• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    Ik wil me gewoon weer goed voelen

Erg herkenbaar.

En: ik verbaas me er altijd over dat er mensen zijn die in hun professionele communicatie nooit excuses aanbieden.

Omnia mutantur, nihil interit

Nog 1 jaar en ik hit 30. :E

Caution first, always.

Derks schreef:
    Oké, blijkbaar kun je dus een boete krijgen voor het niet rijden als het stoplicht groen is.

Nu heb ik stress.

Het was niet expres dat ik niet wegreed bij groen… ik kreeg de auto met geen mogelijkheid gestart 🙃🙃🙃. 5x €180,- tikt zegmaar wel enorm aan. Fingers crossed dat er niks komt.

Wat? Maar wat als er iets met je auto is inderdaad? Hopelijk waren op de punten waar je Reed geen flitter o.i.d. aanwezig!

--

Die uitleg ging niet helemaal smoothly, maar ik probeerde in elk geval te helpen. En deze studenten vragen tenminste chill dingen aan mij.
    Dat ene meisje is nog steeds toch echt bijzonder lastig in de omgang. En ik moet er maar mee dealen, want ze kan er niets aan doen. Dit is niet hoe de maatschappij werkt later in het leven, echt niet..

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Nieuw symptoom: duizeligheid.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Ice cream for dinner? Yes.

Caution first, always.

Werkgroepdocenten die zich elke keer weer niet aan de tijd houden 😠😭😔
    I hate it

love me until I love myself

Waarom is het binnen mijn vak (onderwijs) zo normaal om van anderen te horen hoe je je werk moet doen? Ik vertel anderen toch ook niet hoe ze hun baan moeten uitvoeren nadat ze ervoor hebben gestudeerd? Als ik een bepaalde keuze maak dan zit daar echt wel een gedachtegang en wetenschappelijke onderbouwing. Ik heb hier niet voor niets voor gestudeerd...

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Phlegethon schreef:
    (...)
    Wat? Maar wat als er iets met je auto is inderdaad? Hopelijk waren op de punten waar je Reed geen flitter o.i.d. aanwezig!

Ja, precies. Ik heb al gekeken online op een kaart met flitsers en de route die ik had, daarvan staan geen flitsers online geregistreerd. Maar dat kan natuurlijk altijd nog wijzigen en er bestaan ook mobiele flitsers.

En wie weet heeft een politieauto het gezien en de auto gefotografeerd om via die weg een boete uit te schrijven? Ik heb geen idee hoor.

Ik hoop vooral dat er niks komt (dus even goed m'n collega in de gaten houden of hij post krijgt hahaha), mocht er wat komen dan probeer ik eerst in bezwaar te gaan. Het was niet dat ik niet zag dat het groen was ofzo, ik was me ervan bewust dat het groen was. Alleen die fucking auto deed helemaal niks. Ik blijf niet voor m'n lol extra lang stilstaan bij een groen stoplicht, ik wil ook gewoon weg 🫣

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Och jongens… mijn droomauto is in de aanbieding…

En ik mag hem gewoon niet kopen 🥹😭 stomme Participatiewet.

Anders had ik het wel geweten. Dan was ik meteen naar Zeewolde gereisd om hem in m'n armen te kunnen sluiten.

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Stiekem toch wel verrassend hoeveel de juiste mensen en een dagje zon kunnen doen voor je gemoedstoestand ^^

Do it scared, but do it anyway.

Ik zie net een advertentie voor "smart stairs", een trap met bewegingsdetectie, een calorieënteller en slimme verlichting. Alle gegevens kun je inzien in een app.

Slaan we niet een beetje door met het Internet of Things? What the heck hahahaha. Verlichting bij een trap kan ik me nog in vinden, bewegingsdetectie misschien als je Kevin heet en in New York woont en je ouders je vergeten mee te nemen op vakantie…

Derks schreef:
    (...)

Ja, precies. Ik heb al gekeken online op een kaart met flitsers en de route die ik had, daarvan staan geen flitsers online geregistreerd. Maar dat kan natuurlijk altijd nog wijzigen en er bestaan ook mobiele flitsers.

En wie weet heeft een politieauto het gezien en de auto gefotografeerd om via die weg een boete uit te schrijven? Ik heb geen idee hoor.

Ik hoop vooral dat er niks komt (dus even goed m'n collega in de gaten houden of hij post krijgt hahaha), mocht er wat komen dan probeer ik eerst in bezwaar te gaan. Het was niet dat ik niet zag dat het groen was ofzo, ik was me ervan bewust dat het groen was. Alleen die fucking auto deed helemaal niks. Ik blijf niet voor m'n lol extra lang stilstaan bij een groen stoplicht, ik wil ook gewoon weg 🫣

Dat is waar, maar hey. Grote kans dus dat je geen, of zeker niet alle 5, boetes gaat krijgen! Al snap ik het maar al te goed, zeker met mijn beginnend rijbewijs met het puntensysteem.
    En dat bezwaar is goed om achter de hand te houden, maar hopelijk niet nodig!

--

Can my mind not? Werk ging niet super slecht, maar aan het einde vroeg de productieleider waar in Nederland ik vandaan kwam. En ik maak me al zorgen omdat mijn spraak niet 100% 'normaal' is.. Dus nu kan ik me daar druk over maken, en over dat ik misschien overshare'de erna. Maar als ik er al meer dan een jaar werk, zullen ze er vast niet te veel hinder in zien en het gaat beter als ik me beter voel dan de chaos van de afgelopen 1,5 maand. (En Engels gaat beter dan Nederlands.)

[ bericht aangepast op 11 okt 2024 - 1:51 ]

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Idk of het nu aan m'n functie ligt, aan dat ik een studie heb gekozen op half random basis, of dat ik dit gewoon niet kan, maar ik krijg steeds meer het idee dat ik niet doe wat ik hoor te doen. Ja, ik heb engineering sort of on a whim gekozen, omdat ik het wel interessant vond, maar vooral omdat ik mensen kende in dit vakgebied en dus niet alleen zou zijn in mijn studie. Nu was ik hier niet per se fantastisch in, maar vanwege HBO vs. mijn theoretische intelligentie ging dat nog wel. Discipline is mijn grootste issue, waardoor ik ook geen uni ben gaan doen.
    Had ik iets met talen moeten doen? Misschien. Had ik beter mijn best moeten doen op de middelbare school zodat ik misschien toch forensisch lab had kunnen doen? Maybe? Maar da's nu achteraf.

Nu loop ik op het werk wel echt zo vaak tegen de muur aan dat ik niet weet wat ik aan het doen ben - en ook niet weet wat voor training ik hier voor zou moeten volgen. Het feit dat ik nooit goed was in een formule hergebruiken voor een nieuw probleem helpt ook niet echt mee (thanks autisme blijkbaar).

Weet nou eigenlijk niet zo goed wat ik in het leven wil. Iedereen wil graag thuis zitten en makkelijk geld verdienen, en dat is niet zo realistisch. Een nieuwe studie is duur en ook niet wat ik wil. Maar weet ook niet zo goed met wie ik hierover moet praten. Een psycholoog? Is dat de beste optie? Not sure.
    Waar ik goed in ben zijn ook niet dingen waar je geld mee kan verdienen. Professional Yapping is niet echt een ding - en nee, presenteren kan ik dus totaal niet eigenlijk :') Ik ben goed met emotional help (denk ik dan toch), maar een studie psychologie is niet voor de hand liggend nog. Professioneel vertrouwenspersoon is ook geen ding volgens mij.

Ja dat moest ik gewoon ff dumpen :')

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Deze collega is zo annoying.
    Sommige mensen hebben oprecht geen self-awareness en weten gewoon altijd precies de dingen te zeggen die ze unlikeable maken voor anderen. Het is bijna kunst.

Caution first, always.

O MIJN GOD ASDFSGLKDH
    We hebben voor 90% zeker gewoon een huis. Een fucking huis. Na zoveel jaren, tijd, gedoe.
    Ik kan echt janken. Krijg bijna geen lucht meer.
    Hoe de fuck moet ik mezelf nog concentreren op werk?!!?
    Het is zo goed als zeker, maar ik houd nog in mijn achterhoofd dat het niet voor 100% officieel is, maar o mijn god!!

"She would've made such a lovely bride, what a shame she's fucked in the head, " they said