LEVI ACKERMAN
![](https://66.media.tumblr.com/d6d5921323eb65590cf3f1d8dc41de7f/tumblr_nd2n31RgLD1rpse9vo1_400.gif)
Joey begint te huilen, omdat ik mijn hand los trek. Dat had ik niet helemaal verwacht, maar oké, wat had hij dan verwacht? Dat ik hem in mijn armen zou sluiten en hem over zijn hoofdje zou aaien omdat ik het tof vindt dat hij een beetje mijn gedachten zit te lezen? Joey zegt dat ik hem niet aardig vindt. Mh, niet helemaal waar. Ik vind hem gewoon vreemd. Ariël kijkt me bestraffend aan. Oké? Ik kijk met mijn standaard gevoelloze blik terug, want ik laat me niet kleineren door een leerling. Ha-ha, kleineren. Dat is grappig, want ik ben klein. Oké, het is maar goed dat ik dit soort dingen niet hardop zeg.
'Dan heeft Levi het fout... Jij bent echt het liefste wezentje die ik ken... Weet je Alex nog, hij was gemeen, hij vermoorde mensen. Jij probeert ze te helpen...'
Au, dat doet pijn. Niet omdat ik deze Alex ken, maar omdat ik met hem wordt vergeleken. Het ergste is alleen dat ik ook bloed aan mijn handen heb kleven. Ik laat niet merken dat de woorden me ook maar iets doen. Sterker nog, het is totaal niet aan me af te lezen. Dat is een van de dingen die ik heb geleerd, geen zwakte tonen. Ariël kijkt me nog eens hoofdschuddend aan, waarna ze vertrekt met Joey. In de tussentijd heb ik het verband al gevonden. Nu moet ik alleen nog een schaar hebben.
'Let maar niet op hem, ze neemt het je niet echt kwalijk, alleen Joey is zeg maar een soort kind voor haar en voor Joey is zei zijn moeder.'
Ze valt even stil, waarna ze haar verhaal weer vervolgt. Ik kan haar gezicht niet zien, gezien ik mijn blik op de lades is gefocust.
'Dus gewoon niks van aantrekken wat ze net zei en hoe ze je aankeek, dat trekt wel bij, dit is zeker allemaal nieuw voor jou dus ik begrijp je reactie.'
Ik zie de schaar vervolgens liggen en pak die, waarna ik me met de schaar en het verband naar haar toe draai.
'Geloof me, het doet me niet zoveel,' zeg ik, terwijl ik de lap stof los begin te knippen.
Het bloed behoorlijk, dus besluit ik eerst met wat watten de wond een beetje schoon te maken. Dan kan ik vanzelf wel inschatten of ik het nodig acht de wond te desinfecteren. Het spul staat gelukkig toch op een plek waar ik makkelijk bij kan, dus het is zo gebeurd. Heel geconcentreerd begin ik het bloed weg te deppen. Zodra de snee enigszins zichtbaar wordt, pak ik het flesje met desinfectiemiddel.
'Mag dit op jou gebruikt worden?' vraag ik dan, terwijl ik het flesje omhoog houdt.
"A good book is always good, no matter how many times you've read it."