• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[MOD] Nieuwe regeling rondom zwaar geladen berichten (LJH)
    Is jouw post emotioneel zwaar geladen? Gebruik dan onderstaande code🙏🏻
    Code:
    [i]Weet je zeker dat je deze post wil lezen? De inhoud kan mogelijk triggerend zijn. Het is oké om deze post over te slaan <3[/i] [spoiler]TW: [...] [spoiler] i n h o u d p o s t [/spoiler][/spoiler]

Dit systeem dient ertoe om kwetsbare mensen te beschermen en hen een geïnformeerde keuze te geven, terwijl er ruimte blijft voor alle emoties die een veilige uitlaatklep nodig hebben. Als user gebruik je het protocol van Code Oranje uit zorg voor anderen. Jij mag altijd van je hart wat je dwarszit, maar steek een vlaggetje op naar anderen om ze te laten weten dat het oké is om deze post te skippen, omdat de inhoud schadelijk voor ze kan zijn.
    Klik hier voor meer informatie.

[ bericht aangepast op 19 aug 2026 - 6:56 ]

[ bericht aangepast door een moderator op 19 aug 2026 - 16:54 ]

O mia lost elan. Tu isag elythe.

Miyah schreef:
    Damn, ik heb weleens vaker slecht gezeten. Maar nu ik zo diep in de put zit, realiseer ik mezelf pas hoeveel een aardig woord kan doen.

Het is een harde wereld waarin we leven en ik zie nu ook wie er écht is en wie niet.

Hoe ik ook in een groepsapp mijn situatie heb moeten uitleggen en waarom ik een stapje terug moet doen. Daar hebben drie van de vier mensen niet op gereageerd. Ik vind dat heel erg hard. Daar ben ik ziek van geweest gisterenavond, letterlijk ziek.

Maar ik weet diep vanbinnen - als zij niet eens de moeite kunnen nemen om “sterkte” te sturen na zo’n bericht, then they suck. Alleen moeten mijn hoofd en hart dat nog geloven.

I’m just really not okay. And people do suck sometimes.

Kristoff is niet voor niets een relatable karakter xD Reindeer/ animals do be better than (most) people.
    En dat je het weet is al een goede eerste stap. Gun jezelf wat tijd om het te gaan voelen! En ze klinken nog steeds niet als echte vrienden helaas.. <4

-

Well, dreamlight valley distracted for a bit, maar ik moet de dag nog wel door vandaag. Had misschien niet tot half 4 moeten gamen.. (En natuurlijk gaat het eerste uur op werk minder goed dan de uren ervoor. Fml.)

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Zoya schreef:
    ^ jullie outrage was even heel fijn om te lezen, want ik werd echt wakker met 'maybe I'm overreacting'. Maar het is een dickmove, right?

Het feit dat hij niet doorheeft hoe klote het overkomt en dat hij denkt dat hij de good guy is omdat hij mij eerlijk waarschuwt, is voor mij een hele duidelijke bevestiging dat uit elkaar gaan een goed idee was. En dat twee weken na de breakup al met andere meiden in bed lag.

Girlie ik vind echt dat hij je aan het vernederen is. Ik snap dat je ergens nog een vriendschapsband wil omwille van de situatie, maar het enige dat hij verdient is jouw stilte - en zelfs dat is eigenlijk nog te veel. Je bent niet petty omdat je grenzen stelt terwijl hij zich zo ontzettend denigrerend gedraagd. Ik zou zijn onderbroeken in stukjes knippen.

help

Miyah schreef:
    Damn, ik heb weleens vaker slecht gezeten. Maar nu ik zo diep in de put zit, realiseer ik mezelf pas hoeveel een aardig woord kan doen.

Het is een harde wereld waarin we leven en ik zie nu ook wie er écht is en wie niet.

Hoe ik ook in een groepsapp mijn situatie heb moeten uitleggen en waarom ik een stapje terug moet doen. Daar hebben drie van de vier mensen niet op gereageerd. Ik vind dat heel erg hard. Daar ben ik ziek van geweest gisterenavond, letterlijk ziek.

Maar ik weet diep vanbinnen - als zij niet eens de moeite kunnen nemen om “sterkte” te sturen na zo’n bericht, then they suck. Alleen moeten mijn hoofd en hart dat nog geloven.

I’m just really not okay. And people do suck sometimes.

Mensen weten vaak niet hoe ze moeten reageren op zo'n berichten en dat vind ik zelf ook bullshit. Ik snap heel goed dat je er ziek van bent geweest, want ik heb het zelf ook vaker meegemaakt en dat zijn geen vrienden meer :')

U dont know me that well, maar mijn deur staat open!

Veel sterkte 💛

help

Cabeswater schreef:
    (...)

Girlie ik vind echt dat hij je aan het vernederen is. Ik snap dat je ergens nog een vriendschapsband wil omwille van de situatie, maar het enige dat hij verdient is jouw stilte - en zelfs dat is eigenlijk nog te veel. Je bent niet petty omdat je grenzen stelt terwijl hij zich zo ontzettend denigrerend gedraagd. Ik zou zijn onderbroeken in stukjes knippen.

<3

Hij doet het niet expres tho, hij is gewoon een oblivious dumbass who thinks with his dick en door de breakup valt hij terug in zijn oude patronen. Ik kan het hem niet aanrekenen, maar ik kan wel mijn grenzen hard maken. Even if they're petty. And I'm not doing his laundry anymore if he insists on doing things that hurt me while they could have been avoided. (cat)

|| In het ergste geval komt alles goed. ||

Zoya schreef:
    Als je andere vrouwen op onze anniversary kan neuken dan kan je ook je eigen vieze onderbroeken wassen.

(She's crossing over into petty now.)

Ugh wat ontzettend kut... Het is inderdaad zijn manier om niet te voelen, maar het is wel een kut manier voor jou 😅 Sterkte ♥️♥️♥️

En je hoeft hem niet (meer) te verdedigen he :') Ik kan dat ook nog niet zo goed niet doen, ben zelf dan heel boos op bepaalde dingen en vervolgens is iemand anders ook boos en dan neem ik het voor hem op. Zit toch diep in mijn systeem x)

[ bericht aangepast op 22 aug 2026 - 22:06 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Zoya schreef:
    Ik wil zo graag vrienden blijven

En soms denk ik dat het lukt

Maar dan krijg ik een appje waarin hij waarschuwt dat ik beter niet naar zijn feestje kan komen want hij is van plan om andere meiden te neuken

Op onze would-be 7 year anniversary

En dan wil ik schreeuwen

En dit vind ik echt bizar :') Dit is alleen maar zijn eigen hachje beschermen. Want als jij er wel bent, heeft dat impact op hém, dus zorgt hij er op deze manier voor dat je niet komt. Want je kwetsbaar opstellen is te moeilijk voor hem, dat is duidelijk x)

Wat ik leer over "vrienden blijven" is dat dat eigenlijk niet bestaat: je moet eerst helemaal loskomen van elkaar en als dat zo is, weer opnieuw iets opbouwen vanuit een andere positie. En dan kun je er vanzelf achterkomen of je tegen die tijd nog steeds de behoefte hebt aan een vriendschap.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Zoya schreef:
    (...)

<3

Hij doet het niet expres tho, hij is gewoon een oblivious dumbass who thinks with his dick en door de breakup valt hij terug in zijn oude patronen. Ik kan het hem niet aanrekenen, maar ik kan wel mijn grenzen hard maken. Even if they're petty. And I'm not doing his laundry anymore if he insists on doing things that hurt me while they could have been avoided. (cat)

Stop making excuses for himmmm 💛💛💛💛

At the very least its weaponised incompetence (op emotioneel niveau), but I honestly just think hes (being) an inconsiderate asshole

Dont call yourself petty, bc you're really not. You are setting boundaries that matter and that you honestly shouldnt even have to make explicit imho

Sending u many hugs tho 💛

help

Cabeswater schreef:
    (...)

Stop making excuses for himmmm 💛💛💛💛

At the very least its weaponised incompetence (op emotioneel niveau), but I honestly just think hes (being) an inconsiderate asshole

Dont call yourself petty, bc you're really not. You are setting boundaries that matter and that you honestly shouldnt even have to make explicit imho

Sending u many hugs tho 💛

(Also: wat Marjanne zei)

help

I... but... Damnit, you are making some real valid points. Rude. (cat) fuuuuuuuuuuuck

@ Zoya: niet petty! No way.

---

Net The Hunger Games gekeken met mijn vriend en die was toch beduidend minder onder de indruk dan ik was als tiener.

Omnia mutantur, nihil interit

Zoya schreef:

I... but... Damnit, you are making some real valid points. Rude. (cat) fuuuuuuuuuuuck
    Wij zeggen heeeeel slimmme dingen!

Let me in, let me in.

Lol why did i quote myself i meant to edit 😭😭😭

help

Pffft, ik moet vgm echt weer eens een meting doen voor mijn lenzen, maar geen zin.

"Nice is different than good." SCORPlO > RPNZL

guhhhhhh ik heb een brief geschreven waarin ik vertel hoe de afgelopen weken voelden en waarom ik onze vriendschap beëindig, maar ik kan gewoon niet beoordelen of dat ik netjes en eerlijk ben of dat ik hem te hard om de oren sla. Ik heb een kwart van mijn leven voor hem gezorgd, en nu moet ik die patronen ontleren en weet ik niet meer wat 'normaal' is. Waar ligt de grens tussen mijn empathie voor hem en mijn zelfbescherming? Ben ik te lief? Ben ik te hard? Ben ik te emotioneel of intellectualiseer ik mijn gevoelens juist te veel? Ik ben gewoon mijn hele baseline kwijt godver (cat)

Zoya schreef:
    guhhhhhh ik heb een brief geschreven waarin ik vertel hoe de afgelopen weken voelden en waarom ik onze vriendschap beëindig, maar ik kan gewoon niet beoordelen of dat ik netjes en eerlijk ben of dat ik hem te hard om de oren sla. Ik heb een kwart van mijn leven voor hem gezorgd, en nu moet ik die patronen ontleren en weet ik niet meer wat 'normaal' is. Waar ligt de grens tussen mijn empathie voor hem en mijn zelfbescherming? Ben ik te lief? Ben ik te hard? Ben ik te emotioneel of intellectualiseer ik mijn gevoelens juist te veel? Ik ben gewoon mijn hele baseline kwijt godver (cat)

Is dit een brief waar nu haast bij is dat je 'm stuurt? Anders zou ik zeggen: leg hem opzij, kijk het even een tijdje aan en verstuur hem (als je dat dan nog wil) dan, hopelijk heb je dan meer zicht op je baseline! <3

Omnia mutantur, nihil interit