• Het oude topic.

Joinen maar geen idee wat RPG's zijn?
    Kijk hier!

Inspringen altijd mogelijk. Vraag maar een samenvatting aan mij en ik zal je helpen met in het verhaal komen (;
    Het verhaal
    Het gaat over een stel kinderen die om de een of andere reden in een verlaten villa in het bos komen. Denk aan weddenschap, weggelopen, verdwaald etc. De villa is enorm, heeft alles wat je maar wensen kan, ookal is het stoffig en wat oud. Maar wat ze niet weten is dat de villa die zo verlaten lijkt al bewoond is, niet door mensen of dieren. Door vampiers. Twee sorten nog wel, de slechte kennen geen medeleven en drinken van alles en iedereen en houden zich vaak niet in, de 'goede' doen het zo lang mogelijk met dierenbloed, maar moeten af en toe ook dat van een mens. Ze nemen dan zo min mogelijk en doen de mensen verder niks. Die twee soorten vampiers haten elkaar, obviously.
    Dan nu het grootste probleem, als een mens eenmaal binnen de poorten die rond de villa staan stapt, kan die niet meer terug. Enkel vampiers kunnen naar binnen en naar buiten. Overleven ze het?

Rollen
    Normale tiener: Dewi - Candy - Timothy
    Goede vampier: Elif - Gawyn
    Slechte vampier: Faith - Savoy - Odile

Weetjes over vampiers
    - Ze kunnen in het daglicht, maar niet de hele dag. Eerst gaat het jeuken als ze te lang zien en dan pijn doen, als ze dan nog te lang blijven is er logisch wat er gebeurt.
    - Als een vampier van een mens drinkt wordt dat mens geen vampier, dat gebeurt pas als een vampier gif 'inspuit'
    - Een vampier die een mens ook tot nachtwezen maakt creëert als het ware een band en is eigenlijk verplicht die persoon te begeleiden in het begin.
    - Vampier worden is een zeer pijnlijk proces.
    - Als vampiers elkaar écht mogen drinken ze elkaars bloed zodat ze een sorot band krijgen ^^
    - Vampiers zijn sneller en sterker dan mensen en al hun zintuigen zijn ook sterk ontwikkeld.
    - Vampiers kunnen sluipen zonder geluid te maken en kunnen haast opgaan in de schaduwen.
    - Vampiers hebben geen eten/drinken nodig, ookal kunnen ze het wel eten.
    - Vampiers hebben bijna geen slaap nodig.
    - En als laatst; Elke vampier heeft een soort kleine gave, geen vuursturen of iets dergelijks maar denk aan gedachten lezen. Hier een lijstje met ideeën.
    Gedachten lezen door op persoon te concentreren of door aanraking
    Iemands hele verleden zien door simpele aanraking
    Persoon pijnigen als je wilt door enkel te kijken
    Dingen verplaatsen zonder aan te raken
    Hypnose
    Iemand in slaap kunnen laten vallen
    Zelf kunenn beslissen hoe je eruit ziet
    Ogen verkleuren naar je emotie
    Gedachten kunnen 'verzenden'
    Als iemand slaapt en je raakt die persoon aan kan je droom meekijken
    Dromen manipuleren
    Genezen
    Emoties aanvoelen
    Weten of iemand de waarheid spreekt
    Visioenen

En ga zo maar door.

HAVE FUN :'D

Lijst met mensen die niet willen dat hun personage door anderen wordt gebruikt.
    (Als je niet wilt dat jouw personages af en toe door anderen worden gebruikt voor kleine dingetjes zoals simpele vragen dan moet je het melden en zet ik je hier neer!)
    - nog niemand

[ topic verplaatst door een moderator ]

In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

'We hebben dus duidelijk een probleem,' zei Lew naar de drie jagers refererend. 'Als ik iets van het leger heb geleerd dan is het wel dat er twee manieren zijn om een doel te verdedigen.' Hij keek de anderen veelbetekend aan. 'Of je blijft bij het doel, of je blijft bij de aanvaller. De voordeel van de eerste is dat je altijd honderd procent zeker bent dat je doel veilig is. Het nadeel is dat je niet kan voorzien wanneer de vijand aanvalt.' Het was de militair in hem die nu naar boven kwam. Die stamde nog uit de tijd dat hij sergeant was. 'Het tweede heeft als voordeel dat je altijd weet waar je vijand is en wat hij doet. Het probleem is alleen dat je vijand niet mag weten dat je hem volgt, waardoor je ver van hem af moet blijven en een snelle aanval dus bijna niet kan vermijden.' Hij zuchtte. 'Aangezien we niet weten wat ze van plan zijn, weet ik niet wat de beste optie is..'

Frankly my dear, I don't give a damn.

Odile Slechte vampier.

Ineens hoor ik een getik op mijn raam. Ik schrik wakker, gris mijn mes onder mijn kussen vandaan (een reflex dat me al vaker het leven heeft gered) en ruk de gordijnen open. Tot mijn stomme verbazing is het een kraai die me met kleine kraaloogjes aankijkt. Ik doe het raam open en begin te schelden.
    ´Rotbeest, maak dat je wegkomt of ik zuig al het bloed uit je armzalige lijf!´ Hmm.. op zich geen slechte gedachte. Maar hij laat zich niet wegjagen. Sterker nog: mijn bedreiging lijkt hem alleen maar vastberadener te hebben gemaakt. En dan denk ik ineens aan Lew. Had hij ook niet last van een kraai? Zou het dezelfde kunnen zijn? Lang denk ik er niet over na. ´Nou, vooruit. Omdat je zo graag je eigen doodsvonnis tekent.´ Op het moment dat hij een nieuwe aanval op me lanceert grijp ik het beest met een ongelofelijke snelheid vast en draai z´n nek om. ´En jij bent nog maar het voorgerecht,´ zeg ik bloeddorstig en snij zijn halsslagader open.

[ bericht aangepast op 31 dec 2010 - 23:53 ]

No growth of the heart is ever a waste

Gawyn Goede vampier
    Vol bewondering had hij Lew's monoloog aangehoord. Zelf had hij, toen zijn vader nog een poging deed om hem op te leiden als ridder - wat hij later overigens had opgegeven omdat Gawyn zijn aandacht er nooit bij hield - dit vast ook wel eens geleerd, maar na al die eeuwen waren er al veel dingen uit zijn geheugen geglipt. Veel te veel dingen. Dat had er waarschijnlijk ook mee te maken omdat hij al van vrij veel andere mensen het verleden in zijn hoofd had zitten.
    "We kúnnen ons opsplitsen," zei hij vrolijk toen Lew klaar was. "Elif blijft veilig bij de mensen, Lew fungeert als tussenpersoon en ik gooi mezelf in de verdoemenis om de bad guys te bespioneren. Ik ben klein, dus ik wed dat ze mij het minst snel zullen zien." Hij schoot bijna in de lach toen hij in zijn gedachten zichzelf met een plantje op zijn hoofd en een bosje voor zijn lichaam de andere vampiers zag volgen.

When I'm good, I'm really good. When I'm bad, I'm even better :]

'Dat kunnen we inderdaad doen, maar als ze zich ook opsplitsen, is er een grote kans dat Elif onverwachts overvallen wordt en de kans dat ze de vampiers dan lang genoeg kan ophouden tot wij er zijn, is klein. Mijn voorstel is om een soort bodyguard bij elke mens te installeren en de overbijvende beschermer inderdaad als tussenpersoon te gebruiken, zodat die tussen de twee anderen kan bewegen en direct kan komen als er problemen zijn. Aanvallen zijn dan misschien onverwachts, maar we zijn vrij sterk. Als we een systeem kunnen bedenken om de rest direct te alarmeren als er problemen zijn, moet dit een goeie methode zijn.' Lew wreef met zijn handen langs een denkbeeldige baard en begon toen met zijn aansteker te spelen. Hij richtte zich dan tot Dewi en Candy. 'Al is dat maar een tijdelijke optie en er zijn momenten waarbij er zich gaten voor doen. We kunnen jullie moeilijk constant in de gaten houden, voor de rest van jullie leven...'

[ bericht aangepast op 1 jan 2011 - 17:07 ]

Faith - Slechte Vampier.
    Ik had op mijn kamer gewacht tot de tijd voorbij was, wat zou Odile aan 't doen zijn? Ze zei dat ik moest komen na een uur, ik zuchtte zachtjes en stond op. Dan kon ik dat beter maar gaan doen, ik liep de gang op end acht aan savoy. Als hij maar niet verwachtte dat hij ook wat mocht als ons plan lukte. áls het lukte. Eenmaal bij Odiles kamer duwe ik de deur open, ze had me toch wel horen aankomen. ,,Hé.'' zei ik en sloot de deur achter me.

Elif - Goede Vampier.
    Ik was op de bank gaan zitten en keek naar de 2 jongens die er blijkbaar veel verstand van hadden, dus besloot ik me er maar niet even mee te bemoeien. ,,Ik vind het opsplitsen een prima idee.'' ik trok mijn voeten op de bank en mijn knieën trok ik op, ik sloeg mijn armen er omheen. ,,Trouwens, misschien is het handig als we ook wat te eten voor ze in huis halen.''

Dewi - Mens.
    Ik frunnikte wat aan mijn kettinkje terwijl ik zwijgend mee luisterde, het idee dat ik dag en nacht een 'bodyguard' bij me had beviel me niet. Af en toen wilde ik tijd voor mezelf en ik voelde me dan zo afhankelijk, dat wilde ik niet. Ik keek Lew aan die zei dat ze ons niet constant in de gaten konden houden, God zijn dank. ,,Daar kan ik wel mee leven.'' zei ik tegen hem en liet mijn ketting weer met rust. Ik ging wat verzitten en vroeg me af hoe oud hun waren, vampiers leefden toch langer? Bedenkelijk keek ik voor me uit, ineens schoot me te binnen dat Lew mijn verleden had kunnen zien. Stom dat ik daar niet eerder ana had gedacht, wtf hoe kon hij dat doen en kon de rest dat ook?

In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

Candy
    Candy luisterde met grote ogen naar alles, terwijl ze het nog maar nauwelijks kon bevatten. Het ene moment was je opgesloten in je kamer, het andere moment een doelwit van hongerige vampiers. Ze keek even naar Dewi en beet hard op haar lip. Ze wilde verdomme gewoon naar huis..

I sit here and smile, dear // I smile because I think of you and blush <'3

Lew kan geen verledens zien hoor ^^ Da's Gawyn. Lew ziet karakters (;

Lew keek Candy onderzoekend aan en voelde een golf van medelijden over zich heen spoelen. Anders dan Dewi, die er blijkbaar vrede mee had, leek Candy het niet te kunnen bevatten. 'We moeten inderdaad voedsel voor hen halen. Ik heb geen geld, though,' bekende Lewis, die terug dacht aan zijn reizen. Hij had altijd hier en daar wat bijgeklusd waardoor hij kleine bedragen verdiende en zo zijn sigaretten kon betalen. Maar als vampier had hij geen nood aan voedsel, dus dat was nooit een probleem geweest. 'Nog iets. Wij drieën gaan ons sowieso moeten opsplitsen. Misschien kunnen we dat beter in een rollenpatroon doen, als een taak namelijk begint te vervelen verlies je oplettendheid,'

Weet ik (AA) Maar Dewi niet (A)
    En lol, dan zal hij wel moeite hebben met Dewi's verwarrende
    karakter te zien ;p lykt me trouwens wel vet, al kan je dat >o<

Faith - Slechte Vampier.
    Ik had op mijn kamer gewacht tot de tijd voorbij was, wat zou Odile aan 't doen zijn? Ze zei dat ik moest komen na een uur, ik zuchtte zachtjes en stond op. Dan kon ik dat beter maar gaan doen, ik liep de gang op end acht aan savoy. Als hij maar niet verwachtte dat hij ook wat mocht als ons plan lukte. áls het lukte. Eenmaal bij Odiles kamer duwe ik de deur open, ze had me toch wel horen aankomen. ,,Hé.'' zei ik en sloot de deur achter me.

Elif - Goede Vampier.
    Heel even wierp ik een blik op Candy, ze ging het nog zwaar krijgen vreesde ik. Ik keek Lew aan, ik had ook geen geld.. Ik dacht even na of het mogelyk was dat ik het ergens nog had liggen, maar niks. ,,Ik heb ook geen geld, we kunnen wat proberen te stelen? Want ik vrees dat we geen andere keus hebben.'' stelen was niet mijn favoriete bezigheid, maar het was voor een goed doel en we haddenniet veel nodig. Niemand zou het merken. ,,En ik vind het rollenpatroon prima.'' ik keek naar Lew, had hij ooit in het leger gezeten ofzo? Dat hij er zoveel vanaf wist.

Dewi - Mens.
    Misschien dat ik straks kon vragen over al die vreemde dingen, ik leunde naar achteren tegen de muur. Min blik ging naar mijn ketting, ik klapte 't hangertje open en keek naar de fotootjes van mijn ouders die erin zaten. Ik zuchtte zachtjes en klapte hem weer dicht. Ik miste mijn ouders wel degelijk, vooral op zulk soort momenten. Gauw schoof ik het gevoel van em af, ik had andere zorgen aan mijn hoofd. Toch leek het allemaal nogal onrealistisch, zachtjes kneep ik in mijn arm, helaas.. Ik was klaarwakker.

Gawyn Goede vampier
    Vol medelijden keek hij naar Dewi, die op een gegeven moment naar het medaillon om haar nek graaide. Hij wist dat het hangertje een grote emotionele waarde voor haar had. Hoe sterk ze zich ook opstelde, aan dit gebaar kon hij merken dat ze het toch wel een beetje moeilijk had. In een opwelling legde hij even zijn hand op haar schouder en kneep er bemoedigend in. Bijna meteen daarna haalde hij zijn hand weer weg, want hij besefte dat zo'n troostend gebaar waarschijnlijk niet goed zou vallen bij iemand die hem niet goed kende.
    Toen schraapte hij zijn keel. "Eh, over dat geld," zei hij nogal laat, toen ze al bijna hadden besloten wat te jatten, "Ik heb ergens in deze kamer nog een voorraadje aangelegd, voor noodgevallen." Hij had zelf nooit geweten wat voor noodgevallen, maar nu kwam het goed van pas. Hij stond op en slofte naar een hoek waarvan je niet zou denken dat daar ook maar iets van waarde zou kunnen liggen, doordat er een immense hoop kleren uit de jaren 60, 70 en 80 lagen die hij eigenlijk nooit meer aan had willen raken. Hij groef tot ergens in het midden van de berg waar hij uiteindelijk een metalen kist uit wist te halen.
    "Ik heb het zelfs al omgewisseld in euro's," zei hij toen hij triomfantelijk het kistje liet zien.

Odile Slechte vampier.

´Hoi,´ zeg ik ietwat verrast terwijl mijn mond vol bloed zit. Ik gooi het kraaienlijkje het raam uit en maak me schoon. ´Oke, terzake. Over de computer: dit heb ik voor elkaar gekregen.´ Ik geef haar een kleine demonstratie. ´Het doet het allemaal, nu nog hopen of die camera´s het gaan doen. En daarvoor moeten we eerst weten waar ze zijn. Laten we gaan zoeken,´ zeg ik zakelijk en kom in actie. Terwijl we de kamer uit lopen zie ik in een flits dat mijn kastje nog openstaat, inclusief de foto. Zo onopvallend mogelijk sluit ik de deur en hoop dat Faith de jongen niet heeft gezien.

[ bericht aangepast op 1 jan 2011 - 22:59 ]

No growth of the heart is ever a waste

'Hoeveel is het?' vroeg Lew, die geen zin had om het geld zelf te tellen. 'We gaan sowieso moeten stelen. Of werken. Geld raakt op, net als voedsel,' Lew besloot ooit nog wel eens na te denken voor hoe ze dat geld bij een moesten rapen. Nu hadden ze genoeg om nog wel een tijdje door te doen. 'Welk plan wordt het nu?' vroeg hij niet on-vriendelijk aan de rest, terwijl hij alle nadelen op een rijtje zetten in zijn hoofd. Voedsel moest koel gehouden worden, waardoor de jagers die koele plekken waarschijnlijk wel in zouden nemen. Verder zouden ze uiterst voorzichtig moeten zijn om geen ongelukjes tegen te komen, waardoor de twee zouden bloeden. Hij wilde zelfs niet denken aan een eventuele catastrofe die zich zou voordoen als de meisjes hun maandelijks vrouwelijk probleempje hadden. Hij durfde het probleem niet op te brengen, dat was dan een zorg voor later, stelde hij zichzelf gerust.

hahaha, maandelijks vrouwenprobleempje xD
    Geniaal :']

Faith - Slechte Vampier.
    Ik grinnikte toen ik haar zo zag, zij had ook altijd dorst. Verbaasd keek ik naar de computers, dat beloofde in ieer geval veel goeds. ,,Knap werk.'' ik liep met haar de kamer uit en zag haar gauw een kastje dichtdoen, ik vind nog net een glimp op van een foto met een jongen maar besloot er niks voer te vragen. Nóg niet in ieder geval.

Elif - Goede Vampier.
    Ik keke naar Gawyn en zijn geld, jezus, dat was slim. Zoiets moest ik ook maar gaan doen. Waarschijnlijk was het wel genoeg voor minimaal 1 keer eten. ,,Als het geld opraakt kunnen we een baantje in een fabriek nemen, in de nachtdienst?'' stelde ik voor, voor de rest konden we niet echt veel baantjes en we zouden ook een identiteitsbewijs nodig hebben en al die shizzle. Dat kon nog wel eens een probleem worden. ,,Trouwens, het rollenpatroon lijkt me het beste idee.''

Dewi - Mens.
    Ik voelde een hand op me schouder en keek verbaasd op, ik zag dta gawyn het had gedaan en glimlachte kort naar 'm. Ik keek weer voor me uit en luisterde niet echt naar het gesprek van hun, ik zat nu met vragen en wilde ze stellen maar ik hield me in. Ik plukte wat aan het dekbed en gluurde vanuit mijn ooghoekjes naar Lew, hij keek nogal bedenkelijk. Waarschijnlijkd acht ie na over wat ze het beste konden doen.

Gawyn Goede vampier
    "Zo snel zal het toch niet opgaan," zei hij twijfelend. "Ik heb zeker vijftig euro gespaard, of zo. En eten is toch niet zo duur? Drie cent voor 'n brood, toch? En op een brood kunnen ze best leven en daar doen ze zeker een week mee." Hij beet op zijn lip. "Sorry, het is al weer zo lang geleden dat ik me in de mensenwereld heb begeven... Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee meer hoe het werkt." Hij zuchtte en beet op zijn lip. "En ach, ik stem ook op het rollenpatroonidee. Klinkt prima." Toen draaide hij zich naar Dewi en Candy. "En hoe zit het met jullie? Ik heb jullie nog niets horen zeggen."

Faith - Slechte Vampier.
    Ik grinnikte toen ik haar zo zag, zij had ook altijd dorst. Verbaasd keek ik naar de computers, dat beloofde in ieer geval veel goeds. ,,Knap werk.'' ik liep met haar de kamer uit en zag haar gauw een kastje dichtdoen, ik vind nog net een glimp op van een foto met een jongen maar besloot er niks voer te vragen. Nóg niet in ieder geval.

Elif - Goede Vampier.
    ,,50 euro?'' ik zweeg end acht na, ik had geen flauw idee wat alles kostte tegenwoordig. ,,Ik heb geen idee maar het zal inmiddels wel duurder zijn geworden.'' ik zuchtte zachtjes, dat was wel vervelend. Ik vreesde dat we snel door eht geld heen zouden gaan, misschien dat we beter al snel konden beginnen met aan geld zien te komen.

Dewi - Mens.
    Ik keke naar gawyn en schudde mijn hoofd. ,,Was brood maar zo goedkoop, rond de 2 euro..'' zei ik en zuchtte zachtjes. ,,En mij maakt het niks uit wat jullie plan is, het komt allemaal zo'n ebetje op hetzelfde neer. Wij krijgen bescherming.'' zei ik en onderdrukte een gaap, ik merkte dat ik dorst had en honger, maar ik zweeg. Het gevoel was bekend voor me, aangezien ik zelf bijna geen geld had, ineens bedacht ik me iets. Ik stond op, liep naar mijn tas en rommelde erin. Ik viste mijn portomonnee eruit en gooide die naar gawyn. ,,Hier, er zit niet veel in maar alle beetjes helpen, nietwaar?'' ik gokte dat er een euro of 10 inzat, ik had de laatste tijd wat zuiniger gedaan met mijn geld.

Candy
    Ze voelde zich schuldig, had zij maar iets om te geven.. Maar Candy had nog nooit geld in haar handen gehad, laat staan dat ze het nu bij zich had. "H-het plan klinkt prima, maar.." Ze aarzelde even. "Zou het niet makkelijker zijn.. Als.. Als.." Ze friemelde nerveus met de randjes van haar blousje en durfde niet verder te gaan.

I sit here and smile, dear // I smile because I think of you and blush <'3