• D U R M S T R A N G      I N S T I T U T E

    STORY
    Durmstrang Institute, 2014. De school richt zich nog altijd wat op de duistere magie, maar een stuk minder dan vroeger. Muggleborns worden echter nog altijd niet toegelaten op Durmstrang, en de school heeft een duidelijke voorkeur voor Purebloods. Toch is de school een stuk toegankelijker dan hij vroeger was. Sinds enkele decennia is Durmstrang over gegaan op het indelen van zijn studenten in afdelingen. Dit omdat ze, na weer meer contact gehad te hebben met Hogwarts, het gevoel hadden zo beter overzicht te kunnen houden over de leerlingen en hen beter naar wens dingen konden leren. Leerlingen krijgen hun eerste twee jaar op Durmstrang de kans om zich beter te ontwikkelen, en worden aan het begin van hun derde leerjaar gesorteerd in een van de vier afdelingen. Aan het einde van ieder jaar moet iedereen naast zijn examens een andere grote test begaan, waarin gekeken word of zij nog wel het best passen bij de afdeling waar ze dat jaar in hebben gezeten. Hoewel het nauwelijks voorkomt, veranderen sommige leerlingen dus van afdeling. Op het moment van het RPG volgen we leerlingen in hun zevende jaar, wat voor de meerderheid van deze leerlingen hun voorexamen jaar is.

    HOUSES
    Credits
    • Hallestrom
    (Colors: Navy Blue & Red, Animal: Eurasian Lynx, Traits: Intelligence & Loyalty) Opinionated, but open to suggestion. These fair few are of the brightest and most inquisitive. They seek knowledge, and respect intelligence. However as students of Durmstrang their chosen paths are still often dark in nature, and the knowledge they truly thirst for is that which no others have found before and the power that comes with it. Their loyalty may be favoured in many situations, but they can be somewhat selfish friends at times, and hard masters to work for as they also command complete loyalty and respect from those around them.
    • Molokov
    (Colors: Burned Orange & Black, Animal: Black Bear, Traits: Strength & Endurance) Of great strength, comes great power. The ability to endure whatever is thrown at them, and still hold their heads high. They value not only physical or magical strength, but also inner strength. Many Molokovs rely only on these things and blunder into situations without thinking, and learning to also appreciate mental strength sometimes proves difficult. Molokovs can be bullies, and make excellent henchmen. Hallestroms in particular occasionally think of them as stupid, but this is by no means always the case.
    • Ranaulph
    (Colors: Steel Grey & Lime, Animal: Grey Wolf, Traits: Cunning & Bravery) Valiant and chivalrous - for Durmstrang students - those in this house enjoy a challenge. Daring and sly, they rarely back down even from the toughest opponent. And quite a lot of the time they win. But it is often with the aid of copious and outrageous cheating. A good Ranaulph will learn to successfully conceal this deceit. But those who know this house will always be aware of it, even if there is no proof. Charming on the outside, they are often rather talented individuals, and occasionally they are exceptionally talented. but their rash actions can lead them into trouble later on.
    • Rhoswen
    (Colors: Purple & Gold, Animal: Osprey, Traits: Integrity & Perseverance) Rhoswens do what they set their minds to no matter the consequence - and what they do always benefits them in some way. The word "impossible" is not a part of their vocabulary. They are determined to remain true to themselves, rarely choosing to voluntarily follow another unless it serves part of a long term plan. When questioned, their integrity holds true, lying is not tolerated. They are proud of their achievements and as a general rule do not particularly care about hiding mistakes unless doing so is essential. They can be very blunt, and usually have a few amusing insults ready for use at any time. Rhoswens are experts at twisting things to their own advantage.

    OTHER INFORMATION
    • Vakken en Lessen
    Durmstrang heeft een groot vakkenpakket, met veel keus, maar ook redelijk wat verplichte vakken. Leerlingen zitten tot en met hun vierde leerjaar vast aan een bepaald vakkenpakket zonder keus. In het begin van het vijfde jaar zullen zij minimaal twee extra vakken moeten kiezen naast de verplichte. Het maximum wat betreft keuzevakken ligt op 5, op deze manier probeert de schoolleiding van Durmstrang er voor te zorgen dat leerlingen niet te veel doen, en ook wat vrije tijd overhouden. In totaal heeft een leerling op Durmstrang keuze uit een tiental vakken naast de zes verplichte vakken.
    • Lijst met vakken voor het 5e, 6e, 7e, en 8e jaar
    [V] Charms
    [V] Dark Arts*
    [V] History of Magic [HoM]
    [V] Transfiguration
    [V] Potions
    [K] Astronomy
    [K] Quidditch**/****
    [K] Sports***/****
    [K] Care of Magical Creatures [CoMC]
    [K] Arithmancy
    [K] Divination
    [K] Studie of Ancient Runes [SoAR]
    [K] Music****
    [K] Art****
    [K] Ghoul Studies
    * Bij Dark Arts wordt zowel de geschiedenis van de Dark Arts, de uitvoering en de verdediging behandeld.
    ** Enkel leerlingen die Quidditch volgen mogen in het Quidditch-team voor de bovenbouw zitten.
    *** Bij Sports wordt gericht op individuele sporten. De leerlingen die dit volgen zullen ook wedstrijden hebben, zowel onderling als uitjes naar de muggle-wereld om hier wedstrijden te hebben. Dit zijn sporten waar geen magie bij nodig is, en waar het dan ook verboden is om gebruik van magische hulpmiddelen (spreuken, toverdrankjes, etc.) te maken. Leerlingen richten zich binnen dit vak vaak nog op een sport, om hier meer en beter in te trainen. Eenmaal in de week is er een gezamenlijke les, en twee keer in de week wordt er specifiek getraind. Natuurlijk mogen de fanatiekelingen, in overleg met het schoolbestuur en de leerkracht, ook vaker trainen. Er wordt binnen Sports gericht op Atletiek, Zwemmen, Paardensport, Boogschieten, Roeien en Wielersport.
    **** Een leerling mag enkel een van deze vakken als extra vak hebben. Als een leerling wenst meerdere van deze vakken te kiezen, dient zij bij een tweede ook een derde keuzevak te kiezen, en bij een derde van deze vakken, een vierde keuzevak.
    • Rooster


    • Quidditch
    Ook op Durmstrang wordt er natuurlijk Quidditch gespeeld, in twee verschillende klassen weliswaar. De onderste klasse is voor de onderbouw (1e - 4e Leerjaar), en de bovenste klasse voor de bovenbouw (5e - 8e Leerjaar). Enkel leerlingen die ook Quidditch volgen, mogen onderdeel nemen in de Quidditch teams in de bovenbouw. Voor ieder afdeling is er een team, maar wanneer een afdeling te weinig leerlingen heeft wordt dit of aangevuld met de bete leerlingen van die afdeling (of eerste/tweede leerjaar) uit de onderbouw, of met leerlingen uit andere afdelingen. Iedere maand is er voor beide klassen een wedstrijd, uitgezonderd van de eerste twee maanden school. Na afloop van de laatste wedstrijd wordt het eindklassement bekend gemaakt, en de winnende afdeling wint de Quidditch-beker van dat jaar.
    • Hallestrom
    Captain —
    Chaser —
    Chaser —
    Chaser —
    Beater —
    Beater —
    Keeper — Oliver Amaro Delray
    Seeker —

    • Molokov
    Captain — Vincent Milan Procházka
    Chaser — Zuzana Ružicka
    Chaser —
    Chaser —
    Beater —Manuello Ezequiel Alvaréz
    Beater —
    Keeper — Vincent Milan Procházka
    Seeker — Claudai Ružicka

    • Ranaulph
    Captain — Dimitri Viktor Volkov
    Chaser — Dimitri Viktor Volkov
    Chaser —
    Chaser —
    Beater —
    Beater —
    Keeper —
    Seeker —Iza Afina Caterina Dascu


    • Rhoswen
    Captain — (Loten?)
    Chaser — Alexander Stoyan Lyuben
    Chaser —Erika Isole Falker
    Chaser —
    Beater —Vyara Kaven Rumaneck
    Beater —
    Keeper —
    Seeker — Sara Tali Herbovitz

    • Nationaliteiten
    Leerlingen van Durmstrang komen voornamelijk uit Scandinavië en Oost-Europa, al zijn er ook uitzonderingen van leerlingen uit Noord-West Europa en enkele leerlingen uit het middenoosten.

    • Leerjaren en Schooljaar
    Op Durmstrang volgen de leerlingen acht jaar aan onderwijs, en wanneer zij deze succesvol afsluiten heeft bijna elke leerling de kans op een studiebeurs of een gedeeltelijke betaling voor een opleiding. De eerste twee leerjaren zijn leerlingen nog niet ingedeeld in een afdeling, en tot en met het vierde leerjaar hebben zij een vast vakkenpakket. Vanaf het vijfde kiezen zij vakken, die zij tot hun examen zullen moeten volgen, behalve wanneer zij meer dan twee keuzevakken hebben. Wanneer dit het geval is, mag de leerling een van zijn of haar keuzevakken tot en met het zevende leerjaar laten vallen. Het schooljaar begint op de laatste maandag van augustus, en op twee dagen hiervoor vertrekken de leerlingen al naar Durmstrang. Leerlingen krijgen in mei van het jaar dat zij elf worden een brief dat zij zijn toegelaten op Durmstrang, en zullen dat jaar dan ook hun eerste schooljaar starten. Het schooljaar loopt tot en met de laatste vrijdag van juni, en tussen elk schooljaar zit dus telkens ongeveer twee maanden aan zomervakantie. Tussendoor is er natuurlijk de Kerstvakantie, maar ook nog vier andere vrije weken en natuurlijk een aantal vrije dagen/middagen.

    • Schoolregels
    — Tijdens lesuren duurt het schooluniform ten allen tijden gedragen te worden.
    — Vernieling van andermans bezittingen is niet toegestaan.
    — Het pesten of vernederen van wie dan ook is verboden.
    — Alle lessen dienen gevolgd te worden, tenzij je een goedgekeurde reden hebt.
    — Meisjes en jongens mogen niet bij elkaar in de dorms komen
    — Iedere avond worden de dorms gecheckt, is iedereen er, en zijn er geen meiden bij de jongens/andersom? Als jij niet aanwezig bent, volgen er maatregelen.
    — Wees op tijd bij lessen en Quidditch wedstrijden.
    — Aanwezigheid bij Quidditch wedstrijden is voor iedereen verplicht.
    — Muggle-voorwerpen zoals moderne technologie, dienen niet meegebracht te worden, deze zullen toch niet werken.


    • Dorms
    Iedere Durmstrang afdeling heeft zijn eigen Dorms, hier kunnen de leerlingen na de lessen rondhangen, huiswerk maken, en natuurlijk zijn hier ook hun slaapzalen en badkamers. Leerlingen van andere afdelingen kunnen in principe niet in de Dorm van een andere afdeling komen, gezien deze beschermd is met een wachtwoord. Iedere maand veranderd het wachtwoord.
    • Hallestrom
    De Hallestrom Dorm bevind zich op de derde verdieping van het kasteel, achter een grote houten deur met daar de naam van de afdeling op. Momenteel is het wachtwoord Wisdom and Knowledge are not completely the same. Hallestroms' slaapzalen zijn verdeeld per leerjaar en sekse. De bovenbouw slaapt aan de rechterkant van de zitkamer, de onderbouw links. Bij beiden is het zo dat de meiden het dichts bij de deur naar de zitkamer slapen, en de jongens meer naar achter.
    • Molokov
    Molokov's Dorm ligt vlak naast de eetzaal van de school, verborgen achter een simpele deur als ieder ander. De jongere leerlingen van andere afdelingen vragen zich dan ook dikwijls af waar de Molokov Dorm is. De Dorm neemt twee verdiepingen in beslag, en heeft dan ook op de tweede verdieping van de school een deur. Ook deze valt nauwelijks op. Het wachtwoord is momenteel We may be Reckless, but we create the best stories of all.De slaapzalen voor de meiden bevinden zich op de tweede verdieping, die van de jongens op de begane grond, samen met de zitkamer.
    • Ranaulph
    De Ranaulph Dorm bevind zich tegenover die van Rhoswen. Dit komt omdat, voordat Durmstrang de afdelingen invoerde, er op deze plekken ook twee slaapzalen tegenover elkaar waren, en het schoolbestuur het onzin vond om die ruimte niet te gebruiken. Het wachtwoord is Succes, even with cheating, remains succes. Ranaulph heeft twee grote slaapzalen, waar alle leerjaren door elkaar slapen. Jongens en meiden wel gescheiden.
    • Rhoswen
    Rhoswen's Dorm is tegenover Ranaulph, en heeft een grote Visarend op de deur geschilderd. De Dorm is strategisch opgedeeld, met slaapzalen ingedeeld in leeftijd. Jongens hebben altijd de linker slaapzaal, en de meiden de rechter. De onderbouw slaapt het verst van de zitkamer af, zodat zij niet gewekt worden wanneer de oudere leerlingen naar bed gaan. Het wachtwoord is de vraag bij het antwoord wat luid Lydia and Simon, de vraag— het wachtwoord— is; Who were unable to stand eachother throughout their school life, but now have a baby?

    • Uniform
    Aangezien Durmstrang in een koud gebied staat, dragen de leerlingen altijd veel kleding. De hoofdkleur in het uniform is bruin of zwart, gecombineerd met wit en de afdelingskleuren. Vroeger was het Durmstrang uniform bruin met rood, maar sinds de komst van de afdelingen is dit veranderd. Leerlingen mogen zelf kiezen of zij een rok of broek dragen, maar deze moet altijd egaal van kleur (zwart of bruin) zijn, en er mogen geen gaten in zitten. Daarboven dragen de leerlingen een witte blouse met lange mouwen en een blazer, gevoerd met de hoofdkleur van hun afdeling, en met de buitenkant de andere kleur. Zo kunnen Hallestroms rode blazers met donkerblauwe voering dragen, of donkerblauwe blazer met rode voering. Voor buiten krijgt iedereen een mantel en een dikke winterjas. Ook krijgt iedereen een bontmuts en sjaal, en moeten de leerlingen in de winter stevige laarzen of winterschoenen dragen, waar zij in de zomer, lente en herfst ook hakken, open schoenen, en dunne sneakers mogen dragen.
    Mocht een leerling de dresscode niet volgen, dan krijgt deze een waarschuwing.

    • Huisdieren
    Op Durmstrang staan huisdieren niet hoog in de lijst met prioriteiten, maar zijn ze wel toegestaan. Studenten mogen uilen, padden, katten, ratten en paarden (wanneer zij zich focussen op paardensport en het vak sport hebben) meenemen naar de school, mits zij deze goed verzorgen.

    • Kasteel en omgeving
    Durmstrang's kasteel is oud, en heeft drie verdiepingen. Het kasteel heeft naast het hoofdgebouw een astronomietoren, een uilentoren en ligt naast een groot bos, een groot meer en ver verwijderd van de eerste muggle-beschaving. Wanneer de leerlingen van school weggaan of aankomen, gebeurt dit via een boot. Op school aankomen aan het begin van ieder jaar vergaat ook zo. De leerlingen stappen in de buurt van hun woonplaats op de trein/auto/bus/vliegtuig/whatever, en lopen het laatste stuk naar het meer, waar zij opgepikt zullen worden door de boot. Naast het kasteel bevinden zich ook verscheiden sportaccommodaties, waar de leerlingen die het vak sport volgen, dan ook les hebben en trainen. Naast de sportaccommodaties bevind zich het quidditchveld.

    • Cijfers, toetsen en essays
    Op Durmstrang wordt educatie in een hoog vaandel gezet, wat logisch is voor een school. Leerlingen mogen per week maximaal een toets hebben voor een verplicht vak, en een voor een keuzevak. Dit zodat de leerlingen goed de tijd hebben om te leren, en om ook dingen te doen aan hun andere vakken. Essays en Opdrachten voor een cijfer mogen echter zo veel gegeven worden als leraren willen, al moet het wel nut hebben. Cijfers worden gegeven op een schaal van 100%. Wanneer een leerling lager dan 65% haalt voor een essay of andere opdracht, wordt dit als onvoldoende beschouwd. Voor toetsen ligt dit op 60%. Wanneer een leerling lagen dan 65% staat als gemiddelde, is er een mogelijkheid dat hij of zij aan het eind van het jaar zijn examens niet mag maken totdat hij of zij zijn cijfers ophaalt door het herkansen van toetsen, maken van extra essays, etc. Wanneer een leerling zijn examens niet maakt, blijft hij automatisch zitten. Wanneer een leerling voor zijn examens minder dan een 65% overall-score haalt, mag hij of zij nog herkansen, maar wanneer de overall-score onder de 50% ligt, blijft hij of zij ook zitten. Wanneer een leerling zijn herkansingen faalt, blijft hij of zij ook zitten.




    CHARACTERS
    Naam — Faceclaim — User — Pagina
    [Girls/Boys: 10/10]
    Hallestrom [2/2]
    • Eleanore Ingrid Novak — ? — MaIfoys — 1.4
    • Gabriëla Antansia Rozycha — Kristina Bazan — Philip — 1.8


    • Oliver Amaro Delray — Lucky Blue Smith — Poppys — 1.2
    • August Felix Björk — ? — Raccoon — 1.6


    Molokov [3/4]
    • Zuzana Ružicka — Ebba Zingmark — Deamus — 1.4
    • Claudai Ružicka — Ebba Zingmark — Necessity — 1.6
    • Natalya Alissa Ivanov — Alycia Debnam Carey — Clarik — 1.9

    • Vincent Milan Procházka — ? — MikeGClifford — 1.2
    • Marcello Aloisio Alvaréz — Marcio Patriota — Malfoys — 1.8
    • Manuello Ezequiel Alvaréz — ? — Raccoon — 1.8
    • ? — ? — Probie — ?

    Rhoswen [3/2]
    • Sara Tali Herbovitz — Imaan Hammam — Tiva — 1.3
    • Erika Isole Falker — Katherine McNamara — Clarik — 1.8
    • Vyara Kaven Rumaneck — ? — Morgen — 1.8

    • Alexander Stoyan Lyuben — Francisco Lachowski — Necessity — 1.4
    • Emiel Elijah Rostville — ? — Florentina — 1.7


    Ranaulph [2/2]
    • Mae Nicola Mickelson — ? — caIypso — 1.7
    • Iza Afina Caterina Dascu — Lodovica Comello — sandordinja — 1.7


    • Dimitri Viktor Volkov — ? — calice — 1.3
    • Adrian Andrej Nordheim — Alexander Koch — Solemnly — 1.9


    [justify]RULES
    • Schrijf minimaal 200 woorden, naam, codes etc is uitgezonderd!
    • De Huisregels van Quizlet gelden uiteraard ook hier.
    • Posts dienen geschreven te worden in correct Nederlands.
    • 16+ (sex, extreem geweld, etc) is toegestaan, maar meld dit wel even aan de bovenkant van je post, in het rood.
    • Enkel ik (Remarkeyable) maken nieuwe topics, tenzij anders vermeld.
    • Als je twee weken niet reageert, zal ik je een PB sturen. Als je een geldige reden hebt zal je niet uit de RPG gezet worden.
    • Als je niet meer met plezier meespeelt of niet meer mee wilt doen, meld je dan netjes af én schrijf nog minimaal een post over hoe je personage het gesprek af rond o.i.d.
    • Bespeel andermans personages niet zonder toestemming.


    HET BEGIN

    Datum en Tijd
    Maandag 1 september.
    We skippen door naar de volgende ochtend. Natuurlijk is het prima om nog even een avond post te schrijven, maar zorg dat dit niet langer wordt dan 1 post p.p. Je mag ook een deel avond en een deel ochtend schrijven, zo,lang je dit maar duidelijk aangeeft. Het is nu maandagochtend 1 september, 9:46. Er is deze dag gewoon les, maar de leerlingen hebben geen lesplichten, gezien de leraren ook wel snappen dat zij als bovenbouw zijnde het liefst uit zouden willen slapen en even een dagje rust zouden willen hebben. De lessen gaan dus wel gewoon door, maar de leerlingen zijn niet verplicht om te komen, enkel wanneer zij dit willen.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2016 - 22:11 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 maart 2016 - 19:29 ]


    take me back to the basics and the simple life


    August Felix Björk
    Volbloed T Hallestrom





    Lipbijtend keek ik naar de dansende stelletjes terwijl ik wat tegen de deuropening aangeleund stond. Hoe verdovend de alcohol dan ook niet werkte, het verbaasde me haast niet dat Gabi met Alexander danste. Eens de dame mijn aanwezigheid opgemerkt had krop ik haast ineen, ze kwam na Alex nog wat gezegd te hebben op me afgelopen en ik verwachtte eerder een hele preek over dat ik haar soort van bij Alexander had achtergelaten echter deed ze wat anders. Ze kwam op haar hakjes naar me toe gewandeld en trok me in een stevige lange knuffel. Iets verward sloeg ik mijn armen om haar heen en verborg mijn gezicht in haar nek, ik voelde me echt bagger op dit moment. Misschien wist ze wel een potion of een of andere spreuk om me wat op te krikken, want ik had het eigenlijk best nodig.
    Haar groene kijkers priemden zich in mijn blik vast zodat ik gedwongen werd om in haar bezorgde ogen te kijken. ‘Gus dat is heel stom van je om te drinken. Ik wist dat ik je had moeten zoeken.’ Siste ze zacht en ik trok een pruillipje, daar kwam de preek al. ‘Sorry. Ik had je niet moeten achterlaten. Ik beloof je nooit meer achter te laten.’ vervolgde ze weer tegen zijn verwachtingen in en voelde hoe haar slankte vingers zijn blonde lokken weer goed probeerde te leggen.
    "Sorry Gabs" mompelde ik dan en keek even beschaamd weg, alcohol maakte me veels te kwetsbaar. "Alex wilde met je dansen en ik eh, najah..." begon ik en haalde mijn schouders op. "Ik wilde je avond niet verpesten dus ben ik maar gaan drinken." murmelde ik nog nuchter genoeg om niets over Dimitri te zeggen, hoe kwetsbaar ik ook mocht zijn, hoe koppig ik ook kon blijven standhouden. "Mijn hoofd doet pijn." zuchtte ik zachtjes en verborg mijn hoofd weer regen haar schouder. Gelukkig voor Gabs had ik nog nooit in mijn leven gekotst en ging dit ook niet gebeuren, deels omdat ik ook niet gegeten had. Dat allemaal omdat Dimitri de afgelopen dagen steeds meer door mijn hoofd spookte. "Gaan we naar de dorm? Of... Wil je een tentje met me delen?" kwam er zacht murmelend uit en een vragende blik zond ik haar toe. Ik voelde me genegeerd dat iedereen me hier zo kon zien, net een klein kind die tegen zijn moeder aangeklemd zat. Dat zag er vast en zeker erg 'aantrekkelijk' uit.





    Aurora Loreen Nemecek
    Halfbloed { Rhowsen





    Rustig met een glas punch in mijn hand keek ik toe hoe de meeste stelletjes richting de dorms of de tentjes vertrokken en anderen bleven nog wat verder dansen. Mijn date had me helaas gedumpt op het laatste moment voor een andere knappe gozer. 'Biseskueel' noemen ze dat, gewoon omdat ze me wel mocht. 'Het licht niet aan jou maar aan mij' gezever wat er gewoon op neer kwam dat de mijn 100% hetero was en zich stoer wilde voordoen door zich als 'bi' te bestempelen omdat ze 'sommige' meiden wel aantrekkelijk vond. Wat een bullshit. Je bent biseksueel als je er zeker van bent dat je seks wilt hebben met beide geslachten en er later een verder leven wilt mee opbouwen. Ik vind mannen ook knap, natuurlijk, maar ik wil geen stok in me naar binnen steken. Nee dat vond ik een afschuwelijk gedacht.
    Ik was dus maar op mijn eentje naar het prom gegaan omdat het ander ook maar belachelijk zou zijn om in mijn uppie met een paar anderen in de dorm te zitten studeren. Daarbij had ik een leuke jumpsuit gekocht met mijn lievelings 'bont' jasje erover heen. Geen zorgen het is gemaakt uit 100% plastic flesjes. Dus daar stond ik dan, hier en daar kon ik wel een flirterige blik zenden naar meiden die alleen waren, of ook op hetzelfde geslacht vielen, maar helaas ik had niets beet. Ik goot de vieze punch ergens weg en gezien het feest toch gedaan was besloot ik maar weg te gaan richting de Rhowsen Dorms.











    Nathaniel Finley Bakker
    Volbloed s Renaulph





    Ik BEN DEZE POST KWIJT MUH



    Eens Mae toch uit mijn gezichtsveld verdwenen was en bij de tweeling ging zitten flirten besloot ik maar om wat rond te dolen in de tuin. Ik kende de tweeling Claudai en Zuzuna namelijk niet super goed en voor zover ik wist had Vince een date met Clau en Zuzuna had één van de mannelijke tweeling.
    Ik doolde dus maar rond en na even zag ik Jonah ook rondlopen. Ik had de jonge de hele dag nog niet gezien en het was wel fijn om weer een bekend gezicht te zien. "Hey, Jonah!" zei ik met een brede glimlach terwijl ik naar de jongen toeliep.

    [ bericht aangepast op 16 mei 2016 - 21:21 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Ashley "Ash" Joseph Diggory
    “Stop being such an ash-hole...”
    Roshwen • 17 • Beater • Sixth year • Halfblood • Roshwen Dorm








    De avond was goed verlopen, besloot ik terwijl ik in de ingang van het kasteel stond. Nog net buiten om mijn laatste sigaret voor vanavond te roken en tevreden rond te kijken. Sommige stelletjes stonden nog schuifelend op de dansvloer. Zelf had ik vanavond niet gedanst. Ik had voornamelijk buiten met wat mensen gechilld. Het was dan ook mijn intentie niet geweest om vanavond veel te gaan dansen. Een date had ik ook net meegevraagd. Het schooljaar was net begonnen ik wou sowieso niemand het idee wekken dat ik iets serieus wou. Als ik een meisje zou gaan vragen zou ze er waarschijnlijk meer achter zoeken. Op dit moment wou ik niks vastleggen in mijn leven. Keuzevakken kiezen was al een hele beslissing voor me geweest, laat staan een relatie...
    Nee, ik was vrij en dat zou nog wel even zo blijven, als het aan mij lag in ieder geval.
    "Ash, ga je mee in een tentje met ons?" vroeg een vijfdejaars Roshwen aan me.
    "Nee man, ik ga denk ik gewoon terug naar de droms."
    "Oké, your loss!" zei de jongen nog glimlachend en verdween daarna met 3 andere leerlingen uit het vijfde jaar.

    Ik ging wel vaker met jongere jaren om. Eerlijk gezegd zag ik niet zo goed in waarom je niet vrienden zou kunnen zijn met jongere of oudere leerjaren, zolang de persoon leuk is, vond ik alles prima.
    Mijn oog viel op mezelf in een raam terwijl ik voorbij liep. Even bleef ik staan en bekeek mezelf in het wazige spiegelbeeld van het raam. Mijn ogen waren nog een beetje rood van het blowen en ik wreef over mijn wang. Deze zomer had ik mijn laatste aanwinst laten zetten: een kruisje onder mijn linkeroog. Mijn moeder was er niet te enthousiast over geweest. Maar ik weet dat ze toch voor altijd van me zou houden, dus ik had het toch gedaan. Mijn ouders mochten van geluk spreken met mij als zoon. Ik was knap, slim en wel een goed mens, vond ik zelf althans. Op Durmstrang lopen vreemde types rond en vooral sommige gasten konden redelijk opvliegerig zijn.. Dan was ik toch de slechtste niet.. Nee, zeker niet.
    Ik schudde wakker uit mijn gedachten en besefte dat ik nog steeds starend voor het raam stond. Even schudde ik mijn hoofd om weer te beseffen waar ik mee bezig was: oja, naar de dorms gaan.
    Tevreden liep ik de dorm van Roshwen binnen en ging zitten in een van de fauteuils. De kaarsen in de dorm branden nog en ik legde mijn hoofd tegen de leuning om even mijn ogen te sluiten.

    Jonah Serge Procházka



    Jonah ademde rustig in en uit. Het was niet dat hij ooit aan meditatie had gedaan, maar hij had van iemand gehoord dat dit hield. Diegene had gezegd dat je dan op de rug moest liggen met je hand op je buik om je enkel te concentreren op je ademhaling. Maar gezien dat er nogal raar uitzag en hier nog wel mensen waren, liet hij dat maar. Hij hoopte in ieder geval dat wat frisse lucht hem goed zou doen. Ook al kreeg hij het er wel nog kouder door. Zijn lichaam gloeide maar toch had hij het intens koud en stond hij dan ook een beetje te rillen. Hij zag mensen al in hun tenten gaan. Het had voor hem geen zin om dat te gaan doen. Hij zou niet alleen iedereen onder niezen en daardoor wakker houden, ook zou het best kunnen dat hij over ze heen zou overgeven. Bovendien waren de dorms toch comfortabeler en warmer.

    Hij zag een figuur op zich aflopen en naarmate deze dichterbij hem kwam kon hij hem herkennen. Een glimlach verscheen op zijn gezicht, ondanks dat hij zich verre van gezond voelde. "Hey, Jonah!" Hij herkende de stem ook als die van Nathaniel. Hij schraapte wel even zijn keel voordat hij sprak, al hielp het niet veel. “Hee Nathaniel” begroette hij de jongen terug. Hij werd toch altijd een beetje vrolijker als hij bekenden zag. Het was fijn om in ieder geval nu nog even met iemand te kunnen spreken, na de hele tijd alleen in bed te hebben gelegen. Hij nieste even en hield daarna de mouw van zijn jas voor zijn mond om niet in het gezicht van Nathaniel te niezen. ‘Hoe was het..”. Hij moest nogmaals niezen. “..het feest” maakte hij zijn zin af en hij keek benieuwd naar Nathaniel. Hij zou het vast wel naar zijn zin hebben gehad nam hij aan, maar hij was benieuwd naar of hij nog wat over de sfeer van het feest te vertellen had.

    [ bericht aangepast op 17 mei 2016 - 13:12 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    MAE NICOLA MICKELSON


    Het bleef een aantal seconden stil. Ik wachtte glimlachend op Zuzes reactie, hopend dat ze zou happen. Het leek een eeuwigheid te duren toen het meisje de jongen een zoen op zijn wang gaf, iets naar hem fluisterde en wegliep. Vanaf dat moment liet ik al mijn aandacht naar de jongen gaan. Ik moest zeggen dat Zuze een goede smaak had. Met een verleidelijk grijnsje, wat je niet perse gelijk als overduidelijk verleidelijk zou opvatten - nee kom op zeg, dat zou het ook niet leuker maken, keek ik de jongen aan, die mij ook een glimlach schonk. "Jij bent Mary toch?" vroeg hij, voordat ik mijn mond open kon doen om enig contact te starten. Zijn vraag klonk me echter enigszins teleurstellend in mijn oren. Hij kende mijn naam niet? Oke, we waren geen vrienden en zijn naam wist ik ook niet zo snel, maar ik had niet verwacht dat ik zo onopvallend was. Ik zag het ergens toch wel als een soort belediging. Afijn, vanavond maakte dat allemaal niet zoveel uit. "Mae" verbeterde ik met een vriendelijke giechel alsof ik zijn vergissing wel grappig vond. "Wat vind je van dit feest?" vroeg ik hem zonder naar zijn naam te informeren. Die vond ik op dit moment niet zo belangrijk. Het enige wat ik nodig had om mijn doel te behalen waren twee paar lippen, de zijne en de mijne. Zonder op zijn antwoord te wachten, antwoordde ik zelf al op mijn eigen vraag; "Ik vind het tot nu toe nog niet zo geweldig" Oke, dat was niet waar, ik had erg veel plezier gehad met Nathaniel, geweldige gast. "Gelukkig weet ik wel een manier om deze avond een stuk beter te maken." Ik boog langzaam naar de donkerharige jongen toe, maar net niet zo langzaam dat hij weg kon stappen of me weg kon duwen en liet mijn lippen naar hun bestemming reizen. Eenmaal aangekomen zoende ik de jongen, mijn handen op de achterkant van zijn hoofd gezet. Mission accomplished.

    love is just a word made up by someone who only could get one person to like him or her


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Z U Z A N A      R U Ž I C K A
    “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
    Dress — Molokov — Track and Field — Chaser — Twin


    Ondertussen had ik besloten terug te lopen naar Manu, zodat we toch echt even die tijd voor ons zelf konden pakken. Ik had me nog maar net omgedraaid of een vreselijk beeld verscheen op mijn netvlies. De bitch. Ergens had ik dit kunnen weten. Haar opmerking gister over of Manuello nog vrij was voor het feest vanavond, de 'tja......' die haar mond verliet, waarin door was te klinken dat ze me weg wou hebben, het feit dat Clau, als er wat geweest zou zijn, mij altijd zelf wel op zou zoeken en niet aan Mae zou vragen of zij mij kon gaan halen. En ik was er met open ogen voor gevallen. Voor ik het wist was ik bij de twee, en het was duidelijk dat Mae zo veel mogelijk van dit moment wou genieten, of Manu nou meewerkte of niet. Goed kunnen rennen had ook op hoge hakken zo zijn voordelen. Evenals het feit dat ik stabiele enkels heb, al had ik die niet gehad was ik minstens drie keer op mijn bek gegaan. Een van mijn handen grijpt al gouw naar een pluk haar, waaraan ik de blondine vervolgens daarachter trek om haar niet veel later een mep in haar gezicht te voorkomen. Mijn vlakke hand raakte haar volop en een het was dan ook duidelijk te horen dat het niet zachtjes bedoelt was. Het kon me op dat moment vrij weinig schelen hoe ik er uit zag, maar die bitch kwam niet met dr tengels aan Manu.
    "Bitch," hisste ik dan ook, waarna ik op mijn lip beet en Manu aankeek. Mijn god, het drong nu tot me door dat ik er waarschijnlijk als een of andere maniak uit zag die niks anders deed dan op haar vriendje letten. Al moest ik toegeven dat ik wel erg veel van mijn tijd aan dat laatste besteedde. Maar serieus, die bitch gaat niet zomaar mijn vriendje zoenen en denken dat ze er mee weg kan komen.


    take me back to the basics and the simple life


    Manuello Ezequiel Alvaréz
    halfbloed { Molokov




    "Mae" verbeterde het meisje me waardoor ik haar even verontschuldigend aankeek. Ik was nooit echt goed met namen geweest, maar ah. Mensen konden mij en mijn broer ook amper uit elkaar houden. met een vriendelijke giechel alsof ik zijn vergissing wel grappig vond. "Wat vind je van dit feest?" vroeg ze me plots, waardoor ik even fronste. Ook lekker aardig om mijn naam niet eens te vragen, voor zover ik wist had ik nooit echt een volledig gesprek met haar gehad, maar misschien kende ze me wel van het quidditch team? "Ik vind het tot nu toe nog niet zo geweldig" vervolgde ze niet op mijn antwoord wachtend. Erg lang dacht ik er niet over na en besloot dan maar op haar vraag te antwoorden. "Wel leuk, Zuze en ik hebben ve- " verder kon ik niet uitspreken of ze vertelde al weer verder, wat me enigsinds irriteerde. " Oke, dat was niet waar, ik had erg veel plezier gehad met Nathaniel, geweldige gast. . Gelukkig weet ik wel een manier om deze avond een stuk beter te maken." grijnsde ze wat me haar verbaasd aan deed kijken en bruut trok ze me naar zich toe en platte haar lippen op de mijne. Tijd om tegen te stribbelen had ik niet of ze werd snel van mij afgehaald, of eerder getrokken. Met een verwarde blik keek ik naar Zuzuna die de blondine bij me vandaan trok en een mep in haar gezicht verkocht. Een van mijn handen grijpt al gouw naar een pluk haar, waaraan ik de blondine vervolgens daarachter trek om haar niet veel later een mep in haar gezicht te voorkomen.
    "Bitch," hisste ze en keek me dan aan, bang dat ze dacht dat ik hierin had meegestemd keek ik haar aan. "Zuze! Ik heb hier niets mee te maken, ik zweer het." zei ik verward en haalde een hand door mijn wilde haren. Daar ging mijn geweldige avond. Walgend keek hij dan ook het wanhopige meisje aan die hem net had gezoend. Haast iedereen van de school wist dat ik met Zuzuna een stelletje was, dus wat was haar probleem?







    Nathaniel Finley Bakker
    Volbloed s Renaulph





    Eens Jonah in mijn gezichtsveld verschenen was verscheen er een glimlachje om zijn lippen. De jongen zag er volgens mij niet echt uit alsof hij überhaupt op het feest was verschenen vandaag. “Hee Nathaniel” begroette hij me terug en niesde even waardoor ik vragend mijn wenkbrauwen optrok. ‘Hoe was het..”. nogmaals was er een luide nies te horen waardoor ik zelf haast de rillingen kreeg, ik haatte het echt als ik een niesbui had of een hik aanval, dat laatste deed altijd zo'n zeer in mijn middenrif “..het feest” eindigde Jonah zijn zin waarop ik even kort mijn schouders ophaalde. "Ah, zoals ieder school feest, al had ik dit keer iets deftigs aan." zei Nathan en liet het feit dat hij geen date had en eigenlijk juist soort van opnieuw gedumpt was maar achterwege. "Wat is er met jou man? Je ziet er belabberd uit. Verkouden ofso?' vroeg ik hem dan maar gezien zijn -normaal al bleke huidskleur- nu nog een stuk witter uitzag dan het zou horen te zijn.
    "Het feest zelf was niet zo een leuke boel, plezier moet je nogsteeds zelf maken." grijnsde hij lichtjes en ging even zitten, waarna hij seinde dat Jonah erbij kon gaan zitten. Dir leek hem wel aangenamer praten en daarbij wilde hij ook niet Jonah zien flauwvallen ofzoiets.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    MAE NICOLA MICKELSON

    Onze zoen was maar van korte duur, wat ik eigenlijk wel enigszins jammer vond. Ik had langer wilde voelen hoe zijn lippen waren. De korte zoen kwam doordat ik een hand in mijn haar voelde, waarna ik iets wat verdacht veel op een klap leek, in mijn gezicht voelde.
    Voor een aantal seconden stond ik verdwa- ik werd opnieuw aan mijn haar getrokken. Er werd met een tweede hand op een niet algeheel zachte manier in mijn gezicht geslagen, au.
    Oke, na deze tweede keer geslagen te zijn stond ik wel lichtelijk verdwaasd op mijn benen. Ik hoorde de twee mensen die me zojuist geslagen hadden op een niet bepaald relaxte manier met elkaar praten, maar ik concentreerde me er niet echt op. Het was belangrijk om eerst even mijn bewustzijn volledig terug te krijgen. Wow, zij kunnen hard slaan. Ik durfde te wedden dat ik twee enorm rode vlekken op mijn wangen had staan nu. Plots voelde ik een paar ogen op me branden.
    'Hey' ik stak mijn hand enigszins ongemakkelijk naar de twee op. Ik grijnsde erbij alsof ik net een grapje verteld had, wat volgens mij absoluut niet misplaatst was. Ik bedoel; chill, relax, zie het als een grapje, mensen. Als je bij een enkele kus al zo'n drama maakte, heb je vast een zwaar leven. De meeste mensen zouden zo'n "liefde" megaschattig, cute, leuk en weet ik veel wat vinden, maar ik was er enigszins sceptisch over. Als je zolang met dezelfde persoon was, ging dat toch op den duur vervelen? Ik vond het helemaal prima als je je met iemand wilde binden, maar dan moest je ook niet bij me komen janken of zeuren als het op de klippen liep. Mijn advies was dan namelijk niet hetgene wat de meeste mensen zouden willen horen.
    Ik stompte zacht tegen de schouder van mijn zoenpartner en zette een aantal stappen om weg te lopen van de twee.
    'Het was leuk. Jammer dat er zo snel een eind aan moest komen, maar nog veel plezier samen met jullie' Ik stopte even omdat ik niet precies wist wat ik eigenlijk wilde gaan zeggen. 'leven'
    Vervolgens liep ik zo snel mogelijk van de twee weg. Ik had niet zoveel zin in nog meer rode plekken op mijn gezicht of andere plekken. Ze zagen er op dit moment zou niet echt bepaald heel erg vriendelijk uit. Mm, misschien waren ze toch minder leuke mensen dan dat ik gedacht had. Nou ja, van Zuze had ik nooit echt een geweldig beeld gehad. Ja, soms noemde ik haar een vriendin, maar eerlijk gezegd vond ik haar een beetje saai. Het enige wat ze leuk vond was haar vriendje en zus. Tja, daar hoefde ik niet echt veel over te weten - zeker na deze zoen die best leuk was, maar niet geweldig.
    Waar ik nu heen zou gaan wist ik eigenlijk niet. Als ik maar eventjes weg was van deze agressievelingen. Ik keek om me heen, op zoek naar Nathaniel, maar hij was nergens op het feest te bekennen. Ik vroeg me af wat hij nu aan het doen was. Misschien was hij nu wel ergens met een meisje. In dat geval had hij de weddenschap dubbel en dwars gewonnen. Ik besloot hem maar gewoon zijn privacy te laten hebben en hem laten genieten van de avond met zijn meisje.
    In mijn ooghoek vielen toen Iza en Emiel, hoe had ik niet aan hen kunnen denken? Natuurlijk liep ik recht naar de twee toe. Het zag er niet uit alsof ze ergens mee bezig waren, dus dat kon prima. Ik was eigenlijk wel benieuwd hoe het met mijn vriendin ging en waarom ze niet met Dmitri aan het dansen was. Hij moest wel een erg goede reden hebben om haar zomaar alleen te laten, of nou ja met Emiel.
    Daar aangekomen omhelsde ik Iza waarna ik naast haar neerplofte.
    'Hey Ies,' ik keek haar aan met een glimlach en knikte vervolgens ook even vriendelijk met mijn hoofd naar de jongen naast haar. 'Emiel'
    Eenmaal zittend merkte ik dat mijn benen best moe waren. Op een feestje kon ik meestal wel tot laat doorgaan, maar dat was meestal gewoon mijn moeheid negerend.
    'Poeh he,' pufte ik een beetje uit. 'Hoe vinden jullie het feest? En Ies, waar is je mooie man? Hij heeft toch niet plotseling een diarree-aanval gekregen of zoiets?'
    Zoiets moest het wel zijn. Een meisje zo geweldig als Iza, waar ik er overigens nooit eerder één van ontmoet heb, zou je niet zomaar verlaten zonder reden zoals diarree.

    love is just a word made up by someone who only could get one lover

    [ bericht aangepast op 18 mei 2016 - 18:23 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman





    Hij had niet verwacht dat er iemand naar hen toe zou komen, dus Mae kwam best onverwacht. Gezien ze hier nogal loner aan het zitten waren, was het hem wel gelijk duidelijk dat de vriendin van Iza naar hun toe was gekomen om te zien hoe het met Iza was. Zou ze weten dat hun beide dates de benen hadden genomen? Dan liet ze het in ieder geval niet meteen merken. Niet dat hij erover zou beginnen, hij was na het dansen toch weer aangetrokken geweest tot de drank gezien dat het allerbeste op dit moment leek. Mae was ook een knappe verschijning in haar jurk dat kon je niet ontkennen. Er was al iets tussen hen gebeurd en hij kon niet ontkennen dat hij haar nog steeds aantrekkelijk vond. Al waren het geen liefdesgevoelens, waarvan hij bij Svetlana het idee kreeg dat hij ze wel had. Hij had dan ook heel even haar ogen over haar lieten glijden. “He Mae” had hij haar begroet met ook een vriendelijke glimlach. Al had hij een soort rare stemming: deels best wel heel erg vrolijk door de drank en gedeeltelijk nog met Svetlana in zijn achterhoofd. Maar al snel waren zijn blauwe kijkers weer voor zich gericht op de duisternis.

    “Hmmm……..” Hij hoefde niet na te denken over hoe hij het feest vond. Gemengde gevoelens, maar door het Svetlana incident voornamelijk kut. “Een uitgespatte zeepbel voldoet als beschrijving” zei hij met een ietwat vrolijke glimlach. Al lachten zijn ogen niet, maar wie kon dat zien in deze duisternis? Waarna hij nog maar uit de fles begon te drinken, want iets beters had hij toch niet te doen. Zo was het ook namelijk en verder zou hij er niet over uitwijken. En gezien hij al gedronken had zou er ook niet echt nuttige dingen uit zijn mond komen. Moesten ze ook niet verwachten. Daarnaast maakte het hem ook niet uit dat hij hier alleen aan het drinken was, al zou het gezelliger zijn als beide dames met hem meedronken. Hij meende echt dat het een uitgespatte zeepbel was. Iets dat zo goed was begonnen, was plotseling uiteengevallen. Door hem. Dat realiseerde hij maar al te goed en daardoor had hij het voornemen om deze avond niet te veel te drinken ook maar meteen overboord gegooid. Wat maakte het toch allemaal uit. Svetlana was hij kwijt. En veel om zichzelf gaf hij toch niet.

    Mae begon over Iza haar date te praten. Geen goed idee. “Verboden onderwerp Mae” zei hij, haar aankijkend, zij het met een speelse knipoog die hij haar gaf, maar toch duidelijk genoeg om haar duidelijk te maken dat het niet het meest goede onderwerp was om over te praten. Dat verpestte de sfeer. Beter gingen ze niet gewoon praten maar drinken. Althans, dat was wat hij voornamelijk deed gezien kwestie Svetlana hem niet los had kunnen laten. Hij ging dan ook maar ongegeneerd doordrinken. Al was hij wel sociaal, dus bood hij zijn geliefde drank fles aan aan Mae, of ze nu wilde drinken of niet, ze had zelf de keuze.


    Aan niets denken is ook denken.

    CLAUDAI      R U Ž I C K A
    “I stepped into the bookshop and breathed in that perfume of paper and magic that strangely no on had ever thought of bottling”
    Molokov – Seeker –Twin - Halfblood - Dress front/back


    Claudai lachte vrolijk met Vincent mee en liet zich gewillig meevoeren richting een vrije tent. Het was gewoon zo makkelijk om met hem te praten en te lachen. Ze vond praten met anderen nooit makkelijk, maar hij gaf haar het idee dat ze op het moment niks verkeerds kon zeggen en ze vond het heerlijk. Voor heel even kon ze zeggen wat ze dacht zonder zich zorgen te maken over wat anderen van haar vonden en dat was een gevoel dat ze zo lang mogelijk wilde vasthouden.
    Toen Vincent haar meesleurde in zijn val, slaakte ze een hoog, nogal beschamend gilletje. Voor de tweede keer deze avond lag ze bovenop Vincent, iets wat nog steeds verkeerd klonk, maar toch niet zo aanvoelde. Zijn armen die hij om haar heen had geslagen zorgden ervoor dat ze zich niet van hem af zou kunnen rollen – als ze dat al van plan zou zijn geweest.
    Ze lachte met hem mee en toen ze eindelijk allebei wat kalmeerden, legde ze haar hoofd op zijn schouder. “Mmm, dit ligt wel lekker,” mompelde ze met een glimlach. Glimlachend keek ze op naar de jongen die haar zo’n leuke avond had bezorgd. Ineens realiseerde ze zich hoe dicht ze eigenlijk bij hem was en ze voelde hoe ze lichtjes rood werd terwijl ze naar zijn gezicht staarde. Dit was allemaal vriendschappelijk, hield ze zichzelf voor. Gewoon, vrienden onder elkaar en zelfs al lag ze nu letterlijk bovenop hem, dit betekende niks meer.
    Wie uiteindelijk de kleine afstand tussen ze overbrugde, wist ze niet, maar ineens zaten hun lippen op elkaar. Doe het niet, je bent dronken, riep een klein gedeelte in haar hoofd, maar die stem werd snel verdrukt door een veel groter gedeelte dat het, weliswaar dronken, met deze ontwikkeling eens was. Heck, ze was 17, dronken en was in een tent met een jongen! Waarom zou ze er niet van genieten? Het was niet alsof ze er iemand mee zou bedriegen ofzo. Ze wilde gewoon even jong zijn en echt leven.




    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.


    Vincent Milan Procházka
    Molokov || I'm totally waisted, but this was totally worth it.

    Ik hoorde het meisje in mijn armen gillen toen ik achterover viel, maar zelf kon ik alleen maar lachen, zelfs al was alle lucht uit mijn longen geslagen. Het was gewoon zo grappig, voor mijn dronken zelf in elk geval. Als ik maar iets nuchterder, was dit heel ongemakkelijk geweest en had ik geen idee gehad wat te doen, maar nu,hier, dronken, met Claudai, ging het allemaal zo makkelijk en zorgeloos. Zij begon ook te lachen, waardoor het nog best even duurde voor we langzaam weer rustig werden en ik eindelijk op adem kon komen door grote teugen lucht naar binnen te happen en mijn longen weer te vullen met zuurstof. Haar hoofd zo op mijn schouder voelde comfortabel, natuurlijk, en ongedwongen. Dit was gewoon als vrienden, niets anders, dat wisten wij, maar iedereen die toekeek zou vast denken dat we iets hadden. Zacht aaide ik over haar rode krullen en ontspande me, iets wat ik van dag tot dag erg moeilijk vond om te doen. Waarschijnlijk kwam het omdat er niets vanaf hing. We waren vrienden, dronken, en hadden een gezellige avond gehad, en konden die nu voortzetten, maar het betekende niets, want we hadden niets. Ik sloot mijn ogen, gewoon om van dit moment te genieten. Ik had daarom niet echt een gevoel voor tijd, maar na even voelde ik haar adem van heel dichtbij tegen mijn gezicht slaan. Als ik niet bijna een hele fles Vodka had gedronken zou dit nooit gebeuren, maar dat had ik wel, dus het gebeurde wel. Daar lagen we dan, zoenend in een tentje na een schoolfeest. We waren dronken, jong, en ik liet me nooit zo gaan, waardoor ik er nu echt van genoot en geen enkele aandrang had om dit te stoppen. Rustig aan verplaatste ik een hand naar haar achterhoofd, om daar mijn vingers met haar haren te verstrengelen, terwijl mijn andere hand langzaam afzakte naar haar onderrug en de sluiting van haar jurk. Ik wist niet goed wat ik deed, want echt intiem was ik nog nooit met een meisje geweest, maar het feit dat mijn brein voor pampus lag hielp erg mee. Mijn inhibities waren er niet meer, ik deed gewoon wat er in me opkwam en dat was het. Na even zo gelegen te hebben, wat slordig zoenend met elkaar, rolde ik ons wat onhandig om, zodat ik een laag kooitje om haar heen vormde, terwijl ik voorzichtig haar hoofd dicht bij die van mij hield, zodat we niet hoefden te stoppen met juist datgene wat goed en bevrijdend voelde. Als we dit de hele nacht zouden doen, zou ik het zeker niet erg vinden, en ook niet als we nog wat verder zouden gaan.


    Bowties were never Cooler

    ALEXANDER      STOYAN       LYUBEN
    “Just face it, babe. I’m rich and handsome, so yes, I’ll get exactly what I want”
    Pureblood – Rhoswen – Chaser - Bulgaars


    Na zijn opmerking leek Gabi heel even gedesoriënteerd, tot het haar ook opviel dat anderen zich richting de uitgang begaven. Inwendig glimlachte hij, maar hij hield zijn gezicht strak. Ze had de avond toch niet zo erg gevonden dat ze iedere twee minuten een blik op de klok had geworpen. In plaats daarvan was ook zij de tijd even vergeten.
    Terwijl ze samen naar de uitgang liepen, was Alex zich zeer bewust van de warmte van haar hand in de zijne. Hij keek bewust niet naar hun handen, maar zag dat Gabi dat wel en deed en aan haar blik te oordelen net zo verbaasd was over de uitkomst van deze avond als hijzelf was. En juist daarom was nu het punt gekomen om de avond te beëindigen. Eindig als het nog goed gaat en niet wanneer er alweer problemen komen. Het einde was altijd datgene wat het meeste zou worden herinnert. Dat was iets waar hij snel genoeg in zijn leven achter was gekomen.
    “Welterusten,” antwoordde hij haar slechts met een glimlach. Zij glimlachte ook, iets wat een grote sprong vooruit was. Zo te oordelen had Gus die hulp van haar ook wel nodig, maar hij vroeg zich wel af hoe Gabi hem ooit mee zou krijgen. Hij had haar hint dat hij wel een ander kon gaan zoeken wel opgevangen, maar hij had er deze avond eigenlijk weinig behoefte aan. Als hij zou willen, zou hij iedere dag wel een meisje kunnen krijgen, dus dat hij deze avond zou ‘mislopen’ zou echt geen ramp zijn.
    Aangezien Gus en Gabi vol in de uitgang stonden, wachtte hij even om ze ook hun moment samen te geven. Geduld was echter nooit zijn sterkste punt geweest en toen ze ook nog in de opening bleven staan, had hij weinig zin om te wachten. Sowieso had hij nu hij wat langer naar Gus keek steeds meer het idee dat Gus nooit alleen zijn dorm zou terugvinden. Hij had Gabi wel om hem te begeleiden, maar Alexander was er ook niet helemaal van overtuigd dat zijn vriend al die trappen nog op zou kunnen komen.
    Daarom liep hij toch naar het tweetal toe. Pas toen hij zich al bij de twee bevond, realiseerde hij zich dat het voor Gabi misschien eruit zou zien alsof hij haar gevolgd zou zijn. Dat was echter totaal niet zijn bedoeling geweest, maar daar kon hij nu weinig aan veranderen.
    “Kom Gus, laten we jou eens in de common room zien te krijgen,” zei hij tegen Gus. Hij hoopte maar dat hij geen belangrijke gesprekken had onderbroken, maar hij wilde eigenlijk zelf ook wel richting zijn bed, maar hij kon niet zomaar weg zonder ervoor te zorgen dat zijn dronken vriend tenminste ook veilig terug was gekomen. Hij was niet dronken, dus ditmaal was het zijn verantwoordelijkheid, ook al was hij meestal degene die wat hulp nodig had om toch echt zijn bed te vinden. Hij hield wel van wat – heel veel – drank.




    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    D I M I T R I V I K T O R V O L K O V
    Ranaulph • Captain & Chaser • Fullblood • Ranaulph dorm
    "Maybe I'm drunk and overreacting, but don't even think about hurting my sister...
    You can't imagine the things I'll do to you"








    Eventjes zaten we in stilte, terwijl ik mijn zusje over haar haren aaide. Ze had niet op mijn vragen geantwoord, maar dat vond ik eigenlijk ook niet erg. Zolang haar tranen maar zouden stoppen. Plots keek ze me aan met haar rode ogen en zei: "Het is allemaal mijn schuld. Ik heb onze vriendschap verpest door er te veel verwachtingen op te leggen." ze snikte nog steeds, daarna verstopte ze haar gezicht opnieuw in mijn schouder. "Ik zou hem helpen met zijn expositie, maar dat gaat nu vast ook nooit meer gebeuren. Ik verpest ook alles."
    Eventjes wachtte ik tot haar gesnik minder werd terwijl ik naar de juiste woorden zocht.
    "Ik weet niet precies wat er tussen jullie gebeurd is, Sveta. Maar ik weet zeker dat het niet jouw schuld is. Emiel zou gek zijn om zijn vriendschap met jou op te geven. Het is überhaupt al een eer voor hem dat jij vrienden met hem wilt zijn. Het komt vast wel weer goed." zei ik.
    Tegen Svetlana bleef ik rustig, maar ik wist dat het moment dat ik Emiel's gezicht weer zag, ik mezelf niet zou kunnen inhouden. Maar dat hoefde Svetlana niet te weten. Bovendien was ik zelf nog redelijk verdoofd door de hele avond die ik zelf had gehad met Gus. Het voelde een beetje alsof ik al aan het dromen was, maar mijn echte dromen zouden nog even moeten wachten.
    "En je verpest helemaal niet altijd alles, dat mag je niet zeggen." voegde ik er nog aan toe na weer een moment stilte. Het deed me pijn als ze zulke dingen zei. "Zal ik anders thee zetten? Of een van de meisjes halen?" probeerde ik nog onhandig. De weinige troostende woorden die ik had gezegd waren ook de enige die ik had, voor nu stond ik even machteloos.

    Ashley "Ash" Joseph Diggory
    “Stop being such an ash-hole...”
    Roshwen • 17 • Beater • Seventh year • Halfblood • Outside the Castle • Bothering strangers










    De dorm bleef echter leeg en ondanks dat ik wel klaar was met het feestje betekende dat niet dat ik alleen wou zijn. In tegendeel zelfs. Het liefst omringde ik mezelf met mensen, alleen zijn was juist wat ik wou voorkomen. Als het iets was waarvan ik hield dan was het wel de aanwezigheid van anderen. Mensen konen me oneindig fascineren. Na nog een paar minuten gewacht te hebben besloot ik me weer te begeven naar de gangen van het kasteel. Overal liepen leerlingen, alleen, met vrienden of een stelletje verdwaald door het kasteel. Het was wel duidelijk dat niet iedereen zich vanavond aan het alcohol verbod had gehouden. Zo uitbundig als iedereen vanavond was, was overdag wel anders.
    Ik stapte het kasteel uit en de frisse buitenlucht kwam me tegemoet. De meeste tentjes leken al gevuld en ik zou natuurlijk de twee leerlingen van het vijfde jaar op kunnen zoeken die me eerder deze avond hadden gevraagd om met hun te komen chillen, maar eerlijk gezegd was ik op zoek naar iets nieuws. Iets gaf met het gevoel alsof ik nog meer moest ontdekken deze avond. Langzaam liep ik langs de tentjes en probeerde te horen wie erin lagen. Maar het waren geen stemmen die herkende. Bij een van de tentjes hoorde ik slechts twee stemmen.
    "Ik ben echt blij dat ik je hier ontmoet hebt." hoorde ik een jongen zeggen.
    Het klonk als iets interessants... Echter kon ik niet zo goed plaatsten of dit een flirterige situatie was. Niet dat dat iets uitmaakte, ik had dit tentje al uitgekozen.
    "Ik ook." klonk toen de stem van een meisje. "Wat ik hier zo zag rondlopen, hmmm, ze lijk wel braafjes en tuttig te zijn die meisjes. En echt leuke jongens, behalve jij, heb ik ook nog niet gezien."
    Dan heeft ze mij duidelijk nog niet gezien, dacht ik bij mezelf.
    "Ik ken eigenlijk nog niemand verder hier..." vervolgde het meisje. "Jij wel?"

    Dat leek me een goed moment om deze twee vreemdelingen kennis te laten maken met de legendary Ash Diggory, een goede bijnaam, die ik mezelf had gegeven en vreselijk passend vond. Gezien de tent nog niet volledig dicht geritst was hoefde ik alleen maar het stukje opening open te slaan om de jongen en het meisje te onthullen. Een meisje met wit haar en een jongen met bijna net zulk licht haar als het meisje verschenen. Wat ook opvallend was is dat het meisje een stuk langer was dan de jongen, zelfs in hun liggende positie kon je dat zien.
    "Niet iedereen op Durmstrang is zo braaf als ze lijken hoor.. geloof me." zei ik tegen de twee en ik knipoogde. "Vergeef me dat ik dat hoorde terwijl ik langsliep. En hopelijk heb ik ook geen intiem moment tussen jullie verpest. Maar ik ontmoet graag nieuwe mensen." ik stak mijn hand uit naar de jongen en schudde hem "Ik ben Ash." stelde ik mezelf voor. Vervolgens deed ik hetzelfde met het meisje.
    "Waren jullie van plan om te gaan slapen? Ik heb nog iets om te roken." Ik hield een gerolde joint omhoog om te laten zien waar ik het over had. "en als je daar niet into bent ben ik ook altijd in voor een goed gesprek. Maar als ik wel iets intiems heb onderbroken, zeg het dan alsjeblieft, het laatste wat ik wil is iemand cockblocken."

    [ bericht aangepast op 21 mei 2016 - 11:57 ]

    Jonah Serge Procházka


    Jonah hoopte maar dat hij niet al te veel weer moest niezen. Hij was al moe en dat was vermoeiend. Ook was het niet zo fijn om als je een gesprek probeerde te voeren je om de zoveel tijd je zin moest onderbreken om naar een zakdoekje te grijpen. In het donker kon hij gelukkig nog wel aardig Nathaniel zien. Hij was benieuwd naar zijn antwoord op hoe het feest was. Al zou het niet geweldig geweest zijn, ook dan was hij geïnteresseerd, gezien hij een oprechte interesse had in mensen. En vandaag had hij niet heel veel mensen gezien, laat staan gesproken. Dus voordat hij zichzelf weer naar de dorms zou begeven vond hij het wel fijn om nog even met in ieder geval 1 persoon te praten.

    "Ah, zoals ieder school feest, al had ik dit keer iets deftigs aan." Jonah glimlachte even. Op zich maakte de kleding het gala wel heel anders, maar het bleef inderdaad wel een schoolfeest zoals ieder ander. Met stelletjes, drank, gedoe, dansende mensen en leraren die af en toe een oogje in het zeil probeerden te houden. "Wat is er met jou man? Je ziet er belabberd uit. Verkouden ofso?'
    Natuurlijk was dit hem opgevallen. Hij wist niet precies hoe hij er zelf uitzag, hij had immers niet in de spiegel gekeken. Maar als dat hetzelfde was als hoe hij zich voelde, zou het waarschijnlijk niet een gezond aanzicht zijn. Hij kuchte nog even om te kunnen spreken. Als hij maar niet zijn stem kwijtraakte. “Hmm ach ja” hij haalde zijn schouders even op. “Ik denk dat het iets van de griep is” Hij wist het niet precies, maar hij wist wel dat hij zich gisteren al niet goed voelde en vandaag was het alleen maar erger geworden. Het was nu al heel wat dat hij hier nu niet moest overgeven, al was hij nog wel misselijk.

    "Het feest zelf was niet zo een leuke boel, plezier moet je nog steeds zelf maken." “Dat is ook zo” stemde Jonah in. Nathaniel was gaan zitten en dat leek hem ook een goed idee, ook gezien hij zich nu een beetje duizelig begon te voelen. Misschien was het toch niet zo’n goed idee om buiten te gaan zitten. “Maar heb je nog een beetje leuk kunnen dansen?” vroeg Jonah met een glimlach aan Nathaniel. Hij vroeg zich af of de jongen nu zo neutraal deed omdat hij het feest mwah mwah had gevonden of dat hij gewoon niet meteen alles vertelde. Na zijn vraag keek hij een beetje voor zich. Lichtelijke duizeligheid overviel hem een beetje, maar nu ze zaten ging het wel goed.

    [ bericht aangepast op 21 mei 2016 - 10:33 ]


    Aan niets denken is ook denken.


    Svetlana Irina Volkov
    Ranaulph || I'm not okay.
    Mijn broer deed echt zijn best, dat moest ik hem nageven. Het werkte allemaal ook erg goed, want zijn aanrakingen kalmeerden me wel zeker, gaven me ht gevoel dat er in elk geval altijd een iemand voor me zou zijn, zelfs al was het mijn broer. Zijn woorden verpestten het alleen wel. Hij had namelijk geen enkel idee. Ik had geprobeerd het serieus te maken, hij niet. Ik was juist degene die zich gelukkig prees dat die Emiel een vriend mocht noemen, en ik had her verpest door te proberen het meer te laten zijn dan dat. Ik schudde dan ook gefrustreerd mijn hoofd. "Ik was degene die vroeg of hij verder wilden gaan, Dimi. Ik, niet hij. Het is allemaal mijn schuld." Ik keek naar mijn broer, wiens ogen overgeglaasd waren, en die mogelijk niet eens meer luisterde. Dit gebeurde alleen als hij heel diep in gedachten of dromen was. Het was al lang niet gebeurt en ik was bang dat hij een moord op Emiel aan het beramen was, zelfs al stond zijn gezicht zacht. Plots schoot hij er weer uit en begon wat onhandige dingen voor te stellen. Ik wilde helemaal geen meisje, of thee. Ik wilde mijn broer, een veilige haven, de enige hier die me echt kende. Niet helemaal, maar veel beter dan wie dan ook. Ik schudde nog even zacht mijn hoofd, en kek hem aan, waarschijnlijk met een bleek gezichtje en dikke rode bloeddoorlopen natte ogen. "Ik wil niets of niemand anders, Dimi. Je bent mijn broer. Waarom zou ik iemand anders om me heen willen hebben?" mompelde ik, voor ik een kus op zijn wang drukte. Ik keek hem nog even in zijn ogen, die nu weer helder waren. "Waar dacht je net aan, Dimi? Of vraag ik dan te veel?" vroeg ik zachtjes, met een nog vrij gebroken stemmetje. Ik had liever geen spotlight op me, en probeerde dus ook het onderwerp van mezelf af te houden. Daarbij was ik wel benieuwd en opzoek naar afleiding, wat zijn gedachten en leven me mogelijk kon geven, op het feit na dat het mogelijk ging over het in elkaar slaan van Emiel. Dat wilde ik echt niet, want dat verdiende hij echt niet. Maar misschien dacht hij wel aan iets anders, aan zijn avond met Iza, aan Iza misschien zelfs. Het was niet of het te intieme gedachtes waren om over te vragen, maar zo lekker warm en veilig op zijn schoot, met niemand in de buurt, durfde ik het wel aan.


    Bowties were never Cooler