• Ergens in de bergen van Zweden staat een school. Een school speciaal voor jongeren van 10 t/m 18met een speciale gave: het beheersen van Magie. De school gaat onder de naam 'Oxford Academy'
    De jongeren die hier naar school gaan leren hoe ze deze magie moeten gebruiken.
    De school is opgericht 46 jaar na Wizarding War II omdat de wizarding populatie alsmaar groter werd en de drie andere europese scholen voor jonge magiërs de hoeveelheid leerlingen niet meer konden aannemen en zo veel jonge Tovenaars en Heksen geen lessen zouden kunnen volgen.



    Rollen
    Vrouwen
    ×Phoebe Dana Jacksons - TheHorcrux 6
    ×Cassandra Adira Zabini - Falahee 5
    ×June Mercendes - Vivir 4
    ×America Gaia Lazar - CharmedPaige 6
    ×Lillith `Lills` Genevieve Malfoy - Gently 2
    ×Silena Zoë Paetrix - Piaffe 5
    ×Hunter Lake Sharrow - Oneira 4
    ×Carfelia Lydia Romanoff - Sangster 10
    ×Lily Amanda Hale - Verityy 12
    ×Hope Cailla Elaine Woodward - Walker 17
    ×Aiden Luca Millefois - Descent 18
    ×Jade Ira Phernon - TheHorcrux 20
    ×Rose Sophia Cole - Verityy 20

    Mannen
    ×Colton Lucifer DiRomano - Falahee 10
    ×Jackson Charles Vanderbilt - Forman 4
    ×Lewis Mercendes - Vivir 10
    ×Timothy "Tommy" Cleaver - Eloquentiae 8
    ×Nathaniel Dylan Phellon - Oneira 10
    ×Robin McAdair - xBooBear 15
    ×Max Veran Phubar - Rosea 15

    Leraren

    ×Cevelle Appoline Delacour - Charms - Rosea 4
    ×Ric Alexander Jones - Potions - Verityy 15
    ×Mary Shawna Woodsen - Divination - TheHorcrux 12
    ×Eva Katherine Adams - Transfiguration - Verityy 13
    × Louise 'madam' hagrid -Care of Magical Creatures - Natuurix 16
    ×Pernilla Tyra Kjellberg -Muggle Studies - TheHorcrux 18
    ×Christian Andersson -Anciens Runes 19
    ×Christopher "Chris" Redfield - DADA 7
    ×Daniel Stephen Morrison -History Of Magic 18
    ×Amanda Sprouse -Herbology 19
    ×Andréas Eriksson -Flying Lessons 19
    ×Stefan Hägg -Astronomy 19
    ×Erik Olsson -Arithmancy 19


    Regels
    ×-OOC graag in het praattopic
    ×Minimaal 200 woorden per post
    ×Naamsverandering graag doorgeven in de topics
    ×Houd het realistisch, nieuwe leerlingen kunnen niet meteen vanaf dag 1 al verliefd zijn op iemand.
    ×18+ mag, maar hou het netjes en onder een spoiler of met waarschuwing voor degenen die dit niet graag lezen.
    ×Het Uniform voor de dames
    ×Het Uniform voor de heren.
    ×Kamerindeling


    Topics


    Zaterdag 9:30
    Het is Ochtend, de eerste week is net voorbij. Leraren hebben het rustig gehouden voor de leerlingen en vooral voor de eerste jaars. Na een lange zomervakantie vol rust zullen de lessen langzaam weer opgebouwt worden. Pas aankomende maandag zullen de leerlingen weer écht aan het werk moeten. Dit is dus hun laatste weekend rust, zonder huiswerk. Want komende week gaat alles beginnen.
    Het is half 10, het ontbijt word langzaam afgesloten en de leerlingen zullen hun plekken in en om het kasteel zoeken. Tijd om te doen wat iedereen wil, echter is er geen goedkeuring om het tovenaarsdorp te bezoeken. De weg ernaartoe is dan ook afgezet dit weekend.
    Het bestuur van Oxford acadamy is streng, gelukkig voor de leerlingen niet zo streng als op Durmstrang, maar zeker niet zo losjes als op Hogwarts.


    [ bericht aangepast op 23 nov 2014 - 20:11 ]


    Little do you know


    Timothy "Tommy" Cleaver


    "En ik van jou." Het enige wat ik kan doen is grijnzen. Ze kust me, maar het is al veel te snel afgelopen. Wat mensen zitten naar ons te staren en ik glimlach ongemakkelijk.
    "Waarom heb ik het gevoel dat we toeschouwers hebben?" Ondanks dat het me niet boeit dat mensen ons samen zien, geeft het nogal een ongemakkelijk gevoel.
    We kijken elkaar aan. "Zullen we anders naar een privéplek gaan. Kunnen we even een beetje zitten zonder constante blikken?" Ik kan niet stoppen met glimlachen, aangezien ik zoveel om haar geef. En het voelt fijn om te weten dat er nu tijd is om samen te zijn. Ook al gaat dat anders worden met dat stomme nablijven.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman


    June Mercendes


    "Waarom heb ik het gevoel dat we toeschouwers hebben?" Tommy kijkt mij aan, al zie ik dat hij in zijn ooghoeken naar de mensen om ons heen kijkt. Tja, die was ik dan ook een beetje vergeten. Ik snap wel wat hij bedoelt. Ergens voel ik me een beetje alsof we in een theaterstuk spelen, gezien de manier waarop mensen naar ons kijken. "Zullen we anders naar een privéplek gaan. Kunnen we even een beetje zitten zonder constante blikken?" Ik knik. Veel mensen zullen dat gevecht ook wel hebben gezien en dat zal zich snel genoeg als een lopend vuurtje door de school verpreiden. Dan hoeft dit er ook niet nog bij, lijkt me. Alleen, ik heb geen idee waarheen. Ik heb nooit echt een privéplek nodig gehad. Ik was altijd op mijn kamer of ergens anders in de school met veel anderen mensen, omdat ik nou eenmaal van die drukte hou. Nu ligt dat even een beetje anders en ik denk na. Waar zou ik nu willen zijn?
    "Misschien kunnen we naar buiten?" Stel ik voor. Het maakt mij niet zoveel uit waarheen, als het maar snel is.

    [ bericht aangepast op 17 nov 2014 - 23:31 ]


    She was always looking for more..

    Lily Amanda Hale.


    "Lils, gaat de Quidditch wedstrijd eigenlijk nog door? Met alle drama van net?" De stem van Silena galmt door de gang. Snel probeer ik me te herstellen. Zou ze het gezien hebben? Natuurlijk heeft ze het gezien. Waarom moest ik ook met mijn stomme hoofd hem opeens gaan zoenen. Het voelde vreemd, raar, afschuwelijk en het voelde fantastisch. Ik heb met Lewis Mercendes gezoent en het voelde fantastisch.
    "Ik denk het wel. Toch?" Zeg ik afwezig. Ik zie dat Silena vrolijk kijkt en samen lopen we door de gang.
    "Max, Silien? Wat net is gebeurd.. zouden jullie.. willen jullie dit alsjeblieft niet aan June vertellen? Het was een vergissing. Een grote vergissing"


    -


    Timothy "Tommy" Cleaver


    "Misschien kunnen we naar buiten?" Ik kijk glimlachend naar haar en knik.
    Met mijn hand gevouwen in de hare, loop ik in de richting van de uitgang.
    Eenmaal buiten kijk ik twijfelend om me heen. Bij het Quidditch veld lijkt niemand aanwezig te zijn, misschien in de buurt van de kassen. Dan valt mjjn oog op het bos, daar moet toch wel een romantische plek zijn.
    "We kunnen het bos in gaan. Of is dat te gevaarlijk?" Met een lichte grijns op mijn gezicht kijk ik haar aan. Zelden ben ik in het bos geweest, maar juist daarom lijkt het perfect. Niemand komt er, dus niemand kan ons storen.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    // Mt kom er pas net achter dat het speeltopic al geopend is.


    Yeah, and people in hell want Slurpees.

    Rose Sophia Cole.


    "Waarom niet?" zegt ze terwijl ze haar schouders ophaalde. Ik glimlach en samen lopen we verder. Wanneer ik weer op kijk zie ik dat ze me nog steeds stilzwijgend aan kijkt. Ik besluit haar niet te vragen wat er is en ik vertel wat over de school. Wanneer we buiten zijn aangekomen geniet ik even stilletjes van de warme zon die op mijn gezicht schijnt.
    "Daar is het bos" ik wijs richting de dichte bomen en denk terug aan alle momenten dat ik daar ben geweest. Het waren niet allemaal mooie moment geweest soms was ik gewoon uit pure frustratie weggerend en had me uren in het bos verscholen. Langzaam loop ik naar de bosrand en Lillith volgt me. Snel draai ik me naar haar om.
    "Ik heb je helemaal niet gevraagd hoe je eerste week was" grijns ik.
    "Dus laten we maar even opnieuw beginnen: Hoe was je eerste week?"


    -

    Louise Hagrid

    Ik zit nog steeds in mijn kamer. Nadat ik Colton omver gelopen heb durfde ik niet meer naar beneden. Ik had me maar omgekleed en een poging gedaan om eten te toveren. Alleen kreeg ik een dode muis die muis heel lekker vond en een appel. En dat na 30 pogingen. Maar dat is mijn probleem nu niet. Ik weet nog steeds niet wat ik de leerlingen wil laten zien maandag. Zou ik? Waarom niet. Zolang hij de school niet ingaat en de leerlingen normaal doen tijdens de lessen zou het kunnen. En voordat ik het goed plan bedacht heb, is mijn koffer gepakt en loop ik al naar de haart. Naar Charlie. “Muis kom.” Muis vliegt naar me toe en kruipt in mijn kleding. Ik gooi het goedje in de haart en stap er in. Nog geen twee tellen later word ik overeind geholpen door George. “Dat was een kort jaar.” “Nee, sorry. Ik kom alleen wat ophalen. “ “Pas op George, zometeen moet jij terug naar school.” “Charlie” Ik vlieg hem om de hals. “Ik heb je gemist.” “Je was maar 1 week weg.” “Maar kan ik wat meenemen?” “Wat ben je van plan?” George en Charlie slaan hun handen over elkaar en kijken mij aan.

    [ bericht aangepast op 18 nov 2014 - 17:06 ]


    Jackson Charles Vanderbilt

    Na mijn vraag reageerde ze eerst niet. "Waarom ben je zo lang?" vroeg ze lachend. "Waarom ben jij zo kort?" vroeg ik plagend terug zonder echt te antwoorden op haar vraag, nadat ze me een zoen op mijn wang gaf. Om eerlijk te zijn vond ik ons lengteverschil niet zo'n probleem. Ik vond dat we beiden voor ons geslacht wel een gemiddelde lengte hadden. Over mijn eigen lengte maakte ik me dan ook niets zoveel zorgen.
    "Maar ontbijt halen is goed." zei ze uiteindelijk met een knikje, waarna ze naar me glimlachtte. Ik glimlachtte terug en liep langzaam naar het ontbijt. Tijdens onze begroeting was er om ons heen voor mijn gevoel nogal wat gebeurd. Ik had iets opgevangen van een gevecht ofzoiets dergelijks. Het maakte me niet zoveel uit. Het had me we opgevallen als het één van mijn vrienden was geweest die betrokken was geweest, maar dat was dus niet zo.
    Ïk richtte mijn aandacht weer op Carfelia. "Weet je al wat je vandaag gaat doen?" vroeg ik geïnteresseerd aan haar. Ikzelf was nog niet echt iets van plan. Het weekend was voor mij meestal gewoon weekend; een tijd om niet echt na te denken over wat je doet en gewoon relaxen. De andere dagen was dit wel anders.

    [ bericht aangepast op 18 nov 2014 - 15:48 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman


    Silena Zoë Paetrix
    "ik denk het wel, toch?" Vrolijk kijk ik haar aan, maar ze ziet er afwezig uit. We lopen een stukje door de gangen wanneer Lily haar mod weer opent. "Max, Selien? Wat net is gebeurd.. Kunnen jullie..willen jullie dit asjeblieft niet aan June vertellen?het was een vergissing. Een grote vergissing." Ze kijkt stil voor zich uit. Ik bijt eventjes op mijn lip. Ik kan haar niks beloven, ik zeg alles wat in me opkomt. En wat nou als het er zomaar uit floept. "Lil.. Je weet dat ik dat niet kan beloven. Het floept er allemaal zo uit. Maar ik zal mijn best doen, oké?" Ik geef haar een knuffel om haar gerust te stellen en we lopen zwijgend door. "Maarr, ik moet jullie en June nog wel vertellen over de grootste wraakactie en prank in jaren."


    take me back to the basics and the simple life

    CARFELIA LYDIA ROMANOFF




    "Waarom ben jij zo kort?" vroeg hij met een plagende toon. Ik rolde mijn ogen en trok mijn wenkbrauwen op. ''Omdat ik Carfelia Romanoff heet,'' glimlachte ik en haalde mijn schouders op. Alles leek gewoon groter vanaf mijn perspectief, maar ach. Ik zou niet meer groeien en toch begon ik mijn lengte te waarderen, dag bij dag.
          We liepen langzaam naar het ontbijt toe en ik liet mijn blik door de zaal glijden. Een nieuw meisje was hier zo te zien. Haar haar was felpaars en zo'n iemand kan je nou niet over het hoofd zien. ''Weet je al wat je vandaag gaat doen?" hoorde ik opeens. Ik humde even en draaide me om, waarna ik mijn schouders ophaalde bij zijn vraag. ''Waarschijnlijk helemaal niks, denk ik. Op mijn kamer zitten niksen, met jou zijn misschien.'' Ik glimlachte weer en grijnsde daarna breed. Mijn blik ging naar de ontbijttafel en met een zuchtje pakte ik een broodje met bacon en eiersalade van de schaal . ''Ik weet het niet, maar ik heb geen zin in de lessen. Tenminste nu niet.'' zei ik terwijl ik tegen de tafel aanleunde en een hap van mijn broodje nam.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Lily Amanda Hale.


    "Lil.. Je weet dat ik dat niet kan beloven. Het floept er allemaal zo uit. Maar ik zal mijn best doen, oké?" Ze strekt haar armen uit en geeft me een knuffel. Even zijn we alledrie stil.
    "Maarr, ik moet jullie en June nog wel vertellen over de grootste wraakactie en prank in jaren" lacht ze vervolgens.
    "Bedankt. Ik wil gewoon dat June zich gelukkig voelt, ik wil niet dat ze nog meer problemen krijgt met haar broer" daarna tover ik een klein lachje op mijn gezicht.
    "En ik wil heel graag horen wat je wraakplan is"


    -


    Silena Zoë Paetrix
    "Bedankt. Ik wil gewoon dat June zich gelukkig voelt, ik wil niet dat ze nog meer problemen krijgt met haar broer." een kleine glimlach verschijnt op haar gezicht. "En ik wil heel graag horen wat je wraakplan is." Ik grijns. "Max, kan je even weggaan?" vraag ik vriendelijk. "Sorry. Je krijgt het nog wel te horen maar Lily als eerste." Ik geef hem een klein kusje op zijn wang en draai me dan op mijn hielen om. Vervolgens loop ik naar buiten. Waar het nu nog niet zo heel erg koud is, maar waar wel een fris briesje is. Mijn wand haal ik uit mijn broekzak en ik klooi me een paar kleine lichtvonkjes die ik, door middel van een spreuk, uit mijn wand laat schieten. Een glimlach siert mijn gezicht,. "Juist ja, het plan. Ten eerste moeten we even ergens heen waar geen mensen zijn." Ik kijk om me heen en mijn blik glijdt langzaam naar het Quidditch veld. Daar binnen zijn meerdere kleedruimtes. Met mijn hoofd knik ik er naar om vervolgens mijn pas te vervolgen. Als we eenmaal daar binnen zitten doe ik de deur op slot en zorg ik er voor dat er niemand binnen kan komen, al mochten ze willen. Ik ga op een van de bankjes zitten. "Lils. Dit is het enige moment waarop je nog terug kan. De gevolgen van het plan kunnen namelijk grote straffen zijn, als ze ontdekken dat het door ons is uitgevoerd. En al helemaal als ze weten waarom. Wil je de rest horen of denk je, toch maar niet. Ik wil liever niet eventueel geschorst worden?" De grijns op mijn gezicht is groot en ik kijk haar met fonkelende ogen aan. "Je hoeft niet, het zou alleen wel fijn en handig zijn. En natuurlijk ook erg leuk" voeg ik er aan toe.


    take me back to the basics and the simple life

    Lily Amanda Hale.


    Nadat Silena Max heeft weggestuurd lopen we naar buiten. Het is niet heel erg warm maar het zonlicht op mijn gezicht zorgt voor precies de goede temperatuur.
    "Juist ja, het plan" begint Silena.
    "Ten eerste moeten we ergens heen waar geen mensen zijn" ze kijkt om zich heen en vervolgens naar het Quidditch veld. Ik weet wat ze van plan is, in de kleedruimtes hebben we meerdere geheime dingen besproken. Automatisch loop ik haar achterna. Als we de kleedkamer binnenlopen doet Silena snel de deur op slot en gaat op een van de bankjes zitten.
    "Lils. Dit is het enige moment waarop je nog terug kan. De gevolgen van het plan kunnen namelijk grote straffen zijn, als ze ontdekken dat het door ons is uitgevoerd. En al helemaal als ze weten waarom. Wil je de rest horen of denk je, toch maar niet. Ik wil liever niet eventueel geschorst worden?" zegt ze met een grote grijns en in haar ogen fonkelt iets.
    "Je hoeft niet, het zou wel fijn en handig zijn. En natuurlijk ook erg leuk" voegt ze er nog steeds grijnzend aan toe. Snel ga ik naast haar zitten.
    "Wat voor vriendin zou ik zijn als ik je dit alleen laat doen. En het is natuurlijk veel gezelliger om allebei straf te hebben" zeg ik een grijns en wapperende wenkbrauwen.


    -


    Silena Zoë Paetrix
    "Wat door ten vriendin zoo ik zijn als ik je dit alleen laat doen. En het is natuurlijk veel gezelliger om allebei straf te hebben." Is Lily's simpele antwoord als ze naast me zit. Ik haal even diep adem. "Lil, ik ga je het hele plan vertellen. Nu meteen." Normaal vertel ik altijd een deel van een plan. Het is slimmer om nooit je gehele plan te vertellen. Maar aangezien dit Lily is. Tja. "Lil. We gaan het over een week uitvoeren. We hebben tijd nodig voor het organiseren. Geloof me als ik zeg dat dit de grootste prank in de afgelopen vijftig jaar wordt." Ik vorm een grijns op mijn gezicht. "Right. We zullen veel leerlingen nodig hebben die bereid zijn om mee tweernen. Met zijn vijven of zessen zal het niet lukken. We hebben zowel meiden als jongens nodig. Die geen van allen zullen stoppen omdat ze bang zijn voor de gevolgen. We komen er namelijk niet van af zonder straf. Hopelijk zo weinig mogelijk. Dan, moet ik naar London gaan, naar Diagon Alley. Je kent die fopshop toch? De Weasleys' Wizard Wheezes? Daar hebben we al eerder spullen vandaan gehaald. Daar zullen we heel van magisch vuurwerk vandaan moeten halen. Ook moeten we redelijk schaarse kleding halen bij mijn favoriete muggle winkeltje." ondanks dat ik een hekel aan ze heb haal ik daar wel vaak kleren. "Vervolgens hebben we de bezems nodig. Iedreen zijn eigen of een van school, dat maakt niet uit. Ook hebben we polyjuice potion nodig. En ja, ik weet waar ik dat kan halen. En tot slotte hebben we een haar van Kjellberg nodig." Ik wacht even met verder vertellen. Eerst wil ik Lily's reactie weten.


    take me back to the basics and the simple life

    Lily Amanda Hale.


    "Lil, ik ga je het hele plan vertellen. Nu meteen" ik grijns. Silena is het persoon wat haar plan altijd in delen aan mensen verteld zodat als iemand haar verraad ze niet het hele plan weten.
    "Lil. We gaan het over een week uitvoeren. We hebben tijd nodig voor het organiseren. Geloof me als ik zeg dat dit de grootste prank in de afgelopen vijftig jaar wordt" langzamerhand begin ik steeds nieuwsgieriger te worden naar haar plan. Ik zie dat Silena een enorme grijns op haar gezicht heeft liggen. Ik weet nu honderd procent zeker dat niemand dit ooit zal gaan vergeten en dat is juist de reden waarom dit plan me zo aanspreekt.
    "Right. We zullen veel leerlingen nodig hebben die bereid zijn om mee tweernen. Met zijn vijven of zessen zal het niet lukken. We hebben zowel meiden als jongens nodig. Die geen van allen zullen stoppen omdat ze bang zijn voor de gevolgen. We komen er namelijk niet van af zonder straf. Hopelijk zo weinig mogelijk" langzaam bedenk ik mensen die wel mee zouden willen werken. Wat er niet heel veel zijn maar misschien zijn er een aantal jongere mensen die wel mee willen werken.
    "Dan, moet ik naar London gaan, naar Diagon Alley. Je kent die fopshop toch? De Weasleys' Wizard Wheezes?" Ik grijns weer. Natuurlijk ken ik die winkel, het is net alsof ik erin ben opgegroeid.
    "Daar hebben we al eerder spullen vandaan gehaald. Daar zullen we heel van magisch vuurwerk vandaan moeten halen. Ook moeten we redelijk schaarse kleding halen bij mijn favoriete muggle winkeltje" Silena is niet zo van fan Muggle's maar de kleding vindt ze wel leuk.
    "Vervolgens hebben we de bezems nodig. Iedereen zijn eigen of een van school, dat maakt niet uit" van dit gedeelte van het plan wordt ik al helemaal vrolijk. Als we bezems nodig hebben zullen we sowieso gaan vliegen en laat dat net hetgeen zijn waar ik zo van houd.
    "Ook hebben we polyjuice potion nodig. En ja, ik weet waar ik dat kan halen. En tot slotte hebben we een haar van Kjellberg nodig" bij dit gedeelte betrekt mijn gezicht even.
    "Je wilt het toch niet weer van Jones gaan stelen? Ik kan me de vorige keer nog heel goed herinneren" de vorige keer dat we polyjuice potion nodig hadden probeerden we het te stelen van professor Jones. Helaas betrapte hij ons en gaf hij ons zo veel strafwerk dat we twee weken niks anders hebben gedaan.
    "De rest kom toch wel in orde denk ik. Er zijn vast wel veel mensen die mee willen werken. Zeker als het om de knappe Silena gaat" ik trek mijn wenkbrauwen op.


    -