• [ bericht aangepast op 7 jan 2017 - 14:48 ]


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Jo Sparrow


    "Eigenlijk weet ik er niet veel van. Op het nieuws komt af en toe haar foto, we moeten maar eens kijken."
    "Het nieuws ik stom... echt gewoon te saai..." zeg ik en sla mijn handen over elkaar, "Het is veel leuker om naar buiten te kijken, naar de nacht, het duister..." Ik keek even naar buiten, "De zee..."


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Tibo

    "Het nieuws ik stom... echt gewoon te saai..." Zei ze "Het is veel leuker om naar buiten te kijken, naar de nacht, het duister..." Ze keek even naar buiten, "De zee..." Wat had ze toch met de zee??? "Oke dan, wat wil je doen?"

    Jo Sparrow
    "Oke dan, wat wil je doen?" even dacht ik na, "Kan je meer dan in een kat veranderen? Zoals, vliegen of toveren?" vroeg ik, misschien zou hij me terug kunnen brengen naar Davy...


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Tibo

    Ik ga nu Kopenhagen verkennen. (en eten in de Quick) Dus geen reacties momenteel van mij...


    "Kan je meer dan in een kat veranderen? Zoals, vliegen of toveren?" Ik keek naar beneden. "Toveren kan ik, maar de laatste keer had het niet veel goede gevolgen..."

    Jo Sparrow


    "Toveren kan ik, maar de laatste keer had het niet veel goede gevolgen..." hij keek naar beneden, van schaamte? Ik probeerde het in zijn ogen te zien maar het lukte niet echt, "Weet je wat, anders gaan we naar mijn kamer!" stel ik voor om hem wat op te vrolijken.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Martyr

    Ik ga in kleermakerszit achter de container zitten, ik open mijn tas, haal er een pen uit, een papiertje en een notitieboekje. Ik pak ook één van de vier boeken die ik mee heb, waar met grote sierlijke letters 'Encyclopedie met alles dat je nog niet eerder wist, de vierde editie' op staat en ik sla het boek open. Met mijn vinger ga ik over de lijst met hoofdstukken. Ik had wel wat meer voorbereidingen mogen treffen, nu moet ik gaan bladeren door het hele boek. Zuchtend sla ik bladzijde voor bladzijde om, totdat ik kom bij de juiste bladzijde, ik glimlach.

    [ bericht aangepast op 8 juli 2016 - 18:05 ]


    i wanna die with you once or twice.

    Tibooooooooooooo

    "Weet je wat, anders gaan we naar mijn kamer!" Ik knikte. "Oke... Hebben jullie een huisbaas?" Het leek me wel leuk hier tijdelijk te logeren...

    Jo Sparrow


    Tibo knikte "Oke... Hebben jullie een huisbaas?" ik dacht even na, Martyr deed wel veel maar of hij de baas was? Geen idee...
    "Weet ik eigenlijk niet.." zei ik toen ik mijn kamer deur open deed.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Tibotje

    "Weet ik eigenlijk niet.." zei ze toen ze haar kamer deur open deed. Onderweg zag ik een lege kamer. Dat zou wel geschikt zijn voor mij... Maar ja, we zullen wel zien. "Weet je dan soms wie dit huis ooit heeft gekocht? Misschien wil ik hier wel tijdelijk wonen totdat ik mijn vader heb gevonden..." Ik keek rond in de kamer. Mooi maar niet echt mijn smaak...

    [ bericht aangepast op 8 juli 2016 - 22:37 ]

    Iratus

    Uiteindelijk geef ik het op. Ik kan dit niet. Ik ben hem niet.
    Trillend ga ik tegen de muur zitten.
    De gore muur beklad met graffiti. Een woord staat in grote, sierlijke letters geschreven.

    Hope.

    Maar hoop heb ik niet meer. Verslagen sla ik mijn handen om mijn hoog opgetrokken benen.
    Ik voel iets hards. Verbaasd haal ik het boekje uit mijn broekzak.

    Ik laat je nooit meer gaan.
    Ze is anders. Ik wil haar beschermen. Ik wil haar niet ongelukkig maken. Niet haar.


    Beteken ik zo veel voor hem? Ik wil huilen. Maar dat kan niet.
    Ik blader ongelukkig door het boekje maar dan springt er iets voor mijn oog.
    Verschuilingen, alle situaties!

    Een donkere schim, donkerder dan de nacht. Ik weet dat hij me niet opmerkt. Doodstil ga ik om de hoek zitten, op mijn hurken.
    Martyr lacht. Waarom?
    Ik weet het niet.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Jo Sparrow


    "Weet je dan soms wie dit huis ooit heeft gekocht? Misschien wil ik hier wel tijdelijk wonen totdat ik mijn vader heb gevonden..." ik keek hem even aan,
    "Ja sorry, je bent een kat... Je houd vast niet van water... Maar ik weet helemaal niets hiervan af... Martyr misschien? Maar verder, i dont know. Ik woon hier ook niet vanaf het begin..."


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Martyr

    Ik haal een blaadje uit het boek en uit mijn tas haal ik een aansteker. Ik steek het blaadje aan en zodra het alleen nog maar gloeiend as is, trap ik heet goed uit met mijn voet.


    i wanna die with you once or twice.

    Iratus

    Verbaasd zie ik een geel lichtje om de hoek. Het wordt steeds feller, maar dan opeens... Stopt het.

    Deze Martyr, die ik zo goed dach te kennen... Is voor mij een vreemde geworden.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Maya

    Ik zit op mijn kamer en verveel me, wat zal ik eens gaan doen vraag ik me af, ik ga wel naar Jo toe, ik loop richting de kamer van Jo en hoor haar praten met iemand, ik herken de stem niet.. Ik klop twee keer op de deur en stap dan naar binnen. Ik zie Jo en een nieuwe jongen staan 'Hai' zeg ik 'Ik ben Maya, hoe heet jij?' vraag ik aan de nieuwe jongen, ik zie iets buitenlands in hem, alleen ik kan niet zien uit welk land hij kom,t ik ben nooit zo goed geweest in dat soort dingen.


    Just be yourself

    Tibo de tofste mens en kat op aarde!

    "Ja sorry, je bent een kat... Je houd vast niet van water... Maar ik weet helemaal niets hiervan af... Martyr misschien? Maar verder, i dont know. Ik woon hier ook niet vanaf het begin..." Zei Jo. Ik knik. "Ik zal hem straks wel eens aanspreken." Opeens komt er een meisje na 2 keer kloppen binnen. 'Hai' zegt ze 'Ik ben Maya, hoe heet jij?' Ik kijk haar aan. "Ik ben Tibo. Woon jij hier ook?"

    [ bericht aangepast op 9 juli 2016 - 9:49 ]