• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Standal schreef:
    Als jullie iemand laten praten, doen jullie dat met "..." of met '...'. Wat is mooier/officiëler/leest fijner?

    ', omdat ik dat ook vaker tegenkom in boeken. Maar volgens mij kan " even goed.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Daaamn, ik heb best wel uitgebreide ideeën voor mn plot en ik ben bang dat ik het niet op tijd af ga krijgen, al helemaal niet als ik op dit tempo door blijf schrijven...


    Stenenlikker

    Standal schreef:
    Als jullie iemand laten praten, doen jullie dat met "..." of met '...'. Wat is mooier/officiëler/leest fijner?


    Ik gebruik ", maar eigenlijk ook alleen maar omdat ik dat duidelijker vind (ligt vooral aan het feit dat je op internet het verschil tussen de enkele aanhalingstekens en de apostrof amper ziet).
    'Hij ging 's nachts weg.' leest voor mij dan iets ongemakkelijker dan "Hij ging 's nachts weg.", maar dat is echt persoonlijke voorkeur.

    Ik denk niet dat het uiteindelijk uitmaakt welke je gebruikt. Wel zie ik "..." volgens mij vaker in Engelstalige boeken en '...' in Nederlandstalige, maar dat kan ook aan mij liggen.

    Hephaistion schreef:
    Daaamn, ik heb best wel uitgebreide ideeën voor mn plot en ik ben bang dat ik het niet op tijd af ga krijgen, al helemaal niet als ik op dit tempo door blijf schrijven...

    Je kaannnn hetttttt, haha. Mijn characters moeten ook de halve wereld nog rond en ze zijn na 10k woorden pas net een andere stad in :p

    [ bericht aangepast op 16 jan 2018 - 20:19 ]


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    (...)
    Je kaannnn hetttttt, haha. Mijn characters moeten ook de halve wereld nog rond en ze zijn na 10k woorden pas net een andere stad in :p


    Pffff, ik heb ruim 2300 jaar om in mijn verhaal te passen :'P


    Stenenlikker

    Hephaistion schreef:
    (...)

    Pffff, ik heb ruim 2300 jaar om in mijn verhaal te passen :'P


    Dat wordt een flinke timeskip dan, hahaha :')


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Hephaistion schreef:
    (...)

    Pffff, ik heb ruim 2300 jaar om in mijn verhaal te passen :'P

    Succes :'D


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    (...)
    Succes :'D


    Hahahaha, thanks. Ik ga gewoon een paar interessante tijdsperiodes pakken (:
    Maar er zullen idd nogal flinke tijdsprongen gemaakt worden.


    Stenenlikker

    Hephaistion schreef:
    (...)

    Hahahaha, thanks. Ik ga gewoon een paar interessante tijdsperiodes pakken (:
    Maar er zullen idd nogal flinke tijdsprongen gemaakt worden.

    Ik heb ook al een tijdsprong van bijna 1000 jaar. En dan een paar van enkele jaren. Team tijdsprong xD


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Fennec schreef:
    (...)
    Ik heb ook al een tijdsprong van bijna 1000 jaar. En dan een paar van enkele jaren. Team tijdsprong xD


    Ahw yeah!
    Al denk ik niet dat ik zo'n enorme tijdssprong ga maken. Maar ik moet nog kijken wat ik precies wil :')


    Stenenlikker

    Ik heb denk ik wel genoeg tijd, maar ik weet niet of mijn verhaallijn lang genoeg is...


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    Ik heb denk ik wel genoeg tijd, maar ik weet niet of mijn verhaallijn lang genoeg is...


    Dat denk ik elk jaar en eens dat ik begin te schrijven, merk ik dat ik er veel langer over doe om tot een bepaald stuk te geraken dan ik eerst dacht.^^ Maak je dus maar (nog) niet te veel zorgen over de lengte van je verhaallijn!


    The soul needs autumn.

    Eindelijk de tijd gevonden om even te schrijven tussen mijn examens door. Hoewel het maar een pietluttige 200 woorden waren, ben ik toch trots haha


    cause i'm a little unsteady

    oceaanwind schreef:
    Eindelijk de tijd gevonden om even te schrijven tussen mijn examens door. Hoewel het maar een pietluttige 200 woorden waren, ben ik toch trots haha


    Een goed begin is het halve werk ;)


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Het eerste hoofdstuk is een feit! Ik vind dit zo spannend.


    cause i'm a little unsteady

    Ik ga toch maar de proloog online gooien
    Here goes nothing...


    There are poems inside of you that paper can't handle