Sniper schreef:
(...)
Ik heb op het moment ook even schijt aan school maar denk toch es effe &%#@^& na. Geen diploma = geen baan en als je vriend in Tokio toevallig een mooie Japanse vrouw tgenkomt ben jij mooi genaaid. Waar moet je heen? Naar Nederland. Hoe doe je dat als je geen geld hebt omdat je te beroerd bent geweest om te studeren vanwege de liefde? Ik heb mensen stomme dingen zien doen door de liefde, maar ik vraag van jou om eens je gezonde verstand te gaan gebruiken. En nee, naar Tokio gaan met je vriend die twintig jaar ouder is zonder diploma is níet wat ik verstandig noem.
Ik wil niet gaan aanvallen en het spijt me als dit zo over komt, maar ik zou me verdomd schuldig gaan voelen als jij daar zit en niemand heeft ooit wat gezegd. Wij zijn niet verliefd op die gozer en hoe gemeen sommige reacties ook zijn hier, veel mensen hebben wel een punt en wat jij nodig hebt is iemand die met een objectieve kijk de zaken even langs gaat.
Als je zo nodig naar Japan wil gaan, haal dan eerst een MBO of het liefst nog een HBO-diploma. Heb je in elk geval een fundering. Ik weet hoe het namelijk is als je geen diploma hebt en geen baan kunt vinden. Dat is verdomd klote.
ik zal ff naar Sniper luisteren. schat je maakt je toekomst kapot. je haald geen diploma en je gaat naar tokio je kent die tal niet eens ! en stel hij vindt iemand ander .....wat moet jij dan? je hebt dan niks helemaaal niks?
je kan niet naar nederland want je hebt geen diploma . en in tokio is het vlogens mij ook niet handig zonder diploma. en je doet havo daar mee kun je zoo veel dingen bereiken in je toekomst als je wel eerst mbo en habo doet met diploma. zonder diploma maak je je toekomst onzeker. studeer eerst en kijk dan veder.
“You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor