Catmint schreef:
(...)
Dit is exact hoe mijn psycholoog en ik (en m'n vriend) er ook over denken. Ik twijfel alleen of ik niet anders had kunnen reageren op bepaalde dingen, of dat ik minder over mijn leven en shit had moeten klagen. Specific example in spoiler, because SA-trigger warning:
Blijkbaar heb ik een keer gereageerd met 'Huh weird' toen ze het er over had dat ze in essentie gegraped is door haar ex, omdat ze maar gewoon het deed of ja zei, omdat de andere consequentie minder prettig was / omdat ze dacht dat het zo hoorde. En heb blijkbaar vervolgens dingen gezegd die erop neer kwamen dat ik het niet zo zag. Idk what I said anymore, could be true, could be dat ik het probeerde te begrijpen ofzo. Een andere vriendin die iig ook eens bij zo'n gesprek heeft gezeten zei dat ik dat helemaal niet heb gezegd toen, so ik weet niet eens meer wanneer dit was.
Mind you, ik heb duizenden keren gezegd dat ik hem wat aan zou willen doen or give him a piece of my mind for what he did, dus het is niet dat ik zijn kant zou kiezen.
In any case, idk wat ik allemaal fout heb gedaan, maar ze rent weg van haar problemen, toekomstige problemen en trauma's imo ja. Maar het is wel ontzettend kut.
Klinkt voor mij alsof zij zichzelf probeert te verantwoorden voor haar gedrag door de schuld bij jou te leggen. As in, ze weet dat ze fout zit, kan hier niet mee dealen, dus gaat de kleinste foutjes van jou zoeken om zo zichzelf te kunnen overtuigen dat ze het juiste doet. Again, I might be wrong, ik krijg ook maar één kant, maar voor mij voel jij als een slachtoffer van haar onmacht om te dealen met haar trauma. Wat idd gewoon hartstikke kut is, voor jullie beiden.
Je zei eerder dat ze je zag als haar beste vrienden. Dat betekent dat ook jij je hart zou moeten kunnen luchten bij haar. Jij klaagt, zij klaagt. Wat haar is overkomen is misschien erger, maar dat betekent niet dat jij het niet over jouw problemen mag hebben, zolang je er maar ook voor de hare was.
Sorry als ik me te veel bemoei 😅 Ik vind het gewoon zo jammer om te lezen hoe je meer en meer aan jezelf begint te twijfelen. I recognise the feeling

Zelf-reflectie is goed, but don't be too harsh to yourself! ❤️
[ bericht aangepast op 22 mei 2025 - 10:20 ]