• Based on The 100. Echter hoef je de serie natuurlijk niet te kennen om mee te doen!

    Het is 2187. De wereld heeft zijn ondergang honderd jaar geleden gehad. Toen er een nucleaire oorlog uitbrak hebben verschillende onderduikers van verschillende landen besloten de ruimte in te gaan en daar te wachten tot de Aarde terug leefbaar is.
    Terwijl het leven in het ruimtestation (De Ark genaamd) doorgaat begint de Aarde zich te herstellen. Echter gebeurd er van alles in de Ark en misdrijven gaan vaak gepaard met de doodstraf. Echter worden jongeren opgesloten in cellen die zich in de Ark bevinden.
    Wanneer de raad het er over eens is dat er gekeken moet worden of de Aarde terug leefbaar is, besluiten ze de gevangen jongeren naar de Aarde te sturen, ze te laten kijken of het leefbaar is. Ieder van de jongeren krijgt een ijzeren armband om. Deze laat weten aan de Ark of ze nog in leven zijn en of het veilig genoeg is om terug te keren naar de Aarde, en hier een nieuwe samenleving te starten met de mensen die ze hebben...


    Jongeren;
    - Jongen - Rune Mateja - 19 - Gonplei
    - Jongen - Lucas - 19 - Aureolus
    - Jongen - Keagan Yate - 23 - Ignatius
    - Jongen - Marshall Sadler "Spike-E" - 24 - Angmar
    - Jongen - Cain Stephans - 26 - Angmar
    - Jongen - Nicky Cane "Force" - 22 - Hohenheim
    - Meisje - Estera - ? - AsamiSato
    - Meisje - Celeste Silver Twisteye "Silver" - 25 - Hohenheim
    - Meisje - Marguerite Crux - 20 - Angmar
    - Meisje - Bird Forsyth - 19 - Repair
    - Meisje - Abbygail Raven Ryess - 18 - Aereolus
    - Meisje - Nimf Yates - 18 - Waldeinsamkeit
    - Meisje - Pearl - 21 - Waldeinsamkeit


    Regels
    - Maximaal 3 personages
    - Jongens en meiden gelijk houden alsjeblieft
    -We schrijven in de 3e persoon, verleden tijd (tenzij meerdere toekomst willen)
    - Offtopic tussen haakjes of in het praattopic
    - Respect voor elkaar
    - Ruzies mogen alleen in het speeltopic
    - Plezier hebben!

    Topics;
    Rollentopic 1
    Speeltopic 2

    [ bericht aangepast op 12 feb 2015 - 20:27 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    OakenshieId schreef:
    [Pardon? We schrijven toch met zijn allen een verhaal? Een topicstarter heeft niet meer te zeggen dan andere schrijvers, hoor! Het enige wat telt, is dat wat er geschreven is. Dat er acht geweren waren, staat al beschreven op bladzijde drie en is dus onderdeel van het verhaal. Als mensen het daar niet mee eens waren, hadden ze dat toen moeten zeggen en niet nu.]


    [Je toon bevalt me niet zo. Of je gaat je aanpassen of je gaat weg.]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    [Ik blijf bij mijn punt. Wij hebben hier allemaal evenveel te zeggen en jij zegt niet wat anderen wel of niet moeten doen. Dan had je geen MSV moeten openen, waarbij je samen een verhaal schrijft.]


    Every villain is a hero in his own mind.

    [Ik ben een beetje chago en kan niet veel hebben nu. Maar als ik iets zeg (omdat ik de maker ben) vind ik het niet fijn als mensen het tegenspreken. Hoe wil je acht geweren hebben als ze die mee zouden moeten smokkelen in de shuttle. Het is niet dat ze gegeven zijn. ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    [Bij MSVs heeft een topicmaker geen enkele rol, behalve het up to date houden van de beginpost. Je bent net als ieder ander, je mag zeggen wat je wilt en daar kun je ook 'tegenspraak' op verwachten. Er is nergens geschreven dat ze wapens moesten meesmokkelen. Wel dat iemand dat had gedaan, maar daar maakte ik uit op dat hij zijn eigen vertrouwde wapen wilde hebben. Als extra.
    Als je mijn stuk gelezen had, had je gezien dat ze gewoon in een kast hingen en speciaal voor hen waren meegegeven, zodat ze niet binnen tien minuten dood zijn. Misschien dat het in de serie net gebeurd is, maar dat had je niet van tevoren gemeld en er staat ook bij dat je de serie niet hoeft te kennen om hieraan mee te doen. Ik ben er vanuit gegaan, net als anderen die wapens gepakt hebben, dat zij deze gewoon hebben meegekregen zodat ze kunnen overleven. Dat leek mij immers het doel van de hele missie. Ik vind niet dat je nu nog dingen kunt veranderen die al een paar dagen geleden geschreven gaan. DIt is een meespeelverhaal. De een schrijft iets en de ander gaat er op in. Als het is iets dat jij anders in je hoofd had, dan is dat jammer en is het de kunst en het spel om daar zelf op in te spelen/te improviseren]

    [ bericht aangepast op 11 nov 2014 - 13:49 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    [De missie is om te kijken of de aarde leefbaar is. Ik heb hier geen zin meer in zo.]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    [En die missie heeft toch geen zin zonder dat ze zich kunnen verdedigen? Ik wil dit overigens best bespreken, maar misschien is een praattopic dan handiger]

    [ bericht aangepast op 11 nov 2014 - 13:51 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Heeee, rustig aan. Wellicht kunnen we wat meer met elkaar communiceren in een praattopic/rollentopic? Ik ben enkel RPG gewend, dit is mijn eerste MSV, dus ik heb er verder niet heel veel verstand van maar het is een hartstikke leuk onderwerp en we moeten ons hier allemaal prettig voelen.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Is er al wen praattopic, want ik zou graag mijn mening geven. :3


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Heeee, hij wordt nu toch niet afgeschaft omdat er kleine meningsverschillen zijn? We kunnen dit best oplossen en lekker doorgaan! (:


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Commoner schreef:
    Heeee, hij wordt nu toch niet afgeschaft omdat er kleine meningsverschillen zijn? We kunnen dit best oplossen en lekker doorgaan! (:


    Precies! ^^


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Nimf

    Een beetje paniekerig wist Nimf zichzelf geen houding te geven. Nooit was ze goed geweest in het verdedigen van zichzelf en bovendien had ze nu niet eens een wapen om te hanteren. Niet dat ze daar nou zo goed mee om zou kunnen gaan, maar met helemaal niets voelde ze zichzelf al helemaal niet veilig. Met trillende handen bleef ze staan waar ze stond, ze had geen idee hoe ze zou kunnen helpen. Waarschijnlijk zou ze iedereen nog in de weg lopen ook. Daar had ze al helemaal geen zin in, omdat ze Bird niet nog een reden wou geven om haar af te katten. Daar was ze in elk geval wel helemaal klaar mee. Toch was ze niet echt boos op Bird, ondanks alles wat ze tegen Nimf had gezegd. Ze was echter wel boos op Rune. Hoe kon hij nou alleen zichzelf en Bird in veiligheid brengen zonder zich om de andere mensen te bekommeren. Nimf zou dan wel niet kunnen vechten, maar ze zou ook niet gaan wegrennen als een lafaard zoals Rune deed.

    Pearl

    Pearl was blij dat ze tot nu toe nog niet echt was opgevallen in de groep. Dat maakte ook dat niemand naar haar omkeek en alleen maar bezig was dat beest te verdrijven. Ze zag haar kans dan ook al snel om weg te glippen en zichzelf veilig te brengen in de shuttle.


    Ik heb maar weer een stukje geschreven, ik hoop niet dat iedereen nu stopt met reageren door een meningsverschil.

    [ bericht aangepast op 11 nov 2014 - 20:37 ]


    She was always looking for more..

    Keagan was de shuttle in gevlucht toen hij de kudde aan hoorde komen, maar hij keek verbaasd op toen Pearl hem even later volgde.
    Hij haalde zijn wenkbrauw op.
    'Niet zo goed in zelfverdediging?'

    [ bericht aangepast op 11 nov 2014 - 20:39 ]

    Pearl

    Met een schuin oog keek ze Keagen aan.
    'Dat is niet iets wat ik heb gezegd voor zover ik het me herinner. Je zal je nog verbazen over wat ik kan doen met een wapen in mijn handen. Jij zegt dat ik niet goed ben in zelfverdediging. Dat formuleer ik liever anders. Wat dacht je van, goed in overleven.


    She was always looking for more..

    Ik zie geen reden om te stoppen hoor! Ik zat er net lekker in.^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Bird.

    Toen Bird eenmaal terug bij de shuttle kwam, was het één grote chaos. Ze herinnerde zich vaag de lichtschieters (geen idee hoe die dingen heten, ze liggen vaak op boten etc.) die ze in de shuttle achter de wapens had zien liggen, waardoor ze slippend naar binnen rende om met de ontstekers op het centrale midden te gaan staan. Ze wierp een blik op Spike-E voor ze de eerste ontstak. Lichtvonken schoten met enig kabaal naar boven waardoor de beesten leken te schrikken en terug begonnen te rennen. Ze stak ze één voor één af, gooide ze in de richting van de beesten voor ze zich probeerde te kalmeren.


    Feel the fire, but do not succumb to it.