• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[MOD] Nieuwe regeling rondom zwaar geladen berichten (LJH)
    Is jouw post emotioneel zwaar geladen? Gebruik dan onderstaande code🙏🏻
    Code:
    [i]Weet je zeker dat je deze post wil lezen? De inhoud kan mogelijk triggerend zijn. Het is oké om deze post over te slaan <3[/i] [spoiler]TW: [...] [spoiler] i n h o u d p o s t [/spoiler][/spoiler]

Dit systeem dient ertoe om kwetsbare mensen te beschermen en hen een geïnformeerde keuze te geven, terwijl er ruimte blijft voor alle emoties die een veilige uitlaatklep nodig hebben. Als user gebruik je het protocol van Code Oranje uit zorg voor anderen. Jij mag altijd van je hart wat je dwarszit, maar steek een vlaggetje op naar anderen om ze te laten weten dat het oké is om deze post te skippen, omdat de inhoud schadelijk voor ze kan zijn.
    Klik hier voor meer informatie.

[ bericht aangepast op 19 aug 2026 - 6:56 ]

[ bericht aangepast door een moderator op 19 aug 2026 - 16:54 ]

You don't have to be good, or useful for someone to care about you.

Samanthablaze schreef:
    (...)

Ik iedere keer dat er een fucking "gewone (!? wdym 'gewoon' die dingen zijn groter dan mijn hand) huisspin" door dit huis loopt. Ik durf onze schuur niet meer in het is de freaking forbidden forest daar

…..pardon, jullie huis heeft ze ook? dan kom ik dus nooitmeniemenooit meer langs dat begrijp je
    flamethrower nodig voor de schuur?

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Leodh schreef:
    (...)

…..pardon, jullie huis heeft ze ook? dan kom ik dus nooitmeniemenooit meer langs dat begrijp je
    flamethrower nodig voor de schuur?

Toen het zo suuuuper warm geweest was zaten er hier een paar, ook echt veel te comfortabel met onze leefruimte (like als je dan een spin in mijn huis bent, claim dan in ieder geval een vergeten hoekje waar ik geen last van je heb ipv door onze woonkamer te paraderen), maar ik heb een hele dappere vrouw die ze genadeloos en efficiënt heeft opgeruimd (flower) Sindsdien is ons huis weer huisspin-vrij, geen zorgen <3

De schuur... ik vrees dat de vlammenwerper het enige is dat dat probleem op kan lossen ja. Ik kom er maar gewoon niet meer, in ieder geval tot het hard genoeg gevroren heeft dat er niets meer leeft :X

Mati en sheva yelu. This action will have no echo.

Leodh schreef:
    there was a big SPODER in the house. Like harry potter chamber of secrets big you get me

And i do love my grandma, but i also do believe that in such cases one ought to respond with the vacuum or a boot and do it quick, lest said monster runeth away and disapeareth into the nether—waiting, leering, listening….
    Sadly, she came armed with a rag and then a flyswatter, during which time the spoder used the cover of the piano to vanish from sight. I shan’t ever sleep again

Would like to add a spooder story. Ik ga gisteravond de voor- en achterdeur braaf op slot doen. Voordeur helemaal prima, Harry de Hooiwagen zat gewoon leuk in het hoekje en mag daar blijven zitten. Zodra Harry te dichtbij komt is hij er geweest. En ik ga naar de garage en op de deur, een stukje onder het slot en de klink, zit Willem de Wolfspin. I kid you not, m'n insect-identify app zei dat het een Wolfspin of Valse Wolfspin was. Om 11 uur 's avonds. Vriendlief lag al een uur in bed te snurken.
    Heel heroïsch toch maar de stofzuiger gepakt, want dat ding moest weg en de deur moest op slot.
    WAAR KOMEN DIE KRENGEN VANDAAN?!

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Hey what's with all the spider hate, they deserve their spaces! They eat mosquitoes!!!

'Achteraf kijk je een koe in de kont' - Maxime (Catmint)

Catmint schreef:
    (...)

Would like to add a spooder story. Ik ga gisteravond de voor- en achterdeur braaf op slot doen. Voordeur helemaal prima, Harry de Hooiwagen zat gewoon leuk in het hoekje en mag daar blijven zitten. Zodra Harry te dichtbij komt is hij er geweest. En ik ga naar de garage en op de deur, een stukje onder het slot en de klink, zit Willem de Wolfspin. I kid you not, m'n insect-identify app zei dat het een Wolfspin of Valse Wolfspin was. Om 11 uur 's avonds. Vriendlief lag al een uur in bed te snurken.
    Heel heroïsch toch maar de stofzuiger gepakt, want dat ding moest weg en de deur moest op slot.
    WAAR KOMEN DIE KRENGEN VANDAAN?!

Lmaoooo ik had ook een (valse) wolfspin(?) in mijn kamer laatst? Didn't kill it though ik was van y'know wat. Als jij een nachtdier bent, fair enough, ik hoor nu (3u 's nachts of iets) toch niet wakker te zijn als homo sapien dus whatever. Ging naar andere kamer. Kwam haar later nog eens op de trap tegen. Almost died from a heart attack so I locked myself in a room she couldn't enter and I think she went back outside. Didn't see her again after that maar man ik was even bang (I don't really kill spiders I'm not normally afraid of them but this one was HUGE and I was afraid it was one of those tropical venomous spiders that came here through banana shipment or something. Thought I was gonna die)

"I have love in me the likes of which you can scarcely imagine and rage the likes of which you would not believe."

Also ik kan nu ook deze laptop terug sturen omdat ie 't niet doet? Wtffff (also I almost installed a virus right before that because a website pretended to be McAfee and sent me a bunch of popups saying my computer was infected. Scary as hell but turned out to not actually be anti malware clocking seven billion viruses my browser just got infected) (after that my laptop fan overheated and now that BRAND NEW(ish) (technically a refurbished one but STILL) shut down and it still doesn't work fml wtf dit is de tweede van de laptops die ik gekocht heb nadat ik de eerste al terug moest sturen??? What the hell is happening I'm so stressed about this. Hopen dat mijn retour aanvraag goedgekeurd wordt zodat ik 'm kan laten repareren???)

"I have love in me the likes of which you can scarcely imagine and rage the likes of which you would not believe."

Jongens hou OP over die spinnen. Ik dacht dat we niet zulke grote hadden in Nederland. New fear unlocked.

Caution first, always.

Ik vind jou echt een arrogant, incompetent kutwijf

Omnia mutantur, nihil interit

Lysander schreef:
    Jongens hou OP over die spinnen. Ik dacht dat we niet zulke grote hadden in Nederland. New fear unlocked.

go live in the countryside

[ bericht aangepast op 24 aug 2026 - 11:03 ]

Things still feel bad /: En nu moet ik nog kijken/ vragen waar de computer is waar ik op kan VectorWorksen, want met de verbouwing is die natuurlijk ook verplaatst. Chaos hier en in mijn hoofd.. xD
    *er is chaos in mijn leven, chaos in mijn hoofd*-Aida

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Lysander schreef:

M'n collega appte me van de week een foto van een 'doodgewone' huisspin met de grootte van een vogelspin en ik moest echt huilen van die foto

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Derks schreef:
    (...)

M'n collega appte me van de week een foto van een 'doodgewone' huisspin met de grootte van een vogelspin en ik moest echt huilen van die foto

het idee van stadsmensen over huisspinnen klopt ook niet helemaal, want de gewone huisspin kan gemakkelijk zo groot als je handpalm worden haha

Sorry het LJH is bijna een dagboek atm, voel je vrij om deze berichten te skippen!

Ik heb hem zo'n verbale lel om zijn oren gegeven gisteren. (Shout out naar Froukje voor haar redactionele steun met het schrijven van een brief aan hem.) Het voelde even zo goed om te zien hoe mijn woorden pijn deden, maar nu voel ik mij voorzal ziek. Nu kom ik straks na een fijne werkdag thuis bij een hoopje ellende dat zich schuw bij mij weghoudt - en dan voel ik mij zo schuldig. Ik was gisteravond zo bang dat hij zichzelf pijn zou doen (hij gaf toe dat hij er even aan dacht) dat ik zijn vrienden heb ingeseind om een oogje in het zeil te houden. Ik weet dat dit zijn eigen schuld is, maar het voelt alsof ik het heb gedaan. En nu die euphorie van wraak is weggezakt... voelt het zo slecht. I want to throw up 💀

+ wakker geworden met het besef dat de kans gewoon groter was dat hij zou cheaten dan dat hij naar therapie zou gaan. Zijn angst voor zichzelf was groter dan zijn liefde voor mij.

[ bericht aangepast op 24 aug 2026 - 11:58 ]

|| In het ergste geval komt alles goed. ||

Cabeswater schreef:
    (...)

het idee van stadsmensen over huisspinnen klopt ook niet helemaal, want de gewone huisspin kan gemakkelijk zo groot als je handpalm worden haha

ik kom uit een boerendorp, ik ben geen stadsmens 😭😭😭😭😭

Maar het grootste wat ik zelf ooit heb aangetroffen op mijn bureau is een kraamwebspin MET EEN FUCKING EI IN HAAR GIFKAKEN.

ik hoop niet dat ik het nu gejinxt heb en als ik dan straks thuiskom na een maand weggeweest te zijn 10 giga spinnen aantref ofzo

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Derks schreef:
    (...)

ik kom uit een boerendorp, ik ben geen stadsmens 😭😭😭😭😭

Maar het grootste wat ik zelf ooit heb aangetroffen op mijn bureau is een kraamwebspin MET EEN FUCKING EI IN HAAR GIFKAKEN.

ik hoop niet dat ik het nu gejinxt heb en als ik dan straks thuiskom na een maand weggeweest te zijn 10 giga spinnen aantref ofzo

hoezoooo, ik kom ook uit landbouwgebied en ben ze heel mijn leven gewoon - totdat ik in de stad ging studeren hahahaha