• Wat vind jij ervan dat er over VMBO'ers vaak een negatief beeld is, en over VWO'ers en dan vooral over Gymnasiasten wordt gezegd dat het allemaal nerds zijn?
    Ben je het er mee eens of niet geef je mening


    dit is aleeen een stelling niet mijn mening :''3



    zelf doe ik Havo.

    [ bericht aangepast op 15 dec 2010 - 14:30 ]


    Perfect girls aren't real and real girls aren't perfect.

    van VMBO'ers kan ik het wel begrijpen. Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat iedereen zo is maar je heb van die typische VMBO'ers die echt dom zijn/gewoon niks doen.
    Over Gymnasiasten hoor ik eigenlijk nooit iets,dus daar kan ik niet over oordelen.

    Maar slimheid heeft niet altijd met niveau te maken. Ik ben slim maar ik doe HAVO,dus dat klopt ook niet.

    [ bericht aangepast op 14 dec 2010 - 17:20 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ikzelf doe VWO.
    Ik denk dat allebei die beelden niet kloppen. Zo zitten er bij mij genoeg huppeltutjes in de klas en genoeg "Nerds" op het vmbo. Als je daar een keer een goed punt haalt ben je volgens mij al meteen een nerd.
    Dus nee, ik denk niet dat het klopt.:Y)


    "The farther backward you can look, the farther forward you will see."

    Stiekem vind ik het echt een kut stelling(A)
    Er word ook vergeten dat er op het VMBO zelf ook nog verschillende niveau's zijn.,
    Ik heb zelf ook VMBO-tl gedaan., en ik kan makkelijk havo doen als ik wil, maar er zitten ook mensen op VMBO-tl met een concentratie probleem, die op zich best VWO zouden kunnen doen, maar zich gewoon niet goed kunnen concentreren op de stof.,
    Maar mensen van het VMBO zijn niet meteen dom, omdat ze toevallig een "lager" niveau doen, maar dom zijn ze niet;)


    Never forget the things that make you smile

    Bullshit schreef:
    - VMBO zijn simpelere mensen qua kennis/manier van omgaan met die kennis, maar tonen vaak wel oprechter begrip in andere mensen.
    - Havisten, daar kan ik niet veel meer over zeggen dan dat ze er tussenin zitten. Dat zij het leren niet zo nauw nemen vind ik logisch, aangezien ze toch worden gezien als dom.
    - VWO-ers vind ik 8 van de 10 keer ronduit arrogant, ze denken dat ze de wereld aankunnen en alles kunnen bereiken dat ze willen, puur omdat ze op een andere manier met kennis omgaan. Maar als je ze een hamer en een stuk hout geeft, kunnen ze er vaak niets van zonder hun rekenmachinetje.
    -Ik heb zelf VWO gedaan, ik weet hoe de mensen zijn, ik weet hoe ik toen was. Nu doe ik Havo.


    Bullshit, je schrijft bullshit.
    Hoezo zijn VMBO-ers 'oprechter' dan gymnasiasten? Ik weet zeker dat die pedo's uit het kinderdagverblijf geen gymnasium hebben gedaan aangezien ze in de krant als zwakbegaafd werden aangestempeld. Ik zeg niet dat alle VMBO-ers zo zijn, maar het is nogal raar om te zeggen dat je aan de hand van iemands niveau iemands oprechtheid wil meten.
    En waarschijnlijk vind je VWO-ers arrogant omdat het je zelf niet is gelukt. Ik denk inderdaad dat ik de wereld aankan omdat ik slim ben, en weet hoe ik met dingen om moet gaan en weet dat ik mezelf later kan onderhouden met iets wat ik leuk vind om te doen en waar ik me in kan verliezen, en dat zal inderdaad iets slims zijn en niet zoiets als kapper.

    EDIT: Geef me een hamer en een stuk hout en ik kan er niks mee, want ik heb dan geen spijkers of meer hout, en volgens mij kan jij net zo hard op een stuk hout doelloos rammen als ik

    [ bericht aangepast op 14 dec 2010 - 17:19 ]

    Okay bij deze wil ik dus zeggen, ligt het niet gewoon aan de persoon zelf? (nerd)


    Alleen maar tranen van geluk

    EmilieDeBeta schreef:
    (...)Ik geef Sem eigenlijk wel gelijk, hier in Antwerpen is het echt zo, en dat het allemaal allochtonen zijn.


    ik ben allochtoon en zit op havo :''D


    Perfect girls aren't real and real girls aren't perfect.

    -Doet VMBO-
    Waarom zou ik dom zijn als ik vmbo heb?
    En ik vind mensen die Havo/Vwo doen echt niet dom!


    I'm just a little girl in a big mean world.

    shadowsalyer schreef:
    (...)

    Bullshit, je schrijft bullshit.
    Hoezo zijn VMBO-ers 'oprechter' dan gymnasiasten? Ik weet zeker dat die pedo's uit het kinderdagverblijf geen gymnasium hebben gedaan aangezien ze in de krant als zwakbegaafd werden aangestempeld. Ik zeg niet dat alle VMBO-ers zo zijn, maar het is nogal raar om te zeggen dat je aan de hand van iemands niveau iemands oprechtheid wil meten.
    En waarschijnlijk vind je VWO-ers arrogant omdat het je zelf niet is gelukt. Ik denk inderdaad dat ik de wereld aankan omdat ik slim ben, en weet hoe ik met dingen om moet gaan en weet dat ik mezelf later kan onderhouden met iets wat ik leuk vind om te doen en waar ik me in kan verliezen, en dat zal inderdaad iets slims zijn en niet zoiets als kapper.

    EDIT: Geef me een hamer en een stuk hout en ik kan er niks mee, want ik heb dan geen spijkers of meer hout, en volgens mij kan jij net zo hard op een stuk hout doelloos rammen als ik


    Nou, ik zie jou eerder doordraaien dan mezelf met VMBO hoor. Sorry maar jij hebt nu echt vooroordelen :x Had ik niet van je verwacht.


    Your make-up is terrible

    Ik doe Atheneum+ (soort gymnasium, maar dan met moderne talen), en er zitten wel een paar 'nerds' bij mij, maar er zijn ook kinderen van wie de meeste mensen zouden verwachten dat ze VMBO doen als ze ze tegenkwamen. -niet gemeen bedoeld hoor (: -


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    licht er aan hoe die persoon is. ik doe mavo/havo en sommige kinderen zij echt heel dom. en zo ken ik er ook een paar op het vwo


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Het lijkt mij niet verstandig om hier mijn mening neer te zetten, aangezien die nog al uitgesproken is en ik er vast en zeker kritiek op krijg.


    Behind every great man there’s a great woman

    No offence, maar VWO'ers mogen dan goed leren, maar zonder boek zijn ze niks. Ik ken meer slimmere VMBO'ers dan VWO'ers


    Today will be Girl's Day party with you~

    RINGDINGDONG schreef:
    No offence, maar VWO'ers mogen dan goed leren, maar zonder boek zijn ze niks. Ik ken meer slimmere VMBO'ers dan VWO'ers


    muwhahah geweldig. haha.


    Alleen maar tranen van geluk

    Niemand is dom. Mensen hebben vaak een heel verkeerd beeld van intelligentie. Ze denken dan aan goed kunnen leren of veel kennis met zich meedragen. Dit is maar één onderdeel hiervan. Er bestaan meerdere soorten intelligentie. Dingen als goed kunnen sporten, muzikaal zijn, mooi kunnen tekenen, met computers om kunnen gaan, alles hoort hier bij. Daarom is er niemand dom. Iedereen heeft wel wat.
    Onze fantastische Google zegt dat nerds computerfreaken zijn en dat ze niet met de jongeren en mode meegaan. Ook zegt het dat ze brillen dragen. Dit is heus niet bij iedereen het geval hoor. 'Echte' gymnasiasten willen aan hun studie werken, maar ook lol hebben. Ze gaan naar school en besteden tijd daaraan en hebben heus niet alle tijd van de wereld om ook nog eens een computerfreak te zijn. Bovendien zijn er heus nog wel gymnasium-mensen die aan de mode mee doen. Bij mij op school, ik doe gymnasium, zie je bijna alléén maar van dat soort mensen.

    Elk niveau heeft zijn eigen Ups&Downs. Dat is mijn mening.


    Our perspective only changes when we change our position.

    RINGDINGDONG schreef:
    No offence, maar VWO'ers mogen dan goed leren, maar zonder boek zijn ze niks. Ik ken meer slimmere VMBO'ers dan VWO'ers
    En dit is dus ook weer een vooroordeel. Ik kan prima overleven zonder boek hoor, sterker nog, had ik maar geen boeken, kon ik maar leren door de observeren. Helaas vinden ze dat, dat niet kan.


    Life is hard and then we die