• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[MOD] Nieuwe regeling rondom zwaar geladen berichten (LJH)
    Is jouw post emotioneel zwaar geladen? Gebruik dan onderstaande code🙏🏻
    Code:
    [i]Weet je zeker dat je deze post wil lezen? De inhoud kan mogelijk triggerend zijn. Het is oké om deze post over te slaan <3[/i] [spoiler]TW: [...] [spoiler] i n h o u d p o s t [/spoiler][/spoiler]

Dit systeem dient ertoe om kwetsbare mensen te beschermen en hen een geïnformeerde keuze te geven, terwijl er ruimte blijft voor alle emoties die een veilige uitlaatklep nodig hebben. Als user gebruik je het protocol van Code Oranje uit zorg voor anderen. Jij mag altijd van je hart wat je dwarszit, maar steek een vlaggetje op naar anderen om ze te laten weten dat het oké is om deze post te skippen, omdat de inhoud schadelijk voor ze kan zijn.
    Klik hier voor meer informatie.

[ bericht aangepast op 19 aug 2026 - 6:56 ]

[ bericht aangepast door een moderator op 19 aug 2026 - 16:54 ]

O mia lost elan. Tu isag elythe.

betovering schreef:
    (...)

Is dit een brief waar nu haast bij is dat je 'm stuurt? Anders zou ik zeggen: leg hem opzij, kijk het even een tijdje aan en verstuur hem (als je dat dan nog wil) dan, hopelijk heb je dan meer zicht op je baseline! <3

Ik wil hem neerleggen als hij thuiskomt vanavond :/ Ik wil mijn boundaries nu duidelijk maken hhh

|| In het ergste geval komt alles goed. ||

Zoya schreef:
    guhhhhhh ik heb een brief geschreven waarin ik vertel hoe de afgelopen weken voelden en waarom ik onze vriendschap beëindig, maar ik kan gewoon niet beoordelen of dat ik netjes en eerlijk ben of dat ik hem te hard om de oren sla. Ik heb een kwart van mijn leven voor hem gezorgd, en nu moet ik die patronen ontleren en weet ik niet meer wat 'normaal' is. Waar ligt de grens tussen mijn empathie voor hem en mijn zelfbescherming? Ben ik te lief? Ben ik te hard? Ben ik te emotioneel of intellectualiseer ik mijn gevoelens juist te veel? Ik ben gewoon mijn hele baseline kwijt godver (cat)

Die baseline is lastig om te vinden soms, ja.. Misschien kan iemand het voor je nalezen die de inhoud neutraler kan beoordelen?

--

Oh, pov is geen gewone afkorting? Oeps. xD
    Also, school, regel mijn Engels vrijstelling please. Ik heb geen zin in onnodige A2/B1 Engelse lessen.

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Zoya schreef:
    Ik wil zo graag vrienden blijven

En soms denk ik dat het lukt

Maar dan krijg ik een appje waarin hij waarschuwt dat ik beter niet naar zijn feestje kan komen want hij is van plan om andere meiden te neuken

Op onze would-be 7 year anniversary

En dan wil ik schreeuwen

Wat een fucking zwijn. Dit is zo fucking kil, holy shit. So sorry dat je hier nu mee zit, meid. Is er echt geen andere plek waar je tijdelijk kan verblijven? Een beëindigde relatie navigeren is al moeilijk genoeg.

Edit: Heb even wat meer berichten gelezen die hierna kwamen en wil er nog aan toevoegen: als vrouwen zijn we geconditioneerd om altijd excuses voor mannen te zoeken. "Hij snapt het niet, hij heeft het niet zo bedoeld". Daarmee infantiliseren we ze eigenlijk, en dat maakt het allemaal heel gemakkelijk voor hem om te doen wat hij wil zonder oordeel. Hij weet dondersgoed wat hij aan het doen is. Ik snap dat het voor jou voelt alsof het op die manier gemakkelijker te accepteren is (want als iemand gewoon incompetent is, voelt het alsof hij je niet expres pijn doet), maar dat lijkt hier niet de realiteit te zijn. Die kerel denkt alleen maar aan zichzelf. Vind het echt superkut voor je allemaal, lieverd.

[ bericht aangepast op 23 aug 2026 - 15:39 ]

hodie mecum eris in paradiso

Moriendi schreef:
    (...)
    Wat een fucking zwijn. Dit is zo fucking kil, holy shit. So sorry dat je hier nu mee zit, meid. Is er echt geen andere plek waar je tijdelijk kan verblijven? Een beëindigde relatie navigeren is al moeilijk genoeg.

Edit: Heb even wat meer berichten gelezen die hierna kwamen en wil er nog aan toevoegen: als vrouwen zijn we geconditioneerd om altijd excuses voor mannen te zoeken. "Hij snapt het niet, hij heeft het niet zo bedoeld". Daarmee infantiliseren we ze eigenlijk, en dat maakt het allemaal heel gemakkelijk voor hem om te doen wat hij wil zonder oordeel. Hij weet dondersgoed wat hij aan het doen is. Ik snap dat het voor jou voelt alsof het op die manier gemakkelijker te accepteren is (want als iemand gewoon incompetent is, voelt het alsof hij je niet expres pijn doet), maar dat lijkt hier niet de realiteit te zijn. Die kerel denkt alleen maar aan zichzelf. Vind het echt superkut voor je allemaal, lieverd.

Damn, y'all keep giving me hella reality checks 💀 Maar ik heb het echt even nodig denk ik (ook al piekt mijn hartslag steeds van de stress oml) want mijn brein blijft steeds terugdrijven in "misschien moet ik niet zo hard zijn". Je hebt gelijk, I've been excusing his behaviour for 25% of my life and I need to stop.

[ bericht aangepast op 23 aug 2026 - 17:58 ]

|| In het ergste geval komt alles goed. ||

Zoya schreef:
    (...)

Damn, y'all keep giving me hella reality checks 💀 Maar ik heb het echt even nodig denk ik (ook al piekt mijn hartslag steeds van de stress oml) want mijn brein blijft steeds terugdrijven in "misschien moet ik niet zo hard zijn". Je hebt gelijk, I've been excusing his behaviour for 25% of my life and I need to stop.

Ur feelings are valid but your brain needs some rewiring. Take it easy on yourself 💛

help

Zoya schreef:
    (...)

Je hebt zes (toch?) jaar je brein getraind om zo te denken. Dat gaat niet in een paar weken/maanden weg - het is een proces. Mijn ex heeft ook bepaalde dingen gedaan die me echt pijn deden en toch neem ik het elke keer voor hem op - maar ik merk dat het langzaamaan (maand 7 na de breuk) een beetje begint te dalen. En ik weet dat als ik weer vrienden met hem wil worden (want ook wij delen allemaal vriendenkringen), ik eerst al die boosheid en teleurstelling en verdriet eruit om überhaupt ooit weer normaal met hem om te kunnen gaan.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Zoya schreef:
    (...)

Het is af en toe ook gewoon heel goed om om hulp te vragen/tips te vragen en dat mensen je dan eigenlijk lekker met je neus op de feiten drukken! Vaak werkt dat toch het beste.

Ook maar denken: wat als een vriendin van je dit zou overkomen? Hoe zou je dan over hem denken? Wat zou je haar aanraden?

Let me in, let me in.

Zoya schreef:
    (...)

Het komt vanuit een goede plek. 🖤Deze shit is gewoon kapot moeilijk, want je houdt van deze man dus je wil hem in bescherming nemen. Dat heb je jarenlang gedaan, dat stopt niet opeens. Ik wilde je ook geen pijn doen of outcallen, alleen even laten weten dat dit niet juist is richting jou. Maar wees lief en heb geduld met jezelf. We are here for you.🙏

hodie mecum eris in paradiso

mijn benen zijn kapot!!!

--

m o e

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Sad beep

Dramatic

there was a big SPODER in the house. Like harry potter chamber of secrets big you get me

And i do love my grandma, but i also do believe that in such cases one ought to respond with the vacuum or a boot and do it quick, lest said monster runeth away and disapeareth into the nether—waiting, leering, listening….
    Sadly, she came armed with a rag and then a flyswatter, during which time the spoder used the cover of the piano to vanish from sight. I shan’t ever sleep again

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Renna schreef:
    Sad beep

Hug

help

It does have to be said that I myself didn’t do much more than point and watch aragog from the corner of my eye, situated on the very top of the couch in relative safety, so all in all I wasn’t all that helpful either

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Leodh schreef:
    It does have to be said that I myself didn’t do much more than point and watch aragog from the corner of my eye, situated on the very top of the couch in relative safety, so all in all I wasn’t all that helpful either

Ik iedere keer dat er een fucking "gewone (!? wdym 'gewoon' die dingen zijn groter dan mijn hand) huisspin" door dit huis loopt. Ik durf onze schuur niet meer in het is de freaking forbidden forest daar

Mati en sheva yelu. This action will have no echo.