• Het oude topic.

    Joinen maar geen idee wat RPG's zijn?
    Kijk hier!


    Inspringen altijd mogelijk. Vraag maar een samenvatting aan mij en ik zal je helpen met in het verhaal komen (;
    Het verhaal
    Het gaat over een stel kinderen die om de een of andere reden in een verlaten villa in het bos komen. Denk aan weddenschap, weggelopen, verdwaald etc. De villa is enorm, heeft alles wat je maar wensen kan, ookal is het stoffig en wat oud. Maar wat ze niet weten is dat de villa die zo verlaten lijkt al bewoond is, niet door mensen of dieren. Door vampiers. Twee sorten nog wel, de slechte kennen geen medeleven en drinken van alles en iedereen en houden zich vaak niet in, de 'goede' doen het zo lang mogelijk met dierenbloed, maar moeten af en toe ook dat van een mens. Ze nemen dan zo min mogelijk en doen de mensen verder niks. Die twee soorten vampiers haten elkaar, obviously.
    Dan nu het grootste probleem, als een mens eenmaal binnen de poorten die rond de villa staan stapt, kan die niet meer terug. Enkel vampiers kunnen naar binnen en naar buiten. Overleven ze het?

    Rollen
    Normale tiener: Dewi - Candy - Timothy
    Goede vampier: Elif - Gawyn
    Slechte vampier: Faith - Savoy - Odile

    Weetjes over vampiers
    - Ze kunnen in het daglicht, maar niet de hele dag. Eerst gaat het jeuken als ze te lang zien en dan pijn doen, als ze dan nog te lang blijven is er logisch wat er gebeurt.
    - Als een vampier van een mens drinkt wordt dat mens geen vampier, dat gebeurt pas als een vampier gif 'inspuit'
    - Een vampier die een mens ook tot nachtwezen maakt creëert als het ware een band en is eigenlijk verplicht die persoon te begeleiden in het begin.
    - Vampier worden is een zeer pijnlijk proces.
    - Als vampiers elkaar écht mogen drinken ze elkaars bloed zodat ze een sorot band krijgen ^^
    - Vampiers zijn sneller en sterker dan mensen en al hun zintuigen zijn ook sterk ontwikkeld.
    - Vampiers kunnen sluipen zonder geluid te maken en kunnen haast opgaan in de schaduwen.
    - Vampiers hebben geen eten/drinken nodig, ookal kunnen ze het wel eten.
    - Vampiers hebben bijna geen slaap nodig.
    - En als laatst; Elke vampier heeft een soort kleine gave, geen vuursturen of iets dergelijks maar denk aan gedachten lezen. Hier een lijstje met ideeën.
    Gedachten lezen door op persoon te concentreren of door aanraking
    Iemands hele verleden zien door simpele aanraking
    Persoon pijnigen als je wilt door enkel te kijken
    Dingen verplaatsen zonder aan te raken
    Hypnose
    Iemand in slaap kunnen laten vallen
    Zelf kunenn beslissen hoe je eruit ziet
    Ogen verkleuren naar je emotie
    Gedachten kunnen 'verzenden'
    Als iemand slaapt en je raakt die persoon aan kan je droom meekijken
    Dromen manipuleren
    Genezen
    Emoties aanvoelen
    Weten of iemand de waarheid spreekt
    Visioenen

    En ga zo maar door.

    HAVE FUN :'D


    Lijst met mensen die niet willen dat hun personage door anderen wordt gebruikt.
    (Als je niet wilt dat jouw personages af en toe door anderen worden gebruikt voor kleine dingetjes zoals simpele vragen dan moet je het melden en zet ik je hier neer!)
    - nog niemand

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Picture
    - MENS -
    Naam; Dewi
    Roepnaam/Bijnamen; -
    Geslacht: Vrouwelijk
    Leeftijd: 16
    Kort uiterlijk: Zwart haar, met rode highlights, tot aan der schouders. Fijn gebouwd, smal gezicht & slank.
    Beschreven uiterlijk: Dewi heeft een normale lengte en is erg fijntjes gebouwd, ze heeft een smal gezichtje, smalle handen en is zelf ook slank. Haar haren zijn zoals jullie zien zwart met rode highlights, het is niet langer dan haar schouders en ze heeft een pony. Haar ogen zijn chocolade bruin en als het licht erop valt zie je een paar gouden spikkeltjes. Dewi heeft niet heel lange wimpers en daarom heeft ze altijd wel mascara bij zich 8D Ook zijn haar lippen, net zoals de rest van haar lichaam, smalletjes. Vaak staan de mondhoekjes ervan omhoog gekruld, hoe naar ze zich ook voelt.
    Karaktereigenschappen: Apart, behulpzaam, koppig, ietwat verlegen.
    Karakter: Dewi is een gevalletje apart, ze is behoorlijk aardig en behulpzaam, maar ook ontzettend koppig. Ze laat zich niet zo gauw commanderen en blijft vasthouden aan der eigen ideeën en meningen. In discussies blijft ze ook bij haar eigen standpunt, ookal weet ze dat ze ernaast zit. Behalve dat kan Dewi soms ineens heel verlegen worden, vaak gebeurt dat als ze dicht bij jongens is of als er met haar geflirt wordt :'D En soms heeft ze juist dat ze zich dan utigedaagd voelt en dan krijgt ze zo'n plagerige houding 8D Een geval apart dus.
    Likes: Dewi's leeft muziek, ze speelt gitaar en piano en ze is ook nog eens een strottenspeler. Ofwel, ze zingt. Helaas is ze vreselijk slecht in slag instrumenten xD Ook is ze dol op een heldere nacht waarbij ze alle sterren kan zien.
    Dislikes: Ze haat het om alleen te zijn en ze is als de dood voor onweer.
    Crush: -
    Status: Dewi is single, dat was niet altijd zo, ze is een aantal keren laten vallen. Daarom zou je haar echt moeten laten zien dat je om haar geeft, cadeautjes en romantische verassingen? Ik zou zeggen, probeer het.
    Verleden; Dewi heeft een moeilijk verleden. Ze had een mooi leventje, bijna perfect zou je zeggen. Haar moeder leerde haar al vroeg pianospelen en Dewi had een goede band met haar beiden ouders. Helaas, op een stormachtige avond, sloeg de bliksem in. Het huis stond meteen in lichte laaien, Dewi heeft haar ouders zien opgaan in vlammen. Daarna werd alles zwart en toen ze bijkwam lag ze in het ziekenhuis, ze had blijkbaar 5 weken in coma gelegen. Gelukkig hadden ze haar op tijd weten te vinden, meteen moest ze met mensen praten. Psychologen en ga zo maar door, maar ze zei geen woord. Ze werd in een weeshuis gezet, mensen vonden haar vreemd doordat ze niks zei. Van de een op de andere dag deed ze alsof er niks was, ze glimlachte altijd. Ze heeft het nog steeds niet verwerkt en ze heeft er nooit om gehuild of er met iemand om gepraat, de enige manier waarop ze het uit is muziek. Ookal wordt ze nogsteeds geteisterd met nachtmerries en vreselijke flashbacks. Ze wilt inet huilen, omdat haar moeder haar vertelde dat ze alleen mocht huilen bij mensen om wie ze écht geeft, bij mensen waarvoor ze zou willen sterven. En weet je, die heeft ze niet meer, haar ouders zijn weg.
    Extra; Ze draagt een kettinkje met een klein zilveren hartje eraan, daar binnenin zit een fotootje van haar toen ze klein was, samen met der ouders.
    ________________________________________________________________________
    Picture
    - SLECHTE VAMPIER -
    Naam; Faith
    Gave; Als ze wil kan ze door enkel naar iemand te kijken die persoon een helse pijn bezorgen door het gehele lichaam.
    Roepnaam/Bijnamen; Lil' Devil
    Geslacht: Vrouwelijk
    Leeftijd: 18
    Kort uiterlijk: Lang, golvend blond haar tot halverwege haar rug. Bruine fonkelende ogen.
    Beschreven uiterlijk: Faith is een bleek meisje van normale lengte met een normaal postuur. Ze heeft lange, volle wimpers en haar nagels houdt ze op moooie niet té lange lengte. Ze draagt vaak gewoon girly kleding en doet veel aan haar uiterlijk. Ze ziet er misschien schattig uit, maar he, uiterlijk kan bedriegen.
    Karaktereigenschappen: bekoorlijk (liefelijk en aantrekkelijk xD), charmant, dominant, doorzetter, sluw.
    Karakter: Faith is op het eerste gezicht een schattig en lief meisje, zo zal ze zich ook eerst voordoen, maar dat is alleen maar om je te strikken. Vooral bij mensen, het enige wat ze namelijk wil is bloed. Ze is erg sluw en best wel dominant, haar kamer is dan ook echt háár kamer en ze tolereerd het niet dat andere op haar domein zouden komen. Niemand weet precies waarom ze zo is, maar ze is ook nog niet van plan om het te vertellen. Althans, nóg niet (;
    Likes: Bloed :3
    Dislikes: Mensen die zich te veel met haar gaan bemoeien of mensen die niet doen wat ze zegt.
    Crush: -
    Status: Single. Altijd al geweest, wie zal het lukken om haar hart te veroveren? (A)
    Verleden; TopSecret :x
    ________________________________________________________________________
    Pictures
    - GOEDE VAMPIER -
    Naam; Elif
    Bijnaam; Elfje xD
    Gave; Ze kan mensen genezen/wonden helen, hoe meer er te genezen valt hoe meer energie het van haarzelf vergt.
    Geslacht: Vrouwelijk
    Leeftijd: 17
    Kort uiterlijk: Kort, bruin haar en ogen.
    Beschreven uiterlijk: Elif is een meisje dat korter is dan andere meiden van leeftijd, ze is slank gebouwd en is licht getint. Haar kleding past ze vaak aan aan der humeur, is ze chaggi dan pakt ze maar simpele kleding en naja.. Ze heeft vanalles in haar kast hangen dus. Van street stuff tot girly 8D Verder heeft ze bruine ogen en lange, volle wimpers. Haar haren hebben slag en zijn bruin en in een pony geknipt, het komt tot ongeveer haar BH-bandje.
    Karaktereigenschappen: Beweeglijk, plagerig, trouw, behulpzaam.
    Karakter: Elif is vreselijk beweeglijk en kan haast nooit stilzitten, waar veel mensen zich aan irriteren. Ze vind het leuk om andere mensen een beetje te plagen en pesten en vind het niet erg als dat ook bij haar gebeurt, ookal doet ze dan alsof ze het wel erg vind ^^ Elif is trouw als een hond en hecht zich snel aan mensen, verder is ze best sociaal en behulpzaam maar ook erg gevoelig en dus snel gekwetst. Als ze boos is dan herken je haar soms haast niet meer terug.
    Likes: Zwemmen, nieuwe mensen ontmoeten, tekenen.
    Dislikes: De slechte bloedzuigers en arrogante mensen.
    Crush: -
    Status: Single. Ze heeft wel eens een vriendje gehad maar die moest ze achterlaten toen ze in een vampier veranderde.
    Verleden; Elif leidde een normaal leventje als enigskind met 2 liefhebbende ouders, helaas werd ze op een nacht gebeten. Ze vervloekte de vampier en besloot dat ze niet zo wilde worden, Elif teert haast alleen maar op dierenbloed en is daarom wat zwakker dan de andere vampiers, maar das dan ook alles (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    -

    [ bericht aangepast op 29 dec 2010 - 19:14 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    - SLECHTE VAMPIER -
    Naam; Odile Lavossa.
    Gave; Bijzonder sterk en snel voor een vrouwelijke vampier.
    Roepnaam/Bijnamen; Odile
    Geslacht: Vrouwelijk
    Leeftijd: 22.
    Kort uiterlijk: Stijl felrood haar tot de schouders. Fijne scherpe getekende wenkbrauwen, grijze emotieloze ogen, lange wimpers.
    Beschreven uiterlijk: Ze loopt standaard in een lange zwarte jas (Matrix stijl), een groene trui, een stel legerkisten en een strakke broek. Ze heeft een slank, maar atletisch figuur en haar gothic-like uiterlijk laat weinig aan de verbeelding over: ze is slecht. Door en door slecht.
    Karaktereigenschappen: Agressief, analythisch, heeft verstand van doden en alles wat ermee te maken heeft, is een computergenie. Het doden van haar weerloze slachtoffers is voor haar een sadistisch spel. Ze heeft een hart van steen maar verlangt geheim naar warmte en romantiek. Dat laat ze niet snel merken. Ook wil ze ergens diep in haar hart haar leven beteren, maar ook dit laat ze aan haar mede-vampiers niet zien.
    Karakter: Sadistisch, dominant, agressief, analythisch, romantisch (laat ze niet snel merken), sluw. Mensen doden geeft haar een ongelofelijke kick.
    Likes: Mensen die lijden, bloed, doden.
    Dislikes: Mensen die niet tegenspartelen bij haar martelingen, normen en waarden, zo'n beetje iedereen die in haar weg loopt.
    Crush: Niemand. Wellicht komt dit nog.
    Status: Single. Altijd al geweest, wie zal het lukken om haar hart te veroveren?
    Verleden; Als mens zijn haar ouders vermoord door een Russische maffiabaas. Ze leefde vele jaren op straat voor een toevallige passant haar in het donker vastgreep en een einde maakte aan haar leven als sterveling. Als vampier heeft ze wraak genomen op de man die haar ouders vermoordde en sindsdien is ze niets meer geworden dan een koud wezen. Zal haar hart ooit nog de liefde en warmte vinden die ze als kind gekend had? En zal ze ooit nog de moed vinden om diezelfde eigenschappen aan een ander te kunnen geven?

    Misschien wordt beschrijving nog wel gewijzigd...


    No growth of the heart is ever a waste

    Naam: Lewis Maynard Triggs
    Roepnaam/Bijnamen; Lew, Trig – Maynard of Lewis zijn ten strengste verboden-
    Geslacht: Mannelijk
    Leeftijd: 20, maar hij is geboren op 5 janurari 1923
    uiterlijk: Lewis heeft donkerbruin, kort haar met een eigen leven. Lew heeft geen macht over zijn haar, dat ligt zoals God het gewild heeft. Veel doet hij er ook niet aan, hij zorgt er gewoon altijd voor dat ‘t netjes geknipt is, iets wat hij overigens zelf doet. Het heeft hem jaren gekost om dat onder de knie te krijgen. Lew heeft donkere, bijna zwarte ogen. Hoewel je op ‘t eerste zicht zou zeggen dat ze bruin waren, is het als je recht voor hem staat heel duidelijk dat zijn ogen een hele donkere kleur grijs hebben, als de hemel bij een onweer. Zijn ogen staan meestal erg helder en kunnen met één woedende blik een aanvallende stier tot halt roepen.
    Lewis’ gezicht is hoekig, met brede kaken en ditto jukbeenderen. Zijn neus is prominent aanwezig in zijn gezicht, net als zijn brede mond. Al bij al heeft hij best een mooi gezicht, maar hij is geen adonisfiguur. Zijn lichaam daarentegen maakt vele jonge mannen jaloers. Zijn spieren zijn perfect uitgebalanceerd, nergens is een gram vet te bekennen en overal zijn precies genoeg spieren aanwezig. Hoe hij daar in gelukt is, weet hij zelf niet, maar hij houdt in stand door zoveel te stappen.
    Qua kleren draagt hij gewoon wat op dat moment beschikbaar is en makkelijk zit. Zijn favoriete outfit is een paar jeans en een gewone zwarte T-shirt.
    Karakter: Lew heeft een uitgesproken karakter. Hij zwijgt niet, zegt overal zijn – meestal met veel scheldwoorden doorgespekte- gedachten en neemt van niemand bevelen aan. Hij is dus de nachtmerrie van elke moeder. Lewis is –ondanks zijn eenzame reizen- een teamspeler, iets wat hij mee heeft gekregen uit de oorlog. ‘Never leave a man behind.’ Hij is loyaal en heeft een hekel aan verraders – die hij aanziet voor lafaards- en die komen bijgevolg nooit meer in zijn gratie.
    Lew heeft een typerende cynische vorm van humor, die geliefd is bij velen en wordt gehaat door nog veel meer. Desondanks is hij een levendig, down-to-earth persoon die graag een uitdaging aanneemt. Hij plaagt ook graag, maar heeft ook een zorgzame kant.
    Crush: Heeft hij (nog) niet.
    Familie: Niet meer gezien sinds de oorlog.
    Verleden: Lew was een gewone jongen van 18 toen hij bij het leger ging om zijn vaderland, USA, van de ‘Japs’ en de ‘Krauts’ te redden. Hij had nooit kunnen denken dat hij nog geen twee jaar later, in een door mortieren bestookt bos in de modder in Japan voor zijn leven zou liggen vechten. De dag nadien zou hij wakker worden met een ongewone dorst naar bloed. Wie het was weet hij niet, maar de enige reden waarom Lew nog rondloopt op deze planeet, is omdat iemand hem die nacht in een vampier heeft veranderd. Hij heeft zich tot ‘t eind van de oorlog op lijken kunnen voeden, maar is daarna uit angst voor wat hij zijn familie aan zou kunnen doen niet meer naar huis terug gekeert. Sindsdien zwerft hij rond over de wereld, proberend te helpen waar hij nodig is.
    Gave: Hij beschikt over een geweldige mensenkennis, als hij dichtbij iemand komt kan het gebeuren dat hij inzicht krijgt in diens karakter. Het gebeurt zelden omdat hij de gave nog niet helemaal onder controle heeft.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Oke de laatste post van het vorige topic.

    Odile Slechte vampier.

    Het zwembad ziet er verlaten uit, maar ik moet nageven dat degenen die dit huis hebben gemaakt wel degelijk hebben nagedacht over een stijlvolle inrichting. Het zachte licht reflecteert mooi tegen de stenen muren en de blauwe kleur van het water is haast hypnotiserend. Als ik rust en inspiratie nodig heb ga ik hierheen. Het is of de kelder of het dak. Ik zoek een kleedhokje op en kleed me om. Ontspannen laat ik me in het water glijden, neem plaats op een zitbankje in het zwembad en laat mijn hoofd achterover zakken terwijl ik op Faith wacht. Ik sluit mijn ogen en geniet van het moment dat voor mijn part wel eeuwen kan duren.


    No growth of the heart is ever a waste

    Faith - Slechte Vampier.
    ik liep zwijgend met Odile mee, waarom was Savoy ineens zo'n koppig? Alsof hij die klus zelf kon klaren, tssg. Eenmaal bij het zwembad aangekomen verscheen er een glimlachej op mijn gezicht, ik was wel toe aan wat ontspanning. Ik zag hoe Odile een kleedhokje inliep en deed vervolgens hetzelfde, ik kleedde me vlug om, zin om het water in te duiken. het was namelijk best alng geleden dat ik voor het aatst gezwommen had, waarom wist ik niet precies. Omgekleed en wel stapte ik het hokje uit. Ik keek waar odile was, nam een aanloopje en dook het water in, toen ik bovenkwam streek ik de natte haren voor mijn ogen weg eng rijnste. ,,Hmm, ik moet echt eens vaker gaan zwemmen ^^''

    Elif - Goede Vampier.
    ,,Het spijt me, je akn niet weg..'' ik wreef zachtjes over haar rug. ,,maar waarom ben je hir? als je zo graag weer naar huis wilt..'' ik beet op mijn onderlip, hopelyk maakte ik het niet erger. Ik was gewoon nieuwsgierig.

    Dewi - Mens.
    ,,Als ik hier moet blijven tot mijn dood dan pleeg ik zelfmoord. Ik kan hier toch niet opgesloten blijven?'' zei ik koppig en keek mokkend weg. ,,En ik kan mezelf best beschermen.. En ik sterf liever zo'n dood dan dat ik van de honger omkom.'' ik zuchtte zachtjes. ,,En zoals jullie is niks bij wat ik heb meegemaakt.'' ik hees mijn tas goed op mijn schouder. ,,Laten we naar binnen gaan, of blijf je liever zonnebaden?'' zei ikmet grijnsje en liep alvast naar binnn.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Gawyn Goede vampier
    Hij hobbelde achter haar aan.
    "Jij ziet de toekomst wel erg slecht in, zeg," zei hij kleintjes. "En voor als je op het idee komt om zelfmoord te plegen: niet doen. Dat gaat toch mislukken want dan heb je meteen een paar van ons op je hals zitten die je uit proberen te zuigen, waardoor je ook zoals ons wordt." Hij zuchtte en liep ook maar naar binnen. "En ik laat je sowieso nog niet doodgaan. Ik ga straks wel wat te eten voor je halen, er zit vast nog wel één vampier in dit huis die dan even op je wil letten."


    When I'm good, I'm really good. When I'm bad, I'm even better :]

    Faith - Slechte Vampier.
    ik liep zwijgend met Odile mee, waarom was Savoy ineens zo'n koppig? Alsof hij die klus zelf kon klaren, tssg. Eenmaal bij het zwembad aangekomen verscheen er een glimlachej op mijn gezicht, ik was wel toe aan wat ontspanning. Ik zag hoe Odile een kleedhokje inliep en deed vervolgens hetzelfde, ik kleedde me vlug om, zin om het water in te duiken. het was namelijk best alng geleden dat ik voor het aatst gezwommen had, waarom wist ik niet precies. Omgekleed en wel stapte ik het hokje uit. Ik keek waar odile was, nam een aanloopje en dook het water in, toen ik bovenkwam streek ik de natte haren voor mijn ogen weg eng rijnste. ,,Hmm, ik moet echt eens vaker gaan zwemmen ^^''

    Elif - Goede Vampier.
    ,,Het spijt me, je akn niet weg..'' ik wreef zachtjes over haar rug. ,,maar waarom ben je hir? als je zo graag weer naar huis wilt..'' ik beet op mijn onderlip, hopelyk maakte ik het niet erger. Ik was gewoon nieuwsgierig.

    Dewi - Mens.
    Ik lusiterde zwijgend en zuchtte toen. ,,Ik heb geen babysitter nodig. Je weet dat ik me al heel alng alleen red.'' ik keek 'm aan. ,,Nietwaar?'' ik keek weer voor me. ,,Je weet alles dus zeg geen onnozele dingen.'' ik frunnikte aan mijn kettinkje, ik voelde me boos en cahgerijnig terwijl ik niet eens wist waarom. (ha, had ik vanmorgen, myn ouders werden er gek van xD)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Gawyn Goede vampier
    Er verscheen een kleine glimlach op zijn overbezorgde gezicht. "Ik weet dat je je in normale omstandigheden prima zou kunnen redden. Maar, zeg nu zelf. Dit zijn absoluut geen normale omstandigheden. Je zit in een huis vol met bloeddorstige, niet-menselijke wezens die bijna allemaal op jouw - of op dit moment ook nog iemand anders - bloed uit zijn. Je kan dit absoluut niet in je eentje verder overleven als mens."


    When I'm good, I'm really good. When I'm bad, I'm even better :]

    Faith - Slechte Vampier.
    ik liep zwijgend met Odile mee, waarom was Savoy ineens zo'n koppig? Alsof hij die klus zelf kon klaren, tssg. Eenmaal bij het zwembad aangekomen verscheen er een glimlachej op mijn gezicht, ik was wel toe aan wat ontspanning. Ik zag hoe Odile een kleedhokje inliep en deed vervolgens hetzelfde, ik kleedde me vlug om, zin om het water in te duiken. het was namelijk best alng geleden dat ik voor het aatst gezwommen had, waarom wist ik niet precies. Omgekleed en wel stapte ik het hokje uit. Ik keek waar odile was, nam een aanloopje en dook het water in, toen ik bovenkwam streek ik de natte haren voor mijn ogen weg eng rijnste. ,,Hmm, ik moet echt eens vaker gaan zwemmen ^^''

    Elif - Goede Vampier.
    ,,Het spijt me, je akn niet weg..'' ik wreef zachtjes over haar rug. ,,maar waarom ben je hir? als je zo graag weer naar huis wilt..'' ik beet op mijn onderlip, hopelyk maakte ik het niet erger. Ik was gewoon nieuwsgierig.

    Dewi - Mens.
    Ik liet mijn kettinkje met rust en keek hem aan. ,,Ik houd gewoon niet van dat babysitter idee.'' zei ik koppig, ik was gewend voor mezelf te zorgen en wilde niemand anders opzadelen met mijn problemen. Was dat moeilijk te snappen? ,,Trouwens, waar kan ik slapen? ik ben kapot.'' zei ik om op te houden over het vorige onderwerp.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Hij wist niet waar het vandaan kwam, maar plotseling had hij het in zijn handen, alsof het daar altijd al geweest was. Hij wist dat hij het ene moment zijn rugzak aan het uitpluizen was en het volgende met een foto in zijn handen stond. Twee foto's eigenlijk.
    Het was alsof de wereld achter zijn ogen wegviel. Hij had hun gezichten al zo lang niet meer gezien. Hij was vergeten hoe hartelijk haar ogen blonken en hoe stevig hij stond. Zijn ouders. Hij had de lange blonde vlechten uit zijn geheugen gewist, samen met de twee borstelige bruine kopjes, identiek aan de zijne. Zijn broers en zusje. En dan haar golvende zwarte haar. Haar bleke huid en haar felle blauwe ogen. Haar was hij het meest vergeten van allemaal. Zij bevolkte de tweede foto. Georgie. Hij kon het niet helpen. Hoewel hij het liefst de tranen uit zijn ogen had willen laten biggelen, kon hij alleen glimlachen. Hij moest hier vanaf geraken. Ze waren niet goed voor hem. Hij had al genoeg aan zijn hoofd. Dat was het moment waarop hij besloot hun dood te accepteren. Dat hadden zij tenslotte ook met hem gedaan.

    Lew had eindelijk gevonden waar hij naar zocht. Stolichnaya. Russiche vodka. Het hoefde niet persé vodka zijn. Gelijk wat, eigenlijk. Als het maar brandde. De opgerolde, karmozijnrode mat uit zijn kamer hield hij onder zijn arm, de fles in zijn ene hand, zijn aansteker in zijn broekzak. Hij zou er korte metten mee maken. Gedaan met mijmeren. Afgelast. Niet meer. Over. De temperatuur was aanzienlijk gedaald nu de avond viel. De eerste sterren blonken aan de hemel en de maan begon langzaam te verschijnen. Er heerste een schemerlicht dat de tuin een mystiek gevoel gaf, maar het viel hem allemaal niet op. Het enige wat hij voelde, waren de fotos die tegen zijn benen brandden. Lew liep naar de achtertuin, waar hij tot nu toe nog geen voet had gezet. Met een klap gooide hij de mat op de grond, de foto's er boven op. Voorzichtig schroevde hij de dop van de fles af, en goot een deel van de doorzichtige inhoud uit over de verzameling opbjecten. Het andere deel verdween in zijn keelgat. Vervolgens haalde hij een sigaret boven, stak die aan, nam er enkele trekken van en gooide het op de mat. Het duurde minder dan twee seconde voor de hele boel in lichterlaaie stond. Het papier van de foto's verschrompelde onder de hitte en de jongen die ondertussen al een nieuwe sigaret in zijn mond had, slikte toen hij haar gezicht zag verdwijnen tussen de vlammen. 'Ik zie jullie nog wel. Ooit. Maar ik kan hen niet helpen als jullie in de buurt zijn,' zei hij zacht, al was het meer een fluistering die met het geknetter van de vlammen in de ijle lucht verdween.

    -Opnieuw een lange, nutteloze post en opnieuw hetzelfde excuus. Ik had zin om te schrijven x'D -


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    awrgh, je amg Lew best op een van myn gassies afsturen? xDD


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Gawyn Goede vampier
    Hij besloot om het maar op te geven en op een ander moment er op terug te komen.
    "Volg mij maar," zei hij. Hij ging vlak voor haar lopen en volgde het gangpad naar de brede trap. Zijn rechterhand gleed over de gladde, houten leuning. Zijn ogen flitsten over de schilderijen die ooit gediend hadden om het geheel wat te versieren, maar die nu een enigszins macabere indruk maakten door de schimmel en waterschade. Toen de trap ophield, sloeg hij rechtsaf, in de richting van een kleine, achter een muf gordijn verstopte ladder. "Ga jij maar eerst," zei hij, en gebaarde naar de ladder. Na enige aarzeling klom Dewi op de ladder, waarna Gawyn volgde. Eenmaal boven ontwaarde zich een kleine kamer, met een bed dat nog niet was aangetast door de schimmel. Gawyns kamer. Maar dat hoefde Dewi niet te weten; hij zocht wel een andere plek om uit te rusten.
    "Hier mag je... wonen," zei hij, en liet zich in een grote stoel - overigens de enige in de kamer - neerzakken.


    When I'm good, I'm really good. When I'm bad, I'm even better :]

    Faith - Slechte Vampier.
    ik liep zwijgend met Odile mee, waarom was Savoy ineens zo'n koppig? Alsof hij die klus zelf kon klaren, tssg. Eenmaal bij het zwembad aangekomen verscheen er een glimlachej op mijn gezicht, ik was wel toe aan wat ontspanning. Ik zag hoe Odile een kleedhokje inliep en deed vervolgens hetzelfde, ik kleedde me vlug om, zin om het water in te duiken. het was namelijk best alng geleden dat ik voor het aatst gezwommen had, waarom wist ik niet precies. Omgekleed en wel stapte ik het hokje uit. Ik keek waar odile was, nam een aanloopje en dook het water in, toen ik bovenkwam streek ik de natte haren voor mijn ogen weg eng rijnste. ,,Hmm, ik moet echt eens vaker gaan zwemmen ^^''

    Elif - Goede Vampier.
    ,,Het spijt me, je akn niet weg..'' ik wreef zachtjes over haar rug. ,,maar waarom ben je hir? als je zo graag weer naar huis wilt..'' ik beet op mijn onderlip, hopelyk maakte ik het niet erger. Ik was gewoon nieuwsgierig.

    Dewi - Mens.
    Ik volgde hem een zolder op, ik hield niet van zolders maar het was een van de beste slaapplekken van de laatste tijd. Dat bed lag vast beter dan de grond in de bossen. Ik liet mijn tas op de grond ploffen en keek rond, het was niet zo groot als de andere kamers hier maar dat was okay. Ik plofte neer op het bed en liet me op myn rug allen, ik staarde naar het plafond en ging toen rechtop zitten, ik keek gawyn aan. ,,Bedankt.'' zei ik toen met scheef glimlachje.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Odile Slechte vampier.

    ´Zo onvoorspelbaar als water en zo ontembaar als vuur,´ mompel ik afwezig en kom overeind, zet me af en gebruik mijn lijf als lemmet waarmee ik het water aan de kant snijd. Ik sluit mijn ogen en denk aan mijn leven als mens. Ongelofelijk dat het besef al die tijd niet tot doordrong van hoe kwetsbaar ik eigenlijk was.

    "Odile, kom naar buiten! We gaan Ryan inmaken met basketbal!" Ik was als de dood voor Ryan. Ik was twaalf jaar, een mager sprietje met nul kracht. Ik bibberde al bij de gedachte aan de confrontatie met de bullebak. "Waar wacht je op! Kom nou! Of ben je soms bang?" Ik balde mijn vuisten en kwam uitdagend naar voren. "Ik bang? Kom maar op."
    "Hee stelletje watjes. Wij gaan jullie es lekker van het veld slaan. Wie durft tegen me te springen?" Ik keek tegen hem op. Hij was twee keer zo groot en twee keer zo zwaar als ik. En ik was als de dood om zijn vuist in mijn gezicht te krijgen. "Odile!" riep het meisje achter me en duwde me naar voren. Ik wou protesteren maar het kwaad was al geschied. Zijn boosaardige grijns was voldoende om me uit het veld te slaan. Daar had hij zijn vuisten niet voor nodig. Ik slikte en kwam naar voren. "Een.. twee.. drie!" Ik deed een poging, maar werd zo hard aan de kant gebeukt dat ik met mijn staartbotje tegen het harde asfalt aan knalde. De tranen sprongen me in de ogen en ik kon de schok en de pijn niet binnen houden.
    "Huilbaby!" "Ik ga naar mama toe!" Dat was mijn laatste redmiddel. "Oh ja? Jouw mama kan helemaal niks beginnen tegen mijn papa. Jouw mama is een vuile hoer!"

    Ik kom boven en hap naar adem. Ik veeg mijn felrode lokken aan de kant en kijk het zwembad door. Even kruist mijn blik die van Faith en even lijkt het of ik Ryan weer zie staan.

    Een week later was mama dood. Ik zou haar nooit meer om hulp kunnen vragen. Sindsdien.. stond ik er alleen voor.

    [ bericht aangepast op 29 dec 2010 - 22:39 ]


    No growth of the heart is ever a waste