• Welcome to Riverside • 542 001 days without incident

RollentopicSchrijftopic

Nieuwe praattopic

ROLLEN

Raadsleden
    Benjamin Cervantes-Hererra - 43 - hij/hem - Mando - ENG - 1.1
    Lilith Harris - 34 - zij/haar - Styles - NL- 1.4
    Elliot Callahan - 31- hij/hem - Novalunosis- NL - 1.2

Bewoners
    Cordelia Geneve - 28 - zij/haar- Rionach - NL- 1.2
    Juniper Al'Kapur - 32 - zij/haar- Cecia - ENG - 1.1
    Viktor Kowalski - 35 - hij/hem - Graveborn - NL - 1.2
    Jesse Hale - 35- hij/hem - Malakian - ENG - 1.4

REGELS

• De voertaal tegen Nederlandse karakters is Nederlands. Voor de rest ben je vrij om Nederlands of Engels te schrijven.
    • Aangezien de kolonie relatief groot is, is het inzetten van NPC's om een deel van je verhaal voort te zetten toegestaan. Hou het wel redelijk en hergebruik het liefst personages.
    • Er is een minimum van 100 woorden.
    • De hoofdregels van Qreaties gelden ook hier.
    • 16+ is toegestaan, gelieve wel boven je post vermelden.
    • Gebruik triggerwarnings.
    • Maximaal 2 personages per persoon.

[ bericht aangepast op 6 maart 2025 - 12:20 ]

Mando -> Zoya

Hagger schreef:
    @ everyone : Houden jullie personages van alcohol, en zo ja, wat is hun favoriete drankje?

Toevallig staat dit ook in Ben's character sheet, maar hij is gek op peated whiskey. Als ex-eigenaar van een bar drinkt hij alles in a pinch tho.

Mando -> Zoya

Hagger schreef:
    VVDD : Hebben jullie personages een guilty pleasure (nu of gehad in de oude wereld)? En zo ja, wat is het?

Als we het over Juniper’s guilty pleasures hebben, zijn dit degenen die de lijst hebben gehaald :
    ☠      pre-apocalypse zou ze ervan gehouden hebben om zichzelf in de watten te leggen, naar de spa te gaan, lekkere parfum te dragen, dat soort gedoe — op ‘t strand in de zon te liggen ook. Daarnaast hield (en eigenlijk nog steeds) van dansen en muziek, vooral op Spaanse nummers. (Of muziek die haar terugbrengt naar de wereld vóór de apocalyps, die haar aan dierbaren doen denken.) Ze had ook de neiging om pikante pepers als snack te nemen because she is one herself, y'know.

☠      tijdens de apocalyps heeft ze een gewoonte ontwikkeld om met anderen te flirten — vaak zonder er iets van te menen. Niet alleen houdt ze van de aandacht die ze krijgt, maar ook van de spanning die tussen de twee ontstaat. Een diepere reden is dat ze eigenlijk geen oprechte, hechte relatie met iemand durft te starten (bang om diegene kwijt te raken of zelfs voor afwijzing). (Ze heeft een zwak voor kleine kinderen en dieren, in welke wereld ook. Zelfs als ze er niet direct voor uit zou komen.) Wat typisch is voor deze wereld is dat ze begonnen is met roken (dus sigaretten zijn een guilty pleasure maar ook soort van coping mechanism) en alcohol gaat er ook altijd wel in — als ze dat kunnen vinden, en dan het liefste tequila of bier.

Hagger schreef:
    @ everyone : Houden jullie personages van alcohol, en zo ja, wat is hun favoriete drankje?

Dus logisch dat deze vraag beantwoord wordt met tequila en bier.

[ bericht aangepast op 9 feb 2025 - 20:09 ]

[ I will always love you ]

@ Hagger Wat een vragen opeens, gods.

Ja, Viktor drinkt alcohol, maar met mate en enkel in situaties waarin hij zich veilig genoeg voelt om zijn waakzaamheid iets te laten zakken. Hij gebruikt het niet om te ontsnappen aan de realiteit, maar om spanning los te laten of nachten door te komen waarin het slapen niet komt.
          Zijn voorkeur gaat uit naar sterke drank. Iets puurs en zonder poespas—whiskey of wodka, afhankelijk wat voorhanden is. Whiskey past bij zijn bedachtzame aard. Wodka daarentegen sluit beter aan bij zijn Russische roots en is iets wat hij in zijn jongere jaren vaker gedronken heeft. Pre-apocalypse zou hij waarschijnlijk de voorkeur hebben gegeven aan whiskey, maar in de apocalyps is wodka makkelijker te vinden en te bewaren.
          Zoete of overdreven gemixte drankjes zijn iets wat Viktor niet trekt. Cocktails en bier met fruitsmaak zou hij zonder twijfel afwijzen. Bier zou hij enkel drinken als er niets beters is—het lest de dorst, maar geeft niet hetzelfde effect als een glas sterke drank.

[ bericht aangepast op 9 feb 2025 - 20:18 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

@ Whittaker Ik heb Viktor's achternaam trouwens aangepast naar Markovic.

VVDD: Wat/wie kan jouw personage steeds doen lachen?

En de bonusvraag:
    Waar kijk je het meeste naar uit in deze RPG?

Mando -> Zoya

— Wat/wie kan jouw personage steeds doen lachen?
    Viktor is niet iemand die makkelijk of vaak lacht eigenlijk. Als hij het doet, is het meestal op een manier die hij zelf nauwelijks doorheeft.

Juniper is één van de weinige mensen die hem oprecht kan laten lachen—dat komt door hun gedeelde droge humor en cynische kijk op de wereld. Ze begrijpen elkaar en dit kan leiden tot luchtige momenten, zelfs in zwaardere situaties. Wanneer ze scherpe opmerkingen heeft of onverwachte brutaliteit uit, kan dit hem uit het niets een kort grinnikje geven.
          De tweede is Cordelia, zonder dat ze echt iets voor hoeft te proberen. Het is anders bij haar. In tegenstelling tot Juniper met haar scherpe tong, laat ze Viktor glimlachen door haar koppigheid of vastberadenheid in situaties waarin hij het niet verwacht. Bijv, als ze een discussie met hem heeft en zichzelf totaal niet doorheeft of als ze iets met volle overtuiging zegt terwijl Viktor weet dat ze zichzelf te serieus neemt. Het is die onbedoelde charme die hem soms overvalt en hem kort laat lachen voor hij zichzelf herpakt.
          Jesse zou hem ook wel kunnen doen lachen, maar dit zou nog moeten blijken in de RP. Gezien er nog geen stukken gepost zijn van Jesse, is dit nog een gok. Viktor zou kunnen lachen vanwege hem, door zijn luchtige houding. Bijv, wanneer Jesse zijn arrogantie zo overdreven is dat het bijna een komische act wordt of iets veel te dramatisch brengt. Viktor zou het niet snel toegeven, maar diep vanbinnen amuseert het hem wel.
          Andere momenten kunnen situaties van pure ironie zijn. Zoals een bepaalde machtsfiguur die zichzelf verslikt tijdens een serieuze speech, of een overdreven zelfverzekerd persoon die compleet op zijn bek gaat.

2) Ik kijk het meeste uit om spannende situaties met Viktor te schrijven, of zelfs 'simpele' posts dat de groep onderweg is waarin de sfeer en stemming van de eenzame—en toch gevaarlijke—wereld, dat het nu is, naar voren kan komen.

[ bericht aangepast op 15 feb 2025 - 16:34 ]

@ Mando Um. . . Alvast mijn excuses—voor de eventuele directheid van Viktor that's about to come.

Mando schreef:
    VVDD: Wat/wie kan jouw personage steeds doen lachen?

En de bonusvraag:
    Waar kijk je het meeste naar uit in deze RPG?

VVDD: Voor de apocalypse was dit uiteraard haar zus en goede vrienden die Cordelia altijd wel aan het lachen wisten te brengen. Na de apocalypse is de lach een beetje van haar gezicht gestorven, zeker toen ze haar zus uit het oog verloor en alleen kwam te staan, waardoor het een zeldzaam gegeven werd. Echter, in de tijd daarna heeft ze Viktor leren kennen. Iemand die haar naarmate hun band is gaan groeien en ontwikkelen aan het lachen weet te maken, zonder dat hij dit zelf (of zijzelf) altijd even goed doorheeft. Een lach gaat bij hem vaak vanzelf, ongemerkt. De ene keer is het een subtiele glimlach die ze probeert te verbergen, de andere keer een grinnik om zijn koppige vastberadenheid.
    Daarnaast denk ik dat Elliot ook iemand is die Cordelia inmiddels wat aan het lachen kan krijgen. Doordat ze in zijn huis mag verblijven zijn de twee ook bekend geworden met elkaar en zie ik het zelfs voor me dat ze zo nu en dan een grapje maken om dat spanning te breken, of juist wanneer ze laat op de avond nog even o de bank zitten voor ze gaan slapen.

Bonusvraag: Ik kijk vooral uit naar het moment waarop ons groepje de wereld terug in gaat trekken, om het zo even te noemen. Naar de momenten vol spanning en gevaren die hen te wachten zullen gaan staan, of wanneer ze een moment vinden waarop ze rond een kampvuur kunnen zitten en het voor heel even enkel dat moment is dat telt. Om ze allemaal te zien vallen en opstaan, maar ook groeien onderling ^^

[ bericht aangepast op 16 feb 2025 - 15:07 ]

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Graveborn schreef:
    @ Mando Um. . . Alvast mijn excuses—voor de eventuele directheid van Viktor that's about to come.

Uh oh :') Can't blame the man though, met wat ik lees over hun ervaringen bij de vorige groep.

[ bericht aangepast op 16 feb 2025 - 16:28 ]

Mando -> Zoya

Graveborn schreef:

Spoilers zijn een vereiste voordat je de post plaatst.

Ik wacht trouwens op @ Novalunosis voordat ik überhaupt weer met Juniper schrijf, dus ik wacht nog even af. 🖤

Cecia schreef:
    (...)
    Spoilers zijn een vereiste voordat je de post plaatst.

Het is kort en krachtig.

Graveborn schreef:

I actually quite like his response. It's fair, en hij spot niet met Ben ondanks zijn duidelijke misinformatie/gebrek aan kennis van de buitenwereld.

[ bericht aangepast op 16 feb 2025 - 18:19 ]

Mando -> Zoya

Mando schreef:
    (...)
    I actually quite like his response. It's fair, en hij spot niet met Ben ondanks zijn duidelijke misinformatie/gebrek aan kennis van de buitenwereld.

Great 👍 But does Benjamin like it?

Graveborn schreef:
    (...)
    Great 👍 But does Benjamin like it?

Hmm, I'll have to think on that one. Hij is in ieder geval niet offended of boos, want hij waardeert eerlijkheid en hij kent Viktor's bruuskheid. Maar hoe hij precies gaat reageren weet ik nog niet.

Mando -> Zoya