• Laatst sprak ik met iemand en diegene had het over howrse. Dus heb ik vandaag een kijkje genomen, nadat ik mij had aangemeld. Het is dus een site waar je een soort van spel kan spelen met paarden. Je kan dan paarden verzorgen, ze trainen en fokken. Eigenlijk vind ik het tot nu toe wel leuk, vooral het fokken.

    Het fokken vind ik leuk, omdat het een verrassing is. Je weet niet hoe het veulen eruit ziet voordat het geboren word. Sowieso vind ik spellen waarbij je dieren kunt fokken wel leuk. Niet omdat de dieren dan seks hebben, maar omdat er dan een nieuw dier ontstaat en ik benieuwd ben om te zien hoe het eruit ziet, wat het kan(vaardigheden) en dus misschien verder mee kan fokken.

    Dus ken je howrse al of zit je zelf ook op de site?

    De linken naar de andere topics

    ID topic
    Fok topic
    Vragen topic

    [ bericht aangepast op 6 sep 2015 - 20:50 ]

    Wat vind jij van spellen waarbij je dieren kan fokken?

    66.7% (14 stemmen)
     
    Leuk

    4.8% (1 stem)
     
    Niet leuk

    23.8% (5 stemmen)
     
    Niks aan

    4.8% (1 stem)
     
    Anders (als je wil, mag je het vertellen in een reactie)


    Physics is awesome

    Het is geen geintje joh. Hengsten kunnen tientallen dekkingen tegelijk open hebben staan. Ik raad je verder even aan om verder de spelhelp te lezen, want daaruit kan je concluderen wat de mama en papa voor veulen kunnen geven, afhankelijk van gp en blup.

    Renze schreef:
    Het is geen geintje joh. Hengsten kunnen tientallen dekkingen tegelijk open hebben staan. Ik raad je verder even aan om verder de spelhelp te lezen, want daaruit kan je concluderen wat de mama en papa voor veulen kunnen geven, afhankelijk van gp en blup.


    Aangezien ze beiden positieve BLUP hebben, zal het veulen waarschijnlijk aangeboren vaardigheden hebben. De gp van de hengst is goed. Misschien kan er wel wat uit ontstaan wat redelijk is qua gp.


    Physics is awesome

    Correct.

    Quokka schreef:
    (...)

    Dus het ligt aan de vader? Wat als die wel hoog scoort op gp en BLUP?

    Want ik heb een goeie gevonden en de dekking is 500 Equus. Nu ben ik wel ben dat het een geintje is, want hij staat 4 keer in de lijst met mogelijke dekkingen.

    Hoe heet hij en welk ras? Dan neem ik ook even een kijkje!
    X

    Ik heb mijn eerste merrie laten dekken. Hengstveulen met 105 aangeboren vaardigheden, 764 GP en 25 sterren van uitmuntendheid. Not bad, denk ik. (De verleiding was zó groot. Ik weet dat het soort van weggegooid geld is, fokken met je Gaiapaard. Maar goed. :'D)


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Fillion, verspillen van geld is niet echt erg in dit stadium, zolang je er maar van leert en ervaring mee opdoet. Bovendien, een 764-gp veulen is niet verkeerd als nakomeling van je eerste merrie.

    Renze schreef:
    Fillion, verspillen van geld is niet echt erg in dit stadium, zolang je er maar van leert en ervaring mee opdoet. Bovendien, een 764-gp veulen is niet verkeerd als nakomeling van je eerste merrie.


    Hmm, ik begrijp het. Ik was best blij met het resultaat.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Gaterne schreef:
    (...)
    Hoe heet hij en welk ras? Dan neem ik ook even een kijkje!
    X


    Hij heet Arin en het ras kan je wel raden, denk ik.


    Physics is awesome

    Renze schreef:
    Fillion, verspillen van geld is niet echt erg in dit stadium, zolang je er maar van leert en ervaring mee opdoet. Bovendien, een 764-gp veulen is niet verkeerd als nakomeling van je eerste merrie.


    Zo'n veulen, zou dat iets opbrengen op de handel?


    Physics is awesome

    Vast wel. Niet veel want het is geen toppaard. Maar eenmaal een beetje getraind kan je er wel een paar duizend equus voor vragen.

    Renze schreef:
    Vast wel. Niet veel want het is geen toppaard. Maar eenmaal een beetje getraind kan je er wel een paar duizend equus voor vragen.


    Als mijn merrie zo'n veulen krijgt dan heb ik bij een verkoopprijs van 1000 Equus al winst.


    Physics is awesome

    Niet verkeerd toch. Ik heb dekkingskosten van 2500 per veulen dus ik moet er altijd veel voor vragen om winst te maken- die verrekte dekkingskosten.

    Renze schreef:
    Niet verkeerd toch. Ik heb dekkingskosten van 2500 per veulen dus ik moet er altijd veel voor vragen om winst te maken- die verrekte dekkingskosten.


    Zeker niet verkeerd, de dekkingskosten waren 600(500 voor de hengst en 100 voor de veearts) en de hengst had 100 BLUP en 1021.36 gp, maar qua vaardigheden zit hij boven zijn gp. Dus dat leek mij wel een goede deal voor dat geld.

    Daarnaast was hij de enige in het rijtje met een positieve BLUP.

    Hoe komen jouw dekkingskosten dan zo hoog?

    [ bericht aangepast op 5 sep 2015 - 17:19 ]


    Physics is awesome

    De dekkingskosten zijn 1% van je geld (met wat afrondingsshit), en met een paar miljoen... Tja.

    Renze schreef:
    De dekkingskosten zijn 1% van je geld (met wat afrondingsshit), en met een paar miljoen... Tja.


    Maar als je daarvan een groot deel investeert in veevoer, worden de dekkingskosten dan niet goedkoper? Oftewel dezelfde techniek als je een pasje wilt kopen en niet teveel wil betalen?


    Physics is awesome