• Ergens in de bergen van Zweden staat een school. Een school speciaal voor jongeren van 10 t/m 18met een speciale gave: het beheersen van Magie. De school gaat onder de naam 'Oxford Academy'
    De jongeren die hier naar school gaan leren hoe ze deze magie moeten gebruiken.
    De school is opgericht 46 jaar na Wizarding War II omdat de wizarding populatie alsmaar groter werd en de drie andere europese scholen voor jonge magiërs de hoeveelheid leerlingen niet meer konden aannemen en zo veel jonge Tovenaars en Heksen geen lessen zouden kunnen volgen.



    Rollen
    Vrouwen
    ×Phoebe Dana Jacksons - TheHorcrux 6
    ×Cassandra Adira Zabini - Falahee 5
    ×June Mercendes - Vivir 4
    ×America Gaia Lazar - CharmedPaige 6
    ×Lillith `Lills` Genevieve Malfoy - Gently 2
    ×Silena Zoë Paetrix - Piaffe 5
    ×Hunter Lake Sharrow - Oneira 4
    ×Carfelia Lydia Romanoff - Sangster 10
    ×Lily Amanda Hale - Verityy 12
    ×Hope Cailla Elaine Woodward - Walker 17
    ×Aiden Luca Millefois - Descent 18
    ×Jade Ira Phernon - TheHorcrux 20
    ×Rose Sophia Cole - Verityy 20

    Mannen
    ×Colton Lucifer DiRomano - Falahee 10
    ×Jackson Charles Vanderbilt - Forman 4
    ×Lewis Mercendes - Vivir 10
    ×Timothy "Tommy" Cleaver - Eloquentiae 8
    ×Nathaniel Dylan Phellon - Oneira 10
    ×Robin McAdair - xBooBear 15
    ×Max Veran Phubar - Rosea 15

    Leraren

    ×Cevelle Appoline Delacour - Charms - Rosea 4
    ×Ric Alexander Jones - Potions - Verityy 15
    ×Mary Shawna Woodsen - Divination - TheHorcrux 12
    ×Eva Katherine Adams - Transfiguration - Verityy 13
    × Louise 'madam' hagrid -Care of Magical Creatures - Natuurix 16
    ×Pernilla Tyra Kjellberg -Muggle Studies - TheHorcrux 18
    ×Christian Andersson -Anciens Runes 19
    ×Christopher "Chris" Redfield - DADA 7
    ×Daniel Stephen Morrison -History Of Magic 18
    ×Amanda Sprouse -Herbology 19
    ×Andréas Eriksson -Flying Lessons 19
    ×Stefan Hägg -Astronomy 19
    ×Erik Olsson -Arithmancy 19


    Regels
    ×-OOC graag in het praattopic
    ×Minimaal 200 woorden per post
    ×Naamsverandering graag doorgeven in de topics
    ×Houd het realistisch, nieuwe leerlingen kunnen niet meteen vanaf dag 1 al verliefd zijn op iemand.
    ×18+ mag, maar hou het netjes en onder een spoiler of met waarschuwing voor degenen die dit niet graag lezen.
    ×Het Uniform voor de dames
    ×Het Uniform voor de heren.
    ×Kamerindeling


    Topics


    Zaterdag 9:30
    Het is Ochtend, de eerste week is net voorbij. Leraren hebben het rustig gehouden voor de leerlingen en vooral voor de eerste jaars. Na een lange zomervakantie vol rust zullen de lessen langzaam weer opgebouwt worden. Pas aankomende maandag zullen de leerlingen weer écht aan het werk moeten. Dit is dus hun laatste weekend rust, zonder huiswerk. Want komende week gaat alles beginnen.
    Het is half 10, het ontbijt word langzaam afgesloten en de leerlingen zullen hun plekken in en om het kasteel zoeken. Tijd om te doen wat iedereen wil, echter is er geen goedkeuring om het tovenaarsdorp te bezoeken. De weg ernaartoe is dan ook afgezet dit weekend.
    Het bestuur van Oxford acadamy is streng, gelukkig voor de leerlingen niet zo streng als op Durmstrang, maar zeker niet zo losjes als op Hogwarts.


    [ bericht aangepast op 23 nov 2014 - 20:11 ]


    Little do you know


    Silena Zoë Paetrix
    "Je wilt touch niet were van Jones stolen? Ik kan me de vorige keer nog herinneren." Ik rol met mijn ogen. "Tuurlijk niet. Ik heb de tijd niet voor dat strafwerk. Het is dat ik het de vorige keer nog deed maar nog een keer zit er echt niet in. Nee, dat haal ik ergens anders." "De rest komt wel in orde denk ik. Er zijn vast wel mensen die mee willen werken. Zeker als het om de knappe Silena gaat." Ze wiebelt met haar wenkbrauwen en ik schiet in de lach. Ik trek mijn wenkbrauwen een keer op en grijns, mijn tong om mijn bovenlip halend. dan lach ik weer. "Tuurlijk. En natuurlijk ook vanwege de knappe en vrijgezelle Lily hier." Ik leg een naduk of vrijgezel. "Maar ik wil je het hele plan vertellen. Dus, listen up. We hebben minstens twintig leerlingen nodig. Een iemand zal als Kjellberg rondlopen tijdens de les, zal naar het schoolhoofd lopen, gestoord en verstrooid doen, extra lief zijn, alles goed vinden. Omdat het tijdens een les van Kjellberg moet, gebeurd het op een vrijdag. Omdat wij dan een blokuur Muggle studies hebben en ik dit niet wil missen. Dan zullen de meiden met korte topjes en broekjes lopen. De hele dag, de jongens lopen zonder shirt." Ik grijns alleen bij de gedachte al. "Dan zullen wij natuurlijk niet in de les zitten maar buiten een vuurwerkbom af laten gaan, waarna we naar binnen vliegen en overal vuurwerk heen gooien. Groot en klein. Lang of kort behoudend. Overal. En dan als kers op de taart gaan we Kjellbergs les binnen. Waar onze dubbelganger ook aanwezig zal zijn. Daar zullen we nog meer vuurwerk af laten gaan en daarna is het wegwezen, voordat ze te veel doorhebben." Ik grijns. Het plan heeft natuurlijk nog verbeterpuntjes nodig en de kans op schorsing is groot. Maar dat heb ik over voor mijn pranks. Meestal is het zo dat ze me niet schorsen. Ik ben een van de beste leerlingen en er zijn altijd wel twee leraren die het voor me opnemen.


    take me back to the basics and the simple life


    June Mercendes


    Samen met Tommy loop ik naar buiten terwijl ik de kijkende blikken een beetje probeer te ontwijken. De buitenlucht doet me goed.
    "We kunnen het bos in gaan. Of is dat te gevaarlijk?" Hoor ik hem zeggen, maar zo te horen vindt hij het alles behalve gevaarlijk.
    "Klinkt goed. En zo gevaarlijk kan het toch niet zijn? Als we worden aangevallen door een één of ander eng beest verschuil ik me wel achter jouw." Zeg ik tevreden. Ik ging altijd al graag naar het bos, om verschillende redenen. Sowieso omdat het niet mocht, maar ook omdat het gewoon een rustgevende plek is waar ik mijn tijd graag doorbreng. Nu nog steeds. Ik loop dan ook maar al te graag met Tommy richting het bos. Onderweg merk ik pas hoe blij ik ben. Dat hele gevecht ben ik alweer helemaal vergeten. Ik kijk uit naar de bomen waar we steeds dichter bij in de buurt komen. Om de paar stappen doe ik een paar huppelpasjes, gewoon omdat ik blij ben. "En wat is de schade?" Vraag ik uiteindelijk met een kleine zucht. Ik doel op de straf die hij krijgt voor het incident van deze ochtend. Ik hoop dat het niet al te erg is.


    She was always looking for more..

    Lily Amanda Hale.


    "Tuurlijk. En natuurlijk ook vanwege de knappe en vrijgezelle Lily hier. Maar ik wil je het hele plan vertellen. Dus, listen up. We hebben minstens twintig leerlingen nodig. Een iemand zal als Kjellberg rondlopen tijdens de les, zal naar het schoolhoofd lopen, gestoord en verstrooid doen, extra lief zijn, alles goed vinden. Omdat het tijdens een les van Kjellberg moet, gebeurd het op een vrijdag. Omdat wij dan een blokuur Muggle studies hebben en ik dit niet wil missen. Dan zullen de meiden met korte topjes en broekjes lopen. De hele dag, de jongens lopen zonder shirt" ik bijt op mijn lip van opwinding.
    "Dan zullen wij natuurlijk niet in de les zitten maar buiten een vuurwerkbom af laten gaan, waarna we naar binnen vliegen en overal vuurwerk heen gooien. Groot en klein. Lang of kort behoudend. Overal. En dan als kers op de taart gaan we Kjellbergs les binnen. Waar onze dubbelganger ook aanwezig zal zijn. Daar zullen we nog meer vuurwerk af laten gaan en daarna is het wegwezen, voordat ze te veel doorhebben" ik klap in mijn handen van enthousiasme.
    "Je bent geniaal Silien!" ik zie het gezicht van Kjellberg al voor me. Ookal krijgen we er hoogstwaarschijnlijk een zware straf voor, ik heb het ervoor over.
    "Het is gewoon perfect" zeg ik grijzend terwijl ik een 'perfectie' gebaar maak.

    [ bericht aangepast op 18 nov 2014 - 20:07 ]


    -


    Silena Zoë Paetrix
    "Je bent geniaal Slein!" Zegt Lily al klappend en ik grijns."het is gewoon perfect" zegt ze nog terwijl ze een 'perfectie symbool' maakt. Ik glimlach. "Zullen we de anderen opzoeken. Nou ja, Max en Mer tenminste, June is waarschijnlijk ergens met Tommy aan het zoenen ofzo. Ik sta op en kijk in de gang of er mensen zijn. Zoals altijd is het verlaten dus stap ik naar buiten en wacht ik even op Lily voordat ik de deur weer dicht doe. Zelfvoldaan lopen we naar buiten en vervolgens door naar het kasteel. Ik zucht. "Ik wou dat het weer altijd zo mooi was." Het was waar, de herfst begon lichtjes zijn intrede te maken en een aantal bladeren kleuren al rood. Hier worden de bladeren altijd rood, bijna nooit geel of oranje.


    take me back to the basics and the simple life


    Timothy "Tommy" Cleaver


    "Klinkt goed. En zo gevaarlijk kan het toch niet zijn? Als we worden aangevallen door een één of ander eng beest verschuil ik me wel achter jou." Even grijns ik en kijk ik naar haar. De bomen komen dichterbij en ik trek haar het bos in. Het is fijn om te weten dat niemand hier is en dat we hier gewoon privacy hebben.
    "En wat is de schade?" Even frons ik, maar dan bedenk ik me dat ze het over het gevecht heeft. Ik haal mijn schouders op en kijk naar haar.
    "Niets speciaals, een pijnlijke maag, een slechte reputatie en twee weken nablijven bij Kjellberg." Het laatste zeg ik tussen neus en lippen door, in de hoop dat het zo naar de achtergrond verdwijnt. "Denk je dat er een spreuk is om.haar dat te laten vergeten?" Ik grijns even, bedenkend of er zoiets is. Ze geeft Muggle Studies dus zo goed moet ze niet kunnen toveren.. Stom idee.
    "Maar buiten dat, hoe was je vakantie?"


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Lily Amanda Hale.


    "Zullen we de anderen opzoeken. Nou ja, Max en Mer tenminste, June is waarschijnlijk ergens met Tommy aan het zoenen ofzo?" Ik moest lachen om haar opmerking.
    "Ja dat is wel een goed idee" ik zie dat Silena opstaat en ik volg haar voorbeeld. Ze kijkt eerst even de gang door die, zoals bijna altijd, verlaten is. Ze houdt de deur voor me open en sluit hem daarna.
    "Ik wou dat het weer altijd zo mooi was" zucht Silena. Ik vind dit weer ook heerlijk maar ik houd ook van de andere seizoenen.
    "Zullen we zo meteen anders alvast gaan trainen voor vanavond? We maken ze helemaal in" ik wist niet precies wie 'ze' was maar ze gaan wel ingemaakt worden.


    -


    June Mercendes


    Gespannen wacht ik op zijn antwoord.
    "Niets speciaals, een pijnlijke maag, een slechte reputatie en twee weken nablijven bij Kjellberg." Zoiets had ik wel kunnen verwachten. Ik besluit er mijn middag er niet door te laten verpesten en scheld alleen even kort. Verder zou ik er de hele dag niet over willen praten. Morgen zien we wel weer verder. "Denk je dat er een spreuk is om.haar dat te laten vergeten?" Ik glimlach even.
    "Ach, wie weet. Ik ken hem in elk geval niet, maar ik denk ook niet dat ik de juiste persoon zou zijn om die uit te voeren. Voor je het weet laat ik er haar hele leven vergeten. Dalijk weet ze helemaal niets meer. Dan krijg ik het weer aan de stok met het ministirie van toverkunst en dan hebben we wel ergere problemen dan twee weken nablijven." Nee, ik kan beter niet spreuken uitvoeren die ik niet ken. Dan gebeurd er altijd wel iets ergs. Typisch mij.
    "Maar buiten dat, hoe was je vakantie?" Vraagt Tomy dan.
    "Ehm...." Begin ik. Ja, kort gezegd was ik maar blij dat die afgelopen was, maar dat klinkt natuurlijk ook hartstikke pessimistisch. "Echt geweldig. Helemaal super, kon haast niet beter. Ik vond het echt geweldig zonder vrienden en vooral met mijn lieftallige broer. Dat waren nog eens mooie dagen. Ik heb echt zoveel lol gemaakt met Lewis. Hoe was de jouwe?" Sarcastischer kon het haast niet.


    She was always looking for more..


    Silena Zoë Paetrix
    "Zillen we zometeenanders alvast gaan trainen voor vanavond? We maken ze helemaal in. " ik glimlach. Quidditch is altijd al ons ding geweest. In de afgelopen jaren op deze school heb ik maar een keer verloren, en dat was in mijn eerste jaar hier. Tijdens de vliegles, er werden toen erg oneerlijke teams gemaakt en dus verloor mijn team. "Sure. Maar dan moet ik me wel eerst even omkleden en dat soort dingen. En ik wil nog even naar Max vanmiddag, als je het niet erg vind natuurlijk." Max en ik hebben elkaar in de zomervakantie maar drie dagen gezien en dat was naar mijn mening veel te weinig. Alleen met hem zijn komt ook niet zo vaak voor. Omdat ik meestal gewoon met mijn vriendinnen en hem tegelijkertijd uithang. "by the way. Ik moet moegen dan naar Diagon Alley maar jij en June moeten wel helpen. Voordat Kjellerg er achter komt dat ik hem gesmeerd ben. "


    take me back to the basics and the simple life


    Timothy "Tommy" Cleaver

    "Ach, wie weet. Ik ken hem in elk geval niet, maar ik denk ook niet dat ik de juiste persoon zou zijn om die uit te voeren. Voor je het weet laat ik er haar hele leven vergeten. Dalijk weet ze helemaal niets meer. Dan krijg ik het weer aan de stok met het ministirie van toverkunst en dan hebben we wel ergere problemen dan twee weken nablijven." Ik haal mijn schouders op en knik.
    "Dat zijn inderdaad die twee weken niet waard. Hopelijk laat ze ons gewoon schoolwerk doen, zodat ik daarna in ieder geval nog tijd over hebt." Na mijn vraag over de vakantie begint ze het te omschrijven en even grijns ik. "Ach, familie kan je niet kiezen." Dan vraagt ze ook naar de mijne. Even denk ik na over wat ik erover kan zeggen. Stil? Ongemakkelijk? Ik kan moeilijk zeggen dat mijn zusje en moeder me negeerde en mijn vader elke mogelijkheid aangreep om terug te gaan naar het verleden. Ik forceer een glimlach, hopend dat het overtuigend is.
    "Prima, niet anders dan normaal. Ik ben alleen wel blij om weer hier te zijn. Hier kan je tenminste wat doen en met de mensen zijn waar je om geeft."


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Lily Amanda Hale.


    "Sure. Maar dan moet ik me wel eerst even omkleden en dat soort dingen. En ik wil nog even naar Max vanmiddag, als je het niet erg vind natuurlijk"
    "Nee natuurlijk vind ik dat niet erg" stel ik haar gerust.
    "By the way. Ik moet morgen dan naar Diagon Alley maar jij en June moeten wel helpen. Voordat Kjellerg er achter komt dat ik hem gesmeerd ben" ik vraag me af hoe Silena van plan is om daar heen te gaan maar dat laat ik maar aan haar over. Silena is altijd een persoon die dat lukt.
    "Dat gaat nog lastig worden. We kunnen doen alsof je ziek bent?"


    -

    Inmiddels is het al half 10 's ochtends. Het ontbijt zal binnen enkele minuten opgeruimd worden door de huiselven.


    Little do you know

    Max Veran Phubar


    'Max, kan je even weggaan? Sorry. Je krijgt het nog wel te horen maar Lily als eerste.'
    (Rollentopic, 1.15)Zijn laatste grote eigenschap is zijn onzekerheid. Het is niet te zien aan hem, maar vanbinnen is hij ongelofelijk onzeker. Niet normaal onzeker. Dit komt deels door zijn verleden, maar het is ook gewoon een natuurlijke eigenschap. Als iemand in zijn klas in lachen uitbarst, vraagt hij zich meteen af wat hij gedaan heeft.

    Silena geeft me een kus en loopt weg.
    Ik doe mijn best niet in te storten. Waarom mag ik het niet horen? Ben ik niet goed genoeg? Is het nu uit?
    Onzekerheid verspreid zich door mijn lichaam bij het horen van de woorden. God, het is zo vervelend om zo onzeker te zijn. Maar ik kan er niets aan doen. Silena weet goed dat ik zo onzeker ben. Waarom zegt ze dat dan? Vind ze me niet meer leuk?
    Get a grip, Max. Silena is niet klaar met je. Ze bedoelde het niet zo.
    Maar toch kan ik het niet helpen om me de raarste dingen in mijn hoofd te halen. Eigenlijk kan ik het wel snappen als Silena er klaar mee is. Zeur ik teveel? Ben ik te rustig voor haar?
    De onzekerheid dreigt me weer te verzwelgen. Het enige wat ik kan doen is niet naar de wc rennen en mijn ontbijt uitkotsen.
    (Rollentopic, 1.15)Max heeft op zijn vijftiende Anorexia gehad. Dit is een 'ziekte' dat vooral bij Muggle meisjes voorkomt. Hij was vroeger altijd een beetje mollig en vrienden en familie deden ook geen moeite om dat aardig over te brengen. Daarnaast was (is) hij ook erg onzeker wat ook niet hielp. Hij begon minder te eten, en langzaam werd hij dunner. Mensen gaven complimentjes erover en Max bleef maar doorgaan. Op een gegeven moment at hij gewoon niets meer, en werd naar het St.Mungo's gebracht. De Healers wisten niet wat hun overkwamen. Anorexia gebeurt bijna nooit bij tovenaars, en dus hadden de Healers er nog nooit mee te maken gehad. Hun snapte niet waarom iemand zou stoppen met eten. Na wat research kwamen ze erachter dat Anorexia een diepgewortelde ziekte dat vooral een mentaal probleem is. Silena, zijn vriendinnetje, heeft het meest geholpen. Zij heeft Max laten inzien dat hij goed is zoals hij is en niet dunner hoefde te worden. Langzaam werd Max weer beter en ging weer normaal eten. Toch is hij altijd aan de lichte en dunne kant gebleven.

    Langzaam ademend, loop ik door het gras, richting het bos. Ik moet even alleen zijn.
    Ik probeer terug te denken aan de dagen dat ik nog Anorexia had, dat ik er bijna aan overleed en het niet opnieuw nodig was. Aan hoe Silena hem had geholpen, hem laten inzien dat hij goed was zoals hij is.
    En juist zij zegt dan zoiets.
    God, Max. Je draait door. Je overdrijft enorm. Ze wilde gewoon eerst Lily inlichten. Niets om je zorgen over te maken. Stop met overdrijven, en ga verder met je leven.

    (@Vivir&Eloquentiae, kan Max June&Tommy anders tegenkomen ofzo? Idk,just makin' story)


    “A queen will always turn pain into power.”

    (sorry btw dat ik nog niet heb gepost met Cevelle, niet veel inspi voor der... mag ik 1 van de leraressen haar vriendin maken?)


    “A queen will always turn pain into power.”

    [ bericht aangepast op 19 nov 2014 - 15:28 ]

    [MT. Wilt iemand een samenvatting maken?
    Is het overigens een probleem als ik Nathaniel zijn geschiedenis morgenavond en vrijdag invul? Ik heb nu niet veel tijd.]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded