Bullshit schreef:
(...)
Je doet stoer met je VWO maar je kan niet eens fantsoenlijk lezen en je spreekt jezelf tegen :'D
OPRECHTER GEÏNTERESSEERD IN MENSEN, als je even meldt hoevaak ik dat nog moet herhalen voordat je het begrijpt doe ik dat in één keer, dat scheelt mij ook weer een hoop irritatie. Daarmee bedoel ik precies wat er staat, en ik zeg niet dat ze het meer nodig hebben, ik zeg dat ze het meer ZIJN.
Je zegt dat je niet vindt dat laager opgeleidden minder belangrijk zijn in de samenleving, maar vervolgens zeg je wel dat beroepen in de huishouding geen echte beroepen zijn? Ga dan lekker elke maand zelf voor de spiegel je haren staan te knippen, voed je kinderen later helemaal zelf op met je baantje van 8 tot 5. Huishoudelijke beroepen kunnen fysiek erg zwaar zijn, dus onderschat ze aub niet.
Die pedofielen zijn niet de enigen die op kinderdagverblijven werken, dat je het even weet. En als je toch zo gaat beginnen: Vele paters, pastoors en andere hoge mensen hebben eerst VWO gedaan om vervolgens Master in Theologie te worden. Je volgt het nieuws merk ik, dus een verdere uitleg zal niet nodig zijn.
www.denieuwsteschool.nl. Niet alleen VWO-ers kunnen onderzoeken, iedereen kan dat. Mijn school is daar een bewijs van. VMBO-ers , Havisten en VWO-ers krijgen hetzelfde onderzoek voorgeschoteld, en kunnen dat gedeeltelijk op dezelfde manier aanpakken. Het verschil zit hem in waar je in geïnteresseerd bent: Ik ken niet veel VMBO-ers die graag dé uitvinder van het geneesmiddel voor kanker willen worden, en nog een groot verschil: Ze zijn er ook niet van overtuigd dat ze dat zullen worden.
Allereerst je laatste zin: ik ben ervan overtuigd dat ik iets kan betekenen voor verscheidene mensen met mijn universitaire opleiding, maakt mij dat arrogant? Nee, dat heet zelfvertrouwen en ambitie, en dat VMBO-ers dat missen zegt al iets over hun opleiding.
En je hebt blijkbaar ook niet gelezen wat ik heb gezegd. Veel gymnasiasten/vwo-ers gaan na hun eindexamen een jaartje in het buitenland vrijwilligerswerk doen, of in een bejaardentehuis. Dat is zeker niet omdat ze 'oprecht geinteresseerd zijn in mensen'? Daarbij, zoals ik al eerder zei, zijn veel VWO-ers gewoon oprecht geinteresseerd in mensen maar zullen ze het op een andere manier uiten dan VWO-ers, puur omdat ze andere banen zullen krijgen. Ook zijn er trouwens VWO-ers die gewoon een MBO pedagogiek of Pabo doen, en die zouden dan ook niet oprecht zijn?
Ik heb ook nooit gezegd dat hoog opgeleiden altijd zuiver zijn, ik nam alleen dit voorbeeld omdat ik het punt duidelijk wilde maken dat VMBO-ers niet oprechter zijn dan VWO-ers.
En als je verder leest, zeg ik helemaal niet dat huishoudsters en kapsters niet nodig zijn. Mijn punt was dat een gymnasiast/VWO-er zo in elkaar steekt dat hij dat soort dingen zelf kan en vaak ook wil uitvinden. Een VMBO-er moet blijkbaar leren timmeren, terwijl een gymnasiast dat zichzelf zal leren. Een groot deel van mijn huishoudelijke kennis en ook van computers heb ik mezelf aangeleerd door observeren en experimenteren.
En natuurlijk VMBO-ers kunnen onderzoeken, maar op welk niveau? Kunnen zij een profielwerkstuk schrijven waarbij ze diep in moeten gaan op al geleerde stof en nieuwe stof, die ze eerst zelf moeten zoeken en daarna begrijpen? Ik zie en VMBO-er niet zo gauw een wetenschappelijk boek over concentratie (als in: aandacht) lezen, en het zodanig te begrijpen en toe te passen dat het profielwerkstuk een samenhangend geheel wordt. Niet voor niets worden voor mensen van de basisschool en begeleiders simpelere boekjes geschreven om wetenschappelijk onderzoek begrijpbaar en inzichtelijk te maken.
Als laatste wil ik nog zeggen dat ik je niet persoonlijk aanval, ik geloof wel dat je een oprecht persoon bent en dat je om die reden bent overgestapt naar de havo, wat ik alleen wil zeggen is dat je mening niet helemaal juist is op de feiten.