• Laatst sprak ik met iemand en diegene had het over howrse. Dus heb ik vandaag een kijkje genomen, nadat ik mij had aangemeld. Het is dus een site waar je een soort van spel kan spelen met paarden. Je kan dan paarden verzorgen, ze trainen en fokken. Eigenlijk vind ik het tot nu toe wel leuk, vooral het fokken.

    Het fokken vind ik leuk, omdat het een verrassing is. Je weet niet hoe het veulen eruit ziet voordat het geboren word. Sowieso vind ik spellen waarbij je dieren kunt fokken wel leuk. Niet omdat de dieren dan seks hebben, maar omdat er dan een nieuw dier ontstaat en ik benieuwd ben om te zien hoe het eruit ziet, wat het kan(vaardigheden) en dus misschien verder mee kan fokken.

    Dus ken je howrse al of zit je zelf ook op de site?

    De linken naar de andere topics

    ID topic
    Fok topic
    Vragen topic

    [ bericht aangepast op 6 sep 2015 - 20:50 ]

    Wat vind jij van spellen waarbij je dieren kan fokken?

    66.7% (14 stemmen)
     
    Leuk

    4.8% (1 stem)
     
    Niet leuk

    23.8% (5 stemmen)
     
    Niks aan

    4.8% (1 stem)
     
    Anders (als je wil, mag je het vertellen in een reactie)


    Physics is awesome

    My babies are sleeping. Ik vind het stiekem leuk dat ik dit nu weer speel.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik heb gekozen voor een Welsh. Op de een of andere manier kan ik de naam van die gratis pony (die je krijgt van Ow)niet veranderen. Hoe moet dat? Want nou heet hij Welsh :$

    Renze schreef:
    (...)
    Wie is jou? XD

    Quokka ;)

    Gaterne schreef:
    Ik heb gekozen voor een Welsh. Op de een of andere manier kan ik de naam van die gratis pony (die je krijgt van Ow)niet veranderen. Hoe moet dat? Want nou heet hij Welsh :$

    Plusje achter de naam van je paard > Bewerk profiel.
    Quokka, plaats je deze ook even in het vragen topic? XD

    :)

    Renze schreef:
    (...)
    Plusje achter de naam van je paard > Bewerk profiel.
    Quokka, plaats je deze ook even in het vragen topic? XD


    Ja, ik moet volgens mij nog meer vragen in het vragen topic plaatsen.

    En ik heb een beetje mot met de site.


    Physics is awesome

    @Renze

    Zijn Engelse Volbloeden makkelijker goed te fokken qua GP dan Lusitano's?


    Physics is awesome

    Elk ras is, als je het op de goede manier doet, even goed te fokken qua gp (uitzondering, de ezels) maar de Lusi's zijn gewoon veel populairder. Voor hoge gp-EV is de afzetmarkt gewoon kleiner.

    Renze schreef:
    Elk ras is, als je het op de goede manier doet, even goed te fokken qua gp (uitzondering, de ezels) maar de Lusi's zijn gewoon veel populairder. Voor hoge gp-EV is de afzetmarkt gewoon kleiner.


    Dus moet je beter zoeken als je op zoek bent naar een hoge gp-EV?

    Want ik had bij particuliere verkoop gekeken en daar staan ook paarden op die niet ras zuiver zijn en waarvoor mensen toch pasjes vragen.


    Physics is awesome

    Ze staan er vast wel op, alleen dan kleinere aantallen.
    Dan zijn die mensen ofwel gek, of hebben de paarden veel zmi. Als een paard een goed zmi heeft, vragen mensen er vaak pasjes voor, ook al zijn ze niet raszuiver. Echter is raszuiver wel echt een voordeel/pre als je met die lijn wil doorfokken.

    Renze schreef:
    Ze staan er vast wel op, alleen dan kleinere aantallen.
    Dan zijn die mensen ofwel gek, of hebben de paarden veel zmi. Als een paard een goed zmi heeft, vragen mensen er vaak pasjes voor, ook al zijn ze niet raszuiver. Echter is raszuiver wel echt een voordeel/pre als je met die lijn wil doorfokken.


    Een paar mensen bieden een raszuiver paard met zmi, maar eentje vraagt 15 pasjes.

    Een vraagt voor geen raszuiver en geen zmi 500 Equus en een pasje. Waarschijnlijk door het gp want dat is 1298.

    Heb je paarden gekocht van met welke rassen je wil gaan fokken?


    Physics is awesome

    Hangt er ook maar net vanaf welke zmi. Een element of Apocalyps is veeeeeeel waard. Dat 500 + pasje is waarschijnlijk te duur gevraagd. Het gp noemen zonder ras heeft weinig zin, want elk ras heeft andere 'hoge' waarden. Wat voor een Lusi laag is, is voor een Fries hoog, snap je? Alleen het getal zegt weinig.

    Ja, EV + IJslandertjes gekocht, als veulen, dan kosten ze minder. Uitgetrainde/geblupte/gepimpte paarden kosten veel meer dan simpele veulens.

    Trouwens, ik had een van mijn paarden geregistreerd bij een manege en ik wilde mijn andere paarden ook daar stallen, maar nu kan ik die manege niet vinden.

    Hoe kan dat?


    Physics is awesome

    Omdat zijn stallen ofwel op/gevuld zijn, ofwel je paarden voldoen niet aan de vh-eis. Sommige maneges willen namelijk dat je paard minimale vaardigheden van bijvoorbeeld 500+ heeft, en als je paard dat niet heeft kan je er simpel niet terecht.

    Renze schreef:
    Omdat zijn stallen ofwel op/gevuld zijn, ofwel je paarden voldoen niet aan de vh-eis. Sommige maneges willen namelijk dat je paard minimale vaardigheden van bijvoorbeeld 500+ heeft, en als je paard dat niet heeft kan je er simpel niet terecht.


    Dan zal het waarschijnlijk aan de vh liggen, want mijn merrie heeft 420 en nog iets. Mijn hengst en hun veulen hebben dat nog niet.

    En er is iets geks gebeurd, ik heb opeens een pasje. Dus ik probeer uit te zoeken hoe ik daar in vredesnaam aan kom, want die komen niet uit de lucht vallen, neem ik aan.


    Physics is awesome