• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Thanks guys (flower)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Roundhouse schreef:
    (...)

    Hoezo pure onzin? Ik dans mijzelf altijd wakker.

    Sorry don't mind me. Ik zag het meteen voor mij en ging stuk.

    Lijkt me heerlijk om zo wakker te worden.
    Helaas wil ik pas wakker worden als ik zon zie... ik word wel weer in mei wakker.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Al 3.5 hoofdstuk en ik heb nog steeds geen flaptekst. Ik denk niet dat hij ooit online gaat komen :')


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Mag ik even deze post gebruiken om te klagen over mijn tijdsgebrek, haha
    SOTY staat even op een laag pitje atm. Ik heb zo zin om te schrijven, maar even geen moment ervoor.
    Heeft iemand dat ook, dat ie bepaalde uren heeft waar je echt suuuupercreatief bent en in de mood ervoor?
    Ja, uhm, bij mij is dat altijd tussen 22u en 1u 'snachts (en waarschijnlijk ook wel verder op de nacht, maar een mens moet slapen en moet leven overdag, of der ouders denken dat ze niets doet haha)
    RIP
    Gelukkig heb ik nog maar examens tot vrijdag, en dan heb ik een maandje vrije tijd om effectief mijn nachtelijke creatieve buien door te voeren.
    Ik wou dat ook echt heel graag al in de zomer doen, maar toen had ik echt zo een grote creatieve block (zowel art als writingsblock) dus dat werd hem niet.
    Ken je dat gevoel na een block dat je weer helemaal vol inspiratie zit en zin om er voor te gaan? Ik ben echt zo opgelucht, ik kan er gewoon weer tegenaan. Heb dit gevoel al lang niet meer gehad. Hoop dat het lang blijft.


    A to the Z

    Bartok schreef:
    ^ Het gemakkelijkste is om het werkwoord even te vervangen door een werkwoord dat niet eindigt op een d, dan hoor je het ook meteen:
    Kelan, dans wakker!
    Ok, pure onzin, maar je hoort dat dansen geen t heeft, dus geldt dat ook voor worden (:

    Ik heb zo'n trucje ook geleerd, alleen dan altijd vervangen door het werkwoord 'lopen' :')


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Pixielisje schreef:
    Mag ik even deze post gebruiken om te klagen over mijn tijdsgebrek, haha
    SOTY staat even op een laag pitje atm. Ik heb zo zin om te schrijven, maar even geen moment ervoor.
    Heeft iemand dat ook, dat ie bepaalde uren heeft waar je echt suuuupercreatief bent en in de mood ervoor?
    Ja, uhm, bij mij is dat altijd tussen 22u en 1u 'snachts (en waarschijnlijk ook wel verder op de nacht, maar een mens moet slapen en moet leven overdag, of der ouders denken dat ze niets doet haha)
    RIP
    Gelukkig heb ik nog maar examens tot vrijdag, en dan heb ik een maandje vrije tijd om effectief mijn nachtelijke creatieve buien door te voeren.
    Ik wou dat ook echt heel graag al in de zomer doen, maar toen had ik echt zo een grote creatieve block (zowel art als writingsblock) dus dat werd hem niet.
    Ken je dat gevoel na een block dat je weer helemaal vol inspiratie zit en zin om er voor te gaan? Ik ben echt zo opgelucht, ik kan er gewoon weer tegenaan. Heb dit gevoel al lang niet meer gehad. Hoop dat het lang blijft.

    Ik hoop het ook voor je!
    Zit momenteel ook een beetje in een 'mweh' fase qua schrijven. Maar het vooruitzicht dat ik nog sowieso twee en misschien drie verslagen, de eindbeoordeling van m'n stage en een motivatiebrief voor mijn minor moet maken helpen niet :')


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Nepthys schreef:
    (...)
    Ik heb zo'n trucje ook geleerd, alleen dan altijd vervangen door het werkwoord 'lopen' :')


    Dat is hetzelfde trucje, ja (: Ik weet niet of ze het in Nederland ook hebben, maar hier in Vlaanderen hebben ze zelfs het werkwoord smurfen als het standaard woord voor dit trucje, haha. Maar ik heb het zelf geleerd met spelen en lopen, dus ik gebruik die.


    Mhm?

    Bartok schreef:
    (...)

    Dat is hetzelfde trucje, ja (: Ik weet niet of ze het in Nederland ook hebben, maar hier in Vlaanderen hebben ze zelfs het werkwoord smurfen als het standaard woord voor dit trucje, haha. Maar ik heb het zelf geleerd met spelen en lopen, dus ik gebruik die.

    Yep, Nederlands 1e middelbaar geloof ik. De docent die zei "Lopen, of smurfen".


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Pixielisje schreef:
    Mag ik even deze post gebruiken om te klagen over mijn tijdsgebrek, haha
    SOTY staat even op een laag pitje atm. Ik heb zo zin om te schrijven, maar even geen moment ervoor.
    Heeft iemand dat ook, dat ie bepaalde uren heeft waar je echt suuuupercreatief bent en in de mood ervoor?
    Ja, uhm, bij mij is dat altijd tussen 22u en 1u 'snachts (en waarschijnlijk ook wel verder op de nacht, maar een mens moet slapen en moet leven overdag, of der ouders denken dat ze niets doet haha)
    RIP
    Gelukkig heb ik nog maar examens tot vrijdag, en dan heb ik een maandje vrije tijd om effectief mijn nachtelijke creatieve buien door te voeren.
    Ik wou dat ook echt heel graag al in de zomer doen, maar toen had ik echt zo een grote creatieve block (zowel art als writingsblock) dus dat werd hem niet.
    Ken je dat gevoel na een block dat je weer helemaal vol inspiratie zit en zin om er voor te gaan? Ik ben echt zo opgelucht, ik kan er gewoon weer tegenaan. Heb dit gevoel al lang niet meer gehad. Hoop dat het lang blijft.


    Precies dit. Hetzelfde geldt voor mij, dat ik tussen 22 en 4 het beste schrijf, maar 's ochtends moet ik er op tijd uit en zelfs als ik dat niet hoef, moet ik regels en regels aan code typen of ander werk verrichten overdag :(
    In de laatste dagen van de vakantie + mijn langere weekend daarna heb ik al 10k woorden neer kunnen zetten, maar met opkomende tentamens + deadlines voor grote projecten valt het allemaal niet zo mee.
    Ik weet wel zeker dat zodra ik tijd heb, ik wel weer zo'n spurt kan gaan maken, want ik zit er net als jij zo helemaal in, maar ik verwacht dat dat voor mij pas echt eind februari wordt of zo :(

    Hopelijk kan jij ook een flinke vooruitgang boeken zodra je meer tijd hebt, vrij kunnen schrijven zonder writersblock is echt het beste dat er is :)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik wil zo graag schrijven, maar het KAN niet en ik ben echt zo sdsfdsdfsd echt typisch dat dit mij weer overkomt.


    Heaven is a place that we all have

    Pixielisje schreef:
    Mag ik even deze post gebruiken om te klagen over mijn tijdsgebrek, haha
    SOTY staat even op een laag pitje atm. Ik heb zo zin om te schrijven, maar even geen moment ervoor.
    Heeft iemand dat ook, dat ie bepaalde uren heeft waar je echt suuuupercreatief bent en in de mood ervoor?
    Ja, uhm, bij mij is dat altijd tussen 22u en 1u 'snachts (en waarschijnlijk ook wel verder op de nacht, maar een mens moet slapen en moet leven overdag, of der ouders denken dat ze niets doet haha)
    RIP
    Gelukkig heb ik nog maar examens tot vrijdag, en dan heb ik een maandje vrije tijd om effectief mijn nachtelijke creatieve buien door te voeren.
    Ik wou dat ook echt heel graag al in de zomer doen, maar toen had ik echt zo een grote creatieve block (zowel art als writingsblock) dus dat werd hem niet.
    Ken je dat gevoel na een block dat je weer helemaal vol inspiratie zit en zin om er voor te gaan? Ik ben echt zo opgelucht, ik kan er gewoon weer tegenaan. Heb dit gevoel al lang niet meer gehad. Hoop dat het lang blijft.


    Ik schrijf het beste in de ochtend of net na het avondeten, het probleem is dat ik op die momenten ook het beste kan studeren en aangezien ik nu examens hebben gaat dat voor...
    Oh wow, een maand vrij om je volledig aan je creativiteit over te geven klinkt gewoonweg hemels! Wat leuk dat je weer inspiratie hebt om te schrijven, het moet inderdaad echt vreselijk zijn om de tijd te hebben om te schrijven, maar gewoonweg niets op papier te krijgen.
    Ik hoop voor jou ook dat het blijft, maar het werkt wel motiverend voor jezelf als de woorden bij wijze van spreken gewoon uit je pen stromen.^^

    Wat niet motiverend werkt, is (zo goed als) geen reacties krijgen op je hoofdstukken. Ik was/ben zo tevreden over dit verhaal en de verhaallijn, maar begin echt super onzeker te worden nu ):


    The soul needs autumn.

    Necessity schreef:
    Al 3.5 hoofdstuk en ik heb nog steeds geen flaptekst. Ik denk niet dat hij ooit online gaat komen :')


    Als je wil, kan ik proberen te helpen met de flaptekst? (:


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    (...)

    Als je wil, kan ik proberen te helpen met de flaptekst? (:

    Alsje dat zou willen, zou het heel fijn zijn ^^


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    (...)
    Alsje dat zou willen, zou het heel fijn zijn ^^


    Ja hoor! Stuur anders je huidige in een PB ofzo door? Dan kan ik aanduiden wat ik er goed aan vind en wat eventueel nog wat aangepast kan worden, of wat wil jij het liefst?
    Is het erg dat het wel iets voor in de namiddag gaat zijn? Want nu ben ik even aan studeren. (:


    The soul needs autumn.

    Ik doe dit jaar voor het eerste mee, en heb wat vraagjes.

    Ik kan hier polls voor openen, maar die worden weinig gedaan, en ik denk dat hier wel reacties komen.

    1. Lezen jullie liever uit het ik-perspectief of vanuit het hij/zij perspectief?
    2. Lezen jullie liever vanuit het perspectief van 1 hoofdpersoon, of vanuit 2, die elkaar afwisselen, maar het wel duidelijk blijft?
    3. Vinden jullie het fijn om veel actie of veel praat-en-andere-dingen scenes te hebben?
    4. Dit lettertype, of deze?
    5. Steeds een aantal bijvoegelijke naamwoorden, of heel erg veel?
    Alvast bedankt

    [ bericht aangepast op 16 jan 2018 - 14:57 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.