Avan Odin Ravens
"What? I am just smoking"
Ik loop Jo achterna als mijn aandacht gaat naar een mooi plekje om te zitten, ik loop weg van Jo en ga naar buiten. De wind strijkt door mijn haar, het is goed om soms even buiten te zijn, dat zeggen de volwassenen zelf. Ik loop even rond en merk dat de lessen al lang zijn begonnen, ik heb nu geen zin om te laat binnen te komen dus blijf ik gewoon even buiten.
Ik hoor een oorverdovend gekrijs, langzaam verschijnt er een lachje op mijn gezicht, "Tula kom!" schreeuw ik naar de zwarte Raaf. De Raaf gaat op mijn schouder zitten en geeft een briefje aan mij, ik pak het briefje,
Muhma kaliio Tula,
Diao moso jade oro.
Ik keek verbaast naar het briefje, vage taal, maar nog vager is dat ik het begrijp...
Ik kijk achter me, daar staat inderdaad een tafel, ik loop naar de tafel en voel aan de onderkant van een van de stoelen, het briefje had gelijk! Sigaren! Ik maak het pakje open, ook nog merk sigaren. Van wie is dit? Ik pak mijn aansteker uit mijn broekzak en doe peuk in mijn mond. En ga lekker zitten. Niets beter dan in de zon even wat roken. Mijn eerste is op en ik ga even liggen in het gras, langzaam dommel ik in slaap...
Ik schrik wakker, ik hoor een harde bel en zie allemaal kinderen lopen, het is vast pauze... Ik ga zitten en pak nog even een peuk om hem vervolgens alweer bijna op te roken. Dan krijg ik een idee, ik loop naar een rookmelder en ga op een stoel staan, hou mijn peuk eronder en laat het rook in de rookmelder gaan, meteen gaat er een alarm af en gaan de watersproeiers door de hele school aan. Snel spring ik van de stoel en loop even verder de gang in, ik zie dat de leerlingen aan het rennen zijn voor de nattigheid. Ik kon een lach niet bedwingen toen ik iemand zag uitglijden door de nattigheid. De vloer begon ook wel glad te worden en er lag een kleine laag water over.
Ik zie een prullenbak en snel gooi ik mijn peuk daarin wat eigenlijk niet het beste idee was, de prullenbak schoot in de fik, geschrokken deed ik een stapje achteruit maar liep vervolgens door. Als ik hierbij gesnapt zou worden dan ben ik nog lang niet jarig.
het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]