• Kap eens met janken erover!

    Ik ben 1.58m en weeg rond de 90kg (soms een paar erover, soms een paar eronder). Mij hoor je er niet over klagen hoor. Natuurlijk vind ik het ook wel eens rot, heb ik er een kutverleden door etc. etc, maar ondanks dat heb ik mezelf leren accepteren en respecteren zoals ik ben.
    Het gaat niet om je uiterlijk, het gaat erom hoe jij daar mee omgaat. Hetzelfde voor je innerlijk. Ben je ergens niet tevreden mee -> Doe er wat aan. Zo niet, zeur er dan niet over of val anderen er niet lastig mee.


    En als je bijvoorbeeld 1.75 bent en 65kg weegt ben je helemaal niet te dik, je neigt eerder richting ondergewicht te gaan. -.-
    Ben je bijvoorbeeld 1.65 en weeg jij 60kg? Niks te dik, je bent NORMAAL.
    Ben jij 1.60 en weeg je 80? So fucking what, I won't give a damn.
    Ik accepteer jou zoals je bent, zolang jij jezelf ook maar accepteert. En zo is het voor heel veel mensen in deze wereld.
    Doe jezelf dus een lol en leer met jezelf leven, want er (teveel) over zeuren helpt toch geen hond.

    Zo, das eruit. En nee, ik ben niet boos ... Ik irriteer me er gewoon aan hoe snel mensen zichzelf labelen als dik, lelijk, stom of whatever. Je hebt veel meer in je eigen mars dan je denkt, trust me, I know what I'm saying.


    Now go love yourself, so I can love you 2. 8D


    Simbelmyne schreef:
    Maar, kijk. Ik ben te mager voor mijn lengte en zeur daar ook over :'D Maar ik kan er niks aan doen :') Want ik heb een snelle stofwisseling. En soms voel ik mij daar vreselijk onzeker door, maar soms ook niet hoor. Maarja. Ik snap wel wat je bedoelt :'D Het is ook niet dat mijn hele leven daarom draait.


    Het gaat niet perse om het dik of dun zijn, het gaat op voor alle onzekerheden basicly. Hoe moeilijk het ook is en blijft, een mens moet zichzelf leren accepteren zoals hij/zij is.
    Dik, dun, zwart, wit, paars, geel, rood, whatever. Je kunt er wel of niet wat aan doen, maar je moet áltijd proberen er het beste van te maken. Voor jezelf.

    [Ik pik deze alleen als voorbeeld uit, er zijn meerdere soortgelijke voorbeelden. Alleen om te laten zien dat ik dit over het algemeen bedoel, niet alleen (maar) voor mensen met overgewicht, of mensen die denken dat te hebben. (cat)]

    Islander schreef:
    Tja, jij zal er beter mee om kunnen, hé. Er zijn mensen die er niet mee om kunnen dus wat is jouw probleem?
    Als ze zich te dik vinden terwijl dat niet zo is moeten ze inderdaad niet klagen, maar laat ze toch. Als zij hun klacht eens willen doen...


    Je hebt het hele punt gemist. Lees op je gemak eens de pagina's door, dan zie je dat het niet alleen als wijzend vingertje, maar vooral als steuntje in de rug is bedoeld. ;)
    Iedereen kan zeker van zichzelf zijn en van zichzelf houden op zijn eigen manier. That's all I like people to get to realize.
    (cat)

    [ bericht aangepast op 18 jan 2011 - 23:36 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Grappig, hier zijn heel veel mensend die onzeker zijn. Ik ben zelf niet onzeker over mijn gewicht maar eerder over hoe ik er uit zie in het algemeen of hoe ik doe. En om dat af te schermen ben ik een hard, sarcastisch iemand die probeert af te schermen dat ze ook zwaktes heeft en ook kan huilen. Soms weet ik mijn grenzen niet meer en ga ik te ver en ben ik te hard voor mijn vriendinnen. En stiekem wil ik dat ze weten dat ik ook onzeker kan zijn en zwakheden heb, ook al lijkt dat soms niet zo.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    amen, maar door te zeggen 'accepteer jezelf hoe je bent' kunnen mensen dat niet op een twee drie doen hoor. just sayin'.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Goed gezegd _O_


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Phone schreef:
    Grappig, hier zijn heel veel mensend die onzeker zijn. Ik ben zelf niet onzeker over mijn gewicht maar eerder over hoe ik er uit zie in het algemeen of hoe ik doe. En om dat af te schermen ben ik een hard, sarcastisch iemand die probeert af te schermen dat ze ook zwaktes heeft en ook kan huilen. Soms weet ik mijn grenzen niet meer en ga ik te ver en ben ik te hard voor mijn vriendinnen. En stiekem wil ik dat ze weten dat ik ook onzeker kan zijn en zwakheden heb, ook al lijkt dat soms niet zo.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    ik begrijp je punt.
    op de bassis school zat ik bij hele gemene jongens in de klas en die zeiden altijd dat ik lelijk en dik was maar eigenlijk was ik zelfs te licht, en best mooi:). daar zat ik dus in het begin heel erg mee en vooral omdat ik toen was afgewezen door de jongen die ik leuk vond. maar nu maakt het mij niet uit, eidereen is zoals die is en je hoeft je pas zorgen te maken als je 1.50 lang bent en 150 kilo weegt:S
    het duurde bij mij een hele poos voordat ik dat door had maar nu maakt mijn gewicht en uitelijk mij niet meer zoveel uit en ben ik zoals ik ben(Y)


    If you can't blow them away with your brilliance, baffle them with your bullshit.