• Based on The 100. Echter hoef je de serie natuurlijk niet te kennen om mee te doen!

Het is 2187. De wereld heeft zijn ondergang honderd jaar geleden gehad. Toen er een nucleaire oorlog uitbrak hebben verschillende onderduikers van verschillende landen besloten de ruimte in te gaan en daar te wachten tot de Aarde terug leefbaar is.
    Terwijl het leven in het ruimtestation (De Ark genaamd) doorgaat begint de Aarde zich te herstellen. Echter gebeurd er van alles in de Ark en misdrijven gaan vaak gepaard met de doodstraf. Echter worden jongeren opgesloten in cellen die zich in de Ark bevinden.
    Wanneer de raad het er over eens is dat er gekeken moet worden of de Aarde terug leefbaar is, besluiten ze de gevangen jongeren naar de Aarde te sturen, ze te laten kijken of het leefbaar is. Ieder van de jongeren krijgt een ijzeren armband om. Deze laat weten aan de Ark of ze nog in leven zijn en of het veilig genoeg is om terug te keren naar de Aarde, en hier een nieuwe samenleving te starten met de mensen die ze hebben...

Jongeren;
    - Jongen - Rune Mateja - 19 - Gonplei
    - Jongen - Lucas - 19 - Aureolus
    - Jongen - Keagan Yate - 23 - Ignatius
    - Jongen - Marshall Sadler "Spike-E" - 24 - Angmar
    - Jongen - Cain Stephans - 26 - Angmar
    - Jongen - Nicky Cane "Force" - 22 - Hohenheim
    - Meisje - Estera - ? - AsamiSato
    - Meisje - Celeste Silver Twisteye "Silver" - 25 - Hohenheim
    - Meisje - Marguerite Crux - 20 - Angmar
    - Meisje - Bird Forsyth - 19 - Repair
    - Meisje - Abbygail Raven Ryess - 18 - Aereolus
    - Meisje - Nimf Yates - 18 - Waldeinsamkeit
    - Meisje - Pearl - 21 - Waldeinsamkeit

Regels
    - Maximaal 3 personages
    - Jongens en meiden gelijk houden alsjeblieft
    -We schrijven in de 3e persoon, verleden tijd (tenzij meerdere toekomst willen)
    - Offtopic tussen haakjes of in het praattopic
    - Respect voor elkaar
    - Ruzies mogen alleen in het speeltopic
    - Plezier hebben!

Topics;
    Rollentopic 1
    Speeltopic 2

[ bericht aangepast op 12 feb 2015 - 20:27 ]

Ich liebe dich 27.12.23

Wat een slechte serie dan. :/
    Ik vind dit wel jammer, want zo komen hun opdrachtgevers echt als een stel domme koeien over.

Every villain is a hero in his own mind.

Cain was stomverbaasd toen de armband wel los bleek te gaan. Hij kon niet anders denken dan dat het een valstrik moest zijn. Misschien tikten hun seconden nu wel weg.
    Hij richtte zijn blik op Sasha en gebaarde toen met zijn geweer. 'Kom eens hier.'

[ bericht aangepast op 10 nov 2014 - 14:28 ]

OakenshieId schreef:
    Wat een slechte serie dan. :/
    Ik vind dit wel jammer, want zo komen hun opdrachtgevers echt als een stel domme koeien over.

(Het is geen slechte serie. Die banden zijn gewoon kwetsbaar als je ze van binnen uit open wil maken. Van buitenaf gaat het moeilijk.)

Ich liebe dich 27.12.23

Misschien dat ik dan een ander beeld had van die armbanden en van de leiders, maar oké. Ik zou geen armbanden meegeven die zo makkelijk af kunnen. xD

OakenshieId schreef:
    Misschien dat ik dan een ander beeld had van die armbanden en van de leiders, maar oké. Ik zou geen armbanden meegeven die zo makkelijk af kunnen. xD

Ze verwachtten ook niet dat dit zou gebeuren :')

Ich liebe dich 27.12.23

Seriously? Het zijn toch een stel criminelen? Het eerste wat ze willen is ervoor zorgen dat ze niet meer worden gevolgd xD
    Maar oké. Het is niet dat ik het niet oké vind of wil zeuren hoor. Ik had het alleen - eh - anders gedaan. xD

Sorry, ik had ook het beeld van de serie erbij, waar ze het inderdaad met houten spul doen. :3

Bird.
    Ze voelde een korte steek door haar pols trekken toen de armband krakend opende, waarna ze het ding direct vastpakte en grondig bekeek. Ze hield het bij haar oor en wachtte af, maar ze vermoedde dat het ding zijn doel was verloren op het moment dat het contact met haar huid was verbroken.
    Ze hield de armband omhoog, voor alle nieuwsgierige oogjes, voor ze hem in haar zak liet glijden. ‘Niets persoonlijks, Cain, maar in hun ogen is het prima als ik dood ben.’ Ze knipoogde kort voor ze in de richting van de shuttle liep, waar ze lukraak naar een tas begon te zoeken om haar spullen in te verzamelen.

Feel the fire, but do not succumb to it.

Spike-E wilde ook niets liever dan zijn armband afdoen, nu bleek dat dat mogelijk was. Hij stapte achter het meisje aan de shuttle in.
    'Mag ik je mes ook even gebruiken? Ik wil dat ding er ook af.'
    Het lag niet in zijn aard om vragen te stellen. Veelal droeg hij anderen gewoon op wat ze moesten doen, maar zijn maten bevonden zich hier niet en ieder van hen had iets misdaan waardoor ze gevangenen waren. Hij hoefde niet per se een gevecht met de eerste met wie hij een woord wisselde en toegegeven - deze griet was nog lekker ook, ondanks het feit dat ze blank was.

Bird.

‘Het is beter als we dood zijn in hun ogen. Zeg eens eerlijk, wat denk je dat ze zullen doen als ze zien dat het leefbaar is en naar beneden komen?’ Ze schudde haar hoofd kort terwijl ze genoegen nam met een leren riem voor om haar dijbeen: daar zou ze wel wat kunnen opslaan.
    ‘De truc is om hem precies in de zijkant te duwen.’ Ze pakte zijn hand met de armband op en drukte het mes tussen de haast onzichtbare gleuf. Toen overhandigde ze het lemmet aan hem. Ze zou hem kunnen helpen, maar haar arm deed zeer en ze kon haar energie beter gebruiken voor haar zoektocht.

Sasha

Toen Bird haar armband los was lieten de twee kleuters Sasha los. Hij zag Cain hem gebaren te komen. Hij gaf Rune nog even een vuile blik en liep toen naar Cain toe.
    "Wat is het?" vroeg hij terwijl hij zijn handen in zijn zakken stopte. Hij probeerde zijn woede te beheersen.

Rune

Rune liep in een aantal meter traag langs Sasha en Cain, proberend het gesprek te volgen dat tussen de twee werd gehouden. Hij moest weten wat Cain en Sasha bespraken.

Ich liebe dich 27.12.23

'In tegenstelling tot de rest, heb ik wel ore naar wat je te zeggen hebt,' antwoordde Cain. 'We zitten allemaal in hetzelfde schuitje, dus het heeft geen zin om te doen alsof de een boven de ander staat.

-
    'Ik ben het helemaal met je eens,' bromde Spike-E. 'Ik geloof niet dat ze ons ooit nog laten terugkeren, dus laat hen daar maar wegrotten als zij hetzelfde voor ons in petto hebben. Wij bouwen hier wel een nieuw leven op.'

Sasha

"Dan ben jij waarschijnlijk de enige," bromde Sasha en zuchtte. "Hoe kunnen we mensen zover krijgen dat ze luisteren dan. Straks loopt de helft hier zonder een armband en denken ze boven dat ze dood zijn. Ze zullen dan denken dat er geen leven op aarde kan zijn... En dan blijven ze daar voor altijd en komen ze ons niet ophalen." Hij keek Cain aan.

Rune

"Beter dat ze ons dan hier laten en zij boven blijven. We krijgen toch hetzelfde lot als ze hier naar beneden komen; opgesloten worden in een klein kamertje," hij keek naar Sasha en Cain. "Wil je dat soms?" Hij liep bij de twee weg zonder nog iets te zeggen.

Ich liebe dich 27.12.23

Bird.

Ze knikte, eindelijk iemand die met zijn volle verstand nadacht. Ze trok haar mes terug toen de band het krakend begaf, waarna ze het mes een plaats gaf rond de wapenriem aan haar linkerbeen. In een vakje had ze de besjes laten zakken: zo zouden ze langer vers blijven.
    ‘Proberen?’ Ze hield Spike-E een van de besjes voor zijn neus.

'Ik doe dat ding onder geen beding af,' stelde Cain de jongen gerust. 'Dan zullen ze zien dat wij in ieder geval leven. Ik zit liever een paar jaar in een cel dan dat ik hier de rest van mijn leven moet ronddolen, zonder mijn vrienden en familie.'
    Niet dat zijn familie hem nog wilde zien, maar toch. Hij leefde hier liever met mensen die straks daadwerkelijk deze wereld weer leefbaar konden maken dan dat hij op stap ging met een paar avonturiers. Dat was misschien leuk voor twee dagen, maar daarna had hij het wel weer gezien.

Spike-E schudde zijn hoofd. 'Ik eet geen planten, man.'
    Hij had voorlopig genoeg aan het voedselpakket. Straks werd hij vergiftigd.