Vergeef me dat ik hier twee keer achter elkaar schrijf, maar er reageert niemand.
Iratus
Aarzelend liep ik door de hoge kasten door. Ze zaten vól met boeken. Dikke, dunne, kleine, grote.
Deze hele verzameling was van hem. Martyr.
Alles had hij verzameld, alles had hij gelezen.
En alle genres waren hier te vinden, maar het ergste waren de boeken over vergif. Gruwelijke prenten met de resultaten prijkten op de bladzijden. En ik wist dat hij het allemaal kon maken.
Martyr kon alles.
Maar waar zou hij de sleutel verstopt hebben. Hij daagt mensen uit. Ik moet net zo denken als hij om te ontdekken waar het is verborgen.
Ik sloot mijn ogen, zag zijn sluwe gezicht voor me, zijn plannen, zijn vermogen om zo hard te zijn.
Waar ik het nooit zal verwachten...
Wat zou ik niet verwachten. Het tegenovergestelde, wat is het tegenovergestelde van Martyr?
Hij is hard, meedogenloos, denkt overal kritisch over na, ook over mij, kritisch over mij. Over mij.
Geduldig probeerde ik een patroon te ontdekken in de boeken. Hij moest het gesorteerd hebben. Maar hoe?
Leukst.
Alfabetisch op titel.
Alfabetisch op schrijver.
Vaakst gelezen.
Op genre.
...
De mogelijkheden waren eindeloos, maar ik bespeurde iets...
Een heel dun boekje stond tussen twee grotere, dikkere (en indrukwekkender) boeken. Nieuwsgierig pakte ik het op.
Ik laat je nooit meer gaan.
Ik sloeg het open, een dun handschrift danste voor mijn ogen.
Ik keek vanonder mijn wimpers naar haar. Quinn. Ze was een wonder. Ik had haar in mijn greep, en ik zou haar nooit meer laten gaan.
Een daarna nog een hele hoop tekst. Hij had het zelf geschreven. En het ging over mij. Ik besloot het bij me te houden. Maar de andere verrassing die het boekje verborgen hield was een kleine bronzen sleutel.
Stilletjes stak ik hem in zijn slot.
Alsjeblieft, schrijf iets Lucy.
[ bericht aangepast op 2 juli 2016 - 14:58 ]
i wanna vincent van gogh cry in a corner