• Het oude topic.

    Joinen maar geen idee wat RPG's zijn?
    Kijk hier!


    Inspringen altijd mogelijk. Vraag maar een samenvatting aan mij en ik zal je helpen met in het verhaal komen (;
    Het verhaal
    Het gaat over een stel kinderen die om de een of andere reden in een verlaten villa in het bos komen. Denk aan weddenschap, weggelopen, verdwaald etc. De villa is enorm, heeft alles wat je maar wensen kan, ookal is het stoffig en wat oud. Maar wat ze niet weten is dat de villa die zo verlaten lijkt al bewoond is, niet door mensen of dieren. Door vampiers. Twee sorten nog wel, de slechte kennen geen medeleven en drinken van alles en iedereen en houden zich vaak niet in, de 'goede' doen het zo lang mogelijk met dierenbloed, maar moeten af en toe ook dat van een mens. Ze nemen dan zo min mogelijk en doen de mensen verder niks. Die twee soorten vampiers haten elkaar, obviously.
    Dan nu het grootste probleem, als een mens eenmaal binnen de poorten die rond de villa staan stapt, kan die niet meer terug. Enkel vampiers kunnen naar binnen en naar buiten. Overleven ze het?

    Rollen
    Normale tiener: Dewi - Candy - Timothy
    Goede vampier: Elif - Gawyn
    Slechte vampier: Faith - Savoy - Odile

    Weetjes over vampiers
    - Ze kunnen in het daglicht, maar niet de hele dag. Eerst gaat het jeuken als ze te lang zien en dan pijn doen, als ze dan nog te lang blijven is er logisch wat er gebeurt.
    - Als een vampier van een mens drinkt wordt dat mens geen vampier, dat gebeurt pas als een vampier gif 'inspuit'
    - Een vampier die een mens ook tot nachtwezen maakt creëert als het ware een band en is eigenlijk verplicht die persoon te begeleiden in het begin.
    - Vampier worden is een zeer pijnlijk proces.
    - Als vampiers elkaar écht mogen drinken ze elkaars bloed zodat ze een sorot band krijgen ^^
    - Vampiers zijn sneller en sterker dan mensen en al hun zintuigen zijn ook sterk ontwikkeld.
    - Vampiers kunnen sluipen zonder geluid te maken en kunnen haast opgaan in de schaduwen.
    - Vampiers hebben geen eten/drinken nodig, ookal kunnen ze het wel eten.
    - Vampiers hebben bijna geen slaap nodig.
    - En als laatst; Elke vampier heeft een soort kleine gave, geen vuursturen of iets dergelijks maar denk aan gedachten lezen. Hier een lijstje met ideeën.
    Gedachten lezen door op persoon te concentreren of door aanraking
    Iemands hele verleden zien door simpele aanraking
    Persoon pijnigen als je wilt door enkel te kijken
    Dingen verplaatsen zonder aan te raken
    Hypnose
    Iemand in slaap kunnen laten vallen
    Zelf kunenn beslissen hoe je eruit ziet
    Ogen verkleuren naar je emotie
    Gedachten kunnen 'verzenden'
    Als iemand slaapt en je raakt die persoon aan kan je droom meekijken
    Dromen manipuleren
    Genezen
    Emoties aanvoelen
    Weten of iemand de waarheid spreekt
    Visioenen

    En ga zo maar door.

    HAVE FUN :'D


    Lijst met mensen die niet willen dat hun personage door anderen wordt gebruikt.
    (Als je niet wilt dat jouw personages af en toe door anderen worden gebruikt voor kleine dingetjes zoals simpele vragen dan moet je het melden en zet ik je hier neer!)
    - nog niemand

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Faith - Slechte Vampier.
    Ik grinnikte toen ik haar zo zag, zij had ook altijd dorst. Verbaasd keek ik naar de computers, dat beloofde in ieer geval veel goeds. ,,Knap werk.'' ik liep met haar de kamer uit en zag haar gauw een kastje dichtdoen, ik vind nog net een glimp op van een foto met een jongen maar besloot er niks voer te vragen. Nóg niet in ieder geval.

    Elif - Goede Vampier.
    ,,50 euro?'' ik zweeg end acht na, ik had geen flauw idee wat alles kostte tegenwoordig. ,,Ik heb geen idee maar het zal inmiddels wel duurder zijn geworden.'' ik zuchtte zachtjes, dat was wel vervelend. Ik vreesde dat we snel door eht geld heen zouden gaan, misschien dat we beter al snel konden beginnen met aan geld zien te komen.

    Dewi - Mens.
    Ik keek het meisje aan, zij zat in ehtzelfde schuitje als ik maar was duidelijk abnger. Eigenlijk keek ik nu pas voor het eerst echt naar haar. ,,Als wat?'' vroeg ik, ookal was het niet echt aan mij gericht vermoedde ik, maar ik was gewoon nieuwsgierig. Ik was altijd al nieuwsgierig van aard geweest en kon 't niet helpen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Gawyn Goede vampier
    Hij ving het beursje van Dewi op en telde snel het geld dat er in zat. Hij kon al aardig met de euro overweg, al had hij er nog geen grote studie naar gedaan. Hm, zo te zien zat er twaalf euro en drieënvijftig cent in. Prima.
    Op dat moment hoorde hij dat Candy zachtjes iets aan het stotteren was. Hij keek haar fronsend aan. "Als wat?" vroeg hij, op het zelfde moment als Dewi. Hij kreeg niet te tijd om in lachen uit te barsten omdat ze het zelfde zeiden, want hij kreeg een aardig idee wat ze van plan was.
    "Oh, nee. Nee nee. Dan gaan we zeker niet doen, jongedame," zei hij, bijna grommend. "Hetgeen wat jij in je gedachten hebt, zal nooit de waarheid worden. Wij zullen jou nooit aandoen wat ons ooit is aangedaan." Hij merkte tot zijn ongenoegen dat zijn Schotse accent plots weer duidelijk hoorbaar werd - net zoals altijd als hij gestresst was.


    When I'm good, I'm really good. When I'm bad, I'm even better :]

    Faith - Slechte Vampier.
    Ik grinnikte toen ik haar zo zag, zij had ook altijd dorst. Verbaasd keek ik naar de computers, dat beloofde in ieer geval veel goeds. ,,Knap werk.'' ik liep met haar de kamer uit en zag haar gauw een kastje dichtdoen, ik vind nog net een glimp op van een foto met een jongen maar besloot er niks voer te vragen. Nóg niet in ieder geval.

    Elif - Goede Vampier.
    ,,50 euro?'' ik zweeg end acht na, ik had geen flauw idee wat alles kostte tegenwoordig. ,,Ik heb geen idee maar het zal inmiddels wel duurder zijn geworden.'' ik zuchtte zachtjes, dat was wel vervelend. Ik vreesde dat we snel door eht geld heen zouden gaan, misschien dat we beter al snel konden beginnen met aan geld zien te komen.

    Dewi - Mens.
    Ik keek naar Gawyn die ineens nogal tsja.. Hoe noemde je dat, kwaad? naja, hij kwam ineens nogal kwaad over en ik hoorde ineens een vreemd accent. Ondanks alles lachte ik zachtjes en keek naar hem. ,,Wat is dat voor accent?'' het enige buitenland wat ik me nog kon herinneren waar ik was geweest was België. Ooit zou ik graag willen reizen maar helaas zat ik nu hier opgesloten, maar ik had ook geen geld ofzo dus als ik hier wegkwam had ik nog steeds geen kans om te reizen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    'Inderdaad. There is no way we are going to kill you,' gromde ook Lew boos. 'Wat dat werken betreft...Doordat ik door de jaren heen nogal wat afgereisd heb, kan ik vrij goed tegen de zon,' vertelde hij. 'Ik kan betrekkelijk lang in zonlicht lopen zonder meer te voelen dan een lichte kriebeling. Ik zou overdag ook kunnen werken,' Hij glimlachte lichtjes. Op dit moment zag alles er vrij postief uit. Hij wist uit ervaring dat ze hun oplettendheid niet mochten laten zakken, maar toch kon hij een opgelucht gevoel niet onderdrukken. 'Qua plan is voor mij alles goed. Ik kan me vrij goed aanpassen. Gawyn verdeelt de taken wel, toch?' Hij kende de Elif en Gawyn minder goed dan Gawyn zelf die al een tijdje in het huis rond leek te lopen, dus Lew ging er vanuit dat Gawyn het beste wist wie voor welke taak het meest geschikt was.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2011 - 20:21 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Odile - Slechte vampier.

    'Oké. Ik moet denken.' Dat komt er dom uit, moet ik toegeven. Odile die moet gaan denken. Denken is niet mijn sterkste kant geweest. Doen wel. 'Als ik een paranoïde vampier was, waar zou ik dan mijn spul verstoppen?' Ik probeer me te focussen en alle gaten en kieren in het huis naar voren te halen, maar een zachte, maar intense geur mensenbloed dringt mijn neusgaten binnen. Ik slik het slijm in mijn mond weg. Verdomme! Ik krijg jullie nog wel, wacht maar. 'Ik heb wel een idee,' zeg ik dan en pak de zaklamp.
    'Laten we naar de gangen gaan.'
    Het gangenstelsel onder het huis is een ruimte waar zelfs vampiers niet graag komen. Het is donker, vochtig en het stikt van de spinnenwebben. Ofwel: een ramp voor je haar. Dat wordt een uur föhnen, zucht ik.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2011 - 0:50 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Candy
    " Sorry... Het was een stom idee." zei ze zacht, ze liet haar hoofd hangen. Ze voelde zich schuldig. Iedereen had wel iets bij te dragen, alleen Candy niet.. Candy kon alleen maar jammeren en zielig zijn en niets doen..


    I sit here and smile, dear // I smile because I think of you and blush <'3

    Faith - Slechte Vampier.
    Ik keek haar afwachtend aan en probeerde inmiddels ook te bedenken waar alles verstopt zou zijn. Het kon verdomme overal zijn, desnoods lag het begraven diep onder de grond. Ineens kwam odile met het idee van het gangenstelsel onder de grond. ,,Oh nee he.'' kreunde ik zachtjes. ,,moet het echt? Het zou wel de ideale verstopplek zijn maar toch.. :l'' ik keek er dus echt tegenop, die plek was hooguit ranzig!

    Elif - Goede Vampier.
    Ik ekek naar Candy. ,,nee joh.'' ik glimlachte geruststellend naar haar, hopelijk zou ze niet gek worden van angst. Ondertussen werd ik zelf een beetje gek van hun bloedgeur, ik had honger en stond op. ,,Guys, ik ga.'' ik vermeldde er maar niet bij dat ik ging jagen, misschien dat ik Candy nog meer zou afschrikken. ,,Moet ik nog wat meenemen ofzo?'' vroeg ik, ik kon best even de stad inglipen, het was niet zo zonnig buiten dus dat kon ik gemakkelijk volhouden.

    Dewi - Mens.
    Ik was naar het raam gelopen en keek naar buiten, ik zag vooral veel bos. Maar daarachter zag ik toch werkelijk gebouwen, de stad. Gisteren was ik daar nog op straat, gitaar aan het spelen om wat geld te verdienen. Helaas was het niet genoeg, moest ik wat pikken en kreeg ik de winkeleigenaar achter me aan en vergat ik toen mijn gitaar en toen eindigde ik hier, in dit vervloekte huis. letterlijk vervloekt.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Odile - Slechte vampier.

    'Ik kan het ook alleen doen,' bied ik aan. Niet om het feit dat Faith er zo'n hekel aan heeft, meer om het feit dat ik dan alleen ben. Ik heb er geen bezwaar tegen om alleen te zijn. Als een andere vampier in mijn buurt is heb ik het idee dat diegene mijn gedachten steelt en als feit meegenomen dat er ook vampiers zijn die dat werkelijk kunnen is het op zich geen vreemde redenering. Maar diep van binnen is er een kant - misschien nog een overblijfsel van het menselijke hart dat ik ooit had - die niks anders wil dan in de buurt zijn van soortgenoten. 'Zeg het maar,' voeg ik dan toe. Ergens vrees ik dat wanneer ik meer met vampiers omga dat ze ook meer vragen gaan stellen, net als schoolvriendinnen die na verloop van tijd dingen van elkaar willen gaan weten. En hoewel ik altijd van mezelf overtuigd ben geweest om in zulke situaties gewoon 'gaat je niks aan, ga weg,' te zeggen, is er datzelfde hart dat niks liever wil dan alles eruit te gooien. Al die kettingen rondom mijn ziel die mijn doen en laten blijven bepalen kapotrukken.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2011 - 19:45 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Faith - Slechte Vampier.
    Ik keek haar aan, waarom was ik er zo sterk van overtuigd dat er wat met haar was maar vroeg ik niks? Misschien was ik bang dat ze boos werd, naja niet bang, maar ik mocht haar en had geen zin in ruzie. ,,mm, wat jij liever hebt.'' zei ik toen tegen haar, eigenlijk bleef ik liever hier boven maar ik wilde dat niet toegeven. Dat kwam zo tuttig en zwak over, maar het was gewoon smerig en ik bleef het leifst uit de buurt van smerige zooi. Daarom was mijn slaapkamer in dit huis ook op en top netjes.

    Elif - Goede Vampier.
    Ik ekek naar Candy. ,,nee joh.'' ik glimlachte geruststellend naar haar, hopelijk zou ze niet gek worden van angst. Ondertussen werd ik zelf een beetje gek van hun bloedgeur, ik had honger en stond op. ,,Guys, ik ga.'' ik vermeldde er maar niet bij dat ik ging jagen, misschien dat ik Candy nog meer zou afschrikken. ,,Moet ik nog wat meenemen ofzo?'' vroeg ik, ik kon best even de stad inglipen, het was niet zo zonnig buiten dus dat kon ik gemakkelijk volhouden.

    Dewi - Mens.
    Ik was naar het raam gelopen en keek naar buiten, ik zag vooral veel bos. Maar daarachter zag ik toch werkelijk gebouwen, de stad. Gisteren was ik daar nog op straat, gitaar aan het spelen om wat geld te verdienen. Helaas was het niet genoeg, moest ik wat pikken en kreeg ik de winkeleigenaar achter me aan en vergat ik toen mijn gitaar en toen eindigde ik hier, in dit vervloekte huis. letterlijk vervloekt.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Odile - Slechte vampier.

    Ik trek een grijns en pak mijn andere paar kisten, gevolgd door de zaklamp. Ik doe mijn jas uit - die ik haast nooit uit doe - en trek een oude trui aan.
    'Laten we gaan,' zeg ik en knik zakelijk. Als ze de deur uit is sluit ik hem en loop samen met haar naar de kelder, waar een achterdeur ons nog verder omlaag leidt. Over die spinnenwebben heb ik niet gelogen, noch over het feit dat het hier zo muf ruikt en dat je haast geen hand voor ogen kunt zien. Gelukkig is er nooit wat mis geweest met mijn zicht. 'Oke, begin jij daar een eindje verderop, dan start ik hier.' Wat onbeholpen staat Faith me aan te kijken, een blik die een zuivere 'moet dit nou echt?' uitstraalt. Ik geef haar de zaklamp, vergezeld door een kleine vertrekking van mijn mondspieren. Het moet een glimlach voorstellen, maar ik weet niet of ze het merkt.
    'Als je wat hebt, meld het me dan,' zeg ik dan weer op mijn bekende kille toon.


    No growth of the heart is ever a waste

    Faith - Slechte Vampier.
    haar grijns voorspelde niet veel goeds en ja hoor, ze wilde me mee. Great. Ik volgde haar met tegenzin naar beneden, eenmaal beneden keek ik haar aan met mijn typische 'moet dit nou echt' blik. Als het aan haar lag moest het echt wat ze zei dat ik verderop moest beginnen. Ik zuchtte en pakte de zaklamp aan. ,,Ik zie wel./'' mompelde ik op het laatste wat ze zei, nu moet ze me niet gaan commanderen, daar had ik geen zin in. Ik liep een stukje verder en scheen met de lamp, bah, spinnenwebben.

    Elif - Goede Vampier.
    Ik ekek naar Candy. ,,nee joh.'' ik glimlachte geruststellend naar haar, hopelijk zou ze niet gek worden van angst. Ondertussen werd ik zelf een beetje gek van hun bloedgeur, ik had honger en stond op. ,,Guys, ik ga.'' ik vermeldde er maar niet bij dat ik ging jagen, misschien dat ik Candy nog meer zou afschrikken. ,,Moet ik nog wat meenemen ofzo?'' vroeg ik, ik kon best even de stad inglipen, het was niet zo zonnig buiten dus dat kon ik gemakkelijk volhouden.

    Dewi - Mens.
    Ik was naar het raam gelopen en keek naar buiten, ik zag vooral veel bos. Maar daarachter zag ik toch werkelijk gebouwen, de stad. Gisteren was ik daar nog op straat, gitaar aan het spelen om wat geld te verdienen. Helaas was het niet genoeg, moest ik wat pikken en kreeg ik de winkeleigenaar achter me aan en vergat ik toen mijn gitaar en toen eindigde ik hier, in dit vervloekte huis. letterlijk vervloekt.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Gawyn Goede vampier
    "Schots," bromde Gawyn tegen Dewi. Was het zó duidelijk? Hij had gehoopt dat hij het na al die eeuwen wel afgeleerd zou hebben om op te vallen met dat enge accent. Toen voegde hij er aan toe, iets rustiger zodat zijn accent hopelijk weer snel weg zou vloeien: "Ik denk dat Lew en ik als eerst bij de meisjes moeten blijven, aangezien Elif van plan is om weg te gaan." Hij gooide het geldboxje naar Elif toe. "Pak er maar wat uit en ga wat eetbaars kopen... Als je zelf hebt gegeten, tenminste," zei hij met een kleine grijns. Zover hij wist was het accent weer weg - hoopte hij. Het duurde zo verrekt lang om het weer volkomen onder de knie te krijgen. "Maar ik moet ook over een niet al te lange tijd... eten," voegde hij er aan toe.


    When I'm good, I'm really good. When I'm bad, I'm even better :]

    Faith - Slechte Vampier.
    haar grijns voorspelde niet veel goeds en ja hoor, ze wilde me mee. Great. Ik volgde haar met tegenzin naar beneden, eenmaal beneden keek ik haar aan met mijn typische 'moet dit nou echt' blik. Als het aan haar lag moest het echt wat ze zei dat ik verderop moest beginnen. Ik zuchtte en pakte de zaklamp aan. ,,Ik zie wel./'' mompelde ik op het laatste wat ze zei, nu moet ze me niet gaan commanderen, daar had ik geen zin in. Ik liep een stukje verder en scheen met de lamp, bah, spinnenwebben.

    Elif - Goede Vampier.
    Ik ving het geldzakje op en stopte het netjes weg. ,,Ik vind 't prima.'' ikhaalde een hand door mijn haar. ,,Geen zorgen, ik ben niet al te lang weg.'' zei ik tegen Gawyn die vertelde dat hij ook nog wilde 'eten'. ,,Tot straks.'' zei ik nog en liep de kamer uit. Ik liep het onhandige trappetje af en toen de gang in, wat zou ik voor eetbaars kopen straks? Brood ofzo? Ik piekerde er niet te lang over en besloot em eerst maar te concentreren op mijn jacht, al gauw was ik het huis uit en liep ik door het bos, op zoek naar wat te drinken/eten.

    Dewi - Mens.
    Ik keek over mijn schouder naar Gawyn. ,,Schots?'' mompelde ik, was hij Schots? Om de een of andere manier moest ik denken aan Gawyn in een kilt (xD), ik schoot in de lach. Een vampier in een kilt. Ik krege het voor elkaar te stoppen met lachen en keek met een grijns op mijn gezicht weer naar buiten. Ondanks alle omstandigheden voelde ik me niet al te slecht. Ik hoorde hem zeggen dat hun als eerste bij de 'meisjes' bleven, ik draaide me om en keek hem aan. ,,Meisjé? Ik ben al 16 hoor.'' mompelde ik koppig, ik was misschien wat kort maar meer ook niet. Toch?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    'Lieverd, wij zijn minstens 80 jaar oud,' grijnsde Lew geamuseerd. 'Dus ja.. jij bent een meisje,' Hij vouwde zijn handen achter zijn hoofd en leunde ontspannen achteruit. 'Hé, Gawyn,' zei Lew,die zich iets herrinnerde, opeens, 'Mijn kraai loopt hier nog wel ergens rond, moest je je echt niet kunnen houden...' Was hij meteen van dat rotbeest vanaf... 'Ik kan anders wel even op hen allebei passen, als je echt honger hebt,' bood hij aan, zich hoe langer hoe meer als een babysitter voelend.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Faith - Slechte Vampier.
    haar grijns voorspelde niet veel goeds en ja hoor, ze wilde me mee. Great. Ik volgde haar met tegenzin naar beneden, eenmaal beneden keek ik haar aan met mijn typische 'moet dit nou echt' blik. Als het aan haar lag moest het echt wat ze zei dat ik verderop moest beginnen. Ik zuchtte en pakte de zaklamp aan. ,,Ik zie wel./'' mompelde ik op het laatste wat ze zei, nu moet ze me niet gaan commanderen, daar had ik geen zin in. Ik liep een stukje verder en scheen met de lamp, bah, spinnenwebben.

    Elif - Goede Vampier.
    Ik hoefde niet lang te zoeken en had me al snel gevoed met een paar konijntjes, toen ik dat had gedaan begon ik richting de stad te lopen. Hopelijk waren er nog een paar winkels open en bleef het nog even bewolkt, ik liep de stad in en het was tot mijn verbazing nog best druk. Zachtjes beet ik op mijn onderlip en keek rond, zo veel winkels, halleluja. Ik begon maar een kant op te lopen en hoopte zo maar een supermarkt tegen te komen. Gelukkig duurde het niet lang voordat dat gebeurde en ik liep naar binnen waar ik het volgende probleem te lijf liep. Wát ging ik kopen en wáár stond het? Naja, waarschijnlijk zou ik de hele winkel een keer door moeten lopen.

    Dewi - Mens.
    ,,Tssk..'' mompelde ik wat uti het veld geslagen. Ik haatte het dat ze over ons spraken alsof we kleine kinderen waren en hun onze babysitters. (haha, dat idee kreeg ik ook xD) Ik kon best voor mezelf zorgen. Niet overleven misschien hier.. Maar ik hoefde niet constant iemand om me heen, waarschijnlijk zou ik de komende tijd niet veel tijd alleen krijgen.. Bah. Ineens schoot em iets te binnen, een plek waar ik waarschijnlijk wel wat privacy kreeg. ,,Argh, nogal stomme vraag. maar kan ik ergens douchen?'' vroeg ik, ik was er aan toe en wie wist deden de leidingen het hier.. Naja, die kans was klein, maar waar wastten hun zich dan? Dus er was altijd nog een klein kansje dat dit huis nog volop water had.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2011 - 17:33 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.