• Het oude topic.

Joinen maar geen idee wat RPG's zijn?
    Kijk hier!

Inspringen altijd mogelijk. Vraag maar een samenvatting aan mij en ik zal je helpen met in het verhaal komen (;
    Het verhaal
    Het gaat over een stel kinderen die om de een of andere reden in een verlaten villa in het bos komen. Denk aan weddenschap, weggelopen, verdwaald etc. De villa is enorm, heeft alles wat je maar wensen kan, ookal is het stoffig en wat oud. Maar wat ze niet weten is dat de villa die zo verlaten lijkt al bewoond is, niet door mensen of dieren. Door vampiers. Twee sorten nog wel, de slechte kennen geen medeleven en drinken van alles en iedereen en houden zich vaak niet in, de 'goede' doen het zo lang mogelijk met dierenbloed, maar moeten af en toe ook dat van een mens. Ze nemen dan zo min mogelijk en doen de mensen verder niks. Die twee soorten vampiers haten elkaar, obviously.
    Dan nu het grootste probleem, als een mens eenmaal binnen de poorten die rond de villa staan stapt, kan die niet meer terug. Enkel vampiers kunnen naar binnen en naar buiten. Overleven ze het?

Rollen
    Normale tiener: Dewi - Candy - Timothy
    Goede vampier: Elif - Gawyn
    Slechte vampier: Faith - Savoy - Odile

Weetjes over vampiers
    - Ze kunnen in het daglicht, maar niet de hele dag. Eerst gaat het jeuken als ze te lang zien en dan pijn doen, als ze dan nog te lang blijven is er logisch wat er gebeurt.
    - Als een vampier van een mens drinkt wordt dat mens geen vampier, dat gebeurt pas als een vampier gif 'inspuit'
    - Een vampier die een mens ook tot nachtwezen maakt creëert als het ware een band en is eigenlijk verplicht die persoon te begeleiden in het begin.
    - Vampier worden is een zeer pijnlijk proces.
    - Als vampiers elkaar écht mogen drinken ze elkaars bloed zodat ze een sorot band krijgen ^^
    - Vampiers zijn sneller en sterker dan mensen en al hun zintuigen zijn ook sterk ontwikkeld.
    - Vampiers kunnen sluipen zonder geluid te maken en kunnen haast opgaan in de schaduwen.
    - Vampiers hebben geen eten/drinken nodig, ookal kunnen ze het wel eten.
    - Vampiers hebben bijna geen slaap nodig.
    - En als laatst; Elke vampier heeft een soort kleine gave, geen vuursturen of iets dergelijks maar denk aan gedachten lezen. Hier een lijstje met ideeën.
    Gedachten lezen door op persoon te concentreren of door aanraking
    Iemands hele verleden zien door simpele aanraking
    Persoon pijnigen als je wilt door enkel te kijken
    Dingen verplaatsen zonder aan te raken
    Hypnose
    Iemand in slaap kunnen laten vallen
    Zelf kunenn beslissen hoe je eruit ziet
    Ogen verkleuren naar je emotie
    Gedachten kunnen 'verzenden'
    Als iemand slaapt en je raakt die persoon aan kan je droom meekijken
    Dromen manipuleren
    Genezen
    Emoties aanvoelen
    Weten of iemand de waarheid spreekt
    Visioenen

En ga zo maar door.

HAVE FUN :'D

Lijst met mensen die niet willen dat hun personage door anderen wordt gebruikt.
    (Als je niet wilt dat jouw personages af en toe door anderen worden gebruikt voor kleine dingetjes zoals simpele vragen dan moet je het melden en zet ik je hier neer!)
    - nog niemand

[ topic verplaatst door een moderator ]

In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

Gawyn Goede vampier
    Hij sloeg zijn armen over elkaar heen en keek Dewi strak aan. Hij zag aan haar ogen dat ze verschrikkelijk moe was, maar of dat geestelijk of lichamelijk was, kon hij er niet uit halen.
    "Wat ga je nu doen? Wil je slapen? Ik kan ook wat water voor je halen."

When I'm good, I'm really good. When I'm bad, I'm even better :]

Lew ging weg voor het vuur uit was, op zoek naar Gawyn. Hij wilde de man ontmoeten en meer nog, hij wilde een strategie. Lew wist dat er minstens twee mensen op het terrein rondliepen en zes vampiers, waarvan er drie beschermers waren en drie die uit waren op hun bloed. Er was geen mogelijke manier om de mensen in leven te houden zonder een georganiseerd systeem. Want zelfs al zouden ze drie tegen drie vechten, dan nog zou er eentje kunnen ontsnappen en Lew wist uit ervaring dat de mensen dan maar luttele seconden te leven hadden. Elke fractie van een seconde telde en als de vleeseters een team vormden, dan was het tijd dat zij dat ook deden. Anders waren de mensenlevens reddeloos verloren.

Frankly my dear, I don't give a damn.

Faith - Slechte Vampier.
    Ik was inmiddels op de kant gaan zitten met myn benen nog in het water, ik keek naar Odile.. ,,is er iets mis?'' vroeg ik zachtjes met een scheef hoofd. Het leke wel alsof haar wat dwars zat, waarschijnlijk wilde ze het toch niet vertellen. Daar was ze te koppig voor, of was het nu anders?

Elif - Goede Vampier.
    ,,Het spijt me, je akn niet weg..'' ik wreef zachtjes over haar rug. ,,maar waarom ben je hir? als je zo graag weer naar huis wilt..'' ik beet op mijn onderlip, hopelyk maakte ik het niet erger. Ik was gewoon nieuwsgierig.

Dewi - Mens.
    Toen hij me zo strak aan keek keek ik zelf weg, ik hield er niet van als mensen me zo aankeken. ,,Als je 't niet erg vind wil ik wel slapen.'' zei ik en keek hem nu weer aan. ,,En ik hoef geen water hoor, toch bedankt.''

In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

Gawyn Goede vampier
    Hij knikte. "Oké; slaap lekker," zei hij met een kleine glimlach, waarna hij er aan toevoegde: "Probeer niet te veel te snurken, anders trek je de aandacht van ongewenste wezens." Hij zwaaide, waarna hij de kamer uitliep en de deur zorgvuldig op slot deed. Hij wist dat dat niets zou helpen tegen vampiers, maar wel tegen mensen die beloofden dat ze zouden gaan slapen terwijl ze eigenlijk van plan waren om op ontdekkingstocht te gaan.
    Hij klom in gedachten van de ladder af, die hij toen weer wegmoffelde achter de ladder. Hij hoopte dat hij in de tijd dat hij hier al zat genoeg van zijn geur had afgegeven om Dewi's geur te verstoppen.
    Plots rook hij iets anders. Vuur? Waarom zou er hier vuur zijn?
    Hij liep op de geur af, waarna hij de geur van de nieuwste vampier opmerkte. Hij besloot om maar eens kennis met hem te gaan maken.

Faith - Slechte Vampier.
    Ik was inmiddels op de kant gaan zitten met myn benen nog in het water, ik keek naar Odile.. ,,is er iets mis?'' vroeg ik zachtjes met een scheef hoofd. Het leke wel alsof haar wat dwars zat, waarschijnlijk wilde ze het toch niet vertellen. Daar was ze te koppig voor, of was het nu anders?

Elif - Goede Vampier.
    ,,Het spijt me, je akn niet weg..'' ik wreef zachtjes over haar rug. ,,maar waarom ben je hir? als je zo graag weer naar huis wilt..'' ik beet op mijn onderlip, hopelyk maakte ik het niet erger. Ik was gewoon nieuwsgierig.

Dewi - Mens.
    Great, en wat noua ls ik weer ene nachtemrrie had en ging gillen? Ik hoorde hoe hij de deur op slot deed, nu zat ik nog opgesloten ook, naja, daar was niks aan te doen. Ik ging weer liggen en sloot mijn ogen, eerst dacht ik steeds na over vanalles maar besloot toen daar mee te stoppen aangezien ik anders nooit in slaap zou komen. Gelukkig viel ik na wat gedraai in het bed in slaap.

Odile Slechte vampier.

´Ik eh.. niks. Ik vraag me af wat die mensen aan het uitspoken zijn. Het is stil hier. Te stil.´ En ineens schiet me een idee te binnen. Ik zwem richting Faith. ´Gawyn en de rest hebben een voorsprong op ons omdat ze over de mensen waken. Zij weten waar ze zijn en wij niet. Maar daar kunnen we verandering in brengen. Een tijdje geleden woonde er een vampier in het huis die zo paranoide was voor zijn huisgenoten dat hij filmapparatuur plaatste. De vampier is inmiddels vertrokken, maar de apparatuur moet hier nog ergens zijn. En als we dat aan kunnen sluiten op een PC kunnen we elke beweging van de mensen volgen en op het juiste moment aanvallen. Het moment waarop de rest dat niet verwacht.´ Het is een idee, of in elk geval een concept ervan, maar ik zou bij god niet weten waar we die camera´s kunnen vinden. Maar als we ze kunnen vinden kunnen we ze voor een hoger doel gebruiken. Natuurlijk hebben we onze scherpe neus als geleider, maar door al het volk hier raakt ook mijn neus een beetje van slag door alle verschillende geuren en ik denk dat ik lang niet de enige ben.

No growth of the heart is ever a waste

Lew merkte de gestalte van Gawyn op in het licht van de maan. Op een drafje liep hij er heen proberend zijn geur in zijn geheugen te griffen, hoewel dat niet simpel was met de scherpe rook die er hing. 'Gawyn?' zei Lew helder om de vampier attent te maken van zijn aanwezigheid. Gawyn was kleiner dan Lew, maar minstens even breed, wat verried dat hij toch een goeie hoeveelheid aan kracht bezat. 'Lewis Trigs, maar Lew voor de vrienden,' De lachrimpels verschenen op Lews wangen, hoewel de jongen nog niks had gezegd stond de eerlijke blik in zijn felblauwe ogen hem wel aan. Hij kreeg het idee dat hij Gawyn nog wel zou mogen.

Faith - Slechte Vampier.
    Ik had zo'n idee dat ze loog maar kon er verder niks over vragen omdat ze met een geweldig plan kwam, althans, als we de camera's wisten te vinden en we ze konden aansluiten op de computers. ,,het klinkt goed, maar we moeten wel weten waar die camera's zijn en hoe we ze aan moeten sluiten.'' ik keek Odile aan. ,,En we hebben een computer nodig die het doet. is die van jou inmiddels alweer gemaakt?''

Elif - Goede Vampier.

Dewi - Mens.
    Ik sliep erg onrustig en bleef draaien, zolang dat zelfs de dekens al voor meer dan de helft op de grond lagen. Ik had weer dezelfde nachtmerries als normaal, ik kneep mijn ogen stijf dicht en had mijn vuisten gebld.

Gawyn Goede vampier
    "Goedenavond, Lew," zei hij met een knikje naar de nieuwe vampier. "Mijn naam ben je zo te horen al te weten gekomen, maar toch vind ik dat ik mezelf nog moet voorstellen. Odar Gawyn Peadar MacAndrew, tot je dienst." Hij nam hem goed in zich op; zijn ogen gleden over zijn warrige haren, hoekige gezicht en uiteindelijk naar zijn aan elkaar geniette T-shirt.
    "Wat is er met jou gebeurd?" vroeg hij met een kleine glimlach op zijn gezicht, doelend op het waarschijnlijk eerder uit elkaar gescheurde shirt van Lew.

'Aanvaring met een kraai,' zei hij simpel. 'Die daar eigenlijk,' Lew gaf een hoopvolle trap naar zijn stalker, die nog steeds doodstil bleef zitten. 'Rotbeest,' mompelde hij, meer tegen zichzelf dan tegen Gawyn. Zijn gezicht viel terug in een serieuze plooi. 'We moeten praten. Met Elif erbij.' fluisterde hij toen dringend met een toon in zijn stem die hij sinds de oorlog niet meer gebruikt had. Er heerste spanning in en elke vorm van spot die er eerder in had gespeeld, was verdwenen. 'We need a plan,'

Odile Slechte vampier.

Ik schud mijn hoofd. ´Was het maar waar. Mijn processor is naar de klote, nog niet te spreken van de rest. Heb jij toevallig een pc, en het liefst nog een snelle?´ vraag ik gretig. Niet te geloven. Nog geen week terug kon ik iedereen die zich in een straal van twee meter van me bevond wel schieten en nu ben ik verdomme nog aan het samenwerken ook. Ik lijk wel gek. Maar ergens.. ergens heb ik er wel plezier in. Het doet me denken aan vroegere tijden, waarin ik op bijna elk moment van de dag wel met iemand samen was. Ik denk dat ik er wel mee kan leren leven. Tijdelijk althans. En met iemand die aan mijn kant staat.
    Ik zit te bedenken waar de vampier zijn apparatuur heeft geplaatst, maar het enige waar ik bij kan is een vage herinnering van zijn gezicht. Ik was een hel voor hem en ik moet ook eerlijk bekennen dat ik het hem niet makkelijk heb gemaakt toen. Uiteindelijk is hij van ellende vertrokken. Ik had in geen tijden zo gelachen. Maar hem kennende heeft hij het spul op een plek verborgen waar niemand bij kan. Hij was gehecht aan zijn apparatuur. Maar ik zal het vinden, hoe dan ook.

[ bericht aangepast op 30 dec 2010 - 23:35 ]

No growth of the heart is ever a waste

Gawyn Goede vampier
    Hij wierp een vlugge blik naar de kraai die het blijkbaar nogal leuk vond om achter Lew aan te zitten, waarna hij Lew weer bedachtzaam aankeek.
    "Y'are right," knikte hij, waarna hij fronsend in het Nederlands verderging - het was hem al twee eeuwen niet meer gebeurd om in een ander land dan Schotland op het Schots over stappen. "Om onze dierbare mensen hier nog even op deze wereld te houden, hebben we inderdaad een plan nodig." Hij dacht even na. "Volgens mij zit Elif ergens binnen, een ander mens te troosten."

'Schots?' zei Lew die het onmiskenbare accent direct herkend had, terwijl hij naar het huis begon te lopen. Het was eigenlijk meer een vaststelling dan een vraag. Hij was in zijn leven maar enkele keren met een Schot in contact gekomen. De eerste keer was in de oorlog, de tweede keer was ergens in Egypte. Beide keren waren het gereserveerde maar toch gepassioneerde mensen geweest. Even vroeg hij zich af hoe het met hen gesteld was, tot hij zich realiseerd dat de kans groot was dat ze allebei al dood waren.
    De deur van het landhuis stond nog open en Lew stapte naar binnen, in de veronderstelling dat Gawyn hem wel zou volgens. 'Elif?' zei hij op een vrij normale toon, in de hoop dat ze het zou horen en erop af zou komen. Lew hoopte dat ze de mens mee zou nemen, zodat die in ieder geval niet alleen was.

Faith - Slechte Vampier.
    Ik begon het koud te krijgen boen water en liet me er weer in zakken. ,,Ik heb geen computer Odile, dat weet je.'' ik iet me op mijn rug drijven end acht na, dit werd niks zo. We hadden geen PC, gene idee waar de apperatuur was en we wistne ook niet, áls we het zouden vinden, hoe we het aan moesten sluiten. Mischien werkte het niet eens ookal zouden we het aan kunnen sluiten!

Elif - Goede Vampier.
    ,,he tis niet dat je niet weg mág, het is eerder dat je niet weg kán.'' zeii ik, ineens hoord eik myn naam en stond op. ,,Kom.'' ik pakte Candy's hand en trok haar overeind. Waar zouden ze me nodi voor hebben? niet voor een theekransje nam ik aan. Ik liep het huis in en nam Cnady mee, waar kwam die stem vandaan? Het klonk bekend.. Ik dacht even na, Lew, die nieuweling. Al gauw pikte ik de geur van hem op, Gawyn was bij hem merkte ik op. Toen ik de gang op liep zag ik de twee staan ,,Hé, jullie hadden me nodig?'' vroeg ik aan de 2.

Dewi - Mens.
    Ik sliep erg onrustig en bleef draaien, zolang dat zelfs de dekens al voor meer dan de helft op de grond lagen. Ik had weer dezelfde nachtmerries als normaal, ik kneep mijn ogen stijf dicht en had mijn vuisten gebld.

'Kom, we gaan naar een plaats waar we alleen zijn,' Lew had geen idee of ze in de gang alleen waren, voor hetzelfde geld stonden hun drie tegenstanders ergens te luisteren en dat risico konden ze niet nemen. 'Elif, weet je een plek waar we kunnen praten? We kunnen het risico om het gehoord te worden ons niet veroorloven...' Lew bedacht hoe mysterieus en belachelijk hij klonk, maar het kon hem weinig schelen. Hij had verschillende ideeën over hoe ze de mensen konden beschermen, maar ze dienden vooral om tijd te rekken voor een beter plan. Die tijd moesten ze zolang mogelijk zien te houden, zo hadden ze genoeg tijd om met iets beters op de proppen te komen.