• Welcome to Riverside • 542 001 days without incident

Rollentopic • Schrijftopic

Nieuwe praattopic

ROLLEN

Raadsleden
    Benjamin Cervantes-Hererra - 43 - hij/hem - Mando - ENG - 1.1
    Lilith Harris - 34 - zij/haar - Styles - NL- 1.4
    Elliot Callahan - 31- hij/hem - Novalunosis- NL - 1.2

Bewoners
    Cordelia Geneve - 28 - zij/haar- Rionach - NL- 1.2
    Juniper Al'Kapur - 32 - zij/haar- Cecia - ENG - 1.1
    Viktor Kowalski - 35 - hij/hem - Graveborn - NL - 1.2
    Jesse Hale - 35- hij/hem - Malakian - ENG - 1.4

REGELS

• De voertaal tegen Nederlandse karakters is Nederlands. Voor de rest ben je vrij om Nederlands of Engels te schrijven.
    • Aangezien de kolonie relatief groot is, is het inzetten van NPC's om een deel van je verhaal voort te zetten toegestaan. Hou het wel redelijk en hergebruik het liefst personages.
    • Er is een minimum van 100 woorden.
    • De hoofdregels van Qreaties gelden ook hier.
    • 16+ is toegestaan, gelieve wel boven je post vermelden.
    • Gebruik triggerwarnings.
    • Maximaal 2 personages per persoon.

[ bericht aangepast op 6 maart 2025 - 12:20 ]

Mando -> Zoya

Iemand een leuke vraag waar ze benieuwd naar zijn? 😇

[ I will always love you ]

Hey @ everyone !! Ik stelde jullie eerder de vraag of jullie NPCs mee willen, ja of nee, alleen bedacht ik me nu iets over de reis zelf en vroeg me af hoe jullie daarnaar kijken. Zou het voor jullie (en de personages) oké zijn om in een groep te reizen? En, hebben jullie ideeën voor onderlinge interacties (zodat er geen raadzaal-effect komt)? Hoop hiermee wat meer duidelijkheid te krijgen in de RPG. (:

Voor mij is het oké als ze in een groep gaan reizen. Ook met het oog opdat we met een klein actief clubje zijn ook maar. Hoe Cordelia daar in staat is een beetje om het even. Qua onderlinge interacties (en het oog op de raadzaal-scene) denk ik dat je ook in een groep onderlinge conversaties kunt voeren/scènes hebben, die niet perse direct de hele groep hoeven te betrekken waardoor je eventueel 1 op 1 (of 2) momenten kun creëeren.
    Misschien dat er zo bijvoorbeeld ook korte opsplitsingen plaats kunnen vinden (enkele die vuur gaan maken, een paar die hout gaan zoeken of het gebied ietwat vooruit gaan verkennen)?

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Sgaeyl schreef:
    Voor mij is het oké als ze in een groep gaan reizen. Ook met het oog opdat we met een klein actief clubje zijn ook maar. Hoe Cordelia daar in staat is een beetje om het even. Qua onderlinge interacties (en het oog op de raadzaal-scene) denk ik dat je ook in een groep onderlinge conversaties kunt voeren/scènes hebben, die niet perse direct de hele groep hoeven te betrekken waardoor je eventueel 1 op 1 (of 2) momenten kun creëeren.
    Misschien dat er zo bijvoorbeeld ook korte opsplitsingen plaats kunnen vinden (enkele die vuur gaan maken, een paar die hout gaan zoeken of het gebied ietwat vooruit gaan verkennen)?

Dat is een goed idee, zoiets zou ik inderdaad ook wel fijn vinden. Wel gewoon voldoende mogelijkheid tot 1-op-1 contact.
    Persoonlijk zou ik namelijk een volledige groep niet erg vinden, als ze maar niet de hele RPG door op elkaars snufferd zitten. (Daarnaast zou Juni een goede reden moeten hebben om in groepsdynamica te blijven.) Ik denk dan bijvoorbeeld aan dat ze iets tot hun basis hebben gemaakt waar ze naar terugkeren, maar wel alleen of in subgroepjes kunnen werken.
    Of misschien dat ze op een bepaald punt wel hun wegen te scheiden, maar later op een ander punt weer tegenkomen.

Sgaeyl schreef:

Hier sluit ik mij ook bij aan! Ik beeldde me zelf een beetje in dat ze gaan splitsen en elkaar weer bij een afgesproken punt zien. En dat hoeft niet eens ver uit elkaar te gaan, denk bijvoorbeeld ook aan linksom/rechtsom.

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Ik ben het met het bovenstaande eens! Wat mij betreft kunnen ze best opsplitsen voor korte missies (want met zijn zessen overal heen banjeren makes no sense), maar voor langere tijd zou ik jammer vinden omdat ons relatief kleine groepje dan nog kleiner wordt. Volgens mij zijn er ook genoeg onderlinge relaties om aan te kunnen sturen op veel één op één (of twee) gesprekken.

Mando -> Zoya

VVDD : Wat is voor jouw personage de perfecte date?

(was in thema geweest op Valentijnsdag maar het kwam niet in me op zetten, whelp)

Cecia schreef:

(was in thema geweest op Valentijnsdag maar het kwam niet in me op zetten, whelp)

Oke hier moet ik voor Cordelia echt even goed over na gaan denken, haha.

Sgaeyl schreef:
    (...)
    Oke hier moet ik voor Cordelia echt even goed over na gaan denken, haha.

Ik ben benieuwd 😗

Cecia schreef:
    (...)
    Ik ben benieuwd 😗

Ik kom hier op terug zodra ik er een goed beeld van heb, hehe

Sgaeyl schreef:
    (...)
    Ik kom hier op terug zodra ik er een goed beeld van heb, hehe

Ik moet er sowieso nog op terugkomen voor Juniper, dus zie maar! We kunnen natuurlijk ook die van elkaar gokken 👀

Cecia schreef:
    (...)
    Ik moet er sowieso nog op terugkomen voor Juniper, dus zie maar! We kunnen natuurlijk ook die van elkaar gokken 👀

Oh, nu ben ik nieuwsgierig, maar ook tegelijkertijd bang dat ik er gigantisch naast ga zitten 🤣

@ Mai @ Jen Voor de apocalypse? Ik doe mee om te raden! Cordelia zou iets onvoorspelbaars en opwindends leuk vinden—een nachtelijke autorit zonder bestemming, een bezoek aan een (obscure) bar met livemuziek, of een dom idee dat ineens een geweldige ervaring / avontuur werd!

En Juniper: Iets origineels? Misschien een escape room, een potje poolen in een bar terwijl ze geplaagde weddenschappen maakte, of een nachtwandeling in een stad die ze nog niet kende.

[ bericht aangepast op 24 feb 2025 - 1:44 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

Cecia schreef:

Pre-apocalypse was Benjamin gek op een night out on the town. Geen high end places, maar kleine restaurantjes met een terras, daarna naar een salsa bar of een drag club. Goed eten was een must, bij voorkeur iedere keer iets nieuws. Als eigenaar van een bar was hij goed op de hoogte van lokale evenementen en hij was een graag geziene gast bij culturele festivals.

Post-apocalypse settled hij voor een-op-een tijd (his love language being quality time). Als de voorraden het toelaten kookt hij graag voor zijn date(s) of hij zoekt een dakterras met zicht op de zonsondergang. Hij houdt ervan om zijn date(s) extra aandacht te geven, dus de kans is groot dat ze plotseling wildbloemen in hun woonkamer vinden, of een gedicht in hun jaszak.

Mando -> Zoya

Graveborn schreef:
    @ Mai @ Jen Voor de apocalypse? Ik doe mee om te raden! Cordelia zou iets onvoorspelbaars en opwindends leuk vinden—een nachtelijke autorit zonder bestemming, een bezoek aan een (obscure) bar met livemuziek, of een dom idee dat ineens een geweldige ervaring / avontuur werd!

En Juniper: Iets origineels? Misschien een escape room, een potje poolen in een bar terwijl ze geplaagde weddenschappen maakte, of een nachtwandeling in een stad die ze nog niet kende.

Oeh, ik moet toegeven dit klinkt voor Cordelia wel echt als muziek in de oren! Of misschien en niet te sjiek etentje (gewoon bij een simpel restaurant, niets te gek of duur) en dan een karaoke bar 🙏🏻🙌🏻

Dit voor Juniper vind ik ook erg goed! Misschien dat ze zo nu en dan ook weleens verrast wil worden met een wat meer romantisch etentje?