• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[MOD] Nieuwe regeling rondom zwaar geladen berichten (LJH)
    Is jouw post emotioneel zwaar geladen? Gebruik dan onderstaande code🙏🏻
    Code:
    [i]Weet je zeker dat je deze post wil lezen? De inhoud kan mogelijk triggerend zijn. Het is oké om deze post over te slaan <3[/i] [spoiler]TW: [...] [spoiler] i n h o u d p o s t [/spoiler][/spoiler]

Dit systeem dient ertoe om kwetsbare mensen te beschermen en hen een geïnformeerde keuze te geven, terwijl er ruimte blijft voor alle emoties die een veilige uitlaatklep nodig hebben. Als user gebruik je het protocol van Code Oranje uit zorg voor anderen. Jij mag altijd van je hart wat je dwarszit, maar steek een vlaggetje op naar anderen om ze te laten weten dat het oké is om deze post te skippen, omdat de inhoud schadelijk voor ze kan zijn.
    Klik hier voor meer informatie.

[ bericht aangepast op 19 aug 2026 - 6:56 ]

[ bericht aangepast door een moderator op 19 aug 2026 - 16:54 ]

I, the soul called Wanderer, love you, human Ian. And that will never change, no matter what I might become.

Derks schreef:
    (...)

ik kom uit een boerendorp, ik ben geen stadsmens 😭😭😭😭😭

Maar het grootste wat ik zelf ooit heb aangetroffen op mijn bureau is een kraamwebspin MET EEN FUCKING EI IN HAAR GIFKAKEN.

ik hoop niet dat ik het nu gejinxt heb en als ik dan straks thuiskom na een maand weggeweest te zijn 10 giga spinnen aantref ofzo

Wat de hellie? Ik durf niet eens op te zoeken wat een kraamwebspin is als het een ei in gifkaken kan vasthouden, bah bah bah.
    Wij hebben in de schuur volgens mij van die funnel web spiders, als ik de spinnenwebben moet geloven. Allemaal van die holle cirkels bij het dak en ook in het slot van de deur. Hopelijk vergassen we die beesten gewoon compleet met resindampen gezien de 3D printer en mijn epoxy resin daar staat. I just hate spooders

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Catmint schreef:
    (...)

Wat de hellie? Ik durf niet eens op te zoeken wat een kraamwebspin is als het een ei in gifkaken kan vasthouden, bah bah bah.
    Wij hebben in de schuur volgens mij van die funnel web spiders, als ik de spinnenwebben moet geloven. Allemaal van die holle cirkels bij het dak en ook in het slot van de deur. Hopelijk vergassen we die beesten gewoon compleet met resindampen gezien de 3D printer en mijn epoxy resin daar staat. I just hate spooders

Omg baaaah dat is creepy!!!
    Zou mooi zijn als jullie ze vergassen (maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze juist muteren…

Ew ew ew.

Sorry.

Dit is een kraamwebspin met ei:
    Weet je zeker dat je dit wil zien?

Weet je het echt heel zeker?

100% zeker???

Ok dan.

Even een plaatje van internet geplukt want kan m'n eigen foto niet zo snel terugvinden maar dit liep dus over mijn bureau.

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Derks schreef:
    (...)

Zou mooi zijn als jullie ze vergassen (maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze juist muteren…

Ew ew ew.

Sorry.

100% zeker???

Ok dan.

Even een plaatje van internet geplukt want kan m'n eigen foto niet zo snel terugvinden maar dit liep dus over mijn bureau.

I am too curious for my own good. Ew ew ew

Zoya schreef:
    Sorry het LJH is bijna een dagboek atm, voel je vrij om deze berichten te skippen!

Ik heb hem zo'n verbale lel om zijn oren gegeven gisteren. (Shout out naar Froukje voor haar redactionele steun met het schrijven van een brief aan hem.) Het voelde even zo goed om te zien hoe mijn woorden pijn deden, maar nu voel ik mij voorzal ziek. Nu kom ik straks na een fijne werkdag thuis bij een hoopje ellende dat zich schuw bij mij weghoudt - en dan voel ik mij zo schuldig. Ik was gisteravond zo bang dat hij zichzelf pijn zou doen (hij gaf toe dat hij er even aan dacht) dat ik zijn vrienden heb ingeseind om een oogje in het zeil te houden. Ik weet dat dit zijn eigen schuld is, maar het voelt alsof ik het heb gedaan. En nu die euphorie van wraak is weggezakt... voelt het zo slecht. I want to throw up 💀

+ wakker geworden met het besef dat de kans gewoon groter was dat hij zou cheaten dan dat hij naar therapie zou gaan. Zijn angst voor zichzelf was groter dan zijn liefde voor mij.

Heel lief van je dat je je druk maakt om zijn well-being - iets met niet tot zijn niveau verlagen - maar het is verder niet jouw probleem noch jouw schuld. Iemand 'uit de goedheid van je hart' waarschuwen dat je andere meiden gaat doen is in mijn ogen opschepperij en stoerdoenerij en komt totaal niet voort uit goedheid. Als hij het anders had verwoord had ik hem misschien nog het voordeel van de twijfel gegeven, maar dit is gewoon macho-gedrag. Maar dan vervolgens zielig gaan doen als je ex je even op je plek zet is echt onzinnig. Het is zeker zijn eigen schuld en ik ben het ook eens met de anderen op Q die zeggen dat we te vaak proberen een excuus te verzinnen voor hoe mannen zich gedragen of reageren. (No offense to the proper men here). Hij had er ook 0 moeite mee om jullie relatie te beëindigen lijkt het, gezien hij binnen 2 weken al iemand anders in bed had, en doet jou nog geregeld pijn zonder daar enige blijk van spijt of schuldgevoel.

Don't feel bad for standing up for yourself.

Ik snap hier niets van. Gisteren thuis ging het prima, zelfs met zingen en dansen, en vandaag op werk is mijn systeem weer overstuur? Make it make sense..
    Also, ik denk niet dat gaan naar hoe het een jaar geleden was de oplossing is voor ons, mijn vriend. Ons label is het probleem niet. Maar sure, let's see wat dit doet..

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Catmint schreef:
    (...)

Heel lief van je dat je je druk maakt om zijn well-being - iets met niet tot zijn niveau verlagen - maar het is verder niet jouw probleem noch jouw schuld. Iemand 'uit de goedheid van je hart' waarschuwen dat je andere meiden gaat doen is in mijn ogen opschepperij en stoerdoenerij en komt totaal niet voort uit goedheid. Als hij het anders had verwoord had ik hem misschien nog het voordeel van de twijfel gegeven, maar dit is gewoon macho-gedrag. Maar dan vervolgens zielig gaan doen als je ex je even op je plek zet is echt onzinnig. Het is zeker zijn eigen schuld en ik ben het ook eens met de anderen op Q die zeggen dat we te vaak proberen een excuus te verzinnen voor hoe mannen zich gedragen of reageren. (No offense to the proper men here). Hij had er ook 0 moeite mee om jullie relatie te beëindigen lijkt het, gezien hij binnen 2 weken al iemand anders in bed had, en doet jou nog geregeld pijn zonder daar enige blijk van spijt of schuldgevoel.

+10000000000000000000000

the guilttripping is pissing me off

i mean this man is pissing me off in general

help

Derks schreef:
    (...)

Ew ew ew.

Sorry.

100% zeker???

Ok dan.

big egg damn

help

Cabeswater schreef:
    (...)

+10000000000000000000000

the guilttripping is pissing me off

i mean this man is pissing me off in general
    !!! guilttrippen is ZOOOOO naar

Vooral als je je zorgen maakt over hij zichzelf pijn gaat doen... is dat daadwerkelijk een optie, of zegt hij dit alleen maar om jou terug te krijgen/mentaal pijn te doen/te guilttrippen/ervoor te zorgen dat jij je tóch nog zorgen gaat maken over hem???

Let me in, let me in.

Ngl, hoe dichterbij het komt, hoe meer zin ik heb in de date... misschien komt het ook omdat we naar de dierentuin gaan en I love de dierentuin.

"Nice is different than good." SCORPlO > RPNZL

Dermot schreef:
    (...)!!! guilttrippen is ZOOOOO naar

Vooral als je je zorgen maakt over hij zichzelf pijn gaat doen... is dat daadwerkelijk een optie, of zegt hij dit alleen maar om jou terug te krijgen/mentaal pijn te doen/te guilttrippen/ervoor te zorgen dat jij je tóch nog zorgen gaat maken over hem???

Ik denk dat hij zich oprecht zoooo klote voelt (terecht) en dat hij 'gewoon' eerlijk was. Hij heeft naar mijn idee gewoon niet genoeg emotionele intelligentie om echt de boel te manipuleren. He's just a sad selfish idiot, but not a manipulative one.

|| In het ergste geval komt alles goed. ||

Catmint schreef:
    (...)

Voor de volledigheid (jullie krijgen toch alle dirt al), zijn verwoording was:

"Je bent natuurlijk welkom, maar wil niet dat het jou pijn doet als ik dan met meiden flirt😢"

|| In het ergste geval komt alles goed. ||

Zoya schreef:
    (...)

Voor de volledigheid (jullie krijgen toch alle dirt al), zijn verwoording was:

"Je bent natuurlijk welkom, maar wil niet dat het jou pijn doet als ik dan met meiden flirt😢"

comment is still accurate

help

Zoya schreef:
    (...)

Ik denk dat hij zich oprecht zoooo klote voelt (terecht) en dat hij 'gewoon' eerlijk was. Hij heeft naar mijn idee gewoon niet genoeg emotionele intelligentie om echt de boel te manipuleren. He's just a sad selfish idiot, but not a manipulative one.

sad selfish idiots can be manipulative by accident, but just because they dont realise their own emotional manipulation doesn't mean its not mean/malignant/asshole behaviour. bigotry/ignorance is not an excuse for disregarding and hurting someone else's feelings.

he needs to grow up

[ bericht aangepast op 24 aug 2026 - 16:17 ]

help

Cabeswater schreef:
    (...)

sad selfish idiots can be manipulative by accident, but just because they dont realise their own emotional manipulation doesn't mean its not mean/malignant/asshole behaviour. bigotry/ignorance is not an excuse for disregarding and hurting someone else's feelings.

he needs to grow up

+1!!!

Omnia mutantur, nihil interit

Hoezo durven jullie spinnen op te zuigen? Ik ben dan zo bang dat ze er weer uit komen... 🥹

Heb in 3 weken tijd echt 4 kapot grote huisspinnen gevonden en de enige oplossing imo is een boek ernaar yeeten (of er perongeluk zelf op staan 🤢)

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home