Standal schreef:
Als jullie iemand laten praten, doen jullie dat met "..." of met '...'. Wat is mooier/officiëler/leest fijner?
Ik gebruik ", maar eigenlijk ook alleen maar omdat ik dat duidelijker vind (ligt vooral aan het feit dat je op internet het verschil tussen de enkele aanhalingstekens en de apostrof amper ziet).
'Hij ging 's nachts weg.' leest voor mij dan iets ongemakkelijker dan "Hij ging 's nachts weg.", maar dat is echt persoonlijke voorkeur.
Ik denk niet dat het uiteindelijk uitmaakt welke je gebruikt. Wel zie ik "..." volgens mij vaker in Engelstalige boeken en '...' in Nederlandstalige, maar dat kan ook aan mij liggen.
Hephaistion schreef:
Daaamn, ik heb best wel uitgebreide ideeën voor mn plot en ik ben bang dat ik het niet op tijd af ga krijgen, al helemaal niet als ik op dit tempo door blijf schrijven...
Je kaannnn hetttttt, haha. Mijn characters moeten ook de halve wereld nog rond en ze zijn na 10k woorden pas net een andere stad in :p
[ bericht aangepast op 16 jan 2018 - 20:19 ]
She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.