• Lerarenopleiding ervaringen

    Ik ben op zoek naar studenten die de opleiding leraar Engels doen. Wat zijn jullie ervaringen, waar studeren jullie en hoe is de opleiding ingedeeld? Is het zwaar, heb je het naar je zin en hoe zit het met de stages? Ervaringen van andere lerarenopleidingen mag natuurlijk ook!
    Ik hoop op reacties!

    [ bericht aangepast op 14 dec 2014 - 20:09 ]

    Ik doe momenteel MBO Onderwijsassistent, maar ben hierna van plan door te gaan naar de lerarenopleiding Engels. (: Qua stages, (derde jaar) OA, weet ik wel dat je gewoon heel erg gebruikt wordt voor de rotklusjes, ik weet niet hoe dat zit met de HBO opleidingen, maar zal me niet verbazen als dat ongeveer hetzelfde zal zijn.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik ben eerste jaars Docent Beeldende Kunst en Vormgeving maar in februari ga ik pas stage lopen. Dus ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen! (:


    “A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Ik had een vriendin die dit deed. Van haar hoorde ik dat de focus heel erg ligt op de vakken die je leren hoe je een goede leraar wordt. Geen probleem als jij dat leuk vindt, maar zij vond het niets. Daarom kan ik je niet helpen met de rest, want ze is halverwege gestopt. Ze studeerde het in Groningen btw.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Sigil volgt een opleiding maatschappijleraar op HvA, je kan haar altijd een berichtje sturen.


    Your make-up is terrible

    Ik zit nu op het MBO Toegepaste Biologie en wil eigenlijk hierna de leraren opleiding biologie gaan doen, al weet ik nog niets zeker en heb ik nog drie jaar om te kiezen(;


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Bolin schreef:
    Ik ben eerste jaars Docent Beeldende Kunst en Vormgeving maar in februari ga ik pas stage lopen. Dus ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen! (:


    En wat vind je van de opleiding zelf?

    Ik doe de lerarenopleiding Nederlands op de fontys in Tilburg. Leuke opleiding. Niet al te zwaar en de stage is super tof.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Dumbledore schreef:
    Ik doe de lerarenopleiding Nederlands op de fontys in Tilburg. Leuke opleiding. Niet al te zwaar en de stage is super tof.


    Wat voor soort vakken heb je allemaal en hoeveel uren heb je? En hoeveel huiswerk/studie werk zit eraan vast? Heb je alleen hoorcolleges of ook werkcolleges? En is het te combineren met een bijbaantje?

    [ bericht aangepast op 14 dec 2014 - 21:56 ]

    Jessiiicaa schreef:
    (...)

    Wat voor soort vakken heb je allemaal en hoeveel uren heb je? En hoeveel huiswerk/studie werk zit eraan vast? Heb je alleen hoorcolleges of ook werkcolleges? En is het te combineren met een bijbaantje?


    - De vakken: syntaxis (grammatica), spelling, taalpsychologie, vakdidactiek, fictie, hedendaagse letterkunde, algemene professionele vorming (vooral gericht op stage zaken), formuleren.
    - Ongeveer een uur of 10/12 in de week
    - Niet veel huiswerk. Ik denk dat je er een uurtje of 5 mee bezig bent
    - Hoor- en werkcolleges
    - Goed te combineren met een bijbaantje

    (:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ik studeer nu Toegepaste Taalkunde (waaronder Engels) en zou hierna eventueel nog enkele talen willen bijdoen (na Master tolken) om daarna nog verder te gaan voor een extra diploma voor het onderwijs ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Dumbledore schreef:
    (...)

    - De vakken: syntaxis (grammatica), spelling, taalpsychologie, vakdidactiek, fictie, hedendaagse letterkunde, algemene professionele vorming (vooral gericht op stage zaken), formuleren.
    - Ongeveer een uur of 10/12 in de week
    - Niet veel huiswerk. Ik denk dat je er een uurtje of 5 mee bezig bent
    - Hoor- en werkcolleges
    - Goed te combineren met een bijbaantje

    (:


    Klinkt goed!