• Ergens in de bergen van Zweden staat een school. Een school speciaal voor jongeren van 10 t/m 18met een speciale gave: het beheersen van Magie. De school gaat onder de naam 'Oxford Academy'
    De jongeren die hier naar school gaan leren hoe ze deze magie moeten gebruiken.
    De school is opgericht 46 jaar na Wizarding War II omdat de wizarding populatie alsmaar groter werd en de drie andere europese scholen voor jonge magiërs de hoeveelheid leerlingen niet meer konden aannemen en zo veel jonge Tovenaars en Heksen geen lessen zouden kunnen volgen.



    Rollen
    Vrouwen
    ×Phoebe Dana Jacksons - TheHorcrux 6
    ×Cassandra Adira Zabini - Falahee 5
    ×June Mercendes - Vivir 4
    ×America Gaia Lazar - CharmedPaige 6
    ×Lillith `Lills` Genevieve Malfoy - Gently 2
    ×Silena Zoë Paetrix - Piaffe 5
    ×Hunter Lake Sharrow - Oneira 4
    ×Carfelia Lydia Romanoff - Sangster 10
    ×Lily Amanda Hale - Verityy 12
    ×Hope Cailla Elaine Woodward - Walker 17
    ×Aiden Luca Millefois - Descent 18
    ×Jade Ira Phernon - TheHorcrux 20
    ×Rose Sophia Cole - Verityy 20

    Mannen
    ×Colton Lucifer DiRomano - Falahee 10
    ×Jackson Charles Vanderbilt - Forman 4
    ×Lewis Mercendes - Vivir 10
    ×Timothy "Tommy" Cleaver - Eloquentiae 8
    ×Nathaniel Dylan Phellon - Oneira 10
    ×Robin McAdair - xBooBear 15
    ×Max Veran Phubar - Rosea 15

    Leraren

    ×Cevelle Appoline Delacour - Charms - Rosea 4
    ×Ric Alexander Jones - Potions - Verityy 15
    ×Mary Shawna Woodsen - Divination - TheHorcrux 12
    ×Eva Katherine Adams - Transfiguration - Verityy 13
    × Louise 'madam' hagrid -Care of Magical Creatures - Natuurix 16
    ×Pernilla Tyra Kjellberg -Muggle Studies - TheHorcrux 18
    ×Christian Andersson -Anciens Runes 19
    ×Christopher "Chris" Redfield - DADA 7
    ×Daniel Stephen Morrison -History Of Magic 18
    ×Amanda Sprouse -Herbology 19
    ×Andréas Eriksson -Flying Lessons 19
    ×Stefan Hägg -Astronomy 19
    ×Erik Olsson -Arithmancy 19


    Regels
    ×-OOC graag in het praattopic
    ×Minimaal 200 woorden per post
    ×Naamsverandering graag doorgeven in de topics
    ×Houd het realistisch, nieuwe leerlingen kunnen niet meteen vanaf dag 1 al verliefd zijn op iemand.
    ×18+ mag, maar hou het netjes en onder een spoiler of met waarschuwing voor degenen die dit niet graag lezen.
    ×Het Uniform voor de dames
    ×Het Uniform voor de heren.
    ×Kamerindeling


    Topics


    Zaterdag 9:30
    Het is Ochtend, de eerste week is net voorbij. Leraren hebben het rustig gehouden voor de leerlingen en vooral voor de eerste jaars. Na een lange zomervakantie vol rust zullen de lessen langzaam weer opgebouwt worden. Pas aankomende maandag zullen de leerlingen weer écht aan het werk moeten. Dit is dus hun laatste weekend rust, zonder huiswerk. Want komende week gaat alles beginnen.
    Het is half 10, het ontbijt word langzaam afgesloten en de leerlingen zullen hun plekken in en om het kasteel zoeken. Tijd om te doen wat iedereen wil, echter is er geen goedkeuring om het tovenaarsdorp te bezoeken. De weg ernaartoe is dan ook afgezet dit weekend.
    Het bestuur van Oxford acadamy is streng, gelukkig voor de leerlingen niet zo streng als op Durmstrang, maar zeker niet zo losjes als op Hogwarts.


    [ bericht aangepast op 23 nov 2014 - 20:11 ]


    Little do you know


    Silena Zoë Paetrix
    "Dat gaat nog lastig worden. We kunnen doen alsof je ziek bent?" is het voorstel van Lily. Als Ze bewijs wil zien zal dat niet te regelen vallen. Hoe goed we hier ook in zijn. "Hmm." Mijn hersenen werken op volle toeren, als dit al niet lukt. Wat dan wel? Dan weet ik het. "Ik ga vannacht." zeg ik tegen Lily. Als mijn plan mislukt dan zal het waarschijnlijk niet zo goed aflopen en heb ik lang strafwerk. Maar dit is de beste optie die ik heb. Ik ga mijn leven niet nog een keer wagen om polyjuicepotion en vuurwerk zelf te maken of te stelen.


    take me back to the basics and the simple life


    Jackson Charles Vanderbilt

    Voordat ze antwoord gaf op mijn niet echt vragende, maar meer antwoordende vraag, rolde ze met haar ogen trok ze haar wenkbrauwen op. Ik vond het wel leuk haar een beetje te plagen. Eigenlijk de meeste meisjes wel, maar bij Carfelia genoot ik er het meest van. Het was de reactie die het het leukst maakte. "Omdat ik Carfelia Romanoff heet." antwoordde ze me vervolgens. De logica die hierin zat begreep ik echter niet helemaal, maar veel over nadenken deed ik niet. Het zou wel iets zijn.
    Bij het antwoorden van mijn tweede vraag haalde ze haar schouders op. "Waarschijnlijk helemaal niks, denk ik. Op mijn kamer zitten niksen, met jou zijn misschien." was haar antwoord met een glimlach. Haar dag zou zo te horen weinig van mijn dag verschillen. Met elkaar zijn vond ik overigens wel een goed idee. Het idee maakte me glimlachen. Ik keek naar hoe ze een broodje pakte en een geluksgevoel overspoelde me. Ik genoot van mijn leven hier met Carfelia en mijn vrienden. Het feit dat mijn ouders niet wisten waar ik was en ik hen ook erg miste, maakte het iets minder mooi, maar negeerde ik een beetje. Ik bewonderde Carfelia's blonde haren en haar mooie lichaam.
    "Ik weet het niet, maar ik heb geen zin in de lessen. Tenminste nu niet." Carfelia rukte me op uit mijn gedachten. Snel pakte ik ook een broodje en pakte ook wat broodbeleg. Wat ik pakte, maakte me niet zoveel uit; ik luste het meeste wel. "Ik ook niet." zei ik, voordat ook ik een hap uit mijn broodje nam. "Die leraren kunnen soms zo zeuren, om gek van te worden." Snel wierp ik even een blik op de tafel van de leraren om te kijken of ze mij niet gehoord hadden. Niet dat ik bang voor ze was, het zou alleen een negatief effect kunnen hebben op mijn werkhouding.

    [ bericht aangepast op 19 nov 2014 - 17:14 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Lily Amanda Hale.


    "Hmm" aan haar gepeins te horen wist Silena ook niet wat we het beste konden doen om Kjellberg af te leiden. Als ze ook maar een aanleiding ziet om straf te geven doet ze dat meteen, aan Silena en mij tenminste.
    "Ik ga vannacht" zegt ze opeens. Meteen bedenk ik hoe ze 's nachts het beste weg kan sluipen.
    "Silien, als wij er nou eens voor zorgen dat Kjellberg te veel bezig is met andere dingen" ik wiebel met mijn wenkbrauwen.
    "Dan kan je onopgemerkt wegsluipen" ondertussen zijn we al bij de ingang van het kasteel aangekomen en snel leg ik mijn vinger voor mijn lippen omdat er een aantal derdejaars langs komen lopen. Als ze langs zijn gelopen ga ik weer verder.
    "Maar wat zouden we moeten doen om Kjellberg lang genoeg af te leiden zonder dat ze weet dat het nep is?"


    -


    Silena Zoë Paetrix
    "Silien, als wij er nou eens voor zorgen dat Kjellberg te veel bezig is met andere dingen" zegt Lily, wiebelend met haar wenkbrauwen. "Dan kan je onopgemerkt wegsluipen" vervolgt ze maar aangekomen bij de ingang van het kasteel houd ze haar mond en legt ze een vinger op haar lippen. Hier moeten we fluisteren, met alle leerlingen en leraren om ons heen. "Maar wat zouden we moeten doen om Kjellberg lang genoeg af te leiden zonder dat ze weet dat het nep is?" Even denk ik na, maar het is voor de hand liggend. "Wat dacht je van een kleine prank?" ik grijns. Kleine pranks brengen je in lang niet zo veel gevaar als een grote maar zorgen toch voor genoeg afleiding. "Als jullie een paar stinkbommen af laten gaan dan moet het lukken. Ik ben niet zo lang bezig met wegkomen."


    take me back to the basics and the simple life

    Lily Amanda Hale.


    "Wat dacht je van een kleine prank?" grijnst ze.
    "Als jullie een paar stinkbommen af laten gaan dan moet het lukken. Ik ben niet zo lang bezig met wegkomen" zegt ze maar dan schiet er opeens een beter plan in mijn hoofd.
    "Silien, wat dacht je ervan dat de onschuldige Lily Hale opeens besloot om een brave leerling te worden en overstuur in het kantoor van Kjellberg zit omdat ze 'geruchten' heeft gehoord?" ik maak aanhalingstekens met mijn vingers bij het woord geruchten.
    "Zodat Kjellberg lang genoeg met haar bezig is zodat Lily's vriendin Silena weg kan gaan?" ik wacht even haar reactie af voordat ik verder ga.
    "En dat de 'geruchten' zich precies aan de andere kant van het kasteel afspelen?" ik zie het al voor me. Kjellberg die naar de andere kant van het kasteel gaat terwijl Silena weggaat. Misschien krijg ik hiervoor wel straf maar die kan toch nooit zo groot zijn als de straf die Silena krijgt als Kjellberg merkt dat ze weg is geweest?


    -


    Silena Zoë Paetrix
    "Silien, wat dacht je ervan dat de onschuldige Lily Hale opeens besloot om een brave leerling te worden en overstuur in het kantoor van Kjellberg zit omdat ze 'geruchten' heeft gehoord?" Ze maakt aanhalingstekens met haar handen als ze het woord 'geruchten' zegt. Ik grijns. "Zodat Kjellberg lang genoeg met haar bezig is zodat Lily's vriendin Silena weg kan gaan?" Weer wacht Lily even met verder vertellen. Ondertussen lopen we het kasteel in, naar de eetzaal. Ondanks dat het ontbijt al voorbij is. Meestal zitten we of daar, of op de kamer van iemand, en soms in het bos. Op de Quidditchvelden zijn we een stuk minder te zien. Omdat we niet altijd zin hebben, nouja, zin, vooral tijd, om te vliegen en helemaal daar heen te lopen "En dat de 'geruchten' zich precies aan de andere kant van het kasteel afspelen?" Mijn grijns is nu een stukje breder. "Great! Maar dan moet je wel geloofwaardig over komen Lils."


    take me back to the basics and the simple life


    June Mercendes


    Zou het echt raar zijn als je liever school hebt dan zomervakantie? Zelfs met huiswerk en al dat soort dingen? Want voor mij is de zomer echt verschrikkelijk geweest. Voor zover ik weet heb ik amper met mijn broer gesproken, en zelfs als we het wel deden ging ons gesprek niet verder dan dingen zoals het weer. Dat was dan ongeveer het enige waar we het eens over konden zijn. Dan zei ik bijvoorbeeld: "Het is slecht weer." En dan zei Lewis: "Ja." Dat was serieus waar ons diepste gesprek van de afgelopen zomer. Verder dan dat kwamen we niet. Verder dan dat wil ik ook helemaal niet. Want dan krijgen we weer ruzie, waar ik onderhand ook helemaal moe van wordt. Ik vraag me echt af hoe we nou een tweeling kunnen zijn. Dat slaat helemaal nergens op. We kunnen dan ook niet meer van elkaar verschillen. Altijd als ik ja zeg, zegt hij nee. Als ik naar links ga, gaat hij naar rechts. We zijn het nooit met elkaar eens geweest, met uitzondering van het weer dan.
    "Ach, familie kan je niet kiezen." Hoor ik Tommy zeggen als ik klaar ben met mijn sarcastische verhaal. Helaas niet nee, denk ik best wel treurig. Als dat wel zo was geweest had dat mijn leven zoveel verbeterd. Dan zou ik niet eens voor een tweelingbroer kiezen, maar voor een zus. Ik zou één van mijn vriendinnen als mijn tweelingszus kiezen. Het maakt niet uit welke, elk van mijn vriendinnen is toch minstens duizend keer beter dan de broer waar ik mee opgescheept zit. Dan zou ik niets te maken hebben gehad met Lewis en dan kan hij ook leuk een andere zus kiezen die net zo chagerijnig en stom is als hij. Ach ja, mijn vakantie was dus geen succes, maar die van Tommy zal ik elk geval vast een stuk leuker zijn geweest dan de mijne. Ik zal wel de enige rare gek zijn die liever op school zit. Zijn antwoord is alleen niet helemaal wat ik verwacht had.
    "Prima, niet anders dan normaal. Ik ben alleen wel blij om weer hier te zijn. Hier kan je tenminste wat doen en met de mensen zijn waar je om geeft." Ik kijk hem doordacht aan. Ik weet niet waarom, maar hij klinkt eerder treurig dan blij als hij prima zegt, of misschien komt dat alleen op mij zo over. Toch zegt iets me dat dat niet zo is. Ik vindt het in elk geval wel leuk dat hij het ook leuk vindt om hier weer terug te zijn.
    "Dat vindt ik ook. Ik heb het hier gemist." Tijdens het praten kijk ik even om me heen. Naar de lucht, de bomen, Tommy. Ik heb het allemaal gemist. "Afgezien van sommigen leraren uiteraard." Klaag ik erachterna. Kjellberg bijvoorbeeld, die mag van mij wel weg om nooit meer terug te komen.


    She was always looking for more..

    Lily Amanda Hale.


    "Great! Maar dan moet je wel geloofwaardig over komen Lils" zegt ze daarna even serieus.
    "Ik heb niet voor niets vroeger acteerlessen gehad" grijns ik. Ik word nu al helemaal enthousiast om de reactie van Kjellberg te zien. Ik heb vroeger samen met mijn nicht acteerlessen gehad, we waren altijd bezig met toneelstukjes in elkaar zetten. Tot ik haar op een dag niet meer mocht zien omdat ze een misdaad hadden begaan die door mijn familie 'bloedverraden' wordt genoemd. In een klap was het contact verbroken en daarna heb ik haar nooit meer gezien. Die dag ben ik niet alleen een vriendin kwijt geraakt maar ook de enige plek waar ik me thuis voelde. Nu is het gelukkig anders, het is thuis natuurlijk wel hetzelfde maar ik trek het me minder aan. Ik heb June, Silena, Mer, Aiden en nog vele anderen waar ik op kan steunen. Oxford is mijn thuis en dat zal het altijd zijn. Silena heeft blijkbaar mijn stemmingswisseling opgemerkt want ze kijkt me doordringend aan.


    -


    Silena Zoë Paetrix
    "Ik feb niet voor niets vroeger acteer lessen gehad." Grijnst Lily. Als we in de zaal zijn aangekomen zie ik dat alle leraren weer weg zijn. Met een zucht ga ik zitten en als ik weer naar Lily kijk zie ik haar stemmingswisseling. Zonet was ze nog helemaal vrolijk en enthousiast en nu staan haar ogen triest en verdrietig. Met een van mijn doordringende blikken kijk ik haar aan, wachtend op een antwoord van een in de verte starende Lily. "Hoe laat vanavond? Tien uur ofzo? Dan ben ik morgenochtend weer terug." Als het goed gaat tenminste. Het zal niet makkelijk worden hem over te halen om me polyjuice potion te geven maar het moet lukken. Daar zorg ik tenminste voor.


    take me back to the basics and the simple life

    Lily Amanda Hale.


    "Hoe laat vanavond? Tien uur ofzo? Dan ben ik morgenochtend weer terug" zegt Silena wanneer we net zijn gaan zitten.
    "Ja dat is goed. Dan kunnen we daarvoor nog een Quidditch wedstrijd houden" wanneer ik aan Quidditch denk word ik weer wat vrolijker van binnen maar ik maak me nog steeds zorgen over vanavond. Stel dat het niet goed gaat?
    "Ik hoop dat June zo komt. Dan kunnen we haar het plan ook vertellen. Hoe ben je eigenlijk van plan om weg te gaan? Je kan nog niet verdwijnselen en dat kan ook niet op het schoolterrein. Met vliegen is het risico erg groot dat je gezien wordt" nu pas bedenk ik hoe waterig dit plan eigenlijk is.


    -


    Timothy "Tommy" Cleaver


    Nadat ik nogal kortaf heb gezegd dat mijn vakantie niets voorstelde, kijkt ze me vrij indringend aan. Om te doen alsof er niets is, lach ik zo onschuldig mogelijk.
    "Dat vindt ik ook. Ik heb het hier gemist." Ze kijkt om zich heen en heeft een gelukkige uitstraling. Ergens kan ik het me voorstellen. Na het horen van hoe haar vakantie was, kan ik me voorstellen dat het hier opeens heel erg fijn voelt. Met een glimlach, eigenlijk uit bewondering voor haar als persoon, kijk ik naar haar.
    "Afgezien van sommigen leraren uiteraard." Ik lach en knik.
    "Kjellberg, kuch. Ik vraag me nog steeds af waarom dat mens zo streng is. Je zou toch denken dat je als leraren op z'n minst leerlingen kan respecteren." Ik merk dat mijn toon meteen al geïrriteerder klinkt, waardoor ik maar stop met het erover hebben. Ik verdiende het, het was namelijk wel zo dat ik begon. Ik kijk in het rond en probeer dingen te herkennen, maar ik ben nooit goed geweest in Herbology.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman


    Silena Zoë Paetrix
    "Ja is goes. Dan kunnen we daarvoor nog ten Quidditch wedstrijd houden." zegt Lily. Mijn gedachtes worden weer wat vrolijker. "Ik hoop dat June zo komt. Dan kunnen we haar ook het plan vertellen. Hoe ben je eigenlijk van plan om weg te gaan? Je kan nog niet verdwijnselen en dat kan ook niet op het schoolterrein. Met vliegen is het risico erg groot dat je gezien wordt.." Lily klinkt een beetje betreurd. "Ik hoop inderdaad dat June komt. En Max." Ik besef me dat ik hem eigenlijk niet weg had moeten sturen met zijn stomme onzekerheid en wil mezelf het liefste nu slaan. "Fuck." zeg ik tegen mezelf. "En over hoe ik weg kom. Sorry Lil maar dat is iets wat zelfs jij niet mag weten. Het is nou niet echt iets wat toegestaan is. Mijn ouders hebben het me verteld. En ik moest het geheim houden." ondanks dat ik alles er altijd snel uit floep doe ik dat nu niet. Zorgvuldig koos ik mijn woorden. Ik zal eerst een eind vliegen, tot ik het bos uit ben. Met vliegen wordt ik niet gezien, daar zorg ik nu wel voor. Daarna pak ik een portkey, die mijn ouders me gegeven hadden in geval van nood. Hij werkt tot 6 December dus ik kan hem nog makkelijk gebruiken. Maar ook Lily mag dit niet weten. Ondanks dat ik nu meerderjarig ben mag het va de school nog steeds niet en wordt het ten strengste afgewezen


    take me back to the basics and the simple life

    Lily Amanda Hale.


    "Ik hoop inderdaad dat June komt. En Max" en opeens zie ik een bezorgde uitdrukking op haar gezicht.
    "Fuck" voordat ik kan vragen wat er aan de hand is praat ze weer verder.
    "En over hoe ik weg kom. Sorry Lil maar dat is iets wat zelfs jij niet mag weten. Het is nou niet echt iets wat toegestaan is. Mijn ouders hebben het me verteld. En ik moest het geheim houden" zegt ze langzaam.
    "Oke, het is niet erg hoor" zeg ik tegen haar maar eigenlijk vind ik het wel erg. Misschien vertrouwd ze me niet genoeg om me dit te vertellen.
    "Ik geloof dat June en Timothy in het bos zijn" eerst aarzel ik even omdat ik hun 'onderonsje' niet wil verstoren maar het plan is wel belangrijk om tegen June te vertellen, zeker omdat Silena vanavond al gaat.
    "Zullen we even gaan kijken waar ze blijven?"


    -


    Silena Zoë Paetrix
    Een lichtelijk gekwetste uitdrukking verschijnt op Lily's gezicht. "Lil. Ik vertrouw je meer dan genoeg. Dat weet je toch? Ik mocht het van mijn ouders gewoon echt niet vertellen." Weer onderdruk ik mijn drang om te praten en te zeggen wat het is met moeite, maar zo dat het nog wel lukt. "Ik geloof dat June en Timothy in het bos zijn, zullen we even gaan kijken waar ze blijven?" Ik knik kort en sta weer op. Met een halve grijns op mijn gezicht en Lily naast me lopend, loop ik het kasteel weer uit. Richting het bos. Daar aangekomen sta ik even stil. "June! Max!" schreeuw ik met mijn handen om mijn mond. Ik heb geen idee waar Max is maar aangezien het bos de plek is waar hij, als hij onzeker is, altijd heen gaat heb ik het vermoeden dat hij daar dan ook te vinden is.


    take me back to the basics and the simple life


    June Mercendes


    "Kjellberg, kuch. Ik vraag me nog steeds af waarom dat mens zo streng is. Je zou toch denken dat je als leraren op z'n minst leerlingen kan respecteren." Ik knik. Ik vond het nogal stom dat Kjellberg zich bemoeide met een ruzie tussen leerlingen. Dat gaat niet om haar, zij heeft er helemaal niets mee te maken. Wij zijn volwassen genoeg om onze ruzies zelf op te lossen. Ze had gewoon nooit moeten komen, hoewel ik dan geen idee heb over wat er dan zou zijn gebeurd. Wie weet wat er dan gebeurd had kunnen zijn. Als Kjellberg hun niet had laten stoppen, hoe erg hadden Tommy en Lewis elkaar dan wel niet toegetakeld.
    "Misschien is het ergens toch wel goed dat ze gedaan heeft wat ze heeft gedaan. Dat hele twee weken straf gebeure had ze er beter uit kunnen laten, maar... maar hoe ver zouden jij en Lewis zijn gegaan als, als ze niet was gekomen?" Op dat moment hoor ik net iemand die mijn naam lijkt te roepen, al heb ik het ook verkeerd kunnen horen. "Hoorde jij ook dat mijn naam werd geroepen?" Vraag ik snel aan Tommy.


    She was always looking for more..