• Wat vind jij ervan dat er over VMBO'ers vaak een negatief beeld is, en over VWO'ers en dan vooral over Gymnasiasten wordt gezegd dat het allemaal nerds zijn?
    Ben je het er mee eens of niet geef je mening


    dit is aleeen een stelling niet mijn mening :''3



    zelf doe ik Havo.

    [ bericht aangepast op 15 dec 2010 - 14:30 ]


    Perfect girls aren't real and real girls aren't perfect.

    -Kuch kuch-
    Houden we het even gezellig? (nerd)


    Behind every great man there’s a great woman

    Villain schreef:
    (...)
    Mahaha. Ik kon qua taal ook wel een hoger niveau aan, maar ik ben zo ontzettend slecht in wiskunde :') Dus, ik heb mijn VMBO-G afgerond en nu zit ik op 't MBO.

    Maar dan had je toch ook HAVO kunnen gaan doen, het C&M-pakket? Dat doe ik nu ook, zonder wiskunde. :Y)


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Bullshit schreef:
    (...)
    Maar dan had je toch ook HAVO kunnen gaan doen, het C&M-pakket? Dat doe ik nu ook, zonder wiskunde. :Y)

    Neh. Want voor de HAVO moet je ook VMBO-T hebben en ik heb destijds VMBO-G gekozen, omdat ik toen nog niet de HAVO wilde doen. :')


    "I shut my eyes in order to see.'

    Hoe komen jullie mensen eigenlijk op al die gemene dingen over VMBO-ers. Ik heb serieus waar nog nooit iets slechts erover gelezen, ja op quizlet nu dan x'D


    -

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Mijn vriendje is zeker geen meid, meid =')

    Ik was niet bepaald geïnteresseerd in je vriendje, dus waarom zou ik kijken of het een meisje of een jongen is, aangezien het grootste deel hier wel een meid is. Nu ik wel op zijn profiel kom, verbaast de leeftijd me wel ontzettend overigens. Ik had een meisje van 12/13 verwacht.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Bullshit schreef:
    (...)
    Maar dan had je toch ook HAVO kunnen gaan doen, het C&M-pakket? Dat doe ik nu ook, zonder wiskunde. :Y)
    Ja, doet een vriend van me ook. En anders heb je op VWO nog wiskunde C, dat is wiskunde voor mensen die echt niet weggelegd zijn voor de bèta-kant ^^


    Life is hard and then we die

    LaPush schreef:
    -Kuch kuch-
    Houden we het even gezellig? (nerd)

    Zal ik je naam even rood verven? *Grapje* (cat)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Genius schreef:
    Hoe komen jullie mensen eigenlijk op al die gemene dingen over VMBO-ers. Ik heb serieus waar nog nooit iets slechts erover gelezen, ja op quizlet nu dan x'D

    Nah, op het nieuws hoor je er wel veel over. En ikzelf, zit op een VMBO school en ik moet toegeven dat het wat ''ruiger'' is dan de andere scholen. Mijn klas is behoorlijk slim. Maar de rest nou niet bepaald. En 3/4 loopt met Boerka en weet ik veel wat, en kan bijna geen Nederlands.

    Maar over het algemeen zijn het wel slimme kinderen hoor, zoveel verschilt het niet van elkaar.


    Behind every great man there’s a great woman

    Villain schreef:
    Zal ik je naam even rood verven? *Grapje* (cat)

    Nouhou, liké...ik hou er gewoon van om zo te doen x'D
    EDIT: Maar als concreet antwoord, ja graag ;D

    [ bericht aangepast op 14 dec 2010 - 20:46 ]


    Behind every great man there’s a great woman

    Bullshit schreef:
    (...)
    Ik was niet bepaald geïnteresseerd in je vriendje, dus waarom zou ik kijken of het een meisje of een jongen is, aangezien het grootste deel hier wel een meid is. Nu ik wel op zijn profiel kom, verbaast de leeftijd me wel ontzettend overigens. Ik had een meisje van 12/13 verwacht.
    Nou, nou, dat is ook wel een beetje overdreven XD Een meisje van 12/13 heeft naar mijn idee echt niet genoeg zelfvertrouwen om zoiets te schrijven. Over het algemeen hoor, er zijn natuurlijk uitzonderingen. En ik merk dat Fedor erg vaak een mening heeft die bij veel mensen hier in het verkeerde keelgat schiet. Hij probeert jou zeker niet belachelijk te maken, hij probeert zijn standpunt te verdedigen. Ik vind het vreemd dat mensen het altijd zo persoonlijk opnemen.


    Life is hard and then we die

    3D schreef:
    -doet Havo-

    Eh, ik vind vaak wel dat de lastigste en vervelendste leerlingen bij VMBO zitten, maar dat heeft niks te maken met hun kwaliteiten qua leerlingen.


    ik doe vwo


    Dance like nobody's watching'

    Bij mij op school zijn de vwo'ers het leukst, de gymnasiasten hebben echt van die vreemde humor, de vmbo'ers zijn echt vet aardig en iédereen heeft een hekel aan die havisten.
    haha, wat een rangorde.


    It's time to be happy again.

    Frappucino schreef:
    Bij mij op school zijn de vwo'ers het leukst, de gymnasiasten hebben echt van die vreemde humor, de vmbo'ers zijn echt vet aardig en iédereen heeft een hekel aan die havisten.
    haha, wat een rangorde.

    Haha, ik vind het wel leuk klinken. Dus, als iemand nieuw is, en je praat ermee, zou je dan kunnen merken wel niveau die doet? (krul)


    Behind every great man there’s a great woman

    Bullshit schreef:
    (...)
    Ten eerste, denk niet dat je zo'n grote en arrogante bek tegen mij op kan zetten, meid.
    Ik ben HAVO gaan doen omdat de mentaliteit van VWO-ers me niet aanstond, en omdat ik niet alleen boekjes wil lezen en theorietjes stampen. Ik vind het enorm zielig dat jij zo neerkijkt op mensen die praktijkberoepen, zoals kapper, uitvoeren. Jij bent he-le-maal niks zonder hun weet je. En hun zijn inderdaad ook niks zonder mensen met VWO, maar jij hoeft niet te denken dat je beter bent. Over het algemeen vind ik VMBO-ers oprechter geïnteresseerd in mensen ja, juist OMDAT zij met kinderen omgaan op kinderdagverblijven. En juist OMDAT vele VWO-ers denken dat ze de wereld aankunnen.
    Er zit een heeeeeel groot verschil tussen slimheid en wijsheid, en ik daar kan jij nog veel over leren.
    HAHA je 'Bullshit, je schrijft bullshit' is trouwens wel echt heeeel grappig en origineel hoor ;)


    Ik ben niet arrogant, ik weet gewoon wat ik wel en niet kan en ik weet hoe ik een betoog in elkaar moet zetten, dat ik daarin soms generaliseer/overdrijf weet ik ook wel, maar het is for the sake of the argument.

    Ik heb naar mijn weten nergens gezegd dat ik beter was, of dat laagopgeleiden niet nodig zijn in de samenleving. Maar belangrijk is niet gelijk aan slim, en het is nou eenmaal een feit dat VMBO-ers slechter leren dan VWO-ers, los gezien van luiheid en mentaliteit, puur op leercapaciteit verliezen VMBO-ers het.

    Ik observeer dat er een taboe heerst op te zeggen dat VMBO-ers dommer zijn. Tegenwoordig mag je alleen nog maar zeggen dat het anders is. Dit is natuurlijk ook anders, omdat het van een veel lager niveau is. Je zegt zelf dat ik niet zou weten hoe ik met een hamer en een stuk hout overweg moet, maar het verschil tussen een gymnasiast en een VMBO-er is dat een VMBO-er naar school moet om dat te leren en gymnasiasten door observeren en experimenteren zelf uitvinden hoe ze ermee om moeten gaan. Kort gezegd houden gymnasiasten op school meer tijd over voor de echte dingen in plaats van huishoudkunde.

    En over dat oprechte, die pedo's waren zeker ook zo oprecht omdat ze in een kinderdagverblijf werkten? Ik moet ook oprecht zijn als ik later in een team ga werken om een spel te maken. Een bioloog moet ook oprecht genoeg zijn resultaten te publiceren die hem misschien niet aanstaan, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Oprecht ben je namelijk niet door je acties of door waar je gaat werken, je bent oprecht omdat je eerlijk bent en goed met mensen op kan schieten, en dat heb je in elke baan nodig. Daarbij heb je een beetje het verkeerde woord gebruikt, oprecht betekent namelijk eerlijk (zegt Van Dale) en dat je een VMBO-er bent wil nog niet zeggen dat je minder liegt.

    shadowsalyer schreef:
    (...)

    Ik ben niet arrogant, ik weet gewoon wat ik wel en niet kan en ik weet hoe ik een betoog in elkaar moet zetten, dat ik daarin soms generaliseer/overdrijf weet ik ook wel, maar het is for the sake of the argument.

    Ik heb naar mijn weten nergens gezegd dat ik beter was, of dat laagopgeleiden niet nodig zijn in de samenleving. Maar belangrijk is niet gelijk aan slim, en het is nou eenmaal een feit dat VMBO-ers slechter leren dan VWO-ers, los gezien van luiheid en mentaliteit, puur op leercapaciteit verliezen VMBO-ers het.

    Ik observeer dat er een taboe heerst op te zeggen dat VMBO-ers dommer zijn. Tegenwoordig mag je alleen nog maar zeggen dat het anders is. Dit is natuurlijk ook anders, omdat het van een veel lager niveau is. Je zegt zelf dat ik niet zou weten hoe ik met een hamer en een stuk hout overweg moet, maar het verschil tussen een gymnasiast en een VMBO-er is dat een VMBO-er naar school moet om dat te leren en gymnasiasten door observeren en experimenteren zelf uitvinden hoe ze ermee om moeten gaan. Kort gezegd houden gymnasiasten op school meer tijd over voor de echte dingen in plaats van huishoudkunde.

    En over dat oprechte, die pedo's waren zeker ook zo oprecht omdat ze in een kinderdagverblijf werkten? Ik moet ook oprecht zijn als ik later in een team ga werken om een spel te maken. Een bioloog moet ook oprecht genoeg zijn resultaten te publiceren die hem misschien niet aanstaan, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Oprecht ben je namelijk niet door je acties of door waar je gaat werken, je bent oprecht omdat je eerlijk bent en goed met mensen op kan schieten, en dat heb je in elke baan nodig. Daarbij heb je een beetje het verkeerde woord gebruikt, oprecht betekent namelijk eerlijk (zegt Van Dale) en dat je een VMBO-er bent wil nog niet zeggen dat je minder liegt.

    Je doet stoer met je VWO maar je kan niet eens fantsoenlijk lezen en je spreekt jezelf tegen :'D
    OPRECHTER GEÏNTERESSEERD IN MENSEN, als je even meldt hoevaak ik dat nog moet herhalen voordat je het begrijpt doe ik dat in één keer, dat scheelt mij ook weer een hoop irritatie. Daarmee bedoel ik precies wat er staat, en ik zeg niet dat ze het meer nodig hebben, ik zeg dat ze het meer ZIJN.
    Je zegt dat je niet vindt dat laager opgeleidden minder belangrijk zijn in de samenleving, maar vervolgens zeg je wel dat beroepen in de huishouding geen echte beroepen zijn? Ga dan lekker elke maand zelf voor de spiegel je haren staan te knippen, voed je kinderen later helemaal zelf op met je baantje van 8 tot 5. Huishoudelijke beroepen kunnen fysiek erg zwaar zijn, dus onderschat ze aub niet.
    Die pedofielen zijn niet de enigen die op kinderdagverblijven werken, dat je het even weet. En als je toch zo gaat beginnen: Vele paters, pastoors en andere hoge mensen hebben eerst VWO gedaan om vervolgens Master in Theologie te worden. Je volgt het nieuws merk ik, dus een verdere uitleg zal niet nodig zijn.
    www.denieuwsteschool.nl. Niet alleen VWO-ers kunnen onderzoeken, iedereen kan dat. Mijn school is daar een bewijs van. VMBO-ers , Havisten en VWO-ers krijgen hetzelfde onderzoek voorgeschoteld, en kunnen dat gedeeltelijk op dezelfde manier aanpakken. Het verschil zit hem in waar je in geïnteresseerd bent: Ik ken niet veel VMBO-ers die graag dé uitvinder van het geneesmiddel voor kanker willen worden, en nog een groot verschil: Ze zijn er ook niet van overtuigd dat ze dat zullen worden.

    [ bericht aangepast op 14 dec 2010 - 21:10 ]


    Everything means nothing, if I ain't got you.