• Het oude topic.

Joinen maar geen idee wat RPG's zijn?
    Kijk hier!

Inspringen altijd mogelijk. Vraag maar een samenvatting aan mij en ik zal je helpen met in het verhaal komen (;
    Het verhaal
    Het gaat over een stel kinderen die om de een of andere reden in een verlaten villa in het bos komen. Denk aan weddenschap, weggelopen, verdwaald etc. De villa is enorm, heeft alles wat je maar wensen kan, ookal is het stoffig en wat oud. Maar wat ze niet weten is dat de villa die zo verlaten lijkt al bewoond is, niet door mensen of dieren. Door vampiers. Twee sorten nog wel, de slechte kennen geen medeleven en drinken van alles en iedereen en houden zich vaak niet in, de 'goede' doen het zo lang mogelijk met dierenbloed, maar moeten af en toe ook dat van een mens. Ze nemen dan zo min mogelijk en doen de mensen verder niks. Die twee soorten vampiers haten elkaar, obviously.
    Dan nu het grootste probleem, als een mens eenmaal binnen de poorten die rond de villa staan stapt, kan die niet meer terug. Enkel vampiers kunnen naar binnen en naar buiten. Overleven ze het?

Rollen
    Normale tiener: Dewi - Candy - Timothy
    Goede vampier: Elif - Gawyn
    Slechte vampier: Faith - Savoy - Odile

Weetjes over vampiers
    - Ze kunnen in het daglicht, maar niet de hele dag. Eerst gaat het jeuken als ze te lang zien en dan pijn doen, als ze dan nog te lang blijven is er logisch wat er gebeurt.
    - Als een vampier van een mens drinkt wordt dat mens geen vampier, dat gebeurt pas als een vampier gif 'inspuit'
    - Een vampier die een mens ook tot nachtwezen maakt creëert als het ware een band en is eigenlijk verplicht die persoon te begeleiden in het begin.
    - Vampier worden is een zeer pijnlijk proces.
    - Als vampiers elkaar écht mogen drinken ze elkaars bloed zodat ze een sorot band krijgen ^^
    - Vampiers zijn sneller en sterker dan mensen en al hun zintuigen zijn ook sterk ontwikkeld.
    - Vampiers kunnen sluipen zonder geluid te maken en kunnen haast opgaan in de schaduwen.
    - Vampiers hebben geen eten/drinken nodig, ookal kunnen ze het wel eten.
    - Vampiers hebben bijna geen slaap nodig.
    - En als laatst; Elke vampier heeft een soort kleine gave, geen vuursturen of iets dergelijks maar denk aan gedachten lezen. Hier een lijstje met ideeën.
    Gedachten lezen door op persoon te concentreren of door aanraking
    Iemands hele verleden zien door simpele aanraking
    Persoon pijnigen als je wilt door enkel te kijken
    Dingen verplaatsen zonder aan te raken
    Hypnose
    Iemand in slaap kunnen laten vallen
    Zelf kunenn beslissen hoe je eruit ziet
    Ogen verkleuren naar je emotie
    Gedachten kunnen 'verzenden'
    Als iemand slaapt en je raakt die persoon aan kan je droom meekijken
    Dromen manipuleren
    Genezen
    Emoties aanvoelen
    Weten of iemand de waarheid spreekt
    Visioenen

En ga zo maar door.

HAVE FUN :'D

Lijst met mensen die niet willen dat hun personage door anderen wordt gebruikt.
    (Als je niet wilt dat jouw personages af en toe door anderen worden gebruikt voor kleine dingetjes zoals simpele vragen dan moet je het melden en zet ik je hier neer!)
    - nog niemand

[ topic verplaatst door een moderator ]

In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

Weer by verkeerde gedropt, ahhaha xD
    Reageer jy, dan fix ik dit eventjes x]

In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

Ghahaha 8D

Odile - Slechte vampier.

'Sorry,' verontschuldig ik me en vreemd genoeg meen ik het ook. 'Hij is de enige die je zult aantreffen hier. Beloofd.' Ik draai me om en voor ik het weet raak ik iets hards met mijn teen en lig ik op de grond. Ik probeer zo snel mogelijk overeind te komen maar het feit dat mijn handen ineens in vreemde dunne draden verstrikt raken doet me lichtelijk paniekeren. 'Wat is dit!' sis ik van deels woede en deels angst. Faith schijnt het licht op me en ik kijk waar ik in ben beland. Ik en Faith kijken elkaar op exact hetzelfde moment aan.
    'We hebben het gevonden,' zeg ik dan en pak één van de draden op die naar een oude camera toe leidt. En zo zijn er meer. Mijn oog valt op een doos. Ik hurk neer en open die. Nog meer camera's. 'Jezus, die gast is echt gestoord.' Ik moet er niet aan denken dat hij me zou kunnen hebben gefilmd terwijl ik een douche nam. Dan had ik mijn kans om wraak te nemen op mijn manier wel goed verspeeld.

No growth of the heart is ever a waste

Faith - Slechte Vampier.
    Ik was verbasd dat ze zich verontschuldigde en niet boos reageerde, misschien mocht ze mij ook wel. Ineens hoorde ik een zachte plof en hoorde ik Odile wat mompelen, ik scheen met mijn zaklamp op haar en zag waar ze in verstrikt zat. Kabels.. Ik keek verder en zag camera's, er verscheen een grote grijns op mijn gezicht en ik liep erheen. ,,We hebben het gevonden'' zei odile en ik knikte. ,,inderdaad. jezus, wat ligt er veel.'' ik scheen met de lamp op alles.

Elif - Goede Vampier.
    Ik hoefde niet lang te zoeken en had me al snel gevoed met een paar konijntjes, toen ik dat had gedaan begon ik richting de stad te lopen. Hopelijk waren er nog een paar winkels open en bleef het nog even bewolkt, ik liep de stad in en het was tot mijn verbazing nog best druk. Zachtjes beet ik op mijn onderlip en keek rond, zo veel winkels, halleluja. Ik begon maar een kant op te lopen en hoopte zo maar een supermarkt tegen te komen. Gelukkig duurde het niet lang voordat dat gebeurde en ik liep naar binnen waar ik het volgende probleem te lijf liep. Wát ging ik kopen en wáár stond het? Naja, waarschijnlijk zou ik de hele winkel een keer door moeten lopen.

Dewi - Mens.
    (lily moet online komen :'D)
    Ik was al een tijdje aan het zoeken toen ik een bekende stem hoorde, ik keek op en zag lew en Candy. Waarom klonk hij zo gealarmeerd? Dacht hij soms dat ik het tegen hem ging gebruiken. ,,iets om mezelf mee te verdedigen.'' vertelde ik hem. Ik kon toch niet altijd op hun vertrouwen? En eerlijk gezegt wilde ik ook niet dat hen hun leven waagde voor ons. Een keer iemand zien sterven vond ik meer dan genoeg.

RPG's zijn leuk sjalalala. Sorry, ben een beetje melig.

Odile - Slechte vampier.

'Fuck, dit gaat nog lastig worden,' zeg ik als ik de oude camera's inspecteer. 'Natuurlijk hebben deze dingen geen Bluetoothchip, maar het had me wel uit de brand geholpen. Het ziet ernaar uit dat we ze handmatig aan de pc moeten verbinden. Maar als we dat doen en iemand vindt een kabel, dan zijn we snel de klos. Het systeem wordt vernietigd en als er iets is waar ik een hekel aan heb,' ik gooi driftig een pluk haar uit mijn gezicht, 'dan is het wel kapotte elektronica, met name kapotte computers.' Met andere woorden, dit project is volgens mij helemaal voor niets geweest. Daar gaat Faith blij mee zijn. Ik zie haar kijken vol ongeloof.
    'Ik kan het er ook gewoon op wagen,' zeg ik dan. 'We weten namelijk nog steeds niet of de appratuur het doet.'

[ bericht aangepast op 4 jan 2011 - 19:46 ]

Zijn humeur sloeg onmiddellijk om. 'Are fucking crazy?!' bromde hij boos in zijn moedertaal. Zijn ogen verdonkerden onwillekeurig. 'Als je je ook maar een beetje verwond met dat ding heb je direct 3 bloeddorstige vampiers op je nek,' brieste hij. 'En ik kan niet 3 vampiers tegelijk bevechten én ondertussen jullie twee beschermen. Ik ben geweldig, ik weet het, maar dat gaat zelfs mijn petje te boven,' Hij kalmeerde een beetje. 'Afijn, er is niks gebeurd dus eigenlijk is er geen probleem,' mompelde hij. Hij had direct spijt van zijn uitbarsting. Haar bedoelingen waren immers goed. 'Luister, het is goed dat je jezelf probeert te beschermen, maar als het mis gaat kan dat net je dood betekenen, onderschat een vampier niet. We zijn echt ontzettend snel,' zei hij zacht. 'Een mens met een mes kan weinig tegen ons uithalen,' Hij glimlachte verontschuldigend.

[ bericht aangepast op 4 jan 2011 - 19:43 ]

Frankly my dear, I don't give a damn.

Faith - Slechte Vampier.
    Ik keek naar de vloekende Odile. ,,Dat is inderdaad een probleem.'' ik zuchtte zachtjes. ,,het is zeker ook niet mogelijk om de kabels door het plafond te doen?'' vroeg ik, ik had geen flauw idee van al die technische dingetjes, daar hield ik me nooit mee bezig. Technische snufjes en rotzooi was odile's vak, ik hield me bezig met andere dingen. Ik hoopte wel dat ze een oplossing had, anders zaten we alweer zonder plan en daar had ik geen zin in.

Elif - Goede Vampier.
    Ik hoefde niet lang te zoeken en had me al snel gevoed met een paar konijntjes, toen ik dat had gedaan begon ik richting de stad te lopen. Hopelijk waren er nog een paar winkels open en bleef het nog even bewolkt, ik liep de stad in en het was tot mijn verbazing nog best druk. Zachtjes beet ik op mijn onderlip en keek rond, zo veel winkels, halleluja. Ik begon maar een kant op te lopen en hoopte zo maar een supermarkt tegen te komen. Gelukkig duurde het niet lang voordat dat gebeurde en ik liep naar binnen waar ik het volgende probleem te lijf liep. Wát ging ik kopen en wáár stond het? Naja, waarschijnlijk zou ik de hele winkel een keer door moeten lopen.

Dewi - Mens.
    ik was verbaasd over zijn uitbartsting, het was lang geleden dat iemand echt boos op me was geweest.. Op die winkeleigenaar van een paar dagen geleden na dan. Ik zweeg en liet zijn woorden even bezinken, hij had een punt, niet aan gedacht. ,,Dat is waar, niet aan gedacht, sorry.'' mompelde ik. ,,Maar onderschat mij ook niet, kay?'' zei ik, ik hield er niet van als mensen dachten dat ik hulpeloos was, dat was ik namelijk niet.

Gawyn Goede vampier
    In de tijd dat de drie zich met moeite een weg door het doolhof van een huis zochten, rende Gawyn rond in het aan het huis grenzende bos. Hij liet zijn zorgen en gedachten over de mensen en de zijn nieuwe vriend, Lew, met moeite van zich afdwalen en probeerde zich volkomen te concentreren op de jacht. Ergens in de verte rook hij een hert. Aan het snelkloppende hart te horen was het nog maar jong, waardoor hij besloot een andere geur te zoeken. Hij verlangzaamde zijn vaart en jogde uiteindelijk op een mensentempo verder, haaks op de geur van het jonge hert. Onderweg had hij nog een soortgenoot van Lew's kraai opgepeuzeld, dus hij kon er nog wel even tegen. Desnoods ging hij naar het bos dat aan de andere kant van de autoweg, twintig kilometer verderop, lag, als hier niets te vinden was. Tot zijn grote geluk rook hij toch opeens een andere geur, van iets dat hij al lang niet meer had gegeten - of gedronken, ook goed. Hij versnelde weer en met een grote vaart sprong hij tegen een groot everzwijn op, dat hij met een simpele beweging van zijn handen zijn nek omdraaide, waarna hij zijn ogen sloot, zijn mond opende en zich toegaf aan zijn schrijnende dorst.

When I'm good, I'm really good. When I'm bad, I'm even better :]

'Dat doe ik niet, schat, ik geloof best dat je tot het één en het ander capabel bent,' Hij pakte het mes voorzichtig uit haar broek. 'Ik weet niet hoe een mens een vampier kan uitschakelen. Maar Gawyn of Elif misschien wel aangezien zij al langer op de wereld rond lopen dan ik,' Hij aarzelde even en vroeg zich af of dit wel zo'n goed plan was. Voor hetzelfde geld gebruikte ze de techniek tegen hen... 'Here's the deal: ik neem dit speeltje mee en straks laten Gawyn gewoon even uitleggen hoe jij je kan beschermen.' zei hij uiteindelijk toch maar terwijl hij op zijn lip beet, het mes naast de bajonet stak en even achter zich checkte of Candy nog op haar benen stond.

Odile - Slechte vampier.

'Kom, we nemen de boel mee naar boven. Laten we het eerst gaan testen.' Ik til de doos op en klim naar boven, richting het zwembad, waar het aanzienlijk lichter is. Aangezien die doos behoorlijk zwaar is, begin ik te merken dat die armzalige kraai nog lang niet genoeg is geweest. Ik wil bloed. Verlangend lik ik langs mijn te droge lippen, maar al snel geef ik mezelf een flinke geestelijke klap. Eerst zaken, dan de pleziertjes.
    In mijn kamer zet ik de pc aan en pak het uiteinde van een kabel erbij. Hoe had hij het in godsnaam voor elkaar gekregen? Tot mijn stomme verbazing sluit de kabel perfect aan op één van de poorten van de pc. 'Is dat ding zo oud?' vraag ik me dan af. Ik hoor iets branden en het beeld floept aan. Net op het moment dat ik wil opstaan en haar het resultaat wil laten zien floept het beeld uit.
    'Nee, nee, nee!' sis ik kwaad. Ik probeer het nog eens, maar het resultaat blijft uit. 'Verdomme, dit meen je niet!' Mijn oog glijdt naar mijn werkkast. Ik moet echt dat schilderij weer eens op gaan hangen. Ik loop naar mijn jas en haal de sleutel tevoorschijn uit de binnenzak. In de twintig jaar dat ik hier woon heb ik het één en ander aan het huis verbouwd, ook al weet niemand hiervan. Ook niet wat er zich onder de grond bevindt. Aarzelend kijk ik richting Faith. Wordt het tijd om mijn geheim openbaar te maken?

Faith - Slechte Vampier.
    ik nam ook wat spullen mee en volgde Odile, ik had geen flauw idee wat ze met al die zooi zou beginnen. eenmaal op haar kamer dropte ik het neer en keek toe hoe odile alles in elkaar flanste, waarschijnlijk had ik de boel laten ontploffen als ik het had geprobeerd. Ik grinnikte zachtjes en zag hoe het beeld aansprong, amar vlak daarna ook weer uitsprong. ,,joh, het is niet erg. Er is vast wel een oplossing.,'' zei ik tegen de balende Odile.

Elif - Goede Vampier.
    nadat ik had geshopt liep ik terug naar het huis, ik had brood en fruit, dat moest genoeg zijn voor een tijdje. Ik had niet te veel aangezien ik geen zin had om aan te komen met iets wat niet handig was en omdat alles zo duur was had ik ook niet te veel geld willen uitgeven. Toen ik het bos inliep rook ik lew's aanwezigheid, zo te merken had ie honger gekregen. Ik besloot hem niet te storen en liep zachtjes neuriend verder.

Dewi - Mens.
    Hij hield wel van troetelnaampjes zeg, ineens haalde hij het mes uit mijn broek en ik keek ernaar. Ik zuchtte zachtjes en keek naar Lew. Hoe een mens een vampier kon uitschakelen? ,,Ik neem aan dat een vampier een mes door zijn ahrt niet overleefd, of wel?'' ik keek Lew aan en beet even op mijn onderlip. Er zou wel weinig te discusieren zijn dus stemde ik met tegenzin in. ,,Goed.'' mompelde ik en hoopte dat gawyn gauw terugkwam.

Hij haalde zijn schouders op. 'Ik zou het niet weten, ik ben voor deze hele situatie nog niet in contact geweest met vampiers dus ik weet niet hoe ik ze moet uitschakelen. Ik kan ze afleiden en bevechten, maar ik heb geen idee hoe ik ze moet doden. Hell, ik wist alleen dat ik er één was omdat ik de films had gezien,' Hij moest onwillekeurig lachen, hoewel de situatie nogal macaber was. 'Kom op, laten we verder zoeken,' Hij legde zijn hand op haar rug en leidde haar dwingend naar Candy, zodat de twee meisjes voor hem liepen en hij goed zag wat er met hen gebeurde.

Gawyn Goede vampier
    Met een diepe zucht liet hij zich van het lijk van het everzwijn afvallen en bleef nog even met zijn ogen gesloten op de grond liggen. Drie dagen niets drinken was zelfs voor een oudere vampier een moeilijke opgave. Met zijn rechterhand veegde hij een druppeltje bloed dat langs zijn mondhoek dreigde te ontsnappen terug in zijn mond, waarna hij zijn ogen opende en met een sprong weer overeind kwam. Hij voelde nog een echo van zijn dorst kriebelen in zijn keel, maar dat kon hij nog wel eventjes aan. Met hernieuwde energie zette hij richting naar het huis.
    Onderweg kwam hij Elif tegen, die blijkbaar al klaar was met de boodschappen. Hij ging naast haar lopen en begon het liedje mee te neuriën dat Elif net iets eerder had ingezet. Toen hij er na drie seconden genoeg van kreeg, pakte hij het grootste deel van de boodschappen uit haar handen en liep met een stalen gezicht verder. "En, alles kunnen vinden?"

When I'm good, I'm really good. When I'm bad, I'm even better :]

Odile - Slechte vampier.

'Die is er ook,' zeg ik op een wat sinistere toon. Even kijk ik naar de sleutel in mijn hand. 'Oké. Ik heb één eis. Maar één en that's it. Vertel dit tegen niemand.' Ik zucht, haal diep adem en schuif vervolgens mijn bed en het daaronder liggende kleedje opzij. Er verschijnt een luik. Ik open het luik met de sleutel. 'Deze keer geen lijken of stank, no worries.' Ik ga haar voor naar beneden. Zodra ze het luik heeft gesloten springt de rij met lampen aan. Een parallelschakeling, dat wel dus ik hoop dat ze het niet in haar hoofd haalt een lamp te breken want dan zijn we de klos. Ik moet eerlijk zeggen dat deze tunnel één van mijn betere werken is, een al bestaande tunnel dat wel. Maar hij moest nodig opgeknapt worden. Het meest opvallende in de gang is waarschijnlijk mijn felrode motor die riante snelheden kan halen.
    'Ik zie nu even geen andere oplossing. We moeten naar de stad. Of nou ja, we..' Ik merk van mezelf dat ik steeds meer in teamverband begin te praten. Misschien heeft Faith hier helemaal geen zin in. 'Je kan ook blijven. Maar alleen daar kunnen we de middelen vinden om die stervelingen in ons huis te pakken te krijgen, én,' voeg ik nadrukkelijk toe, 'is het de perfecte gelegenheid om de dorst weer te gaan lessen. Het zal even duren voor we er zijn en ik kan ook niet garanderen dat we er gemakkelijk komen, maar het is de enige oplossing. Ga je mee? Er is voldoende plaats achterop.' Normaal heb ik er een hekel aan om naar de stad te gaan. Er zijn teveel mensen en al die geuren verwarren me en zorgen ervoor dat ik me nauwelijks kan inhouden, ondanks dat het gemakkelijke snacks zijn voor een vampier om weer bij te vullen.

[ bericht aangepast op 4 jan 2011 - 20:57 ]

'We zijn op zoek naar de badkamer,' grijnsde Lew opgelucht toen hij Gawyn en Elif zag verschijnen. 'En deze hier,' vervolgde hij terwijl hij door Dewi's haar krabbelde,'wil weten hoe je een vampier moet doden,' Lew rook de geur van vers bloed en probeerde zich te beheersen. Het zou voor Candy en Dewi waarschijnlijk ongelofelijk beangstigend zijn als hij ineens twee enorme hoektanden zou groeien.

Faith - Slechte Vampier.
    Toen ze zei dat ik het, wat het ook was, aan niemand mocht verttellen had Odile gelijk mijn volledige aandacht. Ik keek toe hoe ze haar bed en een kleede opzij schoof en ik zag zo een lui tevoorschijn komen, ik fronste verbaasd maar Odile stelde me al gerust dat er geen stank of lijken waren. Ik volgde Odile naar beneden en sloot het luik zorgvuldig achter me, het licht ging aan en ik merkte dat we in een gang stonden. Het meest opvallende was een motor, was die van haar en kon ze er ook op rijden? Ze begon over dat we naar de stad moesten omdat daar als enige de spullen waren om die mensen in het huis te pakken te krijgen. ,,Wat wil je halen in de stad dan?'' vroeg ik ietwat verbaasd. ,,Technische dingen?'' ik had geen flauw idee wat er allemaal was, ik had me er nooit mee bezig gehouden en kon je nagaan hoe erg alles was ontwikkeld in al die jaren..

Elif - Goede Vampier.
    Ineens kwam Gawyn naast me lopen en nam hij het grootste gedeelte van de boodschappen over, ik glimlachte naar 'm. ,,Hé, en ja ik heb wel wat kunnen vinden.'' zei ik. ,,Alles is alleen stervensduur dus ik dacht dat het beter was dat ik alleen even het hoognodige kocht.'' toen we het huis inliepen zag ik Lew met de 2 meiden, hij zei dat ze op zoek waren naar een badkamer. Mijn slaapkamer had ook een eigen badkamer, dus dat was niet zo'probleem. Maar voordat ik kon antwoorden ging hij verder, blijkbaar wilde het meisje weten hoe ze een vampier kon doden. ,,Ik heb eigenlijk ook geen idee.'' zei ik, ik had nog nooit een vampier gedood, ik keek naar Lew, hij zou het vast wel weten :'D Aangezien hij ook ouder was en wat strijdlustiger.

Dewi - Mens.
    Ik ging maar voor 'm lopen en vroeg me af of hij dacht dat ik het tegen hen wilde gebruiken, hopelijk niet want ik wilde niet dat ze me gingen wantrouwen. Toen de andere 2 terugkwamen bleef ik staan en ineens voelde ik iemand door mijn haar gaan. ,,Hé!'' zei ik verbaasd en gaf lew een prik in zijn zij. ,,Niet doen.'' ik had er een hekel aan als mensen door mijn haar gingen woelen. Ik deed een poging het weer goed te doen maar er was geen spiegel om het in te zien dus ik moest het maar zo laten. Toen richtte ik mijn aandacht op Gawyn&Elif, nieuwsgierig of hun wisten hoe je een vampier kon doden. Naja, het was niet eens zeker of ze het me wel wilden vertellen ookal wisten ze het.

[ bericht aangepast op 5 jan 2011 - 17:29 ]