me

    Mosseljongen schreef:
    Amen! _O_


    "Don't look back, you're not going that way."

    Ik heb een periode gehad dat ik echt enorm met mezelf bezig was, omdat ik me gewoon niet fijn voelde met de manier waarop ik was. Toen ben ik ook gaan lijnen en heb trots 8 kilo waarwel gezegd. Maar toen werd ik ziek en kon echt helemaal niks zonder moe te worden, dus ook niet meer sporten -wat ik dus echt graag deed en ook om op gewicht te blijven-, waardoor er nu nog meer aan zit dat eerst. Ik voel me weer helemaal onzeker en gewoon niet prettig met mezelf. Ik weet wel dat ik dan niet moet zeuren, maar het probleem is op dit moment dat ik er ook niks aan kan veranderen. Anders zou ik gewoon mijn mond hebben gehouden en zijn gaan sporten. Maar goed, heel lul verhaal.
    Ik vind het knap van je dat je zo enorm positief in het leven staat! : D Dat moet ik ook gaan doen, beter gezegd: Ik ga dat ook doen!


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Mosseljongen schreef:
    Amen! _O_


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Respect, je hebt helemaal gelijk. Ik heb ook wel eens dagen waar ik denk van; "Blegh" maar door dit voel ik me ook weer helemaal happy -gaat Viktor knuffelen-

    ik ben 1.73 en weeg ongeveer 60 kilo ik weet dat het niet super veel is maar bij mij gaat dat allemaal naar mijn heupen us van onder ven ik dik en van boven eerder dun


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik vind mezelf te dik, so what? Ik zaag er enkel niet over tegen anderen.


    Tanya is de beste.

    Metis schreef:
    ik ben 1.73 en weeg ongeveer 60 kilo ik weet dat het niet super veel is maar bij mij gaat dat allemaal naar mijn heupen us van onder ven ik dik en van boven eerder dun

    bij mij zijn me heupen ook breed mar ik heb nog een zantloper viguur em daar ben ik trots op


    Shoganai i ne~

    wees trots op jezelf ,
    je bent mooi zoals je bent (flower)


    -

    Mistress schreef:
    (...)

    Dat is dus al een vooroordeel en een fout om te maken. Begrijpend lezen brengt een mens vaak veel verder. ;)

    Iets waar ik atm niet goed in ben en ook zeker niet m'n best voor ga doen.
    Ik ben geestelijk nu een grote puinhoop, maar dat staat totaal los van dit onderwerp.


    No growth of the heart is ever a waste