Bullshit schreef:
(...)
Ten eerste, denk niet dat je zo'n grote en arrogante bek tegen mij op kan zetten, meid.
Ik ben HAVO gaan doen omdat de mentaliteit van VWO-ers me niet aanstond, en omdat ik niet alleen boekjes wil lezen en theorietjes stampen. Ik vind het enorm zielig dat jij zo neerkijkt op mensen die praktijkberoepen, zoals kapper, uitvoeren. Jij bent he-le-maal niks zonder hun weet je. En hun zijn inderdaad ook niks zonder mensen met VWO, maar jij hoeft niet te denken dat je beter bent. Over het algemeen vind ik VMBO-ers oprechter geïnteresseerd in mensen ja, juist OMDAT zij met kinderen omgaan op kinderdagverblijven. En juist OMDAT vele VWO-ers denken dat ze de wereld aankunnen.
Er zit een heeeeeel groot verschil tussen slimheid en wijsheid, en ik daar kan jij nog veel over leren.
HAHA je 'Bullshit, je schrijft bullshit' is trouwens wel echt heeeel grappig en origineel hoor ![;) ;)](/images/smilies/knipoog.jpg)
Ik ben niet arrogant, ik weet gewoon wat ik wel en niet kan en ik weet hoe ik een betoog in elkaar moet zetten, dat ik daarin soms generaliseer/overdrijf weet ik ook wel, maar het is for the sake of the argument.
Ik heb naar mijn weten nergens gezegd dat ik beter was, of dat laagopgeleiden niet nodig zijn in de samenleving. Maar belangrijk is niet gelijk aan slim, en het is nou eenmaal een feit dat VMBO-ers slechter leren dan VWO-ers, los gezien van luiheid en mentaliteit, puur op leercapaciteit verliezen VMBO-ers het.
Ik observeer dat er een taboe heerst op te zeggen dat VMBO-ers dommer zijn. Tegenwoordig mag je alleen nog maar zeggen dat het anders is. Dit is natuurlijk ook anders, omdat het van een veel lager niveau is. Je zegt zelf dat ik niet zou weten hoe ik met een hamer en een stuk hout overweg moet, maar het verschil tussen een gymnasiast en een VMBO-er is dat een VMBO-er naar school moet om dat te leren en gymnasiasten door observeren en experimenteren zelf uitvinden hoe ze ermee om moeten gaan. Kort gezegd houden gymnasiasten op school meer tijd over voor de echte dingen in plaats van huishoudkunde.
En over dat oprechte, die pedo's waren zeker ook zo oprecht omdat ze in een kinderdagverblijf werkten? Ik moet ook oprecht zijn als ik later in een team ga werken om een spel te maken. Een bioloog moet ook oprecht genoeg zijn resultaten te publiceren die hem misschien niet aanstaan, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Oprecht ben je namelijk niet door je acties of door waar je gaat werken, je bent oprecht omdat je eerlijk bent en goed met mensen op kan schieten, en dat heb je in elke baan nodig. Daarbij heb je een beetje het verkeerde woord gebruikt, oprecht betekent namelijk eerlijk (zegt Van Dale) en dat je een VMBO-er bent wil nog niet zeggen dat je minder liegt.